automoto.ee foorumid

Täisversioon: K750, esimene projekt
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4
Tere jõudu!

Sai nüüdseks õige asi muretsetud ning taastamine võib alata. Kuna pole ca 7 aastat tsiklitega tegelenud siis igasugune abi ja info on teretulnud. Eks ma uuri ise ka ning arvatavasti hakkab minu nime all teemasid oi kui palju tulemaSmile. Enamasti on kõik asjad juba olemas, puudub ainult kardaan, puks sai töö ise tehtud.

Igatahes siin ta nüüd on ning suured tänud Peetrile, kellelt tsikli sain!

[Pilt: dsc04591y.jpg]
[Pilt: dsc04592p.jpg]
[Pilt: dsc04593pl.jpg]
[Pilt: dsc04594.jpg]
[Pilt: dsc04595q.jpg]
[Pilt: dsc04596.jpg]
Sai lõpuks ka aega oma uue elukaga tegeleda, ning esimese asjana võtsin käsile käigukasti. Lahti tuli ilusti, midagi sees kolisevat ning rappuvat polnud. Küsiks siis nõu, mis siin veel peale laagrite ja tihendite vahetada tasuks? Igatahes tundub olevat vähe sõitnud kast, vähemalt hammakate ja lülitusharkide kulumise järgi otsustades.
(17-11-2009, 08:58 AM)jrgen20 Kirjutas: [ -> ]... mis siin veel peale laagrite ja tihendite vahetada tasuks? ...
Tihendid "surevad" aastatega ära, aga mis laagritega juhtus? Sad
Tere.

Siin foorumis vist on see korra läbi käinud aga kordamine on tarkuse ema. Need kastid on väga töökindlad asjad ja ega seal muud vahetada ei olegi kui laagrid ja tihendid, sest nagu ise ütled, on hammakad ja kahvlid korras. Seega peavad võllid sirged olema. Kui käikude lülitamine toimib ka korrektselt siis ei olegi midagi muud.
Piltidelt ei näinud kahjuks, milline kast Sul on. Mõtlesin korra, et äkki on mingi uuema masina oma pandud. Selliséid vahetusi on küll tehtud. Vanematel kastidel on käigulülituses veidi rohkem detaile.

Lugupidamisega
Marko
Piduripedaali järgi tundub raam olema Dnepri oma, samuti on esihargil tule kinnituskõrvas ava suunatule kinnituseks. Kui originaalsus pole tähtis, siis võiks kasutada Dnepri käigukasti, saab ka tagurpidi sõita.
Esiteks tänud vastajaile!
Kast on Dnepri oma (tagurpidi käik muidugi). Laagritel ei tundu midagi häda olema kuid igaks juhuks vahetaks nad ära, tont teab.

See konkreetne raam on kokku pandud erinevatest tsiklitest nagu ma olen jõudnud uurida sest detailidelt on tulnud nähtavale kolme eri värve.

PS! Unustasin lisada, et käigukasti ühe peene võlli (see millel sooni otstes pole) on ühest otsast ´´söönud´´ ehk selliseks ovaalseks muutnud ca 4 mm. Millest see võib tingitud olla? Poolmete pesasid pole jõudnud veel uurida.
Sai nüüd jälle üle pika aja kuuri alla ning raam sai enam-vähem ´´puhtaks roogitud´´. Käigukast veel kokku panemata kuid otsustasin siiski kardaani laiali võtta. Ees ootas mind selline asi:

Õnneks mingit muud kahju tekkinud ei olnud sest pauk on vägev olnud, et võlli sedasi ära väänab. Laagrid ja tihendid maha võetud ning juba lappan uusi otsida. Osa asju ka puhastatud:


Kuna olude sunnil pean nüüd ka difri vahetama, siis uuriks ka mis maksab kiire differ?
Reeglid on ju olemas, pane väiksemad pildid palun.
Pole nüüd pikka aega postitanud kuid tegemist on olnud palju. Vahepeal on tehtud järgmised tööd:

1. tsikli kõik värvi alla minevad detailid on paljaks tõmmatud
2. käigukasti laagrid ja tihendid muretsetud ning omale kohale pandud, samuti ka ära puhastatud ning tagumise käigu hammakaid natuke treitud
3. kardaanile uus võll koos ristiga muretsetud, uus teovõll, uued laagrid, tiiendid ja loomulikult kõik puhastatud
4. üks komplekt silindreid puuritud
5. uus doonor muretsetud

Nüüd läheb vaatamiseks, mida tasub uuesti külge panna ning mis on vaja välja vahetada (nimelt kereosad) siis liivapritsi ja värvi alla.
Edu ja vastupidavust.Pildimaterjal ei teeks ka paha.
Vaatajate soovil ka mõned pildid. Segaduste vältimiseks mainin ära et panin siia ka mõned oma Dnepri porjekti pildid. Juppe on veel kuid kõik ajsad ei ole mul ühes kohas ning 750 silindrid on veel kõik tööl puurimisel (1 komplekt siiski juba puuritud)

Vann ja mõned vidinad milled olen juba välja tõstnud, et liivapritsi viia

[Pilt: p5125154.jpg]

Raamid, mis olen kokku korjanud/mulle toodud. Vasakult mt9, mt10 ja mt9

[Pilt: p5125153.jpg]

Taamal doonor 750 mootor ning ees Dnepri vidinad mis tulid eile.

[Pilt: p5125152.jpg]

Dnepri mootor nr 1 mille sain juppidena ning jääb teisele mootorile arvatavasti doonoriks

[Pilt: p5125151.jpg]

Valik keredetaile

[Pilt: p5125150.jpg]

Minu puhtaks roogitud raam ootama pritsi minekut

[Pilt: p5125149.jpg]

Kogu hing ja süda - 750 mootor. Kõrval paistab Dnepri mootor

[Pilt: p5125148.jpg]

Paar rattaid mis ka eile jõudsid kohale

[Pilt: p5125147.jpg]

Dnepri uued kolvid ning puuritud silkud

[Pilt: p5125146.jpg]

Valik esiamorte, tilgapaak, esipidurid, ja varukardaan

[Pilt: p5125145.jpg]

Assortii

[Pilt: p5125144.jpg]

Minu teisele projektile (originaal mt9) minev mootor mis samuti eile saabus. Siiski ei taha sellel kastil tagumine käik sisse lülituda, kang ei liigu mitte üks teps. Proovisin jõuga, mootorit ringi ajada, erinevaid käiguasendeid kuid mitte midagi. Milles võib viga olla?

[Pilt: p5115139.jpg]
Las ma arvan,mootor nr 1 on sul toodud Kabalast,kui jahh,siis see oli ju minu omaToungue
Vahepeal pole jõudnud teha suurt midagi kui ainult silindrid töölt ära tuua. Põhiliselt seisabki nüüd uute kolbide, klapipesade freesimise ja liivapritsi taga. Kui keegi teaks, kus Järvamaal kahte viimast asja teha saaks, oleksin suuresti tänulik ning saaksin ka uute piltidega rõõmu pakkuda.
Lisaks kõigele, on juppide seas suur segadus ning siit ka küsimus teistele ehitajatele: mismoodi te organiseerite/organiseerisite oma detailid? Milliest alustasite? Siiamaani ollen teinud nii, et teen seda mida hetkel teha võimalik.
Enne liivapritsi viimist soovitaksin keermestatud kohtadesse poldid sisse keerata. Raamil on neid mäletamistmööda 3 - esihargi kaelakausside määrdeniplid ja tagapiduri hoova määrdenippel. Samuti võiks needsamad kaelakausid kinni katta. Üldiselt kõik kohad, mis peaksid oma mõõtmed ja kuju säilitama, liivaprits võib päris karmi laastamistööd teha.

Moto ja muu kraami puhul mis ei lähe pritsi+värvi alustaksin kõiksepealt suurest pesupäevast(nädalast, kuust Smile ). Ehk siis kõik pilbasteks lahti ja diisli või bensuga korralikult puhtaks (hambahari ja väikesed traatharjad on head abimehed). Siis näed ära ka mis juppe veel välja vahetada vaja ning kokkuladumine on samuti palju mõnusam.

Edu !
Suvine aeg ja maal elamine piirab ikka kohutavalt tsikli ehitamist. Nüüd lõpuks üks vihmane ilm kus midagi tehtud ja alustatud sai.

Kuna sobiva koha, finantsi ja transpordi võimalused liivapritsi tegemiseks hetkel puuduvad, siis sai alustatud mootori puhastamisega. Siit ka küsimus: millega saab välja mootorist vana õli - paks nagu tökat - ning millega oleks kõige kasulikum puhastada väljast (kas atsetooni võib alu peal kasutada?). Seest pole hetkel puutunud kuid väljast puhastan hetkel väikese messingharjaga ning niisama lapiga. Lisaks uuriks, millega saaks lahti sega punast silikoontihendit - kraapides?

Uutest asjadest on veel tulemas õige käigukast, lisaks 6 silindrit ning differ Dneprile.
Mina kasutaks igal pool bensiini sisse kastetud lappi.
Kauaoodatud puhkus on käes! Ehk on nüüd aega ka tsikliga mässata.
Arvatavasti ei tule mu poolt pikka aega põnevaid uudiseid, kuna toimub juppide põhjalik suurpuhastus. Väiksemad detailid on enamasti puhtad kuid suured veel ees.
Vahepeal sai juurde muretsetud veel üks doonortsikkel, millelt sain järgmised asjad varuks: kiire differ, komplektne mootor k750 (jumal tänatud, täitsa puhas!), dnepri käikar, 2 korralikku velge (paremad kui mul praegu), karbussid k301 ja muud pudi padi millest osad ei külba kuhugi aga teised jällegi paremad kui praegu välja vaadatud.
Aga jälle lapp kätte ja nühkima!
Veel tahtsin uurida, kas oleks mõeldav raam relakaga puhtaks saada kasutades messingharja?
Tere,
Kui ma mõtlen ikka õiget asja siis jah.. See ketas on selline keerdus traatidega nagu?

Jõudu!
(19-06-2010, 11:16 AM)Kris69 Kirjutas: [ -> ]Tere,
Kui ma mõtlen ikka õiget asja siis jah.. See ketas on selline keerdus traatidega nagu?

Jõudu!
Õigem on liiva- või haavlipritsiga puhastada, siis on kõik nurgatagused sopid ka haljad.Et haaveldus veidi karedama pinna jätab, siis seda pole tarvis karta. Kruntvärv täidab kõik ära.
Alumiiniumdetailidele uue " näo " andmiseks klaaskuuliprits !

Edu taastamisel!
Tuleb see traathari ikkagi ära proovida, töö juures on haaveldamise võimalus küll olemas kuid pole selliseid väikeste asjade proffe. Ainutl veel ilusat ilma ja saab kohe värvima viia.
Lehti: 1 2 3 4