automoto.ee foorumid

Täisversioon: Päästeaktsioon: Teehöövel Varjupaika!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5
Niisiis, püüdsin täna veidi uurida kahe teadaoleva Viljandimaal asuva Paide tehases toodetud teehöövli D-512 Varjupaika saamise võimalusi. Karksi-Nuia kandis asuva isendi osas oli jutt üldjoontes järgmine: höövel on töökorras ja kasutusel, samuti töötab sellel suure staažiga ja väga hoolikas juht ning seega lähiajal höövlit ära anda pole plaanis. Samuti kinnitas asutuse tootmisjuht (väga lahke olemisega härrasmees), et nad on teadlikud nii asjaolust, et tegu on üliharuldase säilinud isendiga, mis lisaks veel Eestis toodetud, kui ka meie huvist isendi vastu ning vanarauaks seda anda kindlasti pole plaanis.

Põhimõtteliselt oleks saadaval Paide tehases 1965. aastal toodetud, Võhma kandis asuv teehöövel D-512, tingimused esialgu küll veidi segased. Omanik küsis algul vanarauahinda (lisades justkui vabandades, et millegist muust ta hinna kujundamisel lähtuda ka lihtsalt ei oska), kuid kuulnud, et masin läheks muuseumisse, möönis, et no selle puhul on ka mõningane hinnaalandus võimalik.
Algselt oli omanikul plaanis demonteerida masinalt mõned vajalikud detailid, ülejäänus aga müüa höövel vanarauaks Sad. Ta lubas aga masinat niikaua komplektsena hoida, kui me asja omavahel läbi arutame ja otsusele jõuame.

Niisiis, mida teha? Põhiküsimus, kas püüda teisena mainitud isendi asja edasi ajada või mitte? Kui suur oleks hind, mida me ise isendi eest maksimaalselt maksma nõustuksime? Arvestades, et höövel kaalub veidi üle 9 tonni, läheks vanarauahinnaga asi vist üle mõistuse kalliks... Kui suur on üldse kaasfoorumlaste huvi sellise tehnika Varjupaika saamise vastu?

Nüüd aga pildid isendist:
Esimesed 4 pilti tegin käesoleva aasta jaanuaris, kui höövel oli juba kasutuselt kõrvaldatud:

[Pilt: teehvel16rg.th.jpg] [Pilt: teehvel26si.th.jpg] [Pilt: teehvel37ak.th.jpg] [Pilt: teehvel46ki.th.jpg]

2004. aasta suvel aga höövel veel töötas:

[Pilt: d5122hi1.th.jpg] [Pilt: d5121pt8.th.jpg]

Lõpuks pirka pilt. Kõnealuse höövli valmistamise ajal kuulus Paide Teedemasinate Tehas juba Tallinna Ekskavaatoritehase koosseisu:

[Pilt: d5123se1.th.jpg]

Muuseumipapaga on talvest saadik sellel teemal juttu olnud ja huvi seda marki isendi vastu olemas.
Kui asi reaalne ja hinnaalandust ka veidi saab, siis olen nõus piskuga ehk toetama... kuigi vaid oma ülitagasihoidlikest varudest.
Mina nõus asja toetama.
Olen ka osaline
Ka minuga võite arvestada!
Täna sai teoks varjupaiga ühe osa aktivistide väljasõit, täpsustamaks teehöövli D-512 soetamisvõimalusi. Kaasfoorumlane Sillu on teinud tublit tööd info kogumisel. Seetõttu lisandus infopanka veel üks isend Raplamaal, mida külastamas käisime. Tegu siiski heas konditsioonis, töökorras ja aeg-ajalt kasutusel oleva isendiga. Peremees oli alul üsna tõrjuv ja arvas meid järjekordseteks vanarauajahtijate jõuguks, kes teda üsna tihti kimbutamas pidavat käima. Jutu edenedes selgus, et mehel omalgi vana raua haigus küljes ja teehöövli võõrandamisest ei tule juttugi. Hea, et masin õige mehe käes! Samas on edenenud Koksvere D-512 läbirääkimised ka kenasti. Omanik on mõistva ja lahke olemisega. Oli nõus ootama, kuni soovitud 15000.- õnnestub kokku saada. Omalt poolt alustan sponsorite otsinguid. Mida foorumirahvas asjast arvab?
Tänud meeldiva seltskonna, kingitusteks saadud vanade traktorinumbrite ja sildi "Ohutustehnika eest vastutab sm. ........." eest kaasfoorumlane eno1-le, Väikevennale ja sohver Sillule!
Olen siis edimene: Jakobson minu poolt .Ainult ,et kellele ma tolle annaks.Elu kujunenud säänseks ,et maksaks heameelega sulas, arveldused panga kaudu välistatud kuni 2009 aastani.
Lisaksin niipalju juurde, et D-512 näol on tegu Paide Teedemasinate Tehases (tollal küll juba Tallinna Ekskavaatoritehase Paide tsehh) toodetud teehöövliga, mida aastatel 1962-1966 ehitati 1675 tk. Käesoleva hetke seisuga on teada täpselt 5 tänini säilinud teehöövlit D-512, milledest 2 on Eesti Maanteemuuseumi valduses.

Teeksingi ettepaneku alustada aktsiooniga, et saada kokku teehöövli väljaostmiseks vajalikud 15000 EEK. Kui meil õnnestub kasvõi osa vajaminevast rahast sellisel viisil koguda, on ka juba hästi.
Aga kas selle toimetamisega ei tule probleeme? Ise arvan, et tulevad...
Style Kirjutas:Aga kas selle toimetamisega ei tule probleeme? Ise arvan, et tulevad...
Eks probleeme muidugi võib tekkida, kuid kindlasti on need lahendatavad. Üks võimalus on püüda tuua höövel Varjupaika omal käigul.
Style Kirjutas:Aga kas selle toimetamisega ei tule probleeme? Ise arvan, et tulevad...
Mina arvan, et ei tule. Kuna isend on arvel, teeme ühepäevase liikluskindlustuse ja tuleme "omal jalal" kolonnis koos aktsioonis osalenutega. PETSS`ile suured tänud "suure seemne" eest! Küll me variantides kokku lepime, tähtis on soov ennast jäädvustada vanatehnika soetamise ajalukku.
Kõik senised varjupaiga isendid jõudnud JJ ,igaüks omal moel.Ja kamba peale saab ka see teehöövel sinna kohale.Andke mulle inimesed ja kõik saab lahendatud!See lause kehtiks JJ toetajate kohta kõige paremini.
Kuhu raha kanda tuleb, paneks ka ühe jakobi.
Jopakolla Kirjutas:Kuhu raha kanda tuleb, paneks ka ühe jakobi.
Üldjuhul on igasugu selliste päästeaktsioonide jaoks järgmised kasutaja kris arvelduskontod:

VANATEHNIKA PÄÄSTMINE

Saaja: Kristo Pals
Krediidipank: 4278603646204
Hansapank: 221010872489

Selgitus: päästetava masina mark; foorumi kasutajanimi (kui on)

Esmane eelistus Krediidipanga konto, kuid pole primaarne


Konkreetselt selle aktsiooni suhtes pole ta küll ise jõudnud veel sõna võtta, kuid usun, et sellest pole hullu.
Minu poolt läks raha teele.
Sillu Kirjutas:on teada täpselt 5 tänini säilinud teehöövlit D-512, milledest 2 on Eesti Maanteemuuseumi valduses.
Teeksingi ettepaneku alustada aktsiooniga, et saada kokku teehöövli väljaostmiseks vajalikud 15000 EEK.

Antud ekseplare on 2 tükki maantemuusumis olemas ja järelikult ka selle liigi säilimine tagatud ja nendega tutvumisvõimalus kah. Tehke selle 15k'ga midagi parem kasvõi kokkuveetud masinate säilitamiseks/taastamiseks või natukenegi nende eksponeerimiseks tavainimesele arusaadaval viisil.
Sillu Kirjutas:
Jopakolla Kirjutas:Kuhu raha kanda tuleb, paneks ka ühe jakobi.
Üldjuhul on igasugu selliste päästeaktsioonide jaoks järgmised kasutaja kris arvelduskontod:

VANATEHNIKA PÄÄSTMINE

Saaja: Kristo Pals
Krediidipank: 4278603646204
Hansapank: 221010872489

Selgitus: päästetava masina mark; foorumi kasutajanimi (kui on)

Esmane eelistus Krediidipanga konto, kuid pole primaarne


Konkreetselt selle aktsiooni suhtes pole ta küll ise jõudnud veel sõna võtta, kuid usun, et sellest pole hullu.

Meie kõikide aktsioonide pearaamatupidaja kris asub pikaajalisel sessioonil Ameerika mandril ja tegeleb seal peale enesetäiendamise ka veel väga põneva hobiga ... Küll aga lubas ta kõikidele meie uutele aktsioonidele kaasa aidata ja oma pangakontot kasutada. Loodan väga, et ta kohe-kohe ka asjasse ise sekkub.
oldmoped Kirjutas:Tehke selle 15k'ga midagi parem kasvõi kokkuveetud masinate säilitamiseks/taastamiseks või natukenegi nende eksponeerimiseks tavainimesele arusaadaval viisil.

Lp. oldmoped! Kunagi on keegi öelnud, et kriitikal on mõju ja tulemus vaid siis, kui näidatakse ära ka tekkinud kriitilisest seisust väljapääsu teed. Oleksime väga tänulikud, kui Sa soovitaksid, mida teha, et :"Tehke selle 15k'ga midagi parem kasvõi kokkuveetud masinate säilitamiseks/taastamiseks või natukenegi nende eksponeerimiseks tavainimesele arusaadaval viisil"
oldmoped Kirjutas:
Sillu Kirjutas:on teada täpselt 5 tänini säilinud teehöövlit D-512, milledest 2 on Eesti Maanteemuuseumi valduses.
Teeksingi ettepaneku alustada aktsiooniga, et saada kokku teehöövli väljaostmiseks vajalikud 15000 EEK.

Antud ekseplare on 2 tükki maantemuusumis olemas ja järelikult ka selle liigi säilimine tagatud ja nendega tutvumisvõimalus kah. Tehke selle 15k'ga midagi parem kasvõi kokkuveetud masinate säilitamiseks/taastamiseks või natukenegi nende eksponeerimiseks tavainimesele arusaadaval viisil.
Miski ei välista tulevikus uue aktsiooni korraldamist, kuid selle seatud sihteesmärk peab olema märksa konkreetsem, kui "Tehke selle 15k'ga midagi parem kasvõi kokkuveetud masinate säilitamiseks/taastamiseks või natukenegi nende eksponeerimiseks tavainimesele arusaadaval viisil" ja ehk selleks ajaks lp. Oldmomed pakub midagi konkreetset välja, kuidas J.-Jaani kogutud eksponaatide säilitamistingimusi parandada ja/või nende restaureerimist organiseerida.

Aga poolel teel hobuseid ei vahetata ja antud aktsiooni sihteesmärki mitte keegi enam muutma ei hakka, see on nüüd ka selgemast selgem.
Minu poolt ka väike summa saadetud
Lehti: 1 2 3 4 5