automoto.ee foorumid

Täisversioon: Dnepr mt11 \'91 (solo)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

hmekk

Tere
Kuna hakkasin siis oma nö \"uut\" dneprit korrastama, aga kuna ma pole dneprit veel näppinud mõtlesingi, et teen teema, kus pidevalt uuendan
kuidas ma dneprit \"nö\" remondin ... ja kui tupikusse jään või ei oska enam midagi välja mõelda siis saan siin teemas kohe abi ka küsida.
(loodan et teemat kohe ära ei kustutatta)

Sai ostetud siis Bruno käest tema vana rotikas
Kuna ma ise nii suur rotikate fänn pole mõtlesin et teeks asja korda (välimuselt ja sisemuselt).

Bruno rotikas: http://hmekk.pri.ee/dnepr/day1/
kätte saades oli välimus nii nagu ta oli .. kaetud linnu väljaheidetega .. hulgaliselt õli ja liivaga ..... ja musta aerosool värviga Big Grin


1päev:
Kui ta rotika kohale tõi, andis ta kaasa ka vanad jupid (osad veel temakäes)
Koheselt kättesaades vahetasin ära 2ks esituld 1he suurevastu .. sai vahetatud ka esiporikas ..... ning sirge lenks originaal lenksu vastu.

pildid:
http://hmekk.pri.ee/dnepr/day2/


2päev:
Sai siis eemaldatud bensiini paak ja iste ...et pääseks paremini mootorit puhastama.
Kuna õli oli ikka päris korralikult seal kulus mul kogu mootori + paari asja veel puhastamiseks nii 3liitrit bentsu,natuke ajasin maha ka .. nõu kukkus maha :oops:
Kuna mootorit oli ka musta aerosooliga värvitud tuli appi võtta traat nuustik,mingi sugune kare nuustik,traathari ja lameda otsaga kruvikeeraja .....
Vaeva sai ikka korralikult nähtud kuid mootri sain ilusti puhtamaks
siis sai hakkata tagaratta (ei tea õiget nime veel :oops: ) veo mehanismi värvist puhastama .. ning ka esi trummli kaant


pildid:
http://hmekk.pri.ee/dnepr/day3/

Hetkel siis asi niikaugel

Hetke mõtted mida ma plaanin sellega teha :

* lisatuled pea tulede kõrvale
* 2 sumpat senise 1he asemel
* mugavam iste
* tagaistujale seljatugi
* pakiraam
* külgjalg (hetkel jalale saamine ikka suur pingutus ...350kg pole ikka päris kerge)


Vahepeal võin neid mõtteid täiendada :lol:

Mida on vaja teha:

* lahti lammutada ja raami ja muid asju lihvida ilusaks
* mootoril genekas ära vahetada
* uus elektrisüsteem
* osad tihendid ära vahetada
* osad trossid ära vahetada (gaas, sidur, esipiduri tross ja spidoka ajam)
* istmele uus nahk ja kuju


seni tehtud :


uuendus nr1:
mootor juba puhas ...
pandud uued tihendid ja mässatud hermeetikuga ....


sai ostetud ka tilgakujuline paak .. mis sobib väga megalt ja mis kordatehes näeb välja väga ilus
http://www.hmekk.pri.ee/dnepr/day5/


.. vahepeal oli puha skelett .. porikad paak - sadul ja paar muud asja oli eemaldatud .... on ka hetkel küjest
vaikselt käib lihvimine ja matistamine .. mootori võtan ka varsti maha .... saadan asjad värvimisse....
genekas ikka veel vahetamatta ..... kuna selle vahetan siis kui mootor on maas ...




samas mõtlesin et ma poleerin ka mõned asjad ära ... kuna 1he klapikaane poleerisin poolikult ära ja tulemus oli väga kena .....
http://www.hmekk.pri.ee/dnepr/day4/


uuendus nr2:
paagilt värv maas Big Grin
ja tekkis mul vahel selline idee .... et paneks taha auto pütid :
http://www.drewsauto.ee/img/sum/sm140mini.jpg
maksavad sellised ca 1000.- tükk ... pakun et võiks olla nad suht omapärased
muidu mõeldud nii et leegikast viia edasi siis uus toru mis läheb sinna tagapütti ....
ettekujutus suurusest umbes : http://www.autotrader.jp/images/217_BzyzhjKAqU.JPG

et umbes nii siis :http://www.motoforum.cz/galerie/images/Yamaha_Road_Star_Warrior_1.jpg

uuendus nr3:
nii .. varsti palgapäev Big Grin
see tähendab et saab sadula töökotta viia ja lasta uue voolida Big Grin ja siis uus sumpasüsteem .. ja kui veab siis isegi uus spidokas/tahokas Big Grin

kuid on tekkinud paar küsimust :
kuidas ja milline elektriline starter panna et ta hakkaks nupust käima ... .
kuidas saaks tagaotsa madalamaks ja esiotsa kõrgemaks
kust saada vanat lenksu : sellist : http://www.hot.ee/raadimoto/39.jpg
ja neid lenksu kandjaid .. pikemaid ....


ja vahepeal olen saanud ka soovitusi :
pesta puhtaks väntvöll
panna 1he pooli asemel 2ks jaava süütepooli .. kummalegi eraldi

Värv:
asi jääb mustaks ..
Plaan lasta töökojas ilusa läikivmustaga ära värvida + lakk Big Grin
Mootorit ka vb värvin musta mootorivärviga üle

Mootorist ka veel niipalju et sellel on suurendatud õlisurve , uuema tüübi karpad (k-68) ja kiire reduktor Toungue


Hetkal siis kõik
Eks ma siis hoian kursis muutustega jne Big Grin
Näpunäited ja soovitused on teretulnud!

Hmekk
Nagu näha asi edeneb. annan ka paar soovitust:

Sumpa - ära jama nende autopottidega. Väljanägemine võib pärast küll ilus olla, kuid kasutegur alla nulli. Pealegi hakkaks välja nägema nagu rullnoka bemm (mida lahjem mootor seda jämedam sumps).
Lasin oma dnepraalile teha sellise sumpa. Sõber lõikas jupid roostevabast välja ning tegi sõelad, vend lasi keevitusega kokku. Mõlemad leegikad lähevad kokku üheks toruks ning siis sumpsi. sumpsi potile ei ole torud keevitatud tsentrisse, mistõttu on võimalik pott üsna massina kõhu alla ära mahutada. Kui huvi on, siis võin uurida, palju nad veel ühe sellise tegemise eest küsivad.

Genekas - investeeri uude 500W genekasse, millele on laaadimisrelee (tablett) sisse ehitatud. Kaob ära ebakindel laadimisrelee ning üsna mitu juhet.

Starter - ära hakka vaeva nägema. lisaks starterile on sul vaja ka hammasvööga hooratast ning mootori/käigukasti karterite muutmist. investeering ei tasu ennast ära.

Masina kõrgus - taga kasuta 18 tolli ratast, uuri kloostrimetsa poest, esiotsa saad kõrgemaks teise esiotsaga, kuid see on päris kallis.

Süütepoolid - selle asemel, et külge toppida kaks süütepooli, osta parem kontaktivaba süütemängu komplekt (küsi jällegi poest). Minu dnepraalil on see vastu pidanud vähemalt 5 aastat (ei mäleta täpselt millal sai soetatud). mitte mingit probleemi (v.a. sel kevadel - kuna süütemängu kaant mitu aastat polnud maha keeratud, siis olid poldid kinni roostetanud ja pidin nad välja puurima). süüte reguleerimine ülimalt lihtne ning kunagi ei ole pidanud ennast koormama kontaktide reguleerimisega või uute ostmisega. Muidugi hangi kaks korralikku süütejuhet koos piipudega. Soovitavalt auto omad.

Mootor - ära värvi mustaks. Dnepril on aegajalt ikka tarvis mõningaid juppe vahetada, siis pead jälle värvimisega vaeva nägema. Pealegi kulub/tuleb värv varem või hiljem maha. Lihvi/poleeri lihtsalt ära.

Veel paar soovitust:
Lase mootori karteripõhi teha suuremaks, et karter rohkem õli mahutaks ning areta peale õlijahutus (radikas peale õlipumpa). Su masin peab hea jahutusega vastu palju kauem. Samuti paigalda lisakas õlirõhu puudumise indikaatorile/andurile õli manomeeter. Küljejalg lase teha korralikust materjalist, igasuguste IZ jalgade kasutamine on mõtetu, kuna need painduvad ära.

Mul natuke dnepri juppe üle (vaata allkirjas olevat linki), kui sul midagi puudu, siis ehk saame teha vahetust.
Suurejooneline projekt. Kas see astmeline iste polnud siis mugav? Kuna kaasmõtleja Isandpauk on kõik head mõtted juba välja pakkunud, jääb vaid edaspidistes tegemistes edu soovida.

hmekk

istme teen ikka uue .. kuna uue paagiga ei sobi nii Big Grin
uue istme lasen teha umb sellise : http://www.hot.ee/raadimoto/and2.JPG
ja maksma läheks see mingi 500.-
Kui sa ise ei kasuta seda, siis saaks äkki kaubale Toungue

hmekk

no kui mul uus iste olemas ... nu siis saad küll ...
võid saada ka kandilise bensuka Big Grin

hmekk

ok nii ega keegi ei tea kust saada sellise sadula pilte http://www.hot.ee/raadimoto/and2.JPG
või siis sarrnase .. tahaks reedel uue sadula tegemisse viia Big Grin
Viimasel pildil meeldib mulle kangesti esimene ketaspidur.
Juttu oli karpadest K-68, minu teada, teeb venelane veel uuemaid, millised on etemad või siis paigalda uue Jawa tsentraalujukiga karpad.Kindlasti tasub puhtaks ja siledaks rookida silindripead, selleks on vaja peenikseid suure hambaga freese, annb mootori tööle hea efekti ja ka kütusekulu väheneb (omal nahal järgi proovitud).Karpad peaksid olema kinnitatud kommist lõdvikute abil - väheneb ujuki ruumis olev vibra ja seega ka kütuse tasabind on stabiilsem (vana krossimeeste trikk).