automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vanad bussid, osa 3
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44
(13-02-2014, 22:47 PM)Regardman Kirjutas: [ -> ]
(13-02-2014, 20:20 PM)Mossemees Kirjutas: [ -> ]1938. aasta ZIS 8 päästeaktsioon: https://www.youtube.com/watch?v=cPqzDxbPzX8

Ja tulemus: https://www.youtube.com/watch?v=R2-_cNKf1pc
Kas see ikka on üks ja sama buss? Vene keele oskusega on mul nii nagu on, aga sain tundus, et see buss, mida päästeti, oli '38 aastast pärit, restaureeritu aga 2 aastat vanem.
(14-02-2014, 12:06 PM)Mossemees Kirjutas: [ -> ]
(13-02-2014, 22:47 PM)Regardman Kirjutas: [ -> ]
(13-02-2014, 20:20 PM)Mossemees Kirjutas: [ -> ]1938. aasta ZIS 8 päästeaktsioon: https://www.youtube.com/watch?v=cPqzDxbPzX8

Ja tulemus: https://www.youtube.com/watch?v=R2-_cNKf1pc
Kas see ikka on üks ja sama buss? Vene keele oskusega on mul nii nagu on, aga sain tundus, et see buss, mida päästeti, oli '38 aastast pärit, restaureeritu aga 2 aastat vanem.

See päästeaktsioonis osalenu oli doonoriks. Omanik Pjotr Demidovski.
Tahtsin tänada kasutajat krossifänn huvitavate ajalooliste LAZ busside fotode eest muidu kiivakiskunud mulateemas "Kus on küll see LAZ buss toodetud" ehk siis lehekülje viimases postituses http://forum.automoto.ee/showthread.php?...965&page=6 Igatahes hilinenud tänud!

Loodan austatud kaasfoorumlast mitte pahandavat, et uurisin piltidel leiduvate objektide kohta pädevamatelt huvilistelt veidi lisainfot. Nüüd siis teadasaadust. Esimesel pildil on modifikatsioon 695E, mida toodeti aastatel 1961 kuni 1969. Kuna fotojäädvustuse ajaks väidetakse 1979, oli juba sellalgi tegemist võrdlemisi käigustkadunud bussiga. Ühtlasi on "E" modifikatsiooni tunnuseks tehases paigaldatud tagumine õhukogur, vaid prožektori puhul on tegemist isetegevusliku lisandiga. Nii vana isend (vaadakem näiteks kerepleki ebatasasust) oli ilmselt "mitmendal ringil", kuuludes peale teenistust mõnes bussipargis (tõenäoliselt Tartu ATP) mõne Nõo kandi kolhoosi-sovhoosi bilanssi. Nõo keskkoolile enesele vaevalt. Kas originaalfotolt oleks loetav registreerimismärk ja/või tuuleklaasiülene tahvel?

Teise isendi puhul on lood selgemad. LAZ-699R, nn. pikk Turist aastast 1980. Algselt olnud see buss paar kuud isegi Ministrite Nõukogu Asjadevalitsuse Autobaasi käes, millest ka Tallinna registreerimismärk. Pardanumbri 134 all läinud Tartu ATP bilanssi. Ühtlasi esimene LAZ-699R sealses autobussipargis. Mudeli tootmine algas 1978 ning suurtootmiseni jõuti alles 1983. Ühtlasi kahtlustan teatud omaloomingut isendi esiilmes - näiteks algsed kandilised tuled asendatud ümmargustega jne.
[attachment=47327]Aga suurimad tänud ksf.Mister x.Endalgi huvitav teada täpsemat infot nende busside kohta.Laz 695E pilt on 100% aastast 1979,juunikuu ja kuskil Saaremaal.Nõo koolis oli siis selline traditsioon et kaheksanda klassi lõpetajad käisid ekskursioonil Saaremaal.Vanema venna tehtud pilt.Eks uurin venna käest,ehk mäletab või teab miskit rohkemat sellest bussist.Nõo koolil endal bussi polnud tol ajal.Meenub et oli kunagi Kavz aga sügiseti Nõo sovhoosis kartulit võtmas käisime ikka sovhoosi bussidega.Olid vist nii Kavz kui TA-6.
Nüüd muudan oma postitust ja vabandan valeinfo eest.Seesamune Laz 695E kuulus siis juba Nõo sovhoosile.Bussijuht ise elas kohas nimega Luke aga sellise luksusega meid kartulipõllule kunagi ei sõidutatudSad Lisan mõned venna tehtud kaadrid sellest bussist Kuivastus 1979 ja TA-st (1975-76)
Leidsin pildid ajakirjast 1980 aastate algusest
Tänud volksumees piltide eest.Kui neid veel tiba töödelda ja värvid normaalsemaks ajada - siis sellised.
Kus see esimene PAZ bussidega pilt üles võetud on?
Narva hüdroelektrijaam peaks olema
(03-03-2014, 18:42 PM)volksumees100 Kirjutas: [ -> ]Narva hüdroelektrijaam peaks olema

Siis oli ta küll terve NSVL suurim. Big Grin Tegelikult ikka Eesti Elektrijaam.
(05-03-2014, 17:16 PM)Regardman Kirjutas: [ -> ]
(03-03-2014, 18:42 PM)volksumees100 Kirjutas: [ -> ]Narva hüdroelektrijaam peaks olema

Siis oli ta küll terve NSVL suurim. Big Grin Tegelikult ikka Eesti Elektrijaam.

Või hoopis Balti Elektrijaam Cool
Pole suutnud tervet bussiteemat läbi uurida.
Et kas on mõni selline buss ka suudetud ära päästa, nagu on minu leitud pildil?
(12-05-2014, 19:42 PM)samodelkin Kirjutas: [ -> ]Pole suutnud tervet bussiteemat läbi uurida.
Et kas on mõni selline buss ka suudetud ära päästa, nagu on minu leitud pildil?
Seni on kaks silma jäänud:
http://inpius.blog.hu/2011/06/10/ikarus_180
http://fotobus.msk.ru/vehicle/25796/
(12-05-2014, 20:07 PM)Regardman Kirjutas: [ -> ]Seni on kaks silma jäänud:
http://inpius.blog.hu/2011/06/10/ikarus_180
http://fotobus.msk.ru/vehicle/25796/
Need kahjuks väljamaal...
(14-05-2014, 22:28 PM)samodelkin Kirjutas: [ -> ]
(12-05-2014, 20:07 PM)Regardman Kirjutas: [ -> ]Seni on kaks silma jäänud:
http://inpius.blog.hu/2011/06/10/ikarus_180
http://fotobus.msk.ru/vehicle/25796/
Need kahjuks väljamaal...

... ja ainsad siin planeedil.
Pisut seostest minu postitatud pildiga...
Olen nimelt, omal ajal, palju aastaid pildil olevas majas elanud ja seetõttu on üsna tõenäoline, et just sellesama, pildil oleva bussiga, mitmeid(sadu) kordi linna tööle ja tagasi sõidutatud.
Seesugused isiklikud nostalgilised seosed.
Väga kiiresti ja põhjalikult on see sotsialistlik ühisomand, mitte just väga kaugest minevikust, ära hävitatud...
Eestis Ikarus 180-st ja 556-st pole teada isegi mitte ühegi isendi jäänust...
(18-05-2014, 23:57 PM)Edel Kirjutas: [ -> ]Eestis Ikarus 180-st ja 556-st pole teada isegi mitte ühegi isendi jäänust...

.... aga Leyland? Anderson tõi neid päris hulga, kas kõik läksid pankrotiga väljapoole piiri? Isegi õiget pilti pole internetist leida, puha parempoolse rooliga ja marki ka ei mäleta.
(18-05-2014, 23:57 PM)Edel Kirjutas: [ -> ]Eestis Ikarus 180-st ja 556-st pole teada isegi mitte ühegi isendi jäänust...

Kui meenutada, siis ca 10 aastat tagasi oli vähemalt üks jäänus kuskil alles. Oli üks pilt tollal populaarsest sotsiaalvõrgustikust Rate.ee, kuid jäljed kadusid vette...

Seega pole välistatud, et kuskil Eesti metsade vahel üks 180/556 kere siiski vedeleb.
Ida-Virumaal leidsin ühe vanemamalli ümmarguse nina ja ümmarguse tagumikuga LAZ-i. Lähedal ei käinud ja ei tea seetõttu, kuipalju seal säilinud on. Kui on kellelgi huvi, siis kontakt privas.
(15-05-2014, 16:37 PM)Regardman Kirjutas: [ -> ]
(14-05-2014, 22:28 PM)samodelkin Kirjutas: [ -> ]
(12-05-2014, 20:07 PM)Regardman Kirjutas: [ -> ]Seni on kaks silma jäänud:
http://inpius.blog.hu/2011/06/10/ikarus_180
http://fotobus.msk.ru/vehicle/25796/
Need kahjuks väljamaal...

... ja ainsad siin planeedil.
Söön sõnu. Sakslased ka põhjaliku renovatsiooni ette võtnud.
http://www.ikarusbus.club/t478f2011-Ikarus-DVN.html
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44