automoto.ee foorumid

Täisversioon: Muruniiduki keretööd. Elektrolüüs.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lähtudes põhimõttest "Rege rauta suvel..." sai ette võetud talvel muruniiduki keretööd. Niiduk ise kaua kasutatud ja vaata, et juba mahagi kantud. Kõikide segavate elementide eemaldamisel avanes järgmine pilt:

[Pilt: 08022012123.jpg] [Pilt: 08022012124.jpg] [Pilt: 08022012125.jpg]

Ühesõnaga, küllaltki tavapärane. Mõeldes, millisel kättesaadaval viisil roostet eemaldada, sai valitud elektrolüüs, kuna sellega oli vaeva kõige vähem. Ka tolmu ja müra vähesus oli oluline.
Niisis, sai võetud 200ne vaat, kuhu niiduki kere täpselt sisse mahtus. Esirattad jätsin alla. Need takistasid korpusel vastu vaadi seina puutumast. Anoodiks sai võetud sama tünni kaan, mis eelnevalt tünnilt ära lõigatud. Tünn vett täis ja töö võis alata.

[Pilt: 10022012129.jpg] [Pilt: 10022012130.jpg] [Pilt: 10022012131.jpg]

Kuidas aga saada vesi elektrit juhtima? Kõige parem vahend selleks oleks pesusooda. Seadsin sammud toidupoodi ja küsisin seda kodukeemia osakonnast. Seal vaadati mind kui tulnukat. Sellist asja ei müüdavat juba 20 aastat. Peale mõningast uurimist leidsin siis kodumaise tööriiete pesupulbri mis muuhulgas vajalikku ainet ka sisaldas. Võtsin selle.


12 volti auto aku ja juhtmed tünni. Protsess võis alata.

[Pilt: 14022012180.jpg] [Pilt: 14022012181.jpg] [Pilt: 14022012182.jpg] [Pilt: 14022012184.jpg]

Ja protsessi kulg on näha piltidel. Kõik toimus väga vaikselt, kuid kui ma poleks vahtu ära korjanud oleks saanud sellest korraliku vahupeo.
Ka vett sai paarkorda vahetatud. Kippus seegi väga mustaks minema. Ja samalajal ka niiduki keret anoodi suhtes pööratud, sest kõige paremini töötab asi teadupärast otsenähtavause korral. Nii ta siis tiksus umbes 5 päeva ja tulemus sai selline:

[Pilt: 17022012190.jpg] [Pilt: 17022012191.jpg] [Pilt: 17022012193.jpg] [Pilt: 17022012194.jpg] [Pilt: 17022012195.jpg] [Pilt: 17022012196.jpg]

Töödeldud pind jäi sellinne tore, auke täis, kuumaastik. Selgelt oli näha, kust rooste oli oma pesadest lahkunud. Ka värvi alt ilmusid rooste pesad nähtavale. Elekter oli oma töö korralikult teinud.
Igaks juhuks pintseldasin veel kogu kere üle roostemuunduriga. Seejärel siis värv. Seespidiselt sai lastud auto kivikaitset. Välja aga tavalist aerosooli. Esialgu on kaugeltvaadates ilus. Eks näis kui kauaks.

[Pilt: 2012-03-06-004.jpg] [Pilt: 2012-03-06-005.jpg] [Pilt: 2012-03-23-024.jpg]
(24-03-2012, 00:37 AM)pontu6 Kirjutas: [ -> ]Seejärel siis värv. Seespidiselt sai lastud auto kivikaitset. Välja aga tavalist aerosooli. Esialgu on kaugeltvaadates ilus. Eks näis kui kauaks.
Tegelikult ma arvan teadvat, kui kauaks! Täpselt esimese bensiinivalamiseni, kui kasutasid suva aerosooli, mitte autovärvi. Tean seda nii hästi sellepärast, et lõikasin ise sama asjaga kunagi näppu. Nägin samamoodi vaeva, puhastasin ja värvisin niidukit. Bensiini valades kipub ikka teinekord törts üle minema, sest paak on nõmeda kujuga. Saab kole äkki täis. Ja tänapäeva aerosool sulab bensiiniga üles! Siis lähed niitma ja rohulibled koos liivaga ühinevad värvikihiga... Loodan väga, et kasutasid mingit mõistlikumat värvi. Muidu jah, peab otsima mingit lakki vms, mis suudaks bensiini eest kaitsta. Või oled nii udupeen tankija, kellel kunagi tilka maha ei lähe! Smile
puhtana hoidmine on imelihtne. korpusesse auk sisse puurida ja veevooliku kiirliitmik külge. kui väljaviskega masin, siis pöörlemissuunas peale väljaviske auku on parim koht. edasi peale töö lõppu vaja paar liitrit vett töötava niidukiga säält läbi lasta ja asi on alt puhas nigu survepesuriga oleks lastud.
Tundub, et läheb suuremaks niidukite puurimiseksSmile
Puhtal kujul pesusoodat müüvad nn öko-sise/välisviimistluspoed (Tartus nt Hea Maja pood). Müüvad kg kaupa.
Virtuaalne õlu minu poolt ksf! dieselile! See on tõesti geniaalselt lihtne lahendus! Mina olen ikka survepesuri iga kord välja tarinud, pikendusjuhtme ja voolikurulliga mässanud... Ehh, loll pea on ikka ihule nuhtluseks! Smile
Minu eelmisel aastal ostetud uuel Jonsered niidukil on juba selline lahendus teahses paigaldatud.
(24-03-2012, 12:53 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]puhtana hoidmine on imelihtne. korpusesse auk sisse puurida ja veevooliku kiirliitmik külge.

Jah. Ma tean. Selleks on isegi spets junn olemas, millel veevooliku kiirliide otsas. Nagu näiteks see:
http://www.mtdparts.com/webapp/wcs/store...0-900-0025

Tegelesin kah eelmisel suvel niiduki korpuse värskendamisega. Põhjuseks oli see, et mootori kinnituse aukude ümber hakkasid mõrad tekkima. Peale keevitustöid otsustasin ühtlasi ka korpuse üle värvida.Puhastasin relaka otsa käiva liivapaberkettaga enam-vähem vana värvi ja rooste maha.Värvimiseks kasutasin metallik aerosooli ja siiani on värv peal püsinud. Alt pole tõesti mõtet mingit pinnatöötlust kasutada, kui ehk, siis enne kokkumonteerimist silmailuks üle kruntida. Masinat aitab säilitada ikkagi kohene pesu peale niitmist ja kuivas hoidmine. Leidsin ühest Tartu poest vooliku kinnitusotsiku, mis sai ka külge monteeritud.Saab mugavalt puhtaks küll. Enne niitmist võiks lasta kergelt silikoonmäärdega üle, siis ei kleepu sodi nii kõvasti külge.
Mõtlesin, et pikendan eluiga. Tundub aga, et hoopis lühendasin. Mõni idee kuidas ussiauke lappida? Pilte nähtavaks ei oska teha, vaata lingil. 
http://fotoalbum.ee/photos/martinto1/111579921/
http://fotoalbum.ee/photos/martinto1/111579923/
(24-03-2012, 13:45 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Patent dieselile! Hoiab palju aega ja vaeva kokku, kui juba tehasest selline küljes oleks. Ja reklaamis saab firma hõisata.

Ka minu 4 aastat tagasi ostetud odava otsa mccullochil on selline jubinas juba tehase poolt külge poogitud. Toimib hästi.
Kas see veetoru ots on lihtsalt suunaga allapoole ja igati avatud? Või on mingi vigur ka küljes, et vesi otse vastu maad ei jookseks, kui tiivikut parajasti ees ei juhtu olema?
Pritsib külgedele.
(08-05-2018, 13:47 PM)Mato Kirjutas: [ -> ]Mõtlesin, et pikendan eluiga. Tundub aga, et hoopis lühendasin. Mõni idee kuidas ussiauke lappida? Pilte nähtavaks ei oska teha, vaata lingil. 
http://fotoalbum.ee/photos/martinto1/111579921/
http://fotoalbum.ee/photos/martinto1/111579923/

Tinaga või vasega ära täita? Samas vedeleb neid korpuseid pea igas metalliostus või pakutakse komplektseid osta-s, sümboolse hinnaga saab teise varuosadeks.
esit. Huvitav palju uus korpus maksaks?
(24-03-2012, 16:03 PM)ljhhpontu6 Kirjutas: [ -> ]
(24-03-2012, 12:53 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]puhtana hoidmine on imelihtne. korpusesse auk sisse puurida ja veevooliku kiirliitmik külge.

Jah. Ma tean. Selleks on isegi spets junn olemas, millel veevooliku kiirliide otsas. Nagu näiteks see:
http://www.mtdparts.com/webapp/wcs/store...0-900-0025
[Pilt: 737-04003D_prod_lg.jpg]
selline asi siis?
(08-05-2018, 23:35 PM)Wiki432 Kirjutas: [ -> ]Kas see veetoru ots on lihtsalt suunaga allapoole ja igati avatud? Või on mingi vigur ka küljes, et vesi otse vastu maad ei jookseks, kui tiivikut parajasti ees ei juhtu olema?

Minul küll suunaga alla. Lihtne plastik klõpsuga kiirliide.
(08-05-2018, 23:35 PM)Wiki432 Kirjutas: [ -> ]Kas see veetoru ots on lihtsalt suunaga allapoole ja igati avatud? Või on mingi vigur ka küljes, et vesi otse vastu maad ei jookseks, kui tiivikut parajasti ees ei juhtu olema?

Sõltuvalt tööpööretest on tiivik sellesinase ava ees kuni 120 korda sekundis. Peaks vast piisama Big Grin
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t...e=5B95519F

Nalja kus mudu saab,kui ise ei tee  Wink
No mis nali ta nüüd ikka on. Ega jõukus ei anna häbeneda.
(09-05-2018, 23:28 PM)Veskioja Kirjutas: [ -> ]https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t...e=5B95519F

Nalja kus mudu saab,kui ise ei tee  Wink

nihuijaa ne ponjal - kus nali on?