automoto.ee foorumid

Täisversioon: theblackdog:Jänku-Jawa
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nii sain siis sihukese masina täna.Käima ei veel proovinud aga pidi töötama küll.Kahju on sellest et masinal puuduvad dokumendid.Muidu tundub masin enam-vähem komplektne,mõned asjad on ainult puudu.See on mul ka esimene mootoratas,enne seda on olnud 8-9 mopeedi ja võrri.Aga küll ma ka selle masinaga hakkama saan.Rolleyes Hetkel silma jäänud vead on :siduri tross katki või lahti,paak lahti.Rohkem silma ei jäänud,kuid usun et vigu on veel.Plaanis on osta kuskilt dokumentidega raam(nii et kui kellegil üle on siis võib pakkuda)Wink
Nädalavahetusel üritan ka pildid masinast ära teha,siis teil hea kritiseeridaBig Grin
Restaureeri korralikult ja põhjalikult ära, tee avaldus mingi ARKi kontori juhatajale ja usun, et Sinupoolse korraliku töö korral ja mõne vanema uuniklase toetuskirja põhjal saad ehk arvele ka.

Eeldan, et Sa nimetad Jänku-Javaks Kovrovetsit, nagu seda omal ajal kutsuti Smile
Jah peaks olema küll Kovrovets.No ma arvan et hetkel minust küll restaureeriat ei ole.Olen alles noor ja rahalised võimalused on vägagi piiratud.Ja hetkel ei jäänud raamil silma ka birkat,vb lihtsalt ei osanud vaadata.
Nii täna sai tsiklid putitatud oma 3,5 tundi.Lõpptulemuseks sain ka masina käima.Viga miks ennem käima ei läinud oli et kraan ja karburaator olid umbes.Nihukest jama täis kraani pole ma ennem näinudki.Sealt tuli välja liiva,mingit lehtede sarnast pudi jms.Aga pärast kokkupanemist jäi kraan läbilaskma(tilgub).Ega seal just mingit tihendit ei olnud kah. Mul selline tunne et masin saab vist natuke vähe kätte,nimelt kui tahan masinat käima saada pean umbes 2-3 korda vänta lööma nii et süüde väljas ja siis süüte sisse panema ja siis läheb esimesest vändast käima.Täna ilmned ka vigu juurde:sadula nahk mõnest kohast katki,tuled ei töödanud,summuti ja leegitoru ühendused lasevad läbi,süüde on vale(paugub),värv on natuke halvas seisus,käiguvahetus vänt on kinni keevitatud,taga mantel on katki,midagi oli veel mis praegult meelde ei tule.
Aga avastasin et mul vasakpoolses küljekarbis mingisugune lüliti.Kas keegi oskab õelda mis see olla võib ja kas see on ka originaalist või ise peale aretatud?

Tegin ka pilti: http://fotoalbum.ee/photos/theblackdog/sets/261067

Tegin ka ühe video: http://youtube.com/watch?v=FeoNcUKL5j8
Ma arvan et see võib olla piduritule lüliti, mis ühendatakse piduri pedaali külge vastava vedruga.
Pilt ega video polnd kumbki eriti informatiivsed, pääle selle et tõesti Kavrossiga tegu on. Väga vähese vaate järele poolhuupi otsustades siiski koguni päris kobedaga. Esiporika järgi enne 1962 aastat, tagatule järele pärast 1965 (vist) aastat. Kroomitud summutid tundusid üldse naljakad.
Birka (kui on) on sel rattal nagu paljudel muudelgi, esilaterna all.
Esibirka koha leidsin kuid see puudus,piduritule mehanism on paremas karbis,aast apidi sel masinal olema 1962.Kas see masin nüüd just kobe on aga noh vajab tegemist päris korralikult mis mulle ka meeldib.
Samas oleks ka teile üks küsimus,nimelt siis mul tuledega mingi jama,ei tööta.Samas signaal,süütelukk jms töötab ilusti.Mida kontrollida ja üle vaadata?

Uuendasin pildialbumitCool
valdo Kirjutas:Eeldan, et Sa nimetad Jänku-Javaks Kovrovetsit, nagu seda omal ajal kutsuti Smile
OT aga
kuidas seda jawat kutsuti , mis vist oli hoopiski mopeed äkki ?
theblackdog Kirjutas:aasta pidi sel masinal olema 1962..
   Uuendasin pildialbumitCool

Aastanummer kõlab täitsa usutavalt. Minu endine väide esiporika kohta ei pidand paika (väga pime pilt oli...) Õhupuhastaja on vanemat sorti nigu K-175-l ja K-175A-l kuni ´62a keskpaigani. Sadul on miski uuem Voshod või hoopis miskit muud nagu ka tagatuli. Kroomitud summutid ka ´62 aastasse hästi ei passi.

Vaata siia ka:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=14681

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=7117
mopeed-jawa oli naiste jawa.

kovrovets sai vist jänku-jawa nimetuse sellest, et disain oli üsna jawalik ja paagil olid jänkud peal.
Täna sain lõpuks ka kraani pidama.Vahetasin veel ära bensufiltri.Natuke halvasti veel käib aga küll sellega ka veel tegeleda jõuab.Uurisin ka elektriskeemi ja tulesid natukene,tagatulel vahetasin ka pirni ära,esitulel oli nagu kõik korralik.Uurisin ka korraks süüdet ja sidurit kuid ei saanud neist eriti aru,nimelt siis see pulk mis peaks sidurit lahtutama on oma pesas ilusti küll aga sisse poole vajutades ei liigu.
Nüüd uurisin ka seda imelikku lülitit vasakpoolses küljekarbis.See annab mingit massi vms.Lüliti külge läheb kaks juhet,üks läheb mutri alla kinni(massi) ja teine ots oli mul lahti aga seal oli ka selline kinnitus olemas kust poldi läbi paned.Äkki keegi oskab õelda kuhu ma selle kinnitama peaksin.Või äkki on kellegil anda k-175 elektriskeemi?
Nii selle imeliku lüliti kohta sain juba teada,see on siis niinimetatud salalukk.Täna tegin koos sõbraga masinal kontaktid puhtaks ja reguleerisime süüdet.Saime masina ka käima ja läks ilusti pöörde.Pingutasin veel tagupidurit,keerasin mootori korralikult kinni,panin karburaatori tagasi peale.
Nii,et siis ikkagi salalukk nagu ma sulle motokuuris mainisinToungue
näoliselt jahBig GrinIse seda enam ära ei ühendanud,aga maha ka pole võtnudRolleyes Oleks teile selline küsimus et mitu kW mu kovrovets olla võib?
näiteks 8kw, mul vist nii passis kirjas.
Ma olen mõtlema hakanud et kas mul on k-175a vi k-175b.Peal on mul karburaato k-55(kui see neil kahel mingi vahe on).
Ei tea jällegi 175-stest midagi , aga oli ühe foorumlasega äsja generaatorite /väntvõllide arutus, siis...vene mootorratta entsüklopeedias kirjas, et 175A toodeti kuni 1962 aastani, generaator sama mis K58-l ehk siis vist G-38, 175B siis peale seda uuema vah.voolu genega ja uue karbussiga. Mis margid olid, ei tea aga K55 oli juba K58-l peal ja vast siis vanem tüüp?
Täna avastasin generaatori pealt aasta numbri 1961.Omaasi ka see ka originaal veel on.