automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kolmerattaline
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6
Tervist!
Sai siis alustatud kolmerattalise ehitusega.
Raam tuleb omavalmistatud, esimene pool rolleri oma ning tagumine pool täiesti oma kätetöö. Hetkel siis nii palju tehtud, et masinal vajalikud jupid välja otsitud ning vaikselt uuritud, et mis edasi.
Täna sai sugulaselt keevitust laenatud ning homme üritan raami kokku keevitada, siis tuleb tegema hakata tagumist silda, mis minu meelest see kõige keerulisem.
Mootori poole pealt nii palju, et mul pole veel õrna aimu ka, millist kasutama hakkan. Plaanisin nii Iz'i kui ka mõne ATV mootorit. ATV mootor oleks selle poolest hea, et siis saaks tagurpidi käigu ka. Iz'i mootoriga oleks aga lihtsam ning odavam tegeleda.


Pilte saate homme kui olen raami ära keevitanud.
Aastaid 10 tagasi tehti kodukülas võrri raamidest kolmekas,suht vinge nägi välja.
Vasakpoolne ratas vedas,tehtud oli 3 võrri raamist Smile
omapärane pill oli,midagi säärast pole varem näinud.
aga sulle edu !Smile
loodan et lõpuni teed ja seisma ei jäta !Smile
Tee kõvem raam ja pane zapiku mootor koos käigukastiga! See on suht kerge, kompaktne ja differ käigukastis juba olemas. Või otsid romulast mõne lääne miniauto vastavad agregaadid. Renault 5 näituseks. Sellel oli ikka imeväike mootor.
Kui soovid siiski väikse ja kerge lahenduse juurde jääda, võid alati kasutada Muraveid. See ju valmis asi peaaegu ja liigub neid aeg-ajalt siingi foorumis.
Mu vennapoeg tegi mul kuuri all vedelevast poolikust Muraveist omale midagi trike taolist, autorattad taga, ja kärutas siis sellega aias ringi. Vennapoeg nüüd juba suur mees ja Muraveil põhinev hirmus aparaat lugupeetud ksf! V6sa omanduses.
Sapika mootoriga pilli ehitaks hea meelega, kuid esialgu ei ole selleks võimalusi ehk järgmine aasta.Toungue
Sai mingi kaks aastat tagasi ka üks kolmerattaline ehitatud, see nägi välja selline: [Pilt: 0605570038ab7e.jpg]

Ja praegu ehitamisel pill siis selline: [Pilt: 091752423114db.jpg]
[Pilt: 0917524351321c.jpg]
[Pilt: 09175247791129.jpg]

Sellel hakkavad siis vedama ikka mõlemad rattad ning peaks üle üldiselt ikka korralikum olema kui eelmine oli.Smile

NB: Täna keevitasin pmts esimest korda. Big Grin
(20-11-2011, 16:31 PM)stennu12 Kirjutas: [ -> ]NB: Täna keevitasin pmts esimest korda. Big Grin
Kõik on kunagi esimest korda keevitanud. Tuli meelde enda esimene kord... Õue peal lendasid ainult n.n. "kvaliteetsõnad"! Big Grin
Oli laenuks eriti kehv vv keevitus ja peaaegu läbipaistmatu, käeshoitav mask. Keevitasin oma äsjaomandatud kärule raamitugevdusi. Kummaline küll, aga tulemus teenib siiamaani.

Pole tähtis, kui vägev riistapuu sul tuleb. Kõige tähtsam on see, mida sa tegemise käigus õpid. Edu!
Tänud!

Täna sai siis vanast liitrisest tulekustutist kolemkale paak tehtud. Alla sai auk tehtud, keere sisse keeratud ning Druzba kraan külge, tundub, et toimib. Korgiks jääb see sama tulekustuti ots.
Veel sai täna ära võetud see esimene plastik, nüüd masinal kohe välimust rohkem. Big Grin

Pakkuda võite:
Riga13/11 tagumist hammasratast,
Minimopeedi ühte ratast,
Mingit mootorit(minski, voshod, iz, 4t hiinlane vms)

Hinnad võiks ka muidugi suht sümboolsed olla.



Eile sai siis tagumise silla jaoks omale võll muretsetud:
[Pilt: 09198259204802.jpg]
Kuid kahjuks kasutusse ei lähe.Big Grin
Keegi oskab pildi järgi öelda, et millele see võll kuulub? Läbimõõt keskohast 3mm ja pikkus 85cm, nuutide arvu pole lugenud.
Taustana on näha ka minu teise projekti detaile(punased). See on ka põhjus, miks see kolmekas eriti kiirelt ei arene.
Täna sai veel omale traktori esimesed tuled sebitud.
Veel tuli selline mõte, et paneks alla hoopis auto rattad:
[Pilt: 091991115dee4d.jpg]

Projekti saan edasi teha kahjuks alles kahe nädal pärast ning siis peaks selle juba ratastele ka saama. Mootoriks peaks tulema Iz Jupiter 4 mootor.
Vaatab, mis saama hakkab!Smile
Pole küll midagi erilist tehtud. Kuid nüüd saan tegema hakata, sest ATV sai kokku laotud:
[Pilt: 09212612310757.jpg]

Kolmekale sai eile prooviks ka tuled ette pandud:
[Pilt: 09212615902518.jpg]
[Pilt: 09212616947a18.jpg]

julge mees, kui sellise saia otsa julged istuda.
Ei tea, miks vabrikud sellise lahenusena esiharki tagumise otsa külge ei liimi?
Vahepeal siis väheke juppe muretsetud:
laagripukid,
uus tagumine võll,
rattad
ja juppe, et hiljem käiguhoovastiku ehitada.

Tehtud aga nii palju:
Esiotsast lõikasin need mõtetud toed maha ja kunagi hiljem keevitan sinna midagi uut ja vähe asjalikumat. Saadud ratastel vahetasin veljed ära ning laagripukid leidsid asukoha raami küljes.

Kui hästi läheb saan täna õhtul masina ratastele ning siis on oodata uut pildimaterjali.Smile

Nüüd tuleb veel mootor sebida, võllile hammakas kinnitada ja raami veidi tugevndada. Hiljem kunagi kui kõik valmis saab, läheb muidugi aparaat ka uue värvi alla.

Minev kaup mitut masti pisivõrride aretamiseks olid vene ajal tõukeratta raamid. Keevitati roolikannu otsa kõrgune torudest kast peale ja selle peale sobitati iste, vahele pandi mootor ja paak. Sõitis titeka ratastel, millele M-i kodarad pandi. Ise nägin sellist külgkorviga varianti, mis oli eriti sünge, meenutades natuke tolle aja ringraja külgkorvi minivarianti.
hmm... pole just exact teemasse.. aga minu esimene isetehtud sõiduriist oligi see tõukeratta ja tavalise ukraina ning punnvõrri sümbioos. Tagaratas oli treitud veljega. Mööda heinamaad lasksin ikke mehise hooga, tippkiirus oli küll väike aga mätaste vahel ratsutamiseks täiesti piisav. Lõbu jäi kahjuks üürikeseks, sest kellegi
abil "läks kuurist jalutama"...
Edu ehitamisel!
Täna sai rattad üle võõbatud:
[Pilt: 09279606154605.jpg]

Ratasteks tulid, siis Freedo tagumised rattad.
Nüüd tuleks kummid täis pumbata, kuid mul see ei õnnestu kuna rehv on veljelt maas.Big Grin
Kompressoriga pumpamisel piisab mõnikord vastu maad löömisest. Kui käsipumbaga, siis ainus tee on vedada piki rehvi tugevam nöör ja mingi pulgaga keerutades hakata seda pingutama kuni rehv oma kohale istub. Alles siis tasub käsitsi pumbata. Muidugi, sisekumm kõige lihtsam variant.
viimses hädas võib alati kuskile töökotta minna ja kahuriga kummi veljele lasta.
Rehvidega selline lugu, et need lähen lasen ikkagi kuskil rehvitöökojas peale lasta. Seda nööri versiooni proovisin ka, kuid see ei õnnestunud.

Täna hommikul panin ka rattad alla:
[Pilt: 092962967bb553.jpg]
[Pilt: 0929629619bc25.jpg]
Ja seda tänu onule kuna ta treis valmis sellised asjad:
[Pilt: 0929629756d899.jpg]

Korra tuleb veel lahti ka kakkuda see tagumine osa, kuna võllil pole veel hammakat ega piduri ketast.
Selle kolmekaga juhtus, siis selline asi, et kaotas oma rattad.Big Grin
Rattad lähvad, siis kasutusele ühele kardile. Kardist, siis teen teile mõne pildi ka kunagi kui valmis saab.
Kolmekale viskan vist Escordi rattad alla või tuleb sellest hoopis murupõkale haagis. Rolleyes
Lase törts eetrit või mingit aerosoolil põhinevad juukselakki/sprayd rehvi vahelt sisse ja viska tikku. Ära näppe ainult vahele topiBig Grin Lööb kenasti rehvi paika. Kui liiga palju lasta siis ei plahvata, kui liiga vähe siis ei löö peale. Tunde järgiWink
Lehti: 1 2 3 4 5 6