automoto.ee foorumid

Täisversioon: K-750 1965 -yllar21
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervist
Sai hakatud vaikselt k-750 ratast originaalilähendasemaks muutma (aastakäik 1965). Küsiks, mis on pildil valesti.
Praeguse seisuga vahetusse lähevad:
esituli
tagatuli (tilgakujuline)
esiporitiib, tagaporitiib (tuleb liigendiga)
lenks
summutid
[Pilt: 3753853_Azu0yg.jpg]
[Pilt: 3753979_756GHg.jpg]
[Pilt: 3755201_F5NPIB.jpg]

Kas selle aasta rattal oli esitule vasaku külje juures helkur? Amordid peaksid ka teistsugused olema? Mis signaal oleks õige, ehk üks neist: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=29188
Kuigi paljudel piltidel olen näinud suunatulesid (riiulil ka olemas kaks komplekti), aga sellel rattal neid veel ei olnud. Mugavuse mõttes jätan arvatavasti alles Dnepri käigukasti, kuigi olemas ka originaal. Nagu paistab on enamus võõrkehi pärit vist dnepr mt9 pealt, k.a raam, mis on originaalist oma 15cm pikem. Korvi sain eelmisel aastal taastatud, sai ka peale vanemad tuled.

E: pealkiri muudetud
Minu andmetel ei ole Originaalis K-750M-il suunatulesi. (Kui midagi ütlesin valesti siis targemad palun parandage). Muidu suht kena masin kui välja arvata mitte originaalid jubinad. Spidokas ja tuled on võibolla Dnepr MT10 või siis seal edasi (mt 11 jne omad) kuna Dnepr MT9 sellised rautselt ei ole.
(02-08-2009, 23:48 PM)yllar21 Kirjutas: [ -> ]Praeguse seisuga vahetusse lähevad:
esituli
tagatuli (tilgakujuline)
esiporitiib, tagaporitiib (tuleb liigendiga)
lenks
summutid

Kas selle aasta rattal oli esitule vasaku külje juures helkur? Amordid peaksid ka teistsugused olema? Mis signaal oleks õige, ehk üks neist: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=29188
Kuigi paljudel piltidel olen näinud suunatulesid (riiulil ka olemas kaks komplekti), aga sellel rattal neid veel ei olnud. Mugavuse mõttes jätan arvatavasti alles Dnepri käigukasti, kuigi olemas ka originaal. Nagu paistab on enamus võõrkehi pärit vist dnepr mt9 pealt, k.a raam, mis on originaalist oma 15cm pikem. Korvi sain eelmisel aastal taastatud, sai ka peale vanemad tuled.

Esituli ilmselt MT-10 või Mt-11 koos "kellade" plokiga.
Summutid on miskid jawa 638 omad!
Juhtraud on ka Dnepri oma, võimalik,et MT-11?
Pole kindel kas enam 1965.a kasutati liigendiga poritiibasid, millalgi tuli muudatus, K-750 on küll liigendiga poritiivad kuid K-750M minu arust neid originaalis pole. Siin oleks mõne targema kommentaar ka vajalik!
Tagatuli on miski 80.date teisel poolel üsna levinud tuli (uuemad Roga-13 kasutasid neid).Tilgatuli peaks 1965.a masina jaoks õige olema!
Amortide koha pealt ei oska kaasa rääkida, samuti ei saa sellele helkuri küsimusele pihta?!
Suunatulesid nagu eelpool öeldud ei olnud K-750M kunagi!

Muidu on üsna viisakas masin kuigi ei ole väga originaalneSmile
Helkuri all mõtlesin seda, mis asetseb esitule lähedal Dnepril: http://motorbike-search-engine.co.uk/cla...0_1963.gif
K-750m seda seal originaalis vast ei olnud.

Nüüd panigi mõtlema, et mis aastani toodeti k-750'neid ilma selle M modifikatsioonita? Otsisin foorumist, aga ei leidnud, mis kaasnes selle uuendusega mootorrattale. Riiulil on olemas vanem signaal, laia sabaga esiporikas ja liigendiga taguporikas- võimalik, et üldjoontes tegu vanema k-750'ga? Passi järgi on esmane registreerimine 01.01.1965.

Ratta raam kuulub ka arvatavasti siis Dnepr mt11'le. Olemas ka k-750 raam, aga selle seisukord ei ole enam kiita ja viimase omaniku sõnul oli see raam muutunud pehmeks. Seepärast saigi soetatud üks Dnepr, millele raamile sai k-750 peale ehitatud.
Helkureid k750m-il ei kasutatud. Kahjuks sinu K on rohkem Dnepr, millele K750m mootor vahel. Ilmselt väsinud K-le doonoriks Dnepr võetud. Aga peaasi et liigub, K bokseri hääl on üle kõige!Big Grin
Küsiks ühe lihtsa küsimuse- kuhu täpselt kinnitub signaal? Praegu oli kinnitatud paagi alla rippu (otsaga külje peale).

(04-08-2009, 11:55 AM)hellrix Kirjutas: [ -> ]Helkureid k750m-il ei kasutatud. Kahjuks sinu K on rohkem Dnepr, millele K750m mootor vahel. Ilmselt väsinud K-le doonoriks Dnepr võetud. Aga peaasi et liigub, K bokseri hääl on üle kõige!Big Grin
Tead, ega väga originaali ei ajagi taga, kuna juba raam on vale. Hetkel oli asi tõesti rohkem Dnepr kui K-750m, aga teeks välimuselt vähemalt nii originaali sarnaseks kui võimalik praeguste vahenditega. Siis ei teki kiiremal vaatlusel ka teadjamal mehel küsimust, et mis masinaga siis täpsemalt tegu.Cool
Mu Dnepril on see seal kuhu ma pildil juti tõmmbasin(kasutades su masina pilti) ja kui ma ei eksi siis mu tuttava Mil on sama kohapeal.[Pilt: 3753853_Azu0yg.jpg]
Tervist

Nüüd sain teada, et asi siiski oli algselt k-750, ilma 'm' modifikatsioonita.
Raamivahetusega löödi eelmise kasutaja poolt peale ka uuema aastakäiguga k-750m birka, ja ARK identifitseeris selle kohe emmiks.

Küsiks huvi pärast, mis olid suuremad erinevused nende kahe tüübi vahel. Kas k-750'd tehti ka tavaliste heeblitega, mitte ümberpööratutega? K-750'l oli tingimata ainult 'kalasabasummuti', või olid ka torujas summutid?
K'l minuteada küll pole ühelgi variandil kalasaba summuteid olnud, või eksin?
Ja tilgaga tule kohta niipalju, et sul peaks see 2 märgutulega tuli olema. 4'la tulega oli esimene dnepr. läksin vist juba liiga detailseks Rolleyes
ja edu ka sulle.
Mul omal on K-750M 1968 a.Sai valmis sel kevadel.Nägin seda ratast aastaid tagasi, kui ta oli originaalis.Kui mina selle kätte sain oli ratas aastaid väljas seisnud ja ilma mootorrita+muud vidinad.Originaalvärvi sain tagasadula kinnituse ja porilaua vahelise kummi alt.
1968 K-l on lühike raam ja piduritule lüliti käip keermega raami sisse(lõpus tuli K ka pikema raamiga pid.lüliti kahe poldiga raamile,nagu K-650-l.)Tagatuli on plekist,esitulel pun.kondrollamp vasakul ja paremal elekrisüsteemikaitse.Lambivõru sirmiga.Lenks madal,siduri-piduri krontsteinidel puuduvad peeglikinnitus augud.Peegel kinnitub vasakule poole klambritega.tagatuli hingega,hingede poldid,seibid enamusel kroomitud.tagumised amordid algul plekkkattega-alumine osa kroomitud,hiljem musta plastkattega.Esimestel K-650-l tagaporilaud hingega.K-750 ilma M-ita kalasaba summutid ja tagurpidi siduri-piduri link ja hoobadega esihark nagu M-72H.
Tänud põhjaliku info eest

(09-08-2009, 10:17 AM)Armex Kirjutas: [ -> ]tagumised amordid algul plekkkattega-alumine osa kroomitud,hiljem musta plastkattega
Et siis ühelgi K'l ei olnud avatud amorte? Isegi ühed plastikkattega peaksid olemas olema, kuid nende olukord kehv.

Mis süütelukk käib emmil? Kas võti on ümara kujuga, või on selline süütelukk nagu on seda uuematel iþidel, võti vinkliga ja pikema plastikust sabaga.
upload.ee ei tööta hetkel, seega pildid tulevad hiljem
Esi tuli on ilma sirmita,kasutati M-72 oma. See natuke teise kujuga,spido ka teistmoodi.Süüteluku võti pulga kujuline.
Kui mõtled M-i(M-72),siis eelkõnelejal õigus aga kui mõtled K-750M-i siis on esilaterna võru sirmiga,süütevõti lapik,spdom.helepõhi,vedi kollakes.Lamp nagu K-650 ja MT-l, ainult lambil kaks"punnsilma",üks punane laadimis kontrolltuli ja teine kaitse.
N.n avatud amorte K-750M-i ei olnud,algul oli Dnepritel ka kinnised musta plastkattega amordid,hiljem tulid lahtise vedruga.
Veel K-750M-ist,kõik poldid on peene keermega(1,0),poldipead 8,10,12,14 jne.13 võtit siis venemaal ei tuntud.Poldipead on seest tühjad,siledapeaga on ainult esilaterna kinnitus,amordi-,tagaporitiiva kaks kinnitus polti,sadula esimesed pikad poldid,peast rohkem meelde ei tule,kui kellelgi huvi on võin täpsemalt järele uurida.
Ta ju avastas et on K-750 ilma M:ta.
Kergitan teema üles.

Kas keegi oskab aidata signaali membraani kokkupanekul? Arvatavasti mõni detail/seib vale koha peal või puudu ja sellest ka ebanormaalne hääl.
Varuosakataloogis ei ole seda kahjuks lammutatud.
Selle kõike vasakpoolsemaga tegu:
[Pilt: 20090802_1421.JPG]
Sai kokkupandud nagu enne oli, aga ka selle õigsuses ei saa kindel olla.
Praegu on nii:
[Pilt: 20090830_1948.JPG]
[Pilt: 20090830_1949.JPG]
Vasakult paremale üksteise peale kokku ladudes:
[Pilt: 20090830_1951.JPG]
Juppidena:
[Pilt: 20090830_1952.JPG]

Mis pidi peab see suur metallmembraan olema, suurem 'lõdvik' sisse või väljapoole?

Millised karburaatorid on mõtekamad küttekulu/võimsuse suhtes, kas k-37 või k-302. Kui küttekulu märgatavalt ei tõuse, võiks nagu originaalid peale panna.
Kuna teema sattus juba 'Liikmete rataste' alajaotusesse, peaks viisakusest lisama ka mõned pildid. Kokkuvõtlikult ratas võetud juppideks esimese õhtuga. Suuremad detailid liivapritsist läbi ja kruntimisele. Elektrisüsteem sai uus tehtud, vana tüüpi- kus pluss läheb keresse.

See veel Handymani liivapritsiga. Meeletu liivakulu tootlikkust arvestades. Raam jäi küll Dnepri oma, kuna originaalraam on muutunud liiga pehmeks. Kunagi kui aega leiab, võib asja uuesti originaalraamile üles ehitada. Juhiistme kinnitus sai maha lõigatud ja uuesti keevitatud, kuna eelmine keevitus jättis soovida, samuti oli tooli liiga lenksu lähedal. (sellel raamil oli originaalis pikk tool, need kinnitused on sinna hiljem tehtud).
[Pilt: 20090730_1720.JPG]

Paaki sai omajagu pahteldatud. Krundi all:
[Pilt: 20090828_1408.JPG]

Esimene kiht värvi ja lihvimine:
[Pilt: 20090830_2306.JPG]

Mootor peal ja esihark koos.
[Pilt: 20090828_2027.JPG]

Eilne seis:
[Pilt: 20090901_1531.JPG]

Eile sai ka proovitud tööle panna. Õhufilter oli paigaldamata (tooreklapp puudus), piisas ainult ühest jõulisest jalalöögist ja mootor hakkas häält tegema tühipööretel. Täiesti hämmastav mootor. Smile Gaasiga sai sel hetkel manustatud ainult traadijuppidest, mis kinnitusid õhusiibritele.
Piltidelt ei maksa hakata välja tooma detaile, mis sinna originaalis ei kuulu. Mitteoriginaalsust on veel omajagu, teen masina enamvähem linnatänavakõlblikuks, mitte ei hakka ajast räsitud originaaldetaile sinna panema. Samas uute originaaljuppidele rahakott peale ei hakka.Smile

Signaali koha pealt ootan veel abi, ei ole asjalikku häält sealt veel välja võlunud.