automoto.ee foorumid

Täisversioon: TZ-4K-14 remont
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Oskab keegi öelda kumbat pidi see mutter avaneb?
[Pilt: ratas.jpg]
Mootori otsa olev rihmaratta oma on see.
Avastasin, et karteri põhi on raua laaste täis, koheselt käis südame alt läbi külm tunne valusast põntsust rahakoti pihta jälle.
Tuli välja, et kolvisõrm on sellel masinal nõellaagril, päris täpselt aru ei saa mis juhtunud on, kas laager on kinni jooksnud või küljel olevad separaatorid viga saanud igatahes sealt need laastud pärinevad. Küljepealsed separaatorid on kuidagi kumerad ja kõvasti kannatada saanud, kolvisõrmel on jäljed nagu oleks sõrm kolvi pesas ringi käinud. Kui näpuga üle kolvisõrme lasta siis on tunda kerget ranti kuid näha pole midagi.
[Pilt: net2.jpg]
Arvan, et mõtekas on uue laagriga panna ka uus kolvisõrm.
Kas kellelgi seisab mõni korralik või uus TZ4K14 kolvisõrm ja pole juhuslikult üle ülemist nõellaagrit?
Kas teab keegi palju teeb see mootor max pöördeid minutis 1D90TA.
Nimelt on mootori laagreid saada kuid peab teadam ka mitu p/min teeb.
Mutri kohta ei oska kahjuks infot anda. Mootori pöörded on max. võimsusel 2200 ehk hinnanguliselt max. pöörded u. 2500.
Nõelad/sõrm/seibid on mõistlik välja vahetada, võimalusel mõõta ka kepsusilma ovaalsust. Ehk osutub vajalikuks ka kepsusilm üle hoonida ja remontmõõdus nõelad paigaldada ...
TZ-i juppe on saada ka Tšehhimaa agrovarudest, olen kunagi ise tellinud ...
Mutri sain lõpuks lahti, mis pidi käis ei mäleta enam, kui vaja vaatan järele, Tallinnast sain ka 60mm padrunvõtme sellele, muidu lahti ei saanud. Infot mootori kohta otsisin selle pärast, et leida sobivaid väntvõlli laagreid. Leidnud sobivad laagrid maksis 1tk 2500-2700kr. Kuna väntvõllil kepsusilm võis ka ovaalne olla, pole ka vahendeid täpseks mõõtmiseks, lisaks katkisest laagrist tulnud rauapuru ka kepsu alumise laagri vahel. Mõtlesin, et kindlam on kogu värk välja vahetada.
Seega varuosad on lõpuks saabunud Smile
Tellisin (mitte eestist) uue väntvõlli koos kolvi ja kõige laagritega (8k)
[Pilt: vv.JPG]
, filtreid, simmelringid, siduriketta, survelaagri, komplekti kõiki trosse, ka uued esiporilauad(tahtsin originaale saada lihtsalt), tagavara kolvirõngad, komplekti pidurikotse, ventiaatori mis päris ei sobi Sad ja muud pudipadi.
Siit küsimus:
Miks on silindri ja silindripea vahelised tihendid erineva paksusega, neid on kolmes erinevas paksuses? Mida sellega reguleeritakse, surveastet?
Ma saan aru, et kütusepumpa reguleeritakse tihenditega, aga silindrikaane juures?
[Pilt: tihend.JPG]
Tihendid on paksusega 0.2- 0.3- 0.5 mm.
Sobiv generaator traktorile. Mark oli vist G250 ja peaks kuuluma Moskvitchile. Tabletka on sees, istus suht hästi. Rihm tuli paar senti pikem valida. Et genekas lülge istuks oli vaja 20cm pikkuse vinkli sisse kaks auku teha ja sobiva kõrguse peale mutter keevitada kuhu läks täpse pikkusega lõigatud polt kuni põhjani pärast. Vinkel kinnitus poldivadesse mis mootoris olid, milleks need augud seal on ma ei tea kuid istus ilusti.võttis aega vast tunnikese ja olemas ta oligi Smile

Mõned pidid kah
Paluks teiste TZ4k traktori kasutajate kogemust. Mis õli te kasutate mootoris? Ise panin Addinol SAE 10W-40 Super MV 1045 mis peaks sobima nii diisel- kui bensiinimootorile.
Minul probleem nimelt selles, et õlipump ei taha lüüa õli. Võtsin maha õlipumba, seest kõik oli ok ja näpuvahel keerutades lõi ka õli välja. Panen kokku ja sama asi ikka, mootoris õli välja ei löö. Võtsin küljelt kaane lahti, kontrollisin pumba ajam ringi käib. Seega, pump ringi käib, käevahel lööb ka, miks masinal ei löö? Nüüd siis jõudis mõte õli viskoosuse juurde, äkki on liiga suur. Kanalid ja ava kus õli pääseb pumpa on tegel päris tillukesed ja äkki istub kusagil mull ees ja ei lase liikuma ,sest kogu süsteem sai kunagi lahti võetud, läbi puhutud ja on tegelt kuival kõik. On kellelgi kogemust?
Õlipumbal saab kogust peale keerata kui ta küljest ära võtta ja silindrile õli andva kolvi kruvi peale keerata. Kui on vana ja kasutatud pump, siis võib kolvi nukkplaadil olla juba soon sisse kulunud ja ei pumpa piisavat kogust. Pumbal on päris suur ülekandearv ka ja seda õli jõudmist pealevoolutorusse tuleb ikka kaua oodata. Olen komplekteerides selle pumba õli täis toppind ja pumbast silindrini viiva toru süstlaga õli täis pannud ning siis alles käivitanud. Varsti hakkas ka summutist tilkuma. Mu kodus olevat mootorit on kunagi mingi 3 korda kokku lastud, sest pumba antud kogus oli väike. Võid ju pumba lahti võtta ja põhimõtet uurida. 10W-40 käib sealt kenasti läbi.
Pumba võtsin lahti, nukid olid täitsa ok, ainult kerge joon jookseb nukiga ratastel. Käes keerates lõi ka kergelt kenasti õli välja. Kuid seda süstlaga täitmist peaks proovima. Umbes sama trikiga sain ka kütusepumba täidetud ja tööle. Muidu arvasin juba, et tuksis, vajas lihtsalt pikka kannatust ja nokitsemist. Seda on hea teada, et õli sobib. Proovin süstida ehk saab liikuma.
Kui näppude vahel ringi ajada siis tuleb õli jah nobedalt, aga kui mootori küljes on ja teda käsitsi või starteriga ringi ajada, siis nagu ei tulegi midagi. Lihtsalt torustik õli täis ajada ja kui juba koos on siis sealt poldi avast õli silindrisse ja nats kolvi hõlmale kah ja siis lihtsalt käima panna. Ma tegin majale mingi 1,5 tiiru esimese käiguga vaikselt ja siis hakkas summutist regulaarselt tilkasid tulema. Kui kõrgrõhupump jääb kuivale, siis kõige lihtsam on võtta pihusti toru ära, pumba pealt rõhuklapi tuts ära ja lasta õhumullidel välja tulla. Siis tuts külge tagasi, toru külge kuid pihusti juurest pool pööret lahti. Käivitit niikaua kuni kütust tuleb ja siis toru kinni. Käivitub koheselt. Muud moodi on päris raske uuesti ellu saada.
Ei hakkanud uut teemat tegema selle traktori kohta. Küsimus selline, kas kellelgi on pakkuda hüdrosilindrit või selle juppe. Lisaks, kas kellelgi on üle või teab kellel on üle mõnis tZ-4K-14 originaal haagis?
Oleks vaja veel originaal õhupuhastajat TZ-4K-14-le.
Kas keegi oskaks öelda TZ4K pihusti nominaalrõhku
Väiketraktorid ja mehhaniseerimisvahendid raamatu järgi 14MPa
Aitäh Reljo See 14 MPa suht reaalne,kuna lühike pihusti!
Mõni postitus tagasi soovitud jupid olemas. Kui kellelgi on pakkuda veel haagist, siis selle vastu oleks küll huvi endiselt!
Ei hakka uut teemat tegema aga kui kellelgi on pakkuda Tz4 velgi, sahka ja originaal atra, oleksin huvitatud! tarmomeil(at)gmail.comRolleyes
Luhesahk on Soovis müügil. Piltide järgi tundub, et saha raami kahjuks pole, aga küsige üle!
Kas kellegi on kogemusi, millise masima esitule klaas ja (või) reflektor sobivad TZ originaal esitule korpusesse? Äkki kellelgi üle originaal?
Minul läks ka 2010 augustitormis esituleklaas puruks. Tükk aega otsisin kaubandusest ja tulemusteta. Siis pöördusin oma vanatehnika huvilisest sõbra poole, kes otsis oma kogust välja ühe klaasi, mis suuruse poolest sobis. Kahjuks ei osaka öelda täpselt, mille oma see olla võis, aga kindlasti on ta mingi vanema tsikli oma.
Lehti: 1 2 3