automoto.ee foorumid

Täisversioon: Projekt Veterok
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kirjutaks siin oma uuest "hullustusest" Smile
Nimelt sain kunagi kellegi käest tasuta Veterok 8M päramootori.
Et sellega midagi teha polnud, jäi see seisma ja seisis kuurinurgas kuni tänaseni. Ühel päeval seda uurides, hakkasin mootorit lammutama; selgus, et tegu on üsna huvitava mootoriga. Tekkis idee ehitada sellest midagi.
Idee on järgmine - Veterok forsseerida ja mootor pookida Minski käigukasti otsa.
Peab ütlema, et antud mootor on suhteliselt kummalise konstroktsiooniga. Esiteks on sel ühe kanaliga ehk otseläbipuhe. Teiseks on keegi geniaalne insener välja mõelnud puurimise teel loodud ümmargused aknad. Kolmandaks on need aknad nii sisselaskel kui väljalaskel sama suured. Ja neljandaks vaatasid karterist vastu lahtivõetavad, ent nõellaagritega kepsud...

Karter:
[Pilt: 012766545893cd_m.jpg]

Sisselase:
[Pilt: 01276661e9ef32_m.jpg]

Väljalase:
[Pilt: 01276662781e82_m.jpg]

Silindripead:
[Pilt: 01276665903cc2_m.jpg]

Klapid:
[Pilt: 01276653c34599_m.jpg]

Esimene töö oli eemaldada vana väljalaske kest, sest päramootoril on summuti asemel õõnsus jala sees, minul on aga kavas teha sinna asemele hoopis kaks resonaatorit. Teine tehtud töö on väljalaskeakende veidigi korralikumaks tegemine. Akende ette kavatsen tulevikus keevitada uued väljalaske flantsid.

Ümbertöötatud väljalase:
[Pilt: 012766689ed8e5_m.jpg]
[Pilt: 01276667ef8829_m.jpg]
Läbipuhumisega mootor, aga miks kolvid pealt nii imelikud on?

http://static1.nagi.ee/i/p/66/54/012766545893cd_m.jpg
Otsevool-läbipuhumine on 2T-paadimootoritel miskipärast levinud asi, vanematel Evinrude, Johnson, Mercury jne. omadel kohtab samasuguseid kolbe. Forsseerimise eeldused on natuke nigelavõitu, aga miks mitte.
Kolvid on pealt imelikud, sest sellest kujust sõltub läbipuhumisel gaaside liikumine.
Kui klappe peaks puudu tulema, siis mul mõni üle.
Mul on üle paar kolbe koos kepsudega kui peaks vaja minemaBig Grin

Mis süüte kavatsed sinna panna,originaal on väga nigel,seda võin omast käest kohe õelda.
Süüte variante on mitu:
Odav variant: Lada 2108 kommukas, kahe sälguga ketas koos anduriga ja kahe piibuga süütepool.
Kallis variant: PVL digitaalne süüde kahele silindrile
Veel üks variant: 2x sae süüde
Palju sel kubatuuri ja võimsust on, et tahad seda minski kastile külge pookida?
Jõudusid on 8 kui ta Veterok8 on.On ka 11 hobujõuline mootor olemas.Bensiinikulu on aga nendel mootoritel ikka üsnagi suurSad

Päris huvitav oleks kui sellele 2 karburaatorit peale aetadaBig Grin
ispy Kirjutas:Palju sel kubatuuri ja võimsust on, et tahad seda minski kastile külge pookida?
250 kuupi on, ja hobujõude on 12 minu teada.
Prooviks ise need kasvatada kuhugi 20 kanti
vootele Kirjutas:Prooviks ise need kasvatada kuhugi 20 kanti
Kas asja mõte seisneb selles, et asi iseenesest mõõtmetelt suht pisike?
Romka Kirjutas:
vootele Kirjutas:Prooviks ise need kasvatada kuhugi 20 kanti
Kas asja mõte seisneb selles, et asi iseenesest mõõtmetelt suht pisike?

Nagu ma aru saan, pole sel mootoril ei sidurit ega käigukasti küljes Rolleyes
20hp juures võib tänavasõidu minski käigukast pipardama hakata või mis?
Veterok 8 m:173ccm ja 8,25 hobujõudu
Veterok 12:249ccm ja 12 hobust


http://www.motolodka.ru/veterok.htm
http://www.boat.ru/motor/index.shtml
kuidas sa selle minski käigukasti sinna mootori külge paned
on asi vahepeal edenenud kah
Kahjuks ajapuudusel pole tegelenud. Järgmine töö oleks sisselaske akende kujundamine. Mul üks tuttav üritas varem oma Moskva päramootorit forsseerida, aga tulemus oli hoopis negatiivne. Põhjuseks tõenäoliselt see, et ta kasutas originaal väljalaset, mis võib muudetud akendega mootoril lihtsalt segama hakata.
Kuna jäi meelde,et sa ehitad sellist mootorit,siis jäi tartu turu ratta poes silma palju erinevaid osi sellisele mootorile,kui huvitaud millestki,siis ps!Rolleyes