automoto.ee foorumid

Täisversioon: iz jupiter3k küsimused(1976a)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8
Sass1989 Kirjutas:
Tsitaat:Postitaja: Sten - Täna 13:18
Sekkun teemasse.
Kui mootor on kokku pandud, siis kui kergelt mootor liikuma peab kepsust ringi ajades? Kas tuleb pingutada, et ringi ajada või on õige see kui saad kepsu kahe näpuga üles alla liigutada?
Kui ta sul korralikult kokku läks, st. teda mitte väga jõuga vägistades peaks korras olema. Selle kepsu liigutamisega on nii, et teinekord kehv hoo peale saada, kui vale nurga alla algul neid liigutama hakkad. Aga endal oli nii, et kui juba hoopeale sain, siis oli lihtne.

Vabalt peab liikuma, puua ei tohi. Kahe npuga peaks liigutada jõudma küll.
Tere

Kas siduri libisemist võib ka põhjustada käigukasti õli sort???
Tere
Võib küll. Selleks ongi välja mõeldud spetsiaalsed mootorratta(ka muud märgsiduriga sõidukid/mootorid) õlid mis sisaldavad lisandeid märgsiduri libisemise vähendamiseks.
siimlane Kirjutas:Tere
Võib küll. Selleks ongi välja mõeldud spetsiaalsed mootorratta(ka muud märgsiduriga sõidukid/mootorid) õlid mis sisaldavad lisandeid märgsiduri libisemise vähendamiseks.

Jupiteri kasti märgsiduri õli pannes võid kindel olla, et see sidur libiseb või ei lahuta üldse, pane autooli või miskit muud vene mootori õli. Uuri teisi teemasid, siin väga palju sellest juttu olnud. Ise kasutan Ziguliõli.
tere!

vahetasin välja oma masina sidurikettad, aga tekkis väike küsimus. ennem oli neid sees 6tk, aga otsides netist sain tulemuseks et peab olema 7 tk, niisis panin juurde ka selle viimase. Kuid nüüd ei mahu enam viimane metallist vaheketas peale, otsustasin et jätan selle ära. kas viimane siduri ketas võib käia vastu seda pealmist plaati, mis hoiab kogu korvi koos ja milles on survevedrud? Vaadates jooniseid oli ka viimane plaat olemas.
Vahepeal olen aga maha sõitnud juba palju muretuid kilomeetreid Smile

Indrek
tere

niisiis sai minu kätte vana jawa tuliuus tuuleklaas, tekkis mõte, et kas ei saaks seda endale ette sobitada.
küsiks siis et kas keegi on näinud sellise klaasiga izi? samas palju võib olla sellise väärtus kroonides?
kui ei sobi müün ära Smile

Indrek
Jawal vist erinevaid tuuleklaase, ise ostsin ühe väga korraliku hiljuti 200.- eest. SAin veel paar pudinat peale, tuuleklaas tähendab ka suurt tuuletakistust suurematel kiirustel. Mõtle kas sa seda ikka tahad?
indrek1000 Kirjutas:tere

niisiis sai minu kätte vana jawa tuliuus tuuleklaas, tekkis mõte, et kas ei saaks seda endale ette sobitada.
küsiks siis et kas keegi on näinud sellise klaasiga izi? samas palju võib olla sellise väärtus kroonides?
kui ei sobi müün ära Smile

Indrek
Ehk teeksid sellest klaasist mõne pildi?
Minu iz`il on kül küljes vana jawa tuule klaas.Ülemised kinnitid on ise plekist väänatud,alt poolt traadiga pandudBig Grin .Minu arvates teeb see klaas iz` palju kenamaks.
http://beta.album.ee/node/10136884/50044093 Pilt minu iz`ist millel on jawa tuuleklaas ees.
tuuleklaas oli ennem mul ka ees, ega kui eest ära võtsin polnud vahet. ainult et hiljuti läks ülemine (tuuleklaasi) plastikust osa puruks. arvatavasti teen ise uue. klaasiga parem sõita.
Vahepeal suvel läbitud pikki vahemaid. Nüüd, aga hakkanud parem pütt suitsema. Arvatavasti hoorattakabri ja käigukasti vaheline tihend läbi ja väntvõlli simmer laseb kh läbi.
sõiduomadusi see küll ei mõjuta, aga endale ei meeldi. nüüd plaan masin molekulideks lammutada ja kõik detailid värvida + mootori remont.
Tervitus.
Saab taas üle pika aja rääkida. Nüüdseks olen masina laiali võtnud ja ka kõik detailid liivapritsis käinud. Täna sai ka värv peale kantud. Vävivalikul lähtusin mootoratta originaalvärvist ja lasin proovi järgi segada. Lähipäevadel hakkan raami taas kokku monteerima.

Mootori poole pealt soetasin uued kolvid (vanadest 1 remont suuremad) ja plaan silindrid puurimisse. Kahjuks on väntvõllidel suured loksud ja tuleb need kah uued soetada. Käigukastile sain uued kahvlid ja kahvli võlli, hammasrattad paistavad korras olevat. Ostsin uue mootoriketi (väntvõlliotsast sidurikorvile), kuna vana näis välja veninud.

Küsimus tekkis amortisaatorites:
1. Mis mõõtu simmerid lähevad esihargile?(vanad hävisid väljavõtmisel, kuna olid täiesti kivistunud.)
2. kuidas on võimalik avada tagumisi amorte?

Ootan vastuseid just simmerite osas. Homme tuleb ostma minna polte, mutreid, et saaks raami kokku panema hakata. Lähipäevil klõpsutan pilte kah Wink.

Indrek.
Leidsin ühe huvitava suvise pildi, kus minu mootorratas esiplaanil. http://www.moisakyla.ee/index.php?sisu=28&k=9&id=134
Tegu siis kodukandipäevade näitusega.
Tere!

Oman ise ka Jupiter 3e. Olen märganud, e osadel tsiklitel ees suurem poritiib ja osadel väiksem, samasugune nagu jupiter 4. MIs aastal toimus selline muutus?
See muutus ilmnes viimasel tootmisaastal, võibolla ka viimasel kahel. Enam ei mäleta peast. Aga see vahe tuleb sellest, et hakati tootma üleminekumudelit Jupiter 3-01. Lisaks poritiivale olid ka juba uuema mudeli summutid, sadul, taguamordid, karburaator, mootor oli forseeritud 28 hobujõuni - ehk olid pandud 4 silindrid ja silindripead.
Teoreetiliselt peaks vist olemas olema ka mudel 3-02, aga selle erinevusi ma ei oska tuua. Küll aga olen oma silmaga näinud Planetat, mille birkal on kirjas 3-02. Neid esineb väga vähe.
Edu!
EDIT: Veel tuli meelde, et üleminekumudelitel tuli kasutusele ka uuemat tüüp gaasirutska, millel juba suretuslüliti peal. Täpselt ei mäletagi, kas tuli ta 3-01 või 3-02 peal. Arvan, et 3-02 peal, sest 3-01-de peal ei ole juhtunud nägema.
Nüüd lõpuks ka pildid Wink : http://fotoalbum.ee/photos/indrek1000/sets/317693
Selline helesininehall tulebki Smile
silverMR Kirjutas:See muutus ilmnes viimasel tootmisaastal, võibolla ka viimasel kahel. Enam ei mäleta peast. Aga see vahe tuleb sellest, et hakati tootma üleminekumudelit Jupiter 3-01. Lisaks poritiivale olid ka juba uuema mudeli summutid, sadul, taguamordid, karburaator, mootor oli forseeritud 28 hobujõuni - ehk olid pandud 4 silindrid ja silindripead.
Teoreetiliselt peaks vist olemas olema ka mudel 3-02, aga selle erinevusi ma ei oska tuua. Küll aga olen oma silmaga näinud Planetat, mille birkal on kirjas 3-02. Neid esineb väga vähe.
Edu!
EDIT: Veel tuli meelde, et üleminekumudelitel tuli kasutusele ka uuemat tüüp gaasirutska, millel juba suretuslüliti peal. Täpselt ei mäletagi, kas tuli ta 3-01 või 3-02 peal. Arvan, et 3-02 peal, sest 3-01-de peal ei ole juhtunud nägema.

Hei.

Lisan paar täpsustust.
Üleminek 3-lt 4-ndale oli tõesti sujuv. Tootmisaastad:
   Jupiter-3: 1971-1977
   Jupiter-3-01: 1977-1980
   Jupiter-3-02: 1979-1981
   Jupiter-4: 1980-1985
Jupiter-5 tuli juba küll juba 1982, aga mingil põhjusel vorbiti "4"-sid veel mõni aasta. Ilmselt lao ülejäägid.

Päris haruldased need üleminekumudelid siiski polnud. Kui "3"-sid tehti umbes 300 000, siis 3-01 ja 3-02 vastavalt pea 500 000 ja 250 000. Kuid ka mulle tundub, Eestis on visuaalselt küll neid üleminekuvariante vähem suhtarvu poolest.
3-01 omas 27 ja 3-02 28 hj.

Tegelikult olid 3-01-l siiski veel vanad summutid, vana sadul ja tagaamordid. Need juurutati alles 3-02-ga, mis muidugi ei välista seda, et viimastele 3-01-dele uuemaid detaile peale kruviti (lühikest aega olid 3-01 ja 3-02 koos tootmises). Osadele 3-01-dele oli ekspordi jaoks peale kruvitud ka PS esiporitiib.

Sureti ei ole vist küll neil kunagi rutska küljes olnud. Küll oli rutska ise üleminek uuele, sest uus K-62 karbuss ei võimaldanud vana kasutada. Põhimõtteliselt oli see samasugune, nagu uuematelt mudelitelt tuntud, aga lülitite osa puudus.

3-02 erines veel tagatule poolest ("4" tuli, aga teine kinnitus). 1981 tulid 3-02-d juba ka "neljalt" tuntud paagiga välja.

Olen oma silmaga uudistanud kahte originaalkorras 3-02-te, mõlemad Moskva muuseumites. Siin Eestis on alati kahtluseuss hinge närinud, et kas mõni detail on originaal või mitte. Igalepoole neid näppe ju jagus.

Parimat,
Klaabu
Tere.

Sai tehtud kerged kulutused rattale.
Uued väntvõllid 1400.-, mis polegi kõige kallimad.
Simmerikomplekt 80.-
Mõlemad tellisin Põlvast, Täitsa hea meel oli et päevaga toodi kohale Wink
Mootorile veel vaja laagrdi, eks need kah saab varsti muretsetud, ah jah peaaegu läks meelest et silkud saatsin ülepuurimisele 250.- tk, ehk siis 500.- kokku.

Kui paksu tihendi võib teha jupiteri karteri vahele? Ei usalda ainult silikooni.
Üritan kah mõne klõpsu teha neist.

Indrek
Usalda õiget silikooni, tihendit seal ei käi.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8