automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vanad bussid, osa 3
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44
Postitus vanade busside esimesest teemast:
valdo Kirjutas:Nädalavahetusel Piibe maanteed mööda Tartu poole sõites tabas mind täielik üllatus - Vaimastvere ja Kärde vahel vuras mulle vastu täies hiilguses PAZ-652, helerohelise-valge kirju isend.

Ma ei saanud eksida - rihveldatud küljeplekid ja nelja püstise avaga radiaatorivõreplekk ees reetsid isendi selgelt. Asi käis sedavõrd kähku, et ma asja fotole jäädvustada ei saanud ja vaatamata jäi ka numbrimärk, mille alusel oleks saanud ARKi päringu teha. Jäi ka tuvastamata, kas buss oli rahvast täis või tühi.

Kas tõesti on keegi sellele elu sisse puhunud? Või on miskisele 672le antud mõnede uute kereplekkide abil 652 retrohõnguline välimus?

Vaata ka http://denisovets.narod.ru/paz/pazprototips/PAZ652.jpg
Teab järsku keegi sellest midagi täpsemalt? Ehk on veel kuskil alles kui 4 aastat tagasi sõitis?
Kas olen liiga skeptiline, kui väidan, et originaalse vanakooli rihvelpekkidega PAZi (eriti veel sõitva!) säilimise tõenäosus on nullilähedane? Siinmail 60- ja 70ndatel masslevinud isendid olid juba 1980ndatel küllalt haruldased, rääkimata 90ndatest, kuhu ulatub minu mälu algpiir... Teatavasti teostati nõukogude ajal PAZide kapitaalremonti Tartu Autoremondi Katsetehases, mille käigus kaotas valdav enamus busse endised rihvelküljed. Või on uuemat PAZi lihtsalt veidi "retrostatud"?
lisan ka siis yhe vana bussi kahjuks oli vale objetiiv ees ja buss liiga lähedalToungue
Kas te ikka teate et Tallinnas ühel tänaval ühe üldrahvaliku kehakultuuriasutuse kõrval ühes maja hoovis on valge LAZ, täpsemaid numbreid ma kahjuks öelda ei oska kuna ei tea neid vanu busse üldse aga LAZ ta peaks olema kuna näeb samasugune välja nagu vanad Tarbuse bussid mis olid tagant ümarad.
Numbrimärk oli tal 619 AAA äkki?
ziepnikkalns Kirjutas:Kas te ikka teate et Tallinnas ühel tänaval ühe üldrahvaliku kehakultuuriasutuse kõrval ühes maja hoovis on valge LAZ, täpsemaid numbreid ma kahjuks öelda ei oska kuna ei tea neid vanu busse üldse aga LAZ ta peaks olema kuna näeb samasugune välja nagu vanad Tarbuse bussid mis olid tagant ümarad.
Numbrimärk oli tal 619 AAA äkki?
Vaata selle sama teema postitusi number 624 ja 625 (lehekülje nr. 42 keskel) Smile

EDIT: austusväärse Jorveni soovi kohaselt eemaldame asukohad Smile
Noh, pole hullu vähemalt proovisin kasulik olla Toungue
Kiire küsimus vahele: millised olid 80.-ndate lõpu linnaliini bussi interjööri valgustus? (Minu mälu piir algab häguselt `90ndast.) Kas tegemist oli luminofoor- või halogeen/hõõglambiga, ehk kas valgustemperatuur oli valge/külm või kollakas? Ja valgustus oli ju ainult laes? Kui juba detailidesse laskuda, teab keegi ka umbkaudselt valgustite mõõte? Ette tänades.
Walgustus suht kehva.Laetuled põlesid üle ühe,kuna polnud pirne.Ja töötawatel tuledel polnud kõiki pirne sees.Walgustus vaid laes kui mitte arwestada lõõtsbusse.Trollidel ,trammdel asi parem.
See Kavz (212ARL) siis täna tiirutamas Tallinna vahel. Sai seda päris mitu korda trehvatud Balti jaama ja Viru vahel.
Ka "Kuban mahtuniversaal" sai samal ajal samas piirkonnas ära nähtud.
Eile tekkis minu mõtteis üks huvitav, aga vist ka rumal küsimus. Seondub see just Kavzide, Kubanite ja teiste nn. kolhoosibussidega. Kas mõne transpordiettevõtte, bussipargi "hingekirjas" olles pidasid nad suisa ametlikku regulaarliini nagu näiteks mitmel pool Pazid?
Mister X Kirjutas:Eile tekkis minu mõtteis üks huvitav, aga vist ka rumal küsimus. Seondub see just Kavzide, Kubanite ja teiste nn. kolhoosibussidega. Kas mõne transpordiettevõtte, bussipargi "hingekirjas" olles pidasid nad suisa ametlikku regulaarliini nagu näiteks mitmel pool Pazid?

1970-80ndatel küll enam mitte. Varem tuli kõike ette (st liini sõitsid nii GZAd, TAd vms).
Väiksena sai Kärdlas suvitatud (1962-1965 või 1966), siis sõitsime ikka mingi ninaga liinibussiga lennujaamast Kärdlasse. Aga ma ei mäleta enam, kas praegusest Kärdla lennujaamast või Käinast. Vist lendasid mingil aastal ajutiselt Käinasse, kes seda enam teab. Lennukid olid IL-14 ja AN-2.
Üks vana bussijuht rääkis mulle, et 60ndatel oli Tapal käigus linnaliin ja teenindas seda TA.
keskealinevanur2 Kirjutas:Üks vana bussijuht rääkis mulle, et 60ndatel oli Tapal käigus linnaliin ja teenindas seda TA.

Olen minagi postitanud siia foorumisse foto, kus TA-6 sõidab Paide-Väätsa liini ja peatub parajasti Röal. Aastaarvuks, mil see pilt tehti, oli 1963 või 1964.
Natuke eestikeelset juttu LiAZ-677 modifikatsioonidest ja ajaloost:
http://et.wikipedia.org/wiki/LiAZ-677
Sai täna tiirutatud Kagu-Harjumaal ja ka ise nähtud varemgi foorumis kajastatud Autosani 462AGP, mis ikka kuurina kasutusel. Lisaks kaks TA-d.
http://fotoalbum.ee/photos/Bussihuviline/36409021

Ääremärkusena: kes veel ei ole näinud, siis viimases Avtoreviju's on pikk lugu KAVZide ajaloost.
Albu Kirjutas:Ääremärkusena: kes veel ei ole näinud, siis viimases Avtoreviju's on pikk lugu KAVZide ajaloost.
Vabandan rumala küsimuse pärast, aga mis numbri Avtoreviju's see artikkel avaldati ?
Nr.16 Avtoreviju's (see mis hetkel nii Eestis kui ka Lätis lettidel) oli pikem artikkel "Saksamaal tehtud Moskvitch'idest" vaid ...



a.
Number varem. Ma usun, et peagi ilmub see ka nende kodulehel, www.autoreview.ru, rubriigis "Veoautod ja bussid".

A.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44