automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jawa 638 | Vilkar |
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Eile sain siis üsna ootamatult endale 638. Masinale järgi minnes oli pilt üsna nutune (on ka hullemaid pilte nähtud), sestap kui omanik masina välja veeretas olid sellel kummid tühjad, süüte poolne kaas puudu, trossid lahti, mutikaid/polte puudu jnejne. Koju jõudes alustasin puhastamisega, kui masin puhastatud sai oli pilt palju parem (varemalt oli seal vilja, heina jms). Seejärel käivitamise juurde...ohh imet ja käima ta läkski vändast ja üsna ruttu. Enne said veel kontaktid jms üle puhastatud. Tegin ära ka proovisõidu..Käigud ja kõik muu töötas väga hästi.

Nüüd ka siis probleemidest:
1. Laadimine vaja korda saada (üsna pead juba vaevatud teisega aga ehk isa ajab asja korda, kuna ta jawadega vägaväga palju tegelenud).
2. Kett viskab üle. (Sai pingutatud ka aga ei oska öelda, kui juba ikka üle viskama hakkas siis eks ta jääbki viskama.)
3.Dokumendid vaja korda ajada.

Plaanid:
1. Mootor maha ning laagrid, kolvikomplekt jms uus osta sisse.
2. Ilusasti üle värvida. (Raamilt värvi üsna palju maas)
3. Dokumendid korda ajada. (Olemas on veneaja lõpu dokumendid VMS, ei oska täpselt kosta selle kohapealt.)

Tekkis ka paar küsimust, nimelt siis oskate öelda, et kummad kolvid on etemad?: Taiwani kolvikomplekt või Tsehhi kolvid? Uurisin neid www.jawa.ee -st.

Siis oskab keegi öelda mis peaks olema õige värvikood sellel punasel värvil millega on värvitud porilaud, paak, küljekarbid? Ning mis koodiga peaks olema ka raami värv? (Tahaks masina saada isegi värvi poolest originaalseks)

Lõpuks siis mis asendis peaks olema karburaatoril see klapp mida annab liigutada üles alla? (Ujukit vms sellel pole)? Rolleyes

Rohkem vist praegu küsimusi polekski aga üritan ikka teemat aina värksendada ning hoida kursis teid, mis masinaga toimub. Smile

Pilt vahetult peale toomist pm :
[Pilt: jawa_638_001.jpg]

Varsti lisan ka pilte puhastatuna.
Hoob karburaatori küljes on kütuse rikastamisklapp. Käivitamisel külma mootoriga tõmmata hoob üles ja mootori soojenedes see jälle alla algasendisse lükata.
See karburaatori hoob peaks gaasi andes algasendisse minema. Mul endal kaa hetkel 638 algosadeks. Vaja oleks aega ja käigukasti. Soovi korral võin enda jawa koos doonor-jawaga sulle maha müüa. Minu masinal dokumendid korras. Edu ehitamisel igatahes.
Tänud traps!

Urmet48, tänud ka sulle! Pean vaatama seda hoova tagasilöömist..sest mul ta tuleb näpuga tagasi lükata. Kui vajadust jawa järgi siis annan teada. Wink

Nüüd siis praegusest olukorrast pilte:
[Pilt: jawa_638_021.jpg]
[Pilt: jawa_638_022.jpg]
[Pilt: jawa_638_023.jpg]
[Pilt: jawa_638_020.jpg]

Summutid hetkel erinevad, kuid ajan ka selle jonksu.

Eile selgus ka väikene viga mootoris, nimelt kui käigukasti panna õli ja peale seda tsikkel käivitada, hakkab tulema summutist jubedat auru ja õli hakkab jooksma, tähendab see siis seda, et õli pääseb kolvi peale ning lööb küünla täis ja pütad ei taha õigesti käia. Kui mootori laiali võtan siis vahetan ka kõik laagrid ja nigelamas olukorras hammakad. Nüüd võiks ka keegi vastata küsimusele, et kummad kolvid on etemad kas jawa.ee-s müüdavad taiwani komplektid või tsehhide kolvid? Smile
Ma ei oska nende jawa.ee kolvikomplektide kohta midagi öelda, kuid enda 638-le ostsin Tartust Turu tänava jalgratta poest venemaalt toodud kolvid ja lasin silindrid ka teise remondi peale. Osad küll laidavad nende kolbide kvaliteeti, kuid ma olne juba päris kaua ringi kärutanud ning ei oska midagi laita. Hind oli ka minu mäletamist mööda üsna inimlik. Muidu oled päris ilusa isendi leidnud, mu enda oma oli paras rape, aga no ostsingi ainult sõitmise eesmärgil ja tehnika poolest korda tehtud.


Edu ja paksu rahakotti,
Kaido.
Tänud, pean veel uurima nende kolbide kohta aga üldiselt usun, et valin kas tsehhi või vene kolbide vahel..jumal teab see taiwani kaup kindlasti "puust" ju tehtud. Täna õhtu võtan mootori maha ja siis juba sealt edagi räägin mis mootoris sees toimub.
Aga miks kolvid üldse vahetad? Mõõtsid surved või mõõtsid kulumise üle? Või hing ihkab lihtsalt asju sisse sõita? Smile

Äkki pääsed lihtsalt uute rõngastega...

Aga kui vahetad, siis uuri mis mõõtudega kolbe saada on. Mine meistri juurde ja las mõõdab silindrid ära ja ütleb mis mõõtu puurida annab. Siis ostad kolvid ja viid meistrile. Las mõõdab kolvid uuesti täpselt üle. Nii saab tulemus hea.
Asi on selles, et tahaks ülikorraliku mootori kokku laduda ja ilusasti sissesõitu teha, kui endalgi mõtted liikusid sinna poole, et piirduks äkki vaid rõngaste vahetusega hetkel.

Aga uut siis nii palju, et üritasime ikkagi enne mootori maha võtmist veel laadima saada..jamatud sai terve päeva pm aga tulemusteta, midagi on väga nihu. Aga homme mootor maha ja teen remondi ära ning siis elektriku kätte. Smile

Muide, kellel pakkuda 638 seisuharki siis andke teada. Hetkel all olev on pooleks ja sikkel seisab vaid "joodikujalal".
See nn. joodikujalg on sul kaa maruvale nurga all seal. Minu jawa seisab rohkem püstasendis. Kui mõtled alumist seisuharki, siis mul peaks doonoril see vigur olemas olema. Muide jawapoes oli kaprem. mootor 6500.- Mõtlesin algul ise osta selle, kuid raha ei olnud tol hetkel piisavalt taskus. Hetkel minu jawa ootab kas uut omanikku või vaba aega.
See jalg on jah eelmise omaniku poolt veidi valeks aetud aga pole hullu, saab sirgeks.
Aga mis Sa umbes selle seisuhargi hinnaks küsid?

Aga nüüd garaazi ja mootorit laiali võtma.Smile
Nii, eile sai veidi mootorit lammutatud ning hetke seis selline:
[Pilt: 02_07_09_074.jpg]

Selgus nii palju, et õli ei lasknud läbi mitte karterid vaid hoopis simmerlingid. Kõik simmerlingid mis mootoris on, on puruks ja läbi.Rolleyes Osad poldid olid ka valedesse kohtadesse keeratud jne. Kolbidest siis nii palju, et eks nad vajaksid ikka vahetust kuna rõngaste vahelt ühel kolvil tükk läinud kuid tööd ei tohiks segada see..seega praegu vahetan kolvirõngad (vanad on ka veel tegelt heas korras). Laagrid..laagritest vajaksid vahetust ainult nõellaagrid aga usun, et samas vahetan välja ka kõik teised. Väntvõll oli ilma loksudeta ja korralik. Käigukasti hammakad on ka nagu uued ning seal ei vaja vahetust miski.Smile

Oskab keegi öelda kas kloostrimetsa motopoes müüakse ka Jawadele igasugu kraami?
Sealt oma jupid ostagi. Mujalt saad saasta.
(04-07-2009, 18:59 PM)vx800 Kirjutas: [ -> ]Sealt oma jupid ostagi. Mujalt saad saasta.

Endale ostsin kõik juppid jawa poest tallinast.
Samuti ka kolvid olid taiwan,vist 340 eeku kop.
Siiani pole midagi ära lagunenud,ja saasta pole samuti saanud.
Tänud, et vastasite aga nüüd olen kahe vahel, et kust osta. Big Grin
Samas M-ile vaja sidurikettaid ka siis saaks need kloostrimetsast..
Nii, oleks vaja nüüd juppe ostma minna aga ei tea kas kloostrimetsa motopood on laupäeviti ka lahti? Vaatasin, et kodulehel oli antud E-R aga nende lehte pole mitu aastat vist uuendatud.Rolleyes
Helista ja küsi. Kahtlen sügavalt, et homme lahti on.
Tõusin üles ja kukun kohe kirjutama..

Nii, eile sai siis kloostrimetsas ära käidud ja jawale oma jupid ostetud ning ka võrr sai uued kolvirõngad.

List ostetud juppidest:
1. Piduri tross (1 tk)
2. Tigu (1tk)
3. Silindri ülemine tihend (4 tk)
4. Harjad (1 tk)
5. Simmerid (3 tk)
6. Käigukasti laagrid (2 tk)
7. Spido ajam (1 tk)
8. Tahho ajam (1 tk)
9. Esi H.R ( 2 tk, 15H ja 17H)
10. Kolvirõngad (9 tk)
11. Silindri A.tihend (2 tk)

Võrrile veel uued kolvirõngad (4tk) ning V50-nele ka uued rõngad.

Summa oli kokku 1500.-

Nüüd aga sai eile poole kaheni garaazis oldud ja mootor kokku pandud, ainult silindrid vaja veel peale panna siis mootoriga hetkel ühel pool.

Raam vaja naftaga üle teha, et saaks liguneda siis saab uuesti survepesu.

Siis aga mootor peale ja ratas elektriku kätte, kes tegeleb laadimis probleemiga edasi.

Eilsest päevast veel nii palju, et väga positiivsed muljed kloostrimetsa motopoe juures. Kõik on nii sõbralikud ja leiavad alati jupi mida vajad. 5+ Smile
Nii, eile sai jawake käima aetud ning mootor töötab laitmatult. Nüüd aga tuleb elektriku juurde aeg kinni panna kes ajaks ka laadimise korda.

Praeguseks on kõik, edasi aga tuleb juttu siis kui laadimine korda aetud. Smile
Tänase seisuga on siis Jawa juba seal maal, et võib dokumentide asja ajama hakata.Big Grin

Elektriku juurde ei hakanud veel aega panema ning otsustasime veel ise pead murda ning viga oli rootoris mis oli läbi küpsenud vms. Sai see ära vahetatud ning japs laeb isegi alla 1000 pöörde ilusasti.

Homme panen veel osad jubinad kokku ja teen ka masinast video.

Oeh, päev kohe väga hästi läinud!Smile
(21-07-2009, 02:00 AM)vilkar. Kirjutas: [ -> ]Tänase seisuga on siis Jawa juba seal maal, et võib dokumentide asja ajama hakata.Big Grin

Elektriku juurde ei hakanud veel aega panema ning otsustasime veel ise pead murda ning viga oli rootoris mis oli läbi küpsenud vms. Sai see ära vahetatud ning japs laeb isegi alla 1000 pöörde ilusasti.

Homme panen veel osad jubinad kokku ja teen ka masinast video.

Oeh, päev kohe väga hästi läinud!Smile


osta parem korras dokumendid ... Smile
Lehti: 1 2