automoto.ee foorumid

Täisversioon: J a w a 350 typ 360
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Panen siis ka oma projekti siia ülesse. Jawa ajalugu küündib küll kaugemale, kui mina seda teieni tuua oskan,aga ma üritan kirjutada seda mida ma mäletan ja tean .
Kohe hetkel on raske meenutada ,mis täpselt selle jawaga juhtunud/tehtud on ja kus käidud on.Kuid kunagi rääkis vanaisa,et ta oli selle tsikli saanud täiesti tutikana ja otse tsehhist.Sõitis sellega suhteliselt korralikult.Mingil ajahetkel kui tulid muud huvid ja tegemised,oli tsikkel jäänud lihtsalt seisma kuuri ja tolle seismise ajal oli teda üritatud varastada päris mitmeid kordi.Paaki oli tahetud kangiga maha kangutada ,kuid tulutult.Huligaanid tekitasid ainult suure mõlgi ,paagi alumisesse osasse.Aastatega seismisega oli ta päris korraliku tolmu kihi ja lehtede all kuid sugugi mitte mädanenud olekus.
Aasta oli vist siis 1999/2000 ,kui sai vanaisa jawa 360 endale maale toodud ja nokitsemiseks ettevõetud.Mäletan seda,et alguses oli tsikkel täiesti komplektne koos velorex külgkorviga mille tuuleklaasil laiutas suur mõra ülevalt alla.Küljes olid veel põlvekaitsmed( tuulepeletajad).Sinna oli sisse moditud suunatuled.Sai korralikult tsikkel kuuri lohistatud ja alustasime tema lahti kaiskumist algosadeks.Olin siis noor tatt , ning ei teadnud mitte midagi veel eeltöödest veel vähem värvimisest.Sai kätte võetud liivapaber ning ajahamba poolt puretud detailid kõik üle vuristatud.Nühitud sai nii kõvasti,et isegi mõni detail tundus ,et on terasharjaga üle lastud.Tollal ei teadnud samuti ka tööriistadest mitte midagi eriti.Tundus küll loogiline nii eeltöö teha .Lõpuks sai nühitud kõik jubinad ja oli aeg kruntida ja värvida.Mäletamist mööda sai sinna lastud punane "Sadolini" mingi odavam variant värvist.sai kokku taaskord laotud ,küll aga mitte nii nagu ta alguses oli.Ei mõistnud enam kuidagi kokku laduda.Seega jäi külgkorv puutumata ning vedelema ta jäigi ,kuni tänapäevani vedeleb kuuri all.Käima sai tsikkel alguses lükatud ,kuid siis läks asi väga kehvasti,nimelt tsiklil jäi gaasitross kinni ning pani hirmsa hooga minema.kukkus külili ja tegi veel mitu ringi maas.Selle laksuga kaasnes ka päris suur kahju - Kett lendas sidurisüsteemi sisse ja murdis kinnitus kõrvad ja pidurihoova.Lõpuks sai kka aparaat tööle pandud normaalselt vändast ning külavahel kiiremaid tehtud ( ega tollal ei olnud küll sooja ega külma tsikli tegelikust väärtusest ja tema ajaloost.)Kalal sai ikka päris omajagu käidud tsikliga.Uhke tunne oli küll sõita.Kriips oli koguaeg kõrvuni.Tsikkel jäi seisma,kuna üks veohammasratta laager oli ribadeks lennanud ja võlli kõveraks kiskunud sees.Suve möödudes sai tuhin läbi tsikli ehitamisest,seega jäi ta jällegi mitmeks aastaks seisma-ootama paremaid ja helgemaid aegu.
Aastaid oli tiksunud 2004/05 vististi ,kui sai tsikkel uuesti kätte võetud ja uuesti laiali lammutatud algosadeks.Selleks korraks oli juba mõistust juurde tulnud ja natuke nupp nokkis otsas.Jupid sai viidud Liivapritsi tõrvandisse.Krunditud sai samuti suhteliselt samaaegselt(küll aga mitte väga korralikult).Mootor sai ka Sõbra juures lahti kakutud ja vahetatud sai tollal simmerid ja laagrid ning tagatipuks sai sisse pandud täiesti uus originaal väntvõll,peale seda tekkis jälle umbes 3 aastane paus.Kuna polnud enam aega tegutseda ning kool tahtis lõpetamist.Jupid sai toodud tuppa kuiva,ning sinna nad jäid jälle umbes 1.5 aastaks seisma.Vahepeal sellel ajal sai tsiklit toas kokku proovitud panna ja niisama uuritud mis konditsioonis jubinad on.tundusid suhteliselt säilinud olevat.Muuhulgas sai endale soetatud ka doonor jawa.sealt sai tagumise poripleki mis käib kahe küljekarbi vahele ja hulgaliselt muid vidinaid ,mida võib tulevikus vaja minna.
2009 aasta alguses sai ennast kätte võetud korralikult ja tsikkli jubinad taaskord täiesti ülekäidud liivapaberiga/terasharjaga.Krundi ja pahtli peale oli aegade jooksul tekkinud väheke roostet.Sai siis järjest detail haaval jupid pahteldatud,lihvitud.Kõige suurem töö oli paagi pahteldamisega ( Paagi sain sõbra käest,mis oli väheke tervem ,kui mu endine paak) .Paak oli külgedelt mõlkis ja väikseid täkkeid täis.ning lenksu liikumispiirkonnas oli samuti mõlgid tekkinud.Esimese porikaga oli ka küllaltki palju tegemist.Aegade jooksul oli tekkinud pärispalju täkkeid ja mõlke,eriti just kivi löögist.(vanasti polnud eriti palju korralikke asfald teid Eestis).Lõpuks sai enamus detaile ikka niimodi pahteldatud ,et ise vähemalt rahule jäin.Sai devorist toodud Volvo 117 värvi.Krunt oli mul endal olemas õnneks sellega polnud probleeme.Läksin peale suurt lihvimist ja pahteldamist , juba järgmise sammu võrra kaugemale,nimelt Värvimine!.Tänu sõbrale sai tsikkel taaskord krunditud ja värvitud! Tulemusega jäin rahule.Peale seda otsustasin ikkagi proovida neid kuldtriipe teha peale.Alguses ei tulnud absoluutselt välja,kuid pärast hakkas asi juba täitsa sujuma.Kasutasin disainteipi.Paras nokerdamine on aga sain hakkama,ise jäin vähemalt rahule tulemusega.Nüüd siis ,kui jubinad olid värvitud ja ootasid kibeledes kokkuladumist,alustasin mootori kohendamisega ja kokkuladumisega.
Mootoriga väga palju ei jõudnud tehagi.Sai uued tihendid pandud ja kolvirõngad samuti asendatud.Silindrid tundusid seestpoolt korras olevat,väga väike oli lõks kolbidel,peaaegu olematu.Mootor sai puhtaks nühitud ja sai väheke ilmet ka juurde.Süütekontaktid ( Tsehhi toodang) sai peale pandud tutikad ning karburaator samuti tutikas" Pacco" toodang.Käigukasti läks ikkagi Valvoline Durablend käigukasti õli 75w-90.Vahepeal siin sai juba mootorile uuesti hääled sisse puhutud ja oli võimas tunne küll üle pika aja taaskord kuulda jawa hääli Smile
Hetkel oleks hädasti tarvis uusi sumbutajaid,leegitorusid ja korralikke velgi koos rehvidega.Kurtna laadalt sain korralikud nikeldatud küljekarbid ,mis ootavad värskendamist.Siis võks minna ARKi ning asi arvele võtta,kuna dokumendid on olemas.Cool
Sai küll väheke pikk tekst siia kirjutatud,kuid ma usun ,et foorumikülastajatel endil on ka huvitav lugeda.Pilte lisan ka järkjärgult .
[Pilt: Algusjawa1.jpg]
[Pilt: Algusjawa2.jpg]
[Pilt: Liivaprits.jpg]
[Pilt: Sda.jpg]
[Pilt: laager.jpg]
[Pilt: jubinad.jpg]
[Pilt: Prunditudpraam.jpg]
[Pilt: Jupidvrvitulttoas.jpg]
[Pilt: Mootorkoos.jpg]
[Pilt: Tsink.jpg]
[Pilt: Hetkekonditsioonilmatriipudeta.jpg]
[Pilt: P3160125.jpg]
Pilt Hetke konditsioonist.
[Pilt: IMG_0404.jpg]
No konditsiooni ikka on juWink
Ma tahaks küsta ka paari asja- kuda sa selle eest tiiva jätad? Üles nagu see varem oli?
Ja kas sa saaksid sellest rooli-amordist (otse tõlge kataloogist) ka mingeid täpsemaid pilte teha?Toungue
Vaatasin, et sellel pildil kus sul ilusad läikivad tagumised jalarauad, ketipingutid jms. oli üks selline imelik vidin mida ma koju ajada ei osanud- pärast kataloogist uurimist jõudsin järeldusele, et tegemist peaks olema rooli-amordi ühe detailiga. Seal ka märge, et nimetet elementi paigaldatakse ainult spets tellimuse peale. Räägid ehk lähemalt kuidas su vanaisa selle Tðehhist hankis?Toungue
(18-05-2009, 10:00 AM)gruppen Kirjutas: [ -> ]No konditsiooni ikka on juWink
Ma tahaks küsta ka paari asja- kuda sa selle eest tiiva jätad? Üles nagu see varem oli?
Ja kas sa saaksid sellest rooli-amordist (otse tõlge kataloogist) ka mingeid täpsemaid pilte teha?Toungue
Vaatasin, et sellel pildil kus sul ilusad läikivad tagumised jalarauad, ketipingutid jms. oli üks selline imelik vidin mida ma koju ajada ei osanud- pärast kataloogist uurimist jõudsin järeldusele, et tegemist peaks olema rooli-amordi ühe detailiga. Seal ka märge, et nimetet elementi paigaldatakse ainult spets tellimuse peale. Räägid ehk lähemalt kuidas su vanaisa selle Tðehhist hankis?Toungue
Tänud! Sa mõtled esimest porikat?Kui jah , siis ma arvan et ma tahaks sinna selle asemele panna 634 porika.Mul on originaal porikas ka olemas,aga tollel on vaja need kinnitus vardad meisterdada , peabju järgmisena tegelema porikaga.Kusjuures ma väga ei tea selle jubina kohta siiamaani,mina seda külge igaljuhul ei kruttinud,lihtsalt mõistus sai otsa ja ma ei teadnud kuhu seda panna.Aga mida see jubin paremaks muudaks?ma ise arvasin,et see peaks olema mingi fiksaator,et lenks ülemäära ei pööraks ,ja paaki ei mõlgiks.Rohkem ma küll ei tea kuidas see tsikkel eestisse sattus,ja kahjuks pole enam võimalik vanaisa käest küsida ka seda.
Kui sa nüüd ette 18 tolli ratast ei pane siis võid sinna ka rahumeeli ju 360 kitsa tiiva panna. Kas sellel jubinal rohkem polnud midagi küljes/kaasas? Ning ega sellest mingi teise rakursi alt pilti äkki ei saaks?
(18-05-2009, 18:00 PM)gruppen Kirjutas: [ -> ]Kui sa nüüd ette 18 tolli ratast ei pane siis võid sinna ka rahumeeli ju 360 kitsa tiiva panna. Kas sellel jubinal rohkem polnud midagi küljes/kaasas? Ning ega sellest mingi teise rakursi alt pilti äkki ei saaks?

Peabki nüüd mõtlema mida saab teha,äkki on kellegil pakkuda kitsast tiiba? Ma pean tegema pilti sellest jubinast.Kusjuures seal oli küll mingeid vaheplaate ja asju veel juures,splindiga oli ühenduses mingi pulk oli läbi keskelt.
Need roolijublakad peaks olema korviga rataste küljest regulaatorid, et muuta roolimist raskemaks vältimaks korviga sõites "laperdamist" (et mitte üle nipli keerata ratast). Mul ühel raamil see krempel küljes ning vajadusel võin paar klõpsu teha õhtul(ehk ikka seisab meeles).
Jaa väga hea töö oled ikka ära teinud ja ilus näeb välja Cool
(18-05-2009, 18:14 PM)Marx85 Kirjutas: [ -> ]Peabki nüüd mõtlema mida saab teha,äkki on kellegil pakkuda kitsast tiiba? Ma pean tegema pilti sellest jubinast.Kusjuures seal oli küll mingeid vaheplaate ja asju veel juures,splindiga oli ühenduses mingi pulk oli läbi keskelt.
Pane turuplatsi ka kuulutus üles, küllap siis leiadWink

(19-05-2009, 08:37 AM)ats97 Kirjutas: [ -> ]Need roolijublakad peaks olema korviga rataste küljest regulaatorid, et muuta roolimist raskemaks vältimaks korviga sõites "laperdamist" (et mitte üle nipli keerata ratast). Mul ühel raamil see krempel küljes ning vajadusel võin paar klõpsu teha õhtul(ehk ikka seisab meeles).
Kui sul meeles seisab siis võiksid teha küll. Silmaringi laiendamiseks oleks tore.
Võib-olla kataloogis oli sama joonis, aga igaks juhuks võib seda vaadata ka siit.
Ilmselt see sama jublakas ongi.kuid mul on osad vaheplaadid kadunud sealt,seega jääb külge panemata see.

Süüte paika saamisega on jälle teema.Keegi oskab öelda mis mõõdus lehtkaliibrit peab kasutama,ise panin suht silmajärgi selle kaliibri vahele ning sain tööle .Ikkagi on selline tunne ,et pole päris õige. Keegi võiks näpunäiteid jagada.kuidas süüdet paika saab kõige paremini timmida.Põhimõtteliselt kuidsa peaks süütekontaktid olema algselt enne paika sättimist?Ma mõtlen just,et kas täitsa nullasendis alusplaadi suhtes?
Tänud ette ära juba! Cool
Enam-vähem sama jah ka kataloogis. Huvitab see kinnitusviis, et kuhu ja kuidas täpselt ning, et kas seda kuidagi "sõitvalt" saab ka pingaldada või süsteem toimib ainult sama pingsusega kogu aeg.
Süütesüsteemi kontaktivahe peab maksimaalselt avatud asendis olema 0,35 mm ja kontaktide avamise hetkel peab kolb asuma 3-3,5 mm enne ülemist surnud seisu. Seda süüte seadmist on foorumites tegelikult päris palju kirjeldatud.
Lehtkaliibritega mõõtmise kohta on Jawa raamatus mainitud, et 0,3 mm kaliiber peab kontaktide vahele mahtuma vabalt, 0,4 mm kaliiber aga enam mahtuda ei tohi.
Pöördtõugete leevendi oli Baroses vähemalt veel paar nädalat tagasi täitsa saadaval ...
vähe nigelas seisus ja roostes, kuid aimu saab
[Pilt: large_19853789_MfWN.jpg] [Pilt: large_19853765_gY3d.jpg]
Väga kena aparaat Marko! Pääris korraliku töö oled talvega ära teinud. Viimanekord kui seda pilli nägin oli ta selline nagu esimene pilt su jutu all.
Korralik jutuvada ka ikka kirja pandud, hea oli kohe lugeda. Big Grin
Lootust on, et suve II poolel saab koos Tartuvahel juba Jawadega cruisima hakata? Cool
Igatahes edu ja olen lubanud asja kaema tulla koguag, seega peab ikka lähiajal tulema.
(20-05-2009, 15:17 PM)ats97 Kirjutas: [ -> ]vähe nigelas seisus ja roostes, kuid aimu saab
Nüüd ma saan aru küll, pilt kohe selge nii-öeldaWink Tänud!!!
(20-05-2009, 15:17 PM)ats97 Kirjutas: [ -> ]vähe nigelas seisus ja roostes, kuid aimu saab
Tänud! nüüd sain ma ise ka lõpuks aru mis moodi see vidin sinna külge siis ka käib!Wink Kahjuks pean tõdema,et mul pole olemas alumist osa sellest jupist.Kuid eks selle leiab.Kas see ongi äkki selle eesmärgiga et pöörde raadiust mitte nii suureks ajada?Mõtlen just seda,et paagile ei käiks lennuk vastu?
(20-05-2009, 15:32 PM)Mikk89 Kirjutas: [ -> ]Väga kena aparaat Marko! Pääris korraliku töö oled talvega ära teinud. Viimanekord kui seda pilli nägin oli ta selline nagu esimene pilt su jutu all.
Korralik jutuvada ka ikka kirja pandud, hea oli kohe lugeda. Big Grin
Lootust on, et suve II poolel saab koos Tartuvahel juba Jawadega cruisima hakata? Cool
Igatahes edu ja olen lubanud asja kaema tulla koguag, seega peab ikka lähiajal tulema.
No tänud tänud! Eks temast ikka pikapeale asja saab.Kuid no ütleme nii,et pilt on pilt ja reaalsus on reaalsus.Päris selline ta pole mida seal moto exotical nägin Big Grin.Minu eesmärk polegi teda päris prillikiviks teha,kuid eks originaalsust tahaks niivõrd-kuivõrd säilitada.Tsikli elulugu sai jah natuke pikalt kirja pandud.Endal ka hea lugeda ,kui peaks juhtuma meelest minema mida just täpselt tehtud kunagi sai.Big Grin!Seda kruiisimise asja ma ei tea küll öelda,hetkel pole küll plaanis temaga väga liiklema hakata.Peab enne täitsa konditsiooni saama ja kõige tähtsam oleks A-Kat ära teha .Olen loll et 2003 ära ei teinud A kategooriat Sad . Arki vist veel päris minna ei kannata, kuna pole porikat küljes ja rehvid tahavad korralikku õhukummi sisse saada.+ veel piduritrossid uued panna.Küll kõik vaikselt areneb positiivses suunas arvan ma Smile
Eeehh, pigem see jupstükk seda ei mõjuta. Eks need kellel see leevendi küljes vastavad. Pigem ma usun põhjustab sinul lambikorpuse ja paagi kokkupuudet fakt, et sa sellega kõva kukkumise sooritanud oled. Kukkumise käigus surus esihark lihtsalt piiraja nokka (see jupp mis on raami küljes ja piirab esihargi pööramist) niipalju koomale või kõrvale, et nüüd käib siis vastu. Kokkupuude leiab aset ainult ühel paagi poolel või mõlemal? Seesama "nokk" võib ka mõlemalt poolt sissepressitud olla. Kuigi ainult paar millimeetrit, piisab sellest üldiselt küll, et esiots annaks niipalju küljele pöörama, et paak ja tulekorpus hakkavad koostööd arendama. See on näiteks üks põhjus.
(20-05-2009, 17:39 PM)gruppen Kirjutas: [ -> ]Eeehh, pigem see jupstükk seda ei mõjuta. Eks need kellel see leevendi küljes vastavad. Pigem ma usun põhjustab sinul lambikorpuse ja paagi kokkupuudet fakt, et sa sellega kõva kukkumise sooritanud oled. Kukkumise käigus surus esihark lihtsalt piiraja nokka (see jupp mis on raami küljes ja piirab esihargi pööramist) niipalju koomale või kõrvale, et nüüd käib siis vastu. Kokkupuude leiab aset ainult ühel paagi poolel või mõlemal? Seesama "nokk" võib ka mõlemalt poolt sissepressitud olla. Kuigi ainult paar millimeetrit, piisab sellest üldiselt küll, et esiots annaks niipalju küljele pöörama, et paak ja tulekorpus hakkavad koostööd arendama. See on näiteks üks põhjus.
Ma ei usu et sellest käib vastu.kukkumine ei olnud nii hull tegelt.Lihtsalt tsikkel kukkus külili ja hakkas ringe tegema .Päris hargile küll mingit survet ei olnud märgata.Äkki on mul paak liialt kõrgel et sellepärast käib,pean uurima seda fakti.Kokkupuude toimub mõlemal poolel hetkel.Aga tänud,sain jälle targemaks Smile .

Küsin ,et äkki on kellegil pakkuda jawa kitsast porilauda ette?võin vahetada erinevate juppide vastu!.
(19-05-2009, 14:03 PM)argo1974 Kirjutas: [ -> ]Pöördtõugete leevendi oli Baroses vähemalt veel paar nädalat tagasi täitsa saadaval ...
Tänu Barosese lehe uurimisele õnnestus mul esialgu pildijärgi otsustades leida sobiv ja soovitud süütelukk, pulgakujulise võtmega. Sarnast lukku kasutati ka sport iz-il omal ajal. On olemas originaal, kuid purunenud südamikuga.
Lehti: 1 2