automoto.ee foorumid

Täisversioon: Tagurpidi jooksev odomeeter?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Juba ammu on mind painanud üks küsimus: nimelt kuidas panna kelltüüpi spidomeeteri kilomeetri lugeja, tagurpidi kilomeetreid lugema(loe: kilometraas läheb väiksemaks mitte suuremaks).
Kui nüüd keegi küsib,et kust ma sellise idee peale tulin. Idee sain ühest ameerikamaa filmist, kus kasutatud auto(de)s olid sellised odomeetrid sees. Tegu on n.ö tavalise spidomeetriga,millele on keegi asjapulk lisanud mingi lisahammasratta?
Kuna olen oma pead sellega ammu vaevanud aga välja ei suuda mõelda, tehnilist teostust siis ehk AMF rahvas oskab mõistatusele veidi selgust tuua.
Ning palun, mitte kukkuda läbustama siin teemas.
Kas Sa vene veoautode spidoka osuteid oled sõidus näinud?Seier käib servast servani.Miks?Tavaliselt oli üks põhjustest see,et spidokat vurritati.Väikese el.mootoriga.Seal oli küll vaja kilomeetreid juurde saada,et siis bensiin maha kanda ja mõningal juhul ka palk välja teenida(tonnkilomeeter jms.)Täpselt samamoodi saab neid ka vähemaks kerida.Pean tunnistama,et kunagi kogematta mul nii ka juhtus.
Ja veel.Vene veokatel ja ka vanematel sõidumasinatel tagurpidi sõites keriski meetreid maha,mitte juurde
Flanagan
(30-01-2013, 20:11 PM)flanagan Kirjutas: [ -> ]Kas Sa vene veoautode spidoka osuteid oled sõidus näinud?Seier käib servast servani...
Mul on kodus terve riiul, erinevate veneautode spidomeetritega ning neid oskan ma edasi ja tagasi kerida väga erinevate meetoditega. Kuid see kuidas nad töötavad ja keritakse neid tean ma isegi väga hästi.

Küsimus on rohkem suunatud ühe konkreetse filmiauto spidomeetrile:
Jälgige,mis toimub miili lugeja juures!Numbrid jooksevad teisipidi!

See siin on siis üks vähestest filmis kasutatud auto spidomeetritest,mis on tehtud ringi ja odomeeter loeb läbitud miile siis vastupidises suunas, kuigi kiiruse osuti töötab õiges suunas.
Minu küsimus ongi suunatud sellele,kas sellist asja on võimalik põlveotsas järgi teha. Mõtlen just spidomeetri seisukohalt.
(30-01-2013, 21:16 PM)MAZ Kirjutas: [ -> ][See siin on siis üks vähestest filmis kasutatud auto spidomeetritest,mis on tehtud ringi ja odomeeter loeb läbitud miile siis vastupidises suunas, kuigi kiiruse osuti töötab õiges suunas.

See video on pandud tagurpidi jooksma.
(30-01-2013, 19:39 PM)MAZ Kirjutas: [ -> ]Tegu on n.ö tavalise spidomeetriga,millele on keegi asjapulk lisanud mingi lisahammasratta?
Kuna olen oma pead sellega ammu vaevanud aga välja ei suuda mõelda, tehnilist teostust siis ehk AMF rahvas oskab mõistatusele veidi selgust tuua.
manuses üksteise kohal on kaks mõtet. Kujuta (spido)trossi ja lõika ta mõttes läbi. Mustade mummude puhul on lõiketasapind Sinu poole, valge puhul eemale. Või siis vastupidi - kuidas iganes paremini sobib.
Kas veneaegsed taksomeetrid mitte "tagurpidi" trossi pealt ei jooksnud?
Mul on nagu meeles, et see taksomeetri käitamiseks kasutatud vahejupp töötas umbes samal põhimõttel nagu ksf! 13piisab välja toodud joonise ülemine variant, selle vahega, et nn sisendtross läks otse edasi spidomeetrisse, kõrvalt aga tross taksomeetrisse.
Isegi kui mõlemad väljuvad käisid sama pidi, siis sama vidin teisipidi vahele pannes annaks ikka soovitud tulemuse. Sellisel juhul tuleks siis käigukastist (või tagasillast) tulev tross ühendada väljundisse ja spidomeetrisse minev tross samuti väljundisse, s.t. mõlemad trossid sisenevad "jaoturisse" samast suunast.

Ma pole oma mälus päris kindel, aga võimalik, et mõni aasta tagasi jäi meil ksf! Heiksoni rallivolgasse taksomeeter tripmeetrina installimata just sel põhjusel, et taksomeeter tahtis sisendina saada teistpidi pöörlevat trossi (ja suunda muutvat vahevidinat polnud kuskilt võtta).
(31-01-2013, 00:47 AM)aavu Kirjutas: [ -> ]See video on pandud tagurpidi jooksma.
Looda saBig Grin, kahjuks see nii ei ole. Kõik,mis videos näha toimub reaalajas ja ilma video montaažita.

(31-01-2013, 09:47 AM)mellpoiss Kirjutas: [ -> ]Spido trossi pöörlemissuuna muutmisel ei hakka ju kiirusenäitamine toimima?(kui see oluline peaks olema?)
Suunda tuleks muuta ikka odomeetris.
Võta konkreetne asi lahti ja siis vaata kuskohas see suunamuutmine seal sees kõige teostatavam oleks ja teosta. Niimoodi teoreetiliselt ei saa ju keegi sulle toimivat lahendust ette joonistada.
Käised ülesse ja vperjot!

Selle konkreetse auto spidomeeter(originaal heas korras) maksab 156 USD + saatmine ja kõige odavam räbal(loe: ära retsitud ja kobrutanud igast küljest) maksab 20 USD.Natuke liiga kallis vidin,et hakata seda Eestisse tooma.Big Grin
Küll aga on ka venelasel analoogse ehitusega spidomeetreid olemas,mida võib näppida. Ma ise arvan,et asi peaks nii olema:
- tross pöörleb ikka õiget pidi, selle pöörlemise nurka ja suunda ei muudeta.
- hammasratas,mis jookseb odomeetri lugejasse on ilmselt muudetud. Usun,et just selle plastmassist hammasratta hambad on keeratud teisipidi.
Ehk siis on tehtud n.ö "costume made" hammasratas ülekanne odomeetri lugejasse ,mis paneb teisipidi selle liikuma.
See on minu loogiline seletus asjale.
Lihtsam on vist see taksomeetri vahejupp. Spido sihverplaat tuleb teistpidi nummerdada ja karvavedru teistpidi tõsta.
Kas tohib teda, miks peab odomeeter nulli poole jooksma? Kas "nullimisel" peab auto ära viskama? Smile
(30-01-2013, 20:11 PM)flanagan Kirjutas: [ -> ]Tavaliselt oli üks põhjustest see,et spidokat vurritati.Väikese el.mootoriga.Seal oli küll vaja kilomeetreid juurde saada,et siis bensiin maha kanda ja mõningal juhul ka palk välja teenida(tonnkilomeeter jms.)

Huvitav kas Kamazil oli ka tahhokas trossi pealt? Lapsepõlvest mäletan, et isa vahetas omavahel kellade taga tahhoka ja spidoka trossi või pistikud omavahel ära, ja maanteel oli siis kiirus alati julgelt üle saja Big Grin
Nii see, kui teine olid Kamazi-il elektrilised. Varasematel Kamaz-idel olid spidomeetri ja tahhomeetri pistikud ühetaolised. Üpris kiirelt muudeti nad erinevaks. Küll aga liikus tagavaraosana vanemat varianti.
(31-01-2013, 11:22 AM)mellpoiss Kirjutas: [ -> ]
(31-01-2013, 09:48 AM)MAZ Kirjutas: [ -> ]Usun,et just selle plastmassist hammasratta hambad on keeratud teisipidi.

Hammaste teistpidi keeramisest suund ei muutu.
On vaja kas üks vahelt ära võtta või juurde panna.
Modimisel ei puhu mingit pilli kui palju kellaplokk maksab, teostada tuleb ikka samal põhimõttel.
Ega postitusest ei saanudki aru, kas tahad sellist asja teostada või niisama teoretiseerida?

Ilmselt mõeldi tigu, mis keerab teljesuunalise liikumise ristsuunaliseks kerimiseks.

Asenda tigu vastupidisega ja peaks käima.
(31-01-2013, 11:22 AM)mellpoiss Kirjutas: [ -> ]Ega postitusest ei saanudki aru, kas tahad sellist asja teostada või niisama teoretiseerida?
Toorik on mul olemas,mida ringi ehitada. Pole küll Plymouthi spidomeeter kuid on sellel väga sarnane ehituselt ja olemiselt. Kuid,et seda ringi ehitama asuda tahan veenduda,et see üldse tehniliselt teostatav on.
Kui tehniliselt ei saa, siis teeks elektrooniliselt Big Grin
Väike sammmootor sisse.
ehh - mu eelmise posti manuspildil teine variant ei muuda ju tegelikult pöörlemissuunda. Öised mõtted... Smile
Mehhaanilise odomeetri saab tagurpidi käima panna kõige lihtsamalt
vedava teo käelisuse pööramisega, nagu juba ksf! v6sa mainis
või ka (kui võimalik) teo tõstmisega teisele poole hammasratast
või hoopis numbrirataste vahetamisega / üle värvimisega sic!
muuda järjestus 012345... järjestuseks 098765... ja valmis.
Muuseas, viimasel lahenduse pakkusid välja jänkid täpselt samas teemas pea 8 aastat tagasi siin:
http://www.forwardlook.net/forums/forums...p?tid=5770
Aga ikkagi, mis on asja point?
Sõidu ajal vaadata, kuidas numbrid väiksemaks lähevad? -- Miile lugeva näidiku korral see nii harv sündmus, et põnevam on vaadata, kuidas värv auto peal päikese käes pleegib. Läbisõidu pettus? -- Drelliga maha kerida oskavad isegi mõned mehed ameerikamaalt, nagu ülal toodud lingilt selgus.
Mis veel?

Jään huviga ootama.
(31-01-2013, 23:56 PM)13piisab Kirjutas: [ -> ]ehh - mu eelmise posti manuspildil teine variant ei muuda ju tegelikult pöörlemissuunda. Öised mõtted... Smile

Muudab muudab. Lihtsalt trossid sisenevad ju samast suunast.
Ka mind hakkab viimasel ajal tõsiselt painama üks küsimus - nimelt on paljusid noor ksf!-e hakanud painama igasugused filosoofilised ja eksistentsiaalsed küsimused, näiteks ka
(25-01-2013, 11:38 AM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]eks ikka tekib mõnikord küsimus mida ei suuda ise vastata eks siis küsige kah siis. (prooviks küsida siis auto/moto asjaga seonduvalt)

minu üks esimene küsimus oleks siis
pole mingi eluline küsimus aga olen mitu aastat tabanud ennast mitmel korral mõtisklemas miks on paljudel autodel tagumisele klaasile või luugile kleebitud silt "laps autos", "baby on board" jne.

Minu nõrk psüühika ei suuda sellisele pidevale painele eriti vastu panna, saan aru küll, et see on minu probleem, aga eks meil kõigil on oma pained! Katsugem siis ühiselt painduda ja mitte murduda! Nagu üks ksf! on selle foorumi kohta armastanud lausuda -"Laste rõõm". Leian jätkuvalt, et tal pole õigus! (mis rõõmu siin ikka on, ainult üks paine teise otsa!)
Miks kohe nii vaenulikult asja suhtutakse? Ma ei algatanud teemat selleks,et hakata läbisõite võltsima. Kuna siis kerkiks küsimus,et mille ja kelle jaoks mul seda vaja teha on. Ja sellised asjad nagu kilometraaži maha keeramine tuleks nagu nii välja.
Mind eelkõige huvitas selle Plymouthi odomeetri juures just tehniline lahendus. Kuigi ideeliselt ei anna see mitte midagi juurde,siis ma ei saanud oma peas lahti mõttest,et seda pole võimatu teostada.
Kõigil asjadel mida siin elus tehakse ei pea olema ilmtingimata mingit otsest mõtet.
(01-02-2013, 00:18 AM)MAZ Kirjutas: [ -> ]Miks kohe nii vaenulikult asja suhtutakse? Ma ei algatanud teemat selleks,et hakata läbisõite võltsima. Kuna siis kerkiks küsimus,et mille ja kelle jaoks mul seda vaja teha on. Ja sellised asjad nagu kilometraaži maha keeramine tuleks nagu nii välja.
Mind eelkõige huvitas selle Plymouthi odomeetri juures just tehniline lahendus. Kuigi ideeliselt ei anna see mitte midagi juurde,siis ma ei saanud oma peas lahti mõttest,et seda pole võimatu teostada.
Kõigil asjadel mida siin elus tehakse ei pea olema ilmtingimata mingit otsest mõtet.

Ilmselt on vihje minule?! Pole küll oma arust vaenulik ega vihjanud mahakeeramisele. Aga asjadel peaks olema siiski mingi mõtte algekenegi.
No mida siin teostada, aru ma ei saa? Autode käigukastis ju kuidagi tehakse mingil vajalikul hetkel vedavate rataste pöörlemine tagasipidisuunaliseks, mida imet siis seal toimub? Kui on mehhaaniline ülekanne seal odomeetris, hammasrataste kaudu, mida issandajumalaimet seal siis vajatakse või oodatakse, et rullid "valet pidi käima" hakkaksid?
Pole mina mingi asjatundija ega plimutispetsialist, aga võtame näiteks IŽ-spido.... Ja kui tahad oma plimuti asja edendada, siis pane siseelunditest mingi pilt kasvõi, kui see plimuti asi on nii "eriline" võrreldes muude spido/ododega.
Ja minu postitused ei ole ei vaenulikud ega ammugi mitte sõim! (seda muidugi minu subjektiivse vaatenurga kohaselt! Toungue)
Ma kunagi lapsepõlves vaidlesin ühe õppinud lukksepaga,et kolmesilindriline mootor on võimalik(kuigi ise polnud veel näinudki ega kuulnud asjast aga järeldasin sellest,et kui neli saab koos töötada,miks siis mitte ka kolm). Kui vabariik tuli,siis oli neist kolmesilindrilistest ka juba kuulda.........Big Grin
See selleks aga teemaalgatajale niipalju,et kui inimene on midagi valmis teinud,siis saavad teised ka seda järgi teha. Ja kui on vaja ,pannakse ka jõed tagurpidi käima....ja eks seda ka tehti ,iseasi,kas see head tõi.....
Mis puutub aga sellesse,et panna numbrid teistpidi jooksma,peab vaatama antud aparaadi ehitust seestpoolt ja eks miskitmoodi ikka saab,iseasi kuidas ja palju selleks aega ja ressursse kulub. Miski pole võimatu.
Lehti: 1 2