automoto.ee foorumid

Täisversioon: M-72 MILITAAR
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
[attachment=23075][attachment=23074][attachment=23073][attachment=23072][attachment=23069]
panen oma liikurist ka mõne pildi, oleks nõus teda tihedamini tuulutama, aga omapead liikuda sugugi mitte nii põnev kui kaaskulgejatega. Seega avalik üleskutse: kõik mootorratturid kes te liigute eelkõige kolmerattalistega aga ka muidu siis võiks minna koos mudaseid kraave avastama ja kaevikuid kaevama-muidu matkama. Oma pillil hakkab kohustuslik sissesõidu kilometraaž juba tasapisi ette kerima, saab juba hoogsamalt rulli keerata ja külge kallutada Wink

P.S. Rohkem pilte: www.zone.ee/m72
Jõudsid ette- tahtsin just paluda, et rohkem pilte riputaks Smile Vaimustav tsikkel. Räägi mõne sõnaga saamisloost ka...
Tõsiselt vinge töö ära tehtud.
Tsikkel jõudis minu kätte ca. 3 aastat tagasi, puudu oli mootor, käigukast, tagaamordid, enamus külgkorvi klambritest, tuled jm.
Paljud osad olid rikutud, katkised, ning terve tsikkel oli värvitud helerohelise PULBERVÄRVIGA.
Selline oli siis ühe inimese visioon militaartsikli taastamisest. Kusjuures mees kelle käest mina selle ostsin ei olnud seda selliseks teinud, tema oli ka selle samas seisus ostnud aga mingil põhjusel loobus taastamisest.
Üksjagu osi sai haavlipritsis puhastatud (liivaprits ei teind kriimugi)
kuid kõik ei läinud isegi seal puhtaks ning seetõttu sai mõningaid detaile nii kaua liivapaberiga siledaks nühitud et tegemise isu hakkas vahepeal kaduma. Siis tasapisi sai hakatud katsetama erinevaid värvitoone, aga otsingud sellisele värvile mis endale ka meeldiks, jätkusid.
Nõu sain ühelt väga tuntud Unic-Moto liikmelt kes ise vene kroonus olles sõjaväetehnikat värvis (hiigelmahus), tema valgustas mind ka
sellistest värvitoonidest mis siinkandis ei liikund, kuid muidu olid kasutuses kogu tehnikal. Nii saigi lõpuks jäädud siis Nõukogude Armee kõrbevärvi juurde (mida on ka erinevaid toone) ja valitud mitte kõige heledam ega tumedam. Ise olen rahul, värvides oli täiesti kollane ning ehmatas hirmsasti et äkki jääbki selliseks aga kuivades muutis tooni väga jõhkralt ja tulemus on nüüd näha.
Niipalju osi kui aastatega oli uusi juppe kogunenud (M-72 on vene tsiklitest mu lemmik ja neid on käest läbi käinud vähemalt 10) sai
neid ka külge pandud ja nii said uue sisu mootor (ka uued tehase silindrid), käigukast, tagadiffer, kõik laagrid on uued, rattavõllid, trossid, samuti sai külge uus riidest juhtmetega elektrisüsteem jne.
Veel on alla panemata uued leegikad ja summutid aga pole veel otsustanud kuidas need mustaks teha, seetõttu on all mingid vanad, K alt pärit keevitatud sumpsid, terav silm märkab seda kohe, aga praegu üritaks vaikselt natuke kulgeda ka, ja kui talv tuleb siis plaanis kõik puudujäägid kõrvaldada.
Alla peavad saama uued summid ja leegikad, külge uued riidest trossid,
külge uus kaheosaline (vanatüübi) külgkorvikate, orig. signaal, üksjagu originaalpolte ootab paigaldamist jpm. Alati annab midagi paremaks teha Wink
Piltidest panen veel mõne, siis on näha mis värve sai katsetatud, suuremaid "haigeid" palun ühendust võtta ja ise vaatama tulla Smile
Olen ka huvitatud vahest mõne väikse reisi tegema (K750M), näiteks Raplast Virtsu mööda raudteetammi või midagi sarnast.
väga hea, üks külgkorviekipaaž jälle rohkem!
P.S. kui viitsid pane mulle privasse oma tel. nr.
Mis eesmärgil on see kate tule peal?
kui ma ei eksi siis see on selleks et sõja ajal ei säraks sul ilus suur tuluke ees ja oleks kõigile nähtav ja just õhust siis pannakse kate ette mis laseb väikse valgus vihu läbi millest enam vähem piisab,et pimedas liigelda ja ei oleks nii märgatav vaenlasele.
Või eksin Zündapp666?
See kate on mõeldud selleks, et näiteks kui on kolonnis sõit ja sa jälgid eessõitja tagatulesid siis sul pole esiteks vaja et säraks suur esilatern mis on väga kergesti lennukilt märgatav ja teiseks kui on luurele minek siis see ava seal kattes laseb maapinnale ainult minimaalse valgusvihu mis on vajalik selleks et mitte vastu puud sõita, aga nii oled vaenlasele raskemini märgatav. Mõte on õige teil, mehed!
Kuna õhtuti saab ikka vahetevahel põristatud, siis on kogunenud viimase nädalaga märkamatult 500 km spidole jälle juurde. Vähehaaval on saand regullida pidureid mis on nüüdseks hästi sissetöötanud.
Siia kirjutamise mõte oli aga jällegi selles, et tahaks minna mõne toreda kaasfoorumlasega võsavahelisi teid avastama ja näiteks grillima kasvõi eeloleval nädalavahetusel. Kui vähegi huvilisi on (korviga või ilma) siis andke julgelt märku privas või 53444144 ja teeme sõidu teoks. Igati oodatud oleks ka ettepanekud, näiteks mõned huvitavad kohad mida külastada, üritused jne.
Olen ise näppinud 2-3.a tagasi M72 militaar pulbervärviga tsikli detaile. Vooremaal Laiusel elav mees, kes nüüd on oma äri kinni pannud, mitu head suurt koormatäit soome müünud ja hulgaliselt juppe emexi viinud teeb nüüd puutööd. Kes temajuures käinud, teab et terve ait oli juppe täis ja teeraiakest polnud kuskil, kui oli teatud nukka vaja saada. Eks sai natuke turnitud.

Mõni aasta tagasi viis Jõgeva emexi palju juppe. Lubas küll helistada kui emexi viib, et ostan ise raua hinnaga ära, aga läks ikkagi emexi teed. Temajuures vedeles ka Miilitsa Urali külka, mis ka vist emexi läks.

Sellega oli selline lugu, et miilitsta urali omanik sõitis Torma ja mootoriga juhtus midagi. (mäletamistmööda rõngas purunes või üks kolv jooksis kinni). Igaljuhul vajas remonti, mis ühe päevaga Laiusel ära tehti ja uued silindrid ja kolvid Laiuselt sai ja soolona edasi sõitis. Korvi jättis Laiusele. Aga järgi sellele ei tulnud ja seaduse kohasealt olid tol ajal mingid aastad kui võib selle endale võtta või prügimäele viia. Mingit oma vanakooli juttu ta ajas.

Aga mitte sellest ei tahtnud ma täna rääkida ......

Võibolla on need pulbervärviga M72 jõudnud 2-3.a tagasi sinu kätte. Vahepeal ostis selle ära vist siin foorumis tegutsev ROMKA (võin ka eksida, seljuhul ROMKa vabandust) igaljuhul oli tegu Jõgeva mehega, kes omakorda pulbervärviga M72 militaar projektid edasi müüs.


***********************

Kui enda militaar M72 projekti kunagi liikuma saan, siis teeks ühised ringid Wink
Hetkel prioriteet nr 1 on Zyndapp K500 taastamine.
Umbes nii see tsikkel tuli jah, olen selle Laiuse mehe juures käind ja ainuüksi alumiiniumtrumlitega K ja M rattaid oli tal järgi sadades, eks igaüks oskab ise arvutada palju siis tsikleid pidi olema. Vaatasin suu ammuli hiigelkõrgeid velgede virnu ja küsisin et mis teed nendega? Ütles et lõikab trumlid seest ja lähevad kõik emexi. Ilmselt sinna nad ka lõpuks jõudsid, sest vana ei olnud huvitatud midagi müüma. Ajas ainult kogu aeg oma segast juttu, et keegi ei tahtnud temalt 3000 krooniga kokku kõiki tsikleid (100-200 tk) ära osta ja et mida muud tal ikka teha. What a f*ck, leidub ikka värdjaid siin Eestis, tappa tuleks anda sellistele idiootidele!
Soome müüs suure merekonteineri juppe. Ainus hea asi oli see, et sealt leidus just seda mida otsisid. Ühe mehe käes oli selline ladu asju, et oleks Kurtna laat ka selline Seal aidas meeldis mulle see, et iga asi oli eraldi liigitatud, raamid üheskoos rippusid, porikad seal, mootorid seal jne.

Kui sa käisid tema juures kuskil 4-5.a tagasi, siis oli aidas järgi tal vaid 1/10 osadest. Suured kogused läksid Soome, Rootsi ja ka Eesti, kui raha oli.
On küll ilusad suveilmad ja M kulgemas Eestimaa teedel pea iga päev aga väikesest hooldusest siiski ei pääse. Nüüdseks on järg tagadiffri juures sest kui eemaldasin õlist leemendava tagaratta oli pilt selline:
[attachment=23406][attachment=23407][attachment=23408]
Töölepingu lõpetas tagadiffri simmerling mille tulemusena voolas õli piduritrummlisse. Oh seda rõõmu peatumisel kallakul Wink
Kui see töö võtab aega max. 15 min siis seda ei saa öelda kõigi tihendite kohta. Mingi jama on ka hooratta all, kas lekib väntvõlli tagumine vildist tihend või tuleb õli selle suure alumiiniumkaane vahelt millele väntvõlli tagumine ots toetub, igatahes voolab õli välja karteri ja käigukasti ühenduskoha vahelt ja see on mootoriõli, sest käigukasti norm püsib.
Sai siis nüüd ka korra mootor maha võetud et vaadata mis jama seal sees on. Ühtlasi sai tehtud ka esimene 1000 km hooldus mis seisnes kõigi õlide vahetamises (tagadiffri õli vahetamine niigi paratamatu).
Samuti vajavad reguleerimist klapid, sest kerge tiks on kuulda, ilmselt on nad ennast 1000 km-ga ilusti sissetöötanud ja nüüd aeg seada uuesti klapivahe 0.1 mm peale tagasi. Puhastamist vajab ka õhufilter mis on arvestatava saastakihiga kattunud ning üleüldse vajab tsikkel õlist ja saastast korralikku puhastamist. Seega veedab M paar järgnevat päeva "boksis" et likvideerida eelpoolnimetatud puudused ja siis muretut sõitu jätkata.
23.06. sai käidud Harju XI Maakaitsepäeval mis minumeelest väga tasemel ja märkimisväärne üritus, järgmisel aastal olen ka kindlasti kohal ja põhjuseid ei ole piltidest raske välja lugeda:
http://www.zone.ee/m72/maakaitsep%e4ev%202006/
http://www.zone.ee/tsiklimeister/maakait...ev%202006/
Lõpuks on veidikenegi aega tsikliteemat elustada. Alljärgnevalt mõned pildid kevade esimesest sõidust (oli vist aprilli lõpp)
[Pilt: imgp0581ce3.jpg]

[Pilt: imgp0582vp0.jpg]

[Pilt: imgp0583rc4.jpg]

[Pilt: imgp0584em8.jpg]

[Pilt: imgp0585tp1.jpg]

[Pilt: imgp0587yh5.jpg]

[Pilt: imgp0588fp0.jpg]
Summutid ja leegitorud ei olnud veel valmis, alla läksid garaazinurgas vedelenud vanad ise ehitatud, aga proovisõidu jaoks sobisid küll.
Eeloleval talvel on plaanis paljud pisipuudused kõrvaldada, kindlasti saavad alla uued leegitorud ja summutid, plaanis on paigaldada ka riidest trossid nagu originaalis, hetkel kasutusel tavalised (plastikkattega).
Siiski ei röövinud sellesuvist sõidurõõmum mitte tilkuv õli ega läbipõlenud esitulepirn vaid ikka aeg, õigemini selle puudus. Läbisõit jäi 1000 km piiresse, põhjused juba nimetatud...
Veel üks pilt "talvekorterist"

[Pilt: imgp0589fr1.jpg]
Äkki annad head nõu,kuidas pilte saaks foorumisse sellises suuruses ülesse riputada.
zyndapp666 Kirjutas:Mine lehele
http://imageshack.us
registreeri ennast seal (tasuta) ... Ainult et ära lae sinna liiga suuri pilte (mul 800x600 pix)
Kui juba jutuks tuli, siis täpsustaks veel, et imageshacki saab ka ilma registreerimata kasutada ja enne üleslaadimist saab valida rippmenüüst pildi suuruse muutmise ka.