automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vanad bussid, osa 3
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44
Rahu, Pärnu tehnikahuvilised hoiavad teadaolevalt bussil silma peal.

Asp
Rõõm tõdeda, et otsingud PAZ-le said kiire ja eduka lõpu. Sai hommikul üle vaadatud ja käed löödud. Ostsin lausa 2 tk, mudel 672 73 ja 87 vla mälu järgi. Tahtsin just V8 mootoriga, sest neid on mul tagavaraks ning hingeelu tuttav.
Klaabu lubas kiirelt ka kataloogi välja otsida, tehnika poole pealt mulle üllatusi pole, tahaks bussiliku poole pealt kiire ülevaate saada a la tööriistakastid istmete all, antenn ees etc. Ma miskipärast arvan, et vahva ost ja saab lõbus olema.
Tööd nendega küll on, aga ei põe.
Nädalavahetusel peaksin ka külgkorviga IZ kätte saama, ära toomist ootab ka GAZ2410 ja siis oleks mõnda aega masinate osturalliga ühel pool, sest elu tahab ka elamist.....
peeterpaul Kirjutas:... otsingud PAZ-le said kiire ja eduka lõpu. [...] Tahtsin just V8 mootoriga, sest neid on mul tagavaraks ning hingeelu tuttav.

R6 mootoriga PAZ on 652 ja see on kaasajal juba ÜLIHARULDANE asi. Eesti peal on sellest legendaarsest 652sest bussist vaid mõned loetud eksemplarid/jäänused.

Seevastu uuemaid 672sid ikka veel siinseal üksjagu leidub, mõned aastad tagasi sõitsid need veel Võrumaal ja Järvamaal liinegi.
Teame, teame. PAZ teemat kedratud omajagu siin ja mul võttis eile tervelt tunni kõigi postitustega tutvumine. Südamevalu leevendab teadmine, et bussihulle on am-s piisavalt ja ehk keegi peale jutustamise ja pildistamise ka reaalse tegevuse ette võtab - hangib siis mõne neist 652-dest ja taastab ära.
Huumoriga pooleks - vanatehnika on ju selline tehnika, kus aeg tiksub meite kasuks. Igaüks on hull omamoodi, mina olen enda jaoks kollektsiooni alustalad läbi mõelnud. Läbivaks jooneks on põhimõte, et mina olen asjade peremees ja mitte vastupidi. Teiseks masinatel peavad olema dokumendid, sest posti otsa ei taha midagi panna. Kolmandaks minu jõud/oskused peavad asjast üle olema. Neljandaks - asjal peab olema emotsionaalne/ajalooline seos minu või esivanemate lapsepõlvega. Ja viiendaks - asjal peab ka kasutamise väärtus olema. Ei tea kas sellisega eestist välja lastakse, aga eestiski kohti kuhu sõita, sõbrad peredega peal on üks uitmõte. Ma arvan, et küll nad tulevad.
Sedamoodi. Aga PAZ-672 on igati armas sõiduk, sõitsin kaheksa aastasena iga suvehommik sellisega peedipõllule, lisaks üks pereliige eluaegne PAZi-juht.
Gorki V8 eri isenditest oleks justkui puudu neliveoline 66, siis oleks läbilõige olemas (tagaveoline veoauto, buss, nelivedu 66). Kõige ette veel GAZ 2410 ja pilt missugune!
Täna kella 16.30 ajal tuli Võrus mööda Kreutzwaldi tänavat Luhamaa poole sinist värvi KAVZ, oli rahvast täis, tõenäoliselt kasutab bussi mõni firma oma töötajate vedamiseks. Veerand tundi hiljem nägin Vabaduse tänava kõrval ühes parklas seismas KUBAN-tüüpi bussi, värvus oli hele.
Kel huvi erinevate Nõukogude ajal toodetud busside vastu, siis soovitan osta viimase vene Autorevüü numbri, kus on juttu TAst, RAFist, KAGist jm väiksemate tehaste toodangust. Kui aega saan, siis üritan selle ka skännida.
Täna Tartu maanteel LAZ turist.
http://images.koffer.ee/images/oxygen/img6424.jpg
oxygen Kirjutas:Täna Tartu maanteel LAZ turist.
http://images.koffer.ee/images/oxygen/img6424.jpg

Fie Kalev Saarm Viljandimaalt Smile
Eile siis kella nelja paiku hakkasime tiheneva lumesaju ja videvikuga tulema kodu poole. Takkajärgi on hea rääkida, aga kettas olles olid närvid ikka pingul.
Bussidel polnud tehnoylevaatust, kindlustused küll tegime. Aga kui kodumetsa vahele jõudsime ja auklik kruusatee algas, sain aru, miks vanemad mehed omajagu ikka PAZi kiitsid. Soe on ta nagunii, aga milline pehmus. Sõiduauto 16 tolli ratas taob ikka korralikult amordid põhja, aga PAZ läks treppis teel nagu liblikas. Mida muud oskan öelda - kel pole, see hankigu, kes ei saa, proovige vähemalt korragi sõita. Mega elamus. Mul küll pea 12 aastat 51 ja 53 sõitmise kogemust, aga PAZ on ikka omast klassist asi. Lai vaade välja, võimuga rool - halleluuja!! Hea küll, käigulülitus kulunud ja kang teeb paraja tiiru, kuid esimese kolme vahetusega sain käigukastiga sina peale. Kordan veelkord - seda elamust Te ei kahetseks. [attachment=24974][attachment=24973]
Näen, et Ervita Transpordi PAZile on küüned taha saadud Big Grin
Tore,et leidub veel bussihuvilisi,kes peale jutu ja pildistamise ka asjaga reaalselt tegelevad. Palju selliseid bussihuvilisi siin foorumis on? Kellegi siin on Kavz tegemisel,minul Ikarus,PETSS peab ka mingeid plaane endale TAK-lt üks buss ära vedada....
Kodanik Raudteehull tahab veel endale Ikarus 280-t saada. Minu isiklik unistuste võib öelda, et buss on RAF2203 ja see tundub üsna reaalne ka olema.
Eno1-l on TA ja minu teada ka mitu moodsamat bussi.
peeterpaul Kirjutas:Eno1-l on TA ja minu teada ka mitu moodsamat bussi.

Minule kuulub ainult TA-6-1. Ülejäänud kuuluvad Oü Remfakt.
EdR Kirjutas:Tore,et leidub veel bussihuvilisi,kes peale jutu ja pildistamise ka asjaga reaalselt tegelevad. Palju selliseid bussihuvilisi siin foorumis on? Kellegi siin on Kavz tegemisel,minul Ikarus,PETSS peab ka mingeid plaane endale TAK-lt üks buss ära vedada....

Mul sõpradega Kavz tegemisel, suvel peaks mööda Eestimaa teid vurama juba, rõõmus kamp pealSmile
EdR Kirjutas:Palju selliseid bussihuvilisi siin foorumis on? Kellegi siin on Kavz tegemisel,minul Ikarus,PETSS peab ka mingeid plaane endale TAK-lt üks buss ära vedada....
Ennastki huvitaks,mul esialgu vaid mõte buss omale osta.Seejuures kahewahel kas DAB või WIIMA?Miskipärast kaldun eelistama wiimatinimetatud varianti.Ehk oskab keegi soovitada.Ja weel see pole üldse kindel ,et TAK neid busse üldse müüa kavatseb.Neil lihtsam need lihtsalt maha kanda.Ja minugi nägemus oma tulewasest bussist( ?) veel ebaselge.Praegune mõte jätta sinna kuni 8-10 reisijakohta,istmed asendaks mugavamatega,et ka pikal sõidul hea oleks. Mul suur pere ,2 naist ja 4 last + 2 kassi.Tagumisse poolde alates keskmisest uksest teeks mingi elamisaseme sarnast.Mul tekkis selline mõte juba siis 78-79 kui620 maha kanti ja Soome tollasest Kansan Uutiset (kommarite leht) vanadest bussidest ehitatud liikuwate suvilate pilte sai vaadatud.Ehk õnnestub wanas eas oma poiskese unistus teoks teha?
Kahe kassi puhul tuleb arvestada ikkagi päris mitme lisakohaga. Kunagi ei tea , kus need loomakaitsjad parajasti on.

Martin - ühe kassiga ja kass tundub rahul olevat.
Kui mina nüüd ajas tagasi läheksin,siis kõige alguses (1993a.) oli soov omandada Ikarus 260 (alul 3-ukseline linnaliini,pärast 2-ukseline linnalähiliinibuss),jätta sinna max 8 istekohta koos juhikohaga ja tahapoole midagi mugavamat (voodi,laud jms). Pisut hiljem muutus soov Ikarus 250-ks.
Tänane seis on sama,kuid sellise erinevusega,et kõik istmed jäävad omale kohale alles....
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44