automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jawa 354/04 1958a.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Sai sügisel käsile võetud üks järjekordne projekt. Tegemist Jawa 354/04 mudeliga aastast 1958. Miks just aasta 58? Aga sellepärast, et pea kõik Jawad, mis meil veel liikluses ringi liiguvad on traditsiooniliselt punased. Mina aga arvasin, et vahelduseks teen sinise-halli kombinatsiooniga Jawa, mida tehti Tšehhis aastatel 1957-1958. Ratas saab kokku laotud täiesti nullist. Sai nurgast võetud raam ja laost on välja sorteeritud mudelile originaalsed detailid. Seoses sellega on ka ajukäärude vahele jäänud palju tarkust just 354 ja 360 mudelite erinevuste kohta. Lühidalt võib öelda, et sarnased on nad vaid väliselt. Niisiis on vaikselt mootor juba kokku saanud ja ka esimesed käivitamised tehtud:
http://www.youtube.com/watch?v=q-dcUBddaWk
http://www.youtube.com/watch?v=AIjHUkuXC...re=related
Nagu videoltki kuulda, on asi ikka päris toores veel. Palju juppe on puudu, palju tööd on veel teha, aga mingit daatumit ei ole ma endale seadnud, seega aega ju on! Lõpptulemusena saab ka masinal korv olema, aga esialgu tahan soolomasina sõitma saada.
Väike pildisari siiani tehtud töödest: http://fotoalbum.ee/photos/unicman/sets/...e=1&seek=0
Kas Sul on mõni originaalfoto/viide sellele, mis näitab värvitud mootori detaile tehasest?

A.
Otseselt ühtegi pilti ei ole ja päris kindel ka ei ole, kas mootoreid värviti. Paar pilti internetiavarustest on ette tulnud, kus mootor on värvitud, kuid see võib ka hilisem töö olla. Samas on ka manuaalis pilt, kus justkui tundub mootor värvitud olevat. Aga see polegi niivõrd tähtis, kuna hetkel 100% originaalsust taga ei aja (veel).
Aspelundi küsimuse jätkuks tekkis endalgi küsimus - kuidas taastada alumiiniumdetaile, nii et nad võimalikult originaalilähedased välja näeksid? Seda siis juhul, kui nad ei ole värvitud. Klaaskuuliprits teeb kindlasti parema kvaliteediga pinna, kui tehasest välja tulnud masinatel... Ega vist muud tehnoloogiat hetkel veel ei tunta?
Vana-Kolga mehed puhastasid nüriks kulunud liivaga, klaaskuuli asemel.Ja peaks mainima ,et nägi päris hea välja.Polnud nii kare ,tundus et ei määrdunud ka nii kergelt
Edu!
See ka variant, aga millega nad kindlaks tegid, et piisavalt nüri liiv on? Katse-eksituse meetodil? Tava liivaga jääb ikka suht kare. Klaaskuul nii karedaks ei jäta.
"Nüri liiv" on juba töötanud liiv, aga muidugi võiks enne katsetada mingi teise detaili peal. Kui klaaskuul veel eriti levinud ei olnud, siis liivaga pritsitu lasi mingi pehmema harjaga üle.
Aga kui proovida näiteks mere- või vesiliiva? Nende terad peaksid üsna ümaraks ja peeneks lihvitud olema. Ise pole proovinud ja ei väida et asi toimib aga tekkis lihtsalt selline mõte, et äkki aitab.
Neil ju seal igavesti vinge kapp.Ju nad teevad vahet millal liiv enam ei tööta korralikult,aga aluminni jaoks on hea küll.
(03-04-2011, 22:09 PM)TheShadow49 Kirjutas: [ -> ]Aga kui proovida näiteks mere- või vesiliiva? Nende terad peaksid üsna ümaraks ja peeneks lihvitud olema. Ise pole proovinud ja ei väida et asi toimib aga tekkis lihtsalt selline mõte, et äkki aitab.

jutt läheb Jawast üsna kaugele, aga ägisi tuleb meelde, kuidas ühel aastal läti ladalt tulles Saulkrasti rannast välismaa liiva varastasime. Smile
kuna üks kaasasolnud talisupleja pidas vajalikuks ennast liivimaa meres värskendada, siis külmakartlikumatel meestel hakkas igav ja kuna rannas vedeles hulga plasttaarat, siis otsustasin koguda veidi head teravat liiva pritsimise jaoks. tollist läksime läbi nagu tuline nuga võist, keegi salakauba pärast huilgama ei hakanud. hommikul olime läinud sama teed, Escordi tagaaknast paistmas MP40 automaadi hiina plastkoopia, tollitädidel ei liikunud ei kulm ega ripse, vaatasid ideekaarti ja soovisid head teed, Lätis küll oli selle masinpüssi koopia peale kuldketide ja kiilaspeadega meeste poolt väikesi spurte ja pärastist sõimu (asi ole veel ida- euroopas uus, meie oma ka rootsi kaudu tulnud).
Aga mereliiv ei pruugi sugugi kulunud ja töötanud olla, seda teemasse.

Miks üldse peab alumiiniumit klaaskuuliga laskma või liivaga, pind ei ole ju enam selline nagu ta tehasest tulnuna on. Esmamulje on küll efektne aga kas klaaskuuliga lastud pind ei hakka paremini määrduma? Ta on ju krobeline. Mul on üks vanem mootor Eestist väljaspool remondis ja seal lubati teha bead blasting (peaks olem maapähklikoore puru), lubati et pind jääb audentne.
Kuidas piltidel näha olev ülemine prill, esitule korpuse ülemise plekiga kokku istub?
Ja kuidas neid vanatüübi esiamorte koostatakse? Või siis, kuidas neid tegelikult lahti võetakse? Ma olen olude sunnil, ühe sellistega varustatud esiotsa lahti vaevelnud teadmata ilmselgelt õigeid võtteid. Kokku pole senini julenud panna (täpsemalt üritada).
Tegelikult tuli mootor tehasest välja halja alumiiniumina. Paari kuu pärast polnud sellest nn kõrgläikest haisugi. Niisiis on igasugune töötlemine juba liiast originaalsuse seisukohalt. Sama kehtib ka kõiksugu kruntide kohta, a'la happekrundid jne. Olen kohanud Jawa küljeplekke, millel ei ole grammigi kruntvärvi alla pandud. Seega võib lõputult norida, mis ja kuidas õige on.
Vastus gruppenile: Ülemine prill on pildil vale, tuli mullegi üllatusena. 354-l on ülemised servad maha freesitud, siis mahub plekk peale ilusti. Amordi koostamine on lihtne, alumine pool enne kokku ja pärast keerad ülemise korgi kõigepealt kolvi varre külge ja siis putke sisse.
Täna sai masin praktiliselt täielikult kokku laotud, eesmärgiga veenduda, et kõik omavahel kokku passib. Igati õige tegu, sest ei istu erinevatelt ratastelt pärit jupid sugugi ilusti kokku. Aga ei midagi hullu: http://fotoalbum.ee/photos/unicman/83324105
Vaatasin kriitilise pilguga korvi üle. Midagi head seal ei ole, lappimist omajagu: http://fotoalbum.ee/photos/unicman/sets/...e=3&seek=1
Samas tekkis küsimus, kas porilaua küljes on asunud mõni panipaik?: http://fotoalbum.ee/photos/unicman/87491393
Muudkui nühin ja pritsin ja nii ta tuleb... Alates sellest pildist värskemat: http://fotoalbum.ee/photos/unicman/91841027
Väga vinge ratas. "Enne minu ajaarvamist" sündinud Jawade kohalt oli senini tume maa, ampermeetriga paak on üllatus. On see keskosa kroomitud/nikeldatud? Küljed lähevad värvi alla?
Tore, et keegi läbi minu tegevuse teadmisi juurde saab. Paagi kohapealt on tegelikult vastupidi, keskosa sinine ja küljed kroomitud.
Täna jõudisn lõpuks arusaamisele, et iga kingsepp jäägu oma liistude juurde, ehk värvitöid teevad edasipidi selle ala spetsialistid. Aga mis seal ikka, sarnanebki rohkem originaalile Wink Uuemad pildid siis siin: http://fotoalbum.ee/photos/unicman/sets/...e=5&seek=3
Lehti: 1 2 3