automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jawa 350/360 1971
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4
stretch Kirjutas:Mis Jikov peal on? 2926 SBD? Originaalis peaks olema düüs markeeringuga 96; 115 kasutati vist 634-l.

Pildipealt tundub jah see sama. Vaatan täna üle. Nüüd oleks vaja veel õlid sisse kallata aga ei tea mida võtta. Sad Esimese rattaga on kõik ikka kole keeruline. Rolleyes
Vähemalt esimestel 634 mudelitel kasutati ikka 2926-te, 2802 päritolu või headuse kohta ei oska esialgu midagi arvata. Sa pilti saad sellest teha? Düüse on mõtet vahetama hakata alles siis, kui Sa praeguse karpa konfiguratsiooniga mootorit korralikult tööle ei saa või kütusekulu liiga suureks osutub. Ehk siis mina prooviksin alguses ikka olemasoleva düüsiga segu paika reguleerida.
Käigukasti peaks sobima suvaline väljamaine transmissiooniõli, mina proovin see aasta näiteks Addinoli oma, igas Prismas saadaval.
stretch Kirjutas:Käigukasti peaks sobima suvaline väljamaine transmissiooniõli, mina proovin see aasta näiteks Addinoli oma, igas Prismas saadaval.

Ma just lugesin kuskilt, et tavaline ei pidavat siduriga koostööd tegema. Samas vanasti kallati kõike mis kuskilt üle jäi nii, et eks ma homme kallan ka mingi asja sisse. Karburaatori kohta täpsustan homme. Siis saab ehk masin kokku ka Smile

Hiljem:

Jikov 2802 on hoopis... Kas see pole originaal (mudelilt 634 arvatavasti siis) ja on kehvem/parem kui originaal? Jawa esinduses on saadaval düüsid tähistusega 92 ja 100.

Õli käisin ka täna 4jast kohast otsimas ja ükski müüa ei suutnud midagi jawa käigukasti pakkuda. :|
Erik Kirjutas:Ma just lugesin kuskilt, et tavaline ei pidavat siduriga koostööd tegema.
Jah, ma olen ka lugenud neid igasuguseid jutte siduriga mittesobimistest jne., samas olen ka lugenud risti vastupidist väitvaid jutte. Igatahes motokuuris oli mingi teema, kus argo1974 suhteliselt usutavalt asja seletas. Mingit suvalist möginat küll ära sisse kalla, pärast ainult endal raskem puhastada. Ei ole ju väga raske minna kasvõi Prismasse ja see Addinol GX 80 W 90 ära osta.


Näe, mainitud teema on siin.
Noh, kuidas edeneb?
Mis haige jutt-" vargad vahetasid rattal raami ära" !!! Kas kett oli ikka korralikult pingutatud ja kõik mutrid kinni?
Veteran.
Veteran Kirjutas:Mis haige jutt-" vargad vahetasid rattal raami ära" !!! Kas kett oli ikka korralikult pingutatud ja kõik mutrid kinni?
Veteran.

Ei saa su postituse mõttest aru. Kuna mul põhimõtteliselt kõik korras paberitega, siis edasi teemat ei aruta. ARKist öeldi, et nad probleeme ei näe aga tahavad komplektset ratast. Viisin kohapeale käruga, mootor oli kõrval (maha tõstetud) ja paak, sadul ja porilauad puudu. Arvele ei saanud.

stretch Kirjutas:Noh, kuidas edeneb?

Nii enam vähem. Elekter vajab veel sättimist. Tagatuli ja kaug-lähitulede lüliti puudu. Käiguhoovaga jama. Selle vedrud on tõenäoliselt väsinud. Ei ole seni leidnud sobivat vedru sinna. Poes müüakse kogu kremplit aga ei hakka seda vedrude pärast ostma.

Viivitus selle pärast, et sain poest vale keti ja ümbervahetama minnes tuli välja, et pean ootama enne kui uus kaup kohal on.

Enne ARKi starti ja ÜV sõitu veel nokitsemist on. Oleks kõik vajalikud jupid olemas, siis teeksin seda juba homme. Wink


Jikov'ist oli ka siin varem juttu. Kuna asi töötab, siis jääb hetkel peale. Ei välista ka muidugi, et see originaal on.
Erik Kirjutas:Käiguhoovaga jama. Selle vedrud on tõenäoliselt väsinud. Ei ole seni leidnud sobivat vedru sinna. Poes müüakse kogu kremplit aga ei hakka seda vedrude pärast ostma.
Eee..., mis vedrusi täpsemalt silmas pead ning millest järeldad, et need väsinud on? Neid kaht väikest, mis lükkavad neid jublakaid, mis omakorda lükkavad seda käikude lülitusplaati või kulissi või kuidas iganes seda ka ei nimetata?



Erik Kirjutas:Jikov'ist oli ka siin varem juttu. Kuna asi töötab, siis jääb hetkel peale. Ei välista ka muidugi, et see originaal on.
Originaal ei ole see 99,99999%Toungue Esiteks: karburaatori tähistus ning teiseks: pildilt on näha, et puudub keere karburaatori katet fikseeriva mutri jaoks.
stretch Kirjutas:... või kulissi või kuidas iganes seda ka ei nimetata?

Neid mis käiguvahetushooba "keskel" asendis hoiavad. Minul hoob ennast keskel ei hoia vaid vajub kergelt alla. Vahest ei taha korralikultki üles tulla vaid peab varba otsaga kaasa aitama. Ülejäänu nagu kõik töötab ja on rahuldavas seisukorras.

stretch Kirjutas:Originaal ei ole see 99,99999%Toungue Esiteks: karburaatori tähistus ning teiseks: pildilt on näha, et puudub keere karburaatori katet fikseeriva mutri jaoks.

Noh kui pole, siis pole. Kui saaks originaali oleks tore. Kui saaks mõne karburaatori mis oleks parem kui originaal, siis oleks veel toredam natukene aega. (igasugused tehnilised lahendused, mis hääd ratast veel paremaks teevad on teretulnud) Näiteks tuli mul ette üks naaberriigi foorumis näidatud jawa käiguvahetuse võll (mille külge käib vahetus hoob) kuhu oli treitud ühe manseti pesa juurde. "topelt ei kärise!" Smile
Erik Kirjutas:Neid mis käiguvahetushooba "keskel" asendis hoiavad.
Aa, jajah, need jämedamad. Põhimõtteliselt mul on neid paar tükki üle, aga miski ei garanteeri, et needki väsinud ei ole. Igatahes kui proovida tahad, vii minema.
Teine variant on vanad vedrud näidiseks kaasa võtta ja mõnest vedrusi müüvast poest otsida. Ma muidugi ühtegi sellist poodi nimetada ei oska, aga tegelikult on isegi Kloostrimetsas päris palju igasuguseid suvalisi vedrusi.
Hakkasin mõtlema, et pedaali peaks omal kohal hoidma ka siduri vedrud?! Kuna hoob lükkab ju sidurit, siis sidur surub hooba vastu. Mul on hetkel see automaat siduri jublakas lahti reguleeritud. Et võibbolla, et kui selle külge panen hakkab vänt ennast korralikult hoidma ka. Ma vaatan üle.

Samas ei tohiks minu arusaama järgi see ära vajumine tehniliselt midagi halba põhjustada. Täna oleks plaanis masinale hääled sisse saada ja ADDINOL'iga mootorit loputada. Smile Äkki jõuab see nädal asjad korda saada...

Suht tehnilisest huvist tahaks katsetada antud masinal mõnda tänapäevast karburaatorit (mõni mikuni äkki?) ja reed valve süsteemi (tuleb ise meisterdada?). Mis arvate? Smile
Mõistlik oleks ehk alustada karburaatorist. Tagasilöögi klapp annab ka tulemust, aga korraliku karburaator on tõenäoliselt kiirem ja soodsam lahendus mootori käigu parandamiseks. Kuigi jah, korralikult timmis Iikov pole samuti kehv karburaator.

A.
Korralik karbuss ja klapp annavad mootorile ikka VÄGA palju juurde. Seda nii sääreväristaja kui ka näiteks Cþ500 mootori puhul. Tõsi kahepütasel pole seni klappi kohanud, kuid miks ta seal teistmoodi peaks olema.
Kahesilindrilisel tuleb teha reed valve jaoks eraldi sisselaskekanalid, muidu süsteem tööle ei hakka. Kahjuks on vana Jawa puhul materjal/vaba ruum suht piiratud ... kunagi sai üks mootor 2 karpa peale tehtud:
[Pilt: 2eyj-u.jpg]

NB! Keevituspunnid on nn. stuffers-ite (rõngad mahatreitud väntvõlli kompenseerimiseks) kinnitamiseks.

Karpakanali juures jääks reed valve pigem piduriks, parem variant oleks see suunata otse karterisse ... kui üldse teha. Sest asi on rohkem mängu ilus, reaalset võimsust saab mootorist aga palju lihtsamate vahenditega.
Argo, mis karpad sa külge panidki? On siis efekt suur kui kaks karpat. Aga kaks on stiilne küll. Toungue
Karpad on mahatreitud flantsidega 24mm Jikovid. Parempoolsel on ujukikamber maha saetud ja toitub voolikutega vasaku karpa ujukikambrist. Mahafreesitud ribide tõttu istuvad karpad palju kõrgemal, siis mahub ujukikamber ära. Kuigi suuri lootusi ei tasu 2 karpa peale panna, üks suurem (nt. 32mm Mikuni Planeta Spordilt) töötab üldiselt paremini. Loeb rohkem mängu ilu. Karteriruume on 2-silindrilisel ju kaks ... Pealegi, 360 mootor reageerib suhteliselt hästi kanalite-akende portimisele ... karpasid on mõistlik hakata valima alles pärast seda, niisama suurema läbimõõduga karpa(de) paigaldamisest pole suurt tolku ...
Jämedalt võttes annab 32mm karpaga, gaasijaotusfaasidega 144/130/170 kraadi (sisselase/ülevool/väljalase) koos akende laiendamisega, 2mm mahavõetud silindripeadega, originaalsumpadest tehtud lihtsate resokatega, 7000 p/min juures umbes 28 hj. Sõidumõnu oli laialt (tõsi, kõrgsagedusliku vibra tõttu kipuvad kotid ära surema Wink) ja mootor tollal digitaalselt sõites (gaasiasendid ainult alguses ja põhjas) paras remondirõõm. Ülekuumenemise vastu tuleb võidelda sisemise jahutusega (silindriribide 4-5 kohast lõhikusse lõikamine aitab ka veidi paisumisprobleeme lahendada) ja 160-170 peadüüsiga rüüpab tsikkel umbes 7L/100-le. Aga jah, edasi läheb 5000-7000 p/min vahel nagu loom ...
Erik, mis värvi sa kasutasid kui sa värvisid? Kust saaks originaalvärvi koodi? Minu teada antakse jawa poes selle ergema punase kood, mis ei ole kaugeltki sama, mis on tegelik vana värv.
Vana Jawa värvile väga sarnane on RAL3004 või "VOLVO 117". Ka nn. vanadel jawadel oli kerge toonierinevus mingitel aastatel - minu aastast ´71 pärit jawa on nõks heledama tooniga, kui ´67aasta oma, mõlemal originaalvärv.
Erik Kirjutas:Äkki jõuab see nädal asjad korda saada...
Cool
linnavurle Kirjutas:Erik, mis värvi sa kasutasid kui sa värvisid? Kust saaks originaalvärvi koodi? Minu teada antakse jawa poes selle ergema punase kood, mis ei ole kaugeltki sama, mis on tegelik vana värv.
Minu rattal on debeer "volvo 117". Kahjuks värvimine aga rahuldavalt ei õnnestunud. Vähemalt ei roosteta enam midagi kuskilt.

-----------

Nüüd sai poolik ratas ARKi viidud ja paberite saamisega probleemi polnud. Nüüd vähemalt 6kuud jälle aega remontida ja asi korralikukmaks teha.
Ootan kevadet või suuski! Big Grin
Räägi mulle paberite saamisest, vöid ps'i ka panna jutu.
Lehti: 1 2 3 4