automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vanad fotod
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Harjumaa numbriga H - 96 DKW tsikliga laadapildid on meil hästi levinud, omalgi paar pilti onudest selle tsikli seljas, paraku pole veel mudelist aru saanud, alati on tsikkel varjus olnud (pole eriti uurinud ka aga selgitame välja, 30-ndate alguse masin, vb mõni ka teab mudelit öelda).
Veel sellest DKW-st...võiks olla nagu midagi Luxus 300 teemast, 1929 - 30 aga mitte ei näe seda kõhualust poolt täpslt. No aga teised mudelid ei sobi niigi palju vist kui Luxus 300 ?
1. pildil Matford F 917 WS, pilt tehtud pärast sõda.
http://dvole.free.fr/matford/catalm.htm
Fotol 2 punaarnee pealesõjaaegsed suurtükiväe roomikvedukid ATT
.
Foto !0 pakuks saksapolitsei pataljoni
(02-04-2011, 22:18 PM)Ferry Kirjutas: [ -> ]Fotol 2 punaarnee pealesõjaaegsed suurtükiväe roomikvedukid ATT
.
Foto !0 pakuks saksapolitsei pataljoni

101% kindlusega on fotol 2 tegu Järva-Jaani Maakutsekool nr 31 masinapargiga ja näha olevad isendid on suurtükiväe roomikvedukid ATL-id. Paljud kaasfoorumlased tunnevad kohta, kui tänast vanatehnika varjupaiga masinaparki ja simmanipaika.


Pildil nr. 7 on kindlasti Eesti kaitseväe ajateenijad. Pildilt nr. 6 on riietuse detaile raske eristada, aga tõenäoliselt on ka seal tegu Eesti kaitseväelastega 30-ndatel. Selline suurtükk oli juba tollal tõeline uunikum, aastast ca 1870.
See DKW H-96 tuli tuttav ette.Sorisin enda pildid ka läbi ja ennäe,see sama.
Sedapuhku tehtud päris looduses. Kaks meest on teada ja pärit tolajal Kadrina
kandist Vatku külast.
(03-04-2011, 22:34 PM)Kroomtiib Kirjutas: [ -> ]See DKW H-96 tuli tuttav ette.Sorisin enda pildid ka läbi ja ennäe,see sama.
Sedapuhku tehtud päris looduses. Kaks meest on teada ja pärit tolajal Kadrina
kandist Vatku külast.

Siin veel mootor lausa kõige paremini nähtav olemasolevatest piltidest. aga muidu jah aastatel 37 ja 38 (vähemalt) üsna laialt olnud fotografeerimiste taustaks, siiani näinud rohkem Lõuna-Harjumaal (praegune Raplamaa, aga seda ilmselt oma põlvnemise tõttu.)

Tere!

Kaks fotot on Tuletõrje Raasiku divisjoni päevast Jägala-Joal 19.06.1938
Teised kaks peaks olema Järva-Jaanist.
(17-04-2011, 15:36 PM)Alo74 Kirjutas: [ -> ]Tere!

Kaks fotot on Tuletõrje Raasiku divisjoni päevast Jägala-Joal 19.06.1938
Teised kaks peaks olema Järva-Jaanist.
Ongi nii! Kolmandal pildil on tänase Kinomuuseumi ja Tuletõrjemuuseumi fondihoidla-näitusesaali hoone ja õuepealne. Neljanda pildi hooned ja õuepealse tunnevad ära need kaasfoorumlased, kes viimased kolm aastat on meil kokkutulekutel ja simmanitel käinud.

(24-11-2005, 17:12 PM)kaits1 Kirjutas: [ -> ]Rahvale vaatamiseks mõned pildid.
Gaz 51, M72, Pobeda
Mis auto pobeda kõrval on ?

Leidsin huvitava detaili selle 51 küljest, nimelt kastiluuki ei kinnitatud riiviga, vaid keti otsas rippuva konksuga.[attachment=35639]
Veel paar pilti Sakala tänavast kui seal rippus valgusfoor. Muhu tamm ka.
(02-04-2011, 14:28 PM)kass Kirjutas: [ -> ]Veel sellest DKW-st...võiks olla nagu midagi Luxus 300 teemast, 1929 - 30 aga mitte ei näe seda kõhualust poolt täpslt. No aga teised mudelid ei sobi niigi palju vist kui Luxus 300 ?
http://album.ee/node/24851723/50040307
Kõhualuse järgi otsustades on see Luxus 200, tootmisperioodi viimaseid mudeleid aastatest 1931-32, kui neid valmistati galvaniseeritud paagi ja -sumbutiga. Luxus 300 oli primaarketiga, silinder ei asetsenud vertikaalselt ja sumbuti oli laia kujuga.


(18-04-2011, 11:25 AM)heiki Kirjutas: [ -> ]
(02-04-2011, 14:28 PM)kass Kirjutas: [ -> ]Veel sellest DKW-st...võiks olla nagu midagi Luxus 300 teemast, 1929 - 30 aga mitte ei näe seda kõhualust poolt täpslt. No aga teised mudelid ei sobi niigi palju vist kui Luxus 300 ?
http://album.ee/node/24851723/50040307
Kõhualuse järgi otsustades on see Luxus 200, tootmisperioodi viimaseid mudeleid aastatest 1931-32, kui neid valmistati galvaniseeritud paagi ja -sumbutiga. Luxus 300 oli primaarketiga, silinder ei asetsenud vertikaalselt ja sumbuti oli laia kujuga.

Jah, Heiki pildil mootoriosa kenasti näha, üks mõistatus jälle lahendatud! Cool

(18-04-2011, 10:33 AM)aavu Kirjutas: [ -> ]Veel paar pilti Sakala tänavast kui seal rippus valgusfoor.

Huvitav, mis aastani kasutati Eestis veel rippuvaid valgusfoore?
Tartus igatahes mina küll 80-datest ei mäleta, et siin oleks neid olnud. Kuigi vöisid varem olla, aga lihtsalt selleks ajaks olid nad juba likvideeritud, kui mina siin ringi patseerima hakkasin.


Leidsin huvitava detaili selle 51 küljest, nimelt kastiluuki ei kinnitatud riiviga, vaid keti otsas rippuva konksuga.

Pikemate veoste vedamisel tuli tagaluuk üles tõsta, et oleks tagatuled nähtavad... Selleks kasutasid tihedamad pikaveose vedajad kette-konkse Wink
(18-04-2011, 19:35 PM)h2rra Kirjutas: [ -> ]Leidsin huvitava detaili selle 51 küljest, nimelt kastiluuki ei kinnitatud riiviga, vaid keti otsas rippuva konksuga.

Pikemate veoste vedamisel tuli tagaluuk üles tõsta, et oleks tagatuled nähtavad... Selleks kasutasid tihedamad pikaveose vedajad kette-konkse Wink

Õigus, see oli nende kettide lisaväärtus. Arvan, et need polnud ise paigaldatud. See, millest ma räägin, oli algselt 51-de tehasevarustus. Neil autodel polnudki riive. Alles mingist ajast hakati riive paigaldama ja väga hilja tulid kapremondiga seoses need vinnaga nikerdised. Küsimus on selles, et kas need ketid olid algselt üksi või paralleelselt riividega. Või paigaldati kette ainult neile autodele, mis pidid ka inimesi vedama. Miks ikka osal olid ketid ja osal riivid? Kas neid eraldas väljalaskeaasta või mõni muu põhjus? Ms. GAZ on ka 69 puhul kette kasutanud, seal olid nad küll ainult piirajaks, 51 puhul ka ainukeseks luugi sulguriks koos keti otsas oleva konksuga. Kas küljeluugid ka maha käisid, tundub, et mitte.
(18-04-2011, 23:37 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]Ms. GAZ on ka 69 puhul kette kasutanud, seal olid nad küll ainult piirajaks, 51 puhul ka ainukeseks luugi sulguriks koos keti otsas oleva konksuga. Kas küljeluugid ka maha käisid, tundub, et mitte.
Ural375 ja Zil131 kastidel on ka sarnast kettidega lahendust kasutatud juba tehse poolt. Võib-olla mitte kõigil, kuid suurel osal kindlasti.
Seoses kasutajanime ja kunagise ametiga võiks unistada sellistest masinatest:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1927-Hend...45fae0aeb3
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1963-Harl...3f0a683d96
Leidsin kodust ühe pildi "Unic" klubi väljasõidult Hiiumaale kusagil 1970-date aastate lõpus. Ilmselt nii ratas kui mees on mõneleg tuttavad Smile
Kohal oli tollane Unicu koorekiht, kõike ei mäleta, kuid väljas oli mitmeid Harley-Davidsone ja BMW tsikleid, tollest ajast üldtuntud Mathis, Valeri Kirsi valge Peugeot ja "ämblikratas", ja üht teist veel. Pilt on tehtud Rannapaargu juures toimunud näitusel ja demonstratsioonsõidul, nagu näha oli publikutki päris palju.
Kusagil peab selle ürituse pilte veel terve pakk olema, leiaks vaid üles...

[Pilt: 19171769ddfb38_l.jpg]