automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jawa 634.7, 1983
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4
Läks kah nostalgitsemiseks. 2012 sügisel hakkasin taga nutma omal ajal sõbrale ärakingitud 634 ning ajasin teise jälgi tükk aega, kuid kuna see olla vahepeal pilbasteks sõidetud ning ei õnnestunudki teada saada kus või mis üldse järgi on, siis kujunes asi lootusetuks...
... üksnes meenutus aastast 1984:
[Pilt: 01014411071e114.jpg]
Kuulutusele peale leidsin oktoobris lõpuks sobiva asenduse. Sama mudel, ainult pool aastat vanem, kui minu kunagine. Ratas oli seisnud 25 aastat maa-aluses garaazhis ning jõudnud omadega sammaldumise esimesse staadiumisse. Muidu komplektne, originaal, küll üle värvitud tolleaegsete arusaamade ning vahenditega. Käivitamise plaan kadus sama kiiresti kui tekkis - silindrid näpuga kinni keeratud, kepsus korralik lõtk ja üks kolb üldse välja tiritud...
Pildid esimesest kohtumisest:
[Pilt: 0101441207dc5d9.jpg]

[Pilt: 010144121346c29.jpg]

Ühesõnaga - lammutasin molekulideks ning hakkasin nullist peale.
Hetkel on töös 2 konfiguratsiooni:

A) Originaal, kuid sama värvikombinatsiooniga nagu mu pill oli - läikivmust raam, hõbemetallik plekid ning must matt porikad.

B) CafeRacer, valge metallik plekid. Sellel siis eraldi paak, lenks, CR iste, teised tagaamordid, sumpad ning tuled. Tühja sadulaalusega ja ilma küljekarpideta.

... seega selline transformer Jaff - vastavalt tujule ühest variandist teiseks, kui paar tunnikest juppe ringi visata. Mootor mõningase tuuninguga, sellest kirjutan hiljem eraldi.

Eelarve tegin muidugi ka, kuid see läks juba ammu lõhki. Nüüd pole olnud väga tuju teist vaadata, kuid entusiasm pole ka kuhugi kadunud ... õnnetuseks sai endale lubatud, et viin asja lõpuni, südamega ning põhjalikult - et keegi vähemalt pärast iriseda ei saaks.

Hetkel on asi veel kokku ladumata, kuna osa tellitud juppe on veel Tsehhist tulemata, osa töid veel lõpetamata, kuid aprilliks saab asi ratastele ning läheb käivitamiseks.

1. Raam ja plekid liivapritsitud - Igorile Vikolost tänud Smile
2. Raam ja plekid uue värvi all - Leharile ArtAutost tänud Smile
3. Vänt remonditud - Hanno Rajametsale tänud Smile
4. Alumiiniumid klaaskuulitud, SodaBlastile tänud Smile
5. Jupid kroomitud, Märt Karule tänud Smile
6: Tsingitud osad, tänud Vasar Smile
...
Suurimad tänud Indrekule, kes on olnud abiks kõigega, mis puudutab roostevaba, metallitööd ning poleerimist. Ning eriti eriline tänu foorumlane Argo1974'le, kes on olnud alati suureks abiks nii nõu kui jõuga. Samuti AvamAuto poistele igakülgse abi eest!
Ja muidugi mu perekond, kes on pidanud alla neelama Jawa mootori köögilaual ning kõik muud jawameeste veidrused Smile

Hetkel oleme siis umbes sellises seisus:

[Pilt: 0101263669462d6.jpg]

[Pilt: 01012636738809f.jpg]

Jätkub Wink
Väga kena töö siiamaani.
Maccaroni - "hull jawafanatt" oledWink Seda heas mõttes-ära pahanda.
Ilus pilt 84ndast.Kas diapositiivilt või värvifoto? Iga endast ja tsiklist lugupidav tegelane tuunis tollal oma pilli uuemaks ja ilusamaks.
Praegune projekt - SUPER ! Neid nn.tehaseoriginaaliks taastatud pille on palju aga just see omapära annab asjale vürtsi.Meenub 1988 a.kui kursavennad ostsid poest tutikad 638-d.Kohe läks ümbertegemiseksBig Grin Sumpad ikka kõrgemale ja kondel koos väikse tuuleklaasiga ette.Vot siis mindi alles tänavale.
Kõik ei pea alati tehasekonditsioonis olema.
Üks link venest vanade Jawkinite kohta.
[/font]
(02-03-2013, 14:59 PM)krossifänn Kirjutas: [ -> ]... pilt 84ndast.Kas diapositiivilt või värvifoto? Iga endast ja tsiklist lugupidav tegelane tuunis tollal oma pilli uuemaks ja ilusamaks.
Praegune projekt - SUPER ! Neid nn.tehaseoriginaaliks taastatud pille on palju aga just see omapära annab asjale vürtsi.Meenub 1988 a.kui kursavennad ostsid poest tutikad 638-d.Kohe läks ümbertegemiseksBig Grin Sumpad ikka kõrgemale ja kondel koos väikse tuuleklaasiga ette.Vot siis mindi alles tänavale. Kõik ei pea alati tehasekonditsioonis olema.

Tänud Smile Pildi saatis mulle kursavend. Peaks olema diapositiivilt skännitud.
Ega jah väike tuuning ei tee kunagi paha. Eriti kui on võimalik kasutada tänapäevaseid kogemusi ja vahendeid. Mis mulle Jawa juures meeldib ongi see pidev ehitamine ning "osavate käte ring" - katsetada ja putitada oma käe järgi paremaks ning selles suhtes oli ka mu vana pill omas ajas piisavalt advanced - silindrid ja kolvid olid pisut viili saanud, kanalid poleeritud ehk minek oli tal Jawa kohta ikka kibe. Pole kindel, kui usaldusväärne see mehaaniline tahokas on, kuid tühikäigul näitas kätte 8300 RPM ning mis peamine - seljataha jäi reeglina hõljuma meeldiv kastorkaving. Nii hakkab olema ka uue rattaga - kastorka- ja isopropanoolikanistrid on juba valmis varutud Smile

Eilne skoor projekti kallal oli eelõlituseks õlide doseerimine vändaruumi ning peade kinnipingutamine. Täna nokitsesin juhtmete kallal. Ootan endiselt Tsehhist oma pakki, milles peaks leiduma VAPE elektronsüüde, uued sumpsid ning muud head-paremat.
Tere jälle ja küsimus esimese pildi kohta.Kas 634-ga oligi nii lihtne nö."nokka tõsta"? Meenub et mõned 638 omanikud tegid seda nii et sädemed sumpade alt lendasid(seda siis orig.sumpade asetuse korral).
Vot vana 350/360-ga ei suutnud küll kordagi nokka maast lahti saadaSad
Hoopis teine teema siis kui keegi taga istus - siis pidi juba arvestama tagumise tegelase massi/siduri vabastamise kiiruse ja gaasi andmisega...
Tiba jawateemast välja aga venelaste konkurent Ish planeta sport?
Neid oli küll vähe aga kas kellegil on kogemusi? Väidetavalt tiba kergem ja võimsam kui Jawkin tol ajal.
(02-03-2013, 18:26 PM)krossifänn Kirjutas: [ -> ]Tere jälle ja küsimus esimese pildi kohta.Kas 634-ga oligi nii lihtne nö."nokka tõsta"? Meenub et mõned 638 omanikud tegid seda nii et sädemed sumpade alt lendasid(seda siis orig.sumpade asetuse korral).
Vot vana 350/360-ga ei suutnud küll kordagi nokka maast lahti saadaSad
Hoopis teine teema siis kui keegi taga istus - siis pidi juba arvestama tagumise tegelase massi/siduri vabastamise kiiruse ja gaasi andmisega...
Tiba jawateemast välja aga venelaste konkurent Ish planeta sport?
Neid oli küll vähe aga kas kellegil on kogemusi? Väidetavalt tiba kergem ja võimsam kui Jawkin tol ajal.

Kahtlustan, et pildil oli natuke abi maasvedelevast paekamakast Smile, aga tõstab nokka ikka, kui pöörded üles lasta ja keharaskusega kaasa aidata... selles mõttes küll, et sumpaotsad käisid suure krigina ja sädemetega mööda asfalti ja üldse - üks paras rattalõhkumine (sidur, esikahvel...). Jawa on vale asi nokatrikkide jaoks. Aga noh, poisikeste värk - kes siis ei proovinud poosetada.
IzhPS oli kahtlemata tegija, eriti varased, millel oli Mikuni karpa Japside tuled ja päris vägeva minekuga olid nad... tippkiirus paberite järgi oli mäletamistmööda 160... aga noh, maitse ja usu asi kogu see Vene värk. Meil naabruskonnas toimetas üks vene kamp oma PS-iga. Kui see platsi ilmus, siis käisid iga päev päikesetõusust loojanguni kaltsuga ja muudkui nühkisid ja kükitasid ümber - timmisid Smile. Ilus ratas oli, aga sõidumehed nad just polnud ja see asi jukerdas neil pidevalt.
See AZLK 2140 esitule kasutamine oli väga levinud, mõnda aega. Kui ma ei eksi, siis 80datel hakati osasid mootorrattaid juba tehasest(mitte küll Jawasid).Tootma juba kandilise esitulega ja selletõttu hakkasid vist ka kohalikud oma rattaid ringi tuunima? Või kuidas see täpselt oli?
Küllap oli võime tagarattal sõita kinni juhis ja jõuülekandes. Pandi korviga Jawa esimene veohammasratas või veel midagi suuremat ja voilaa.. olemas.

PS oli maksimaalkiirusega 140 kilomeetrit tunnis. Tema puhul oli oskajat meest sanga vaja, kelle teadmised tehnikast ei piirdunud kuvalda ja meisliga. Samuti vajas ta kogenud pilooti sadulasse: 30 hobujõudu ikkagi.

Ja karpat näppides oli võimalik teha kolviga kiire hävitustöö, kui segu lahjaks jäi. Üks naaber meenutas omal ajal, et timmitud ja pisut viilitud PS tarbis 10-12 liitrit sajale. Nõrgem mees sangas lehvis siis ka muidugi pesukaltsu kombel...

A.
Midagi silmailuks ja kõrvale ka
(03-03-2013, 16:34 PM)MAZ Kirjutas: [ -> ]Midagi silmailuks ja kõrvale ka
Jah pole üldse paha vaadata ja kuulata tsikliteemat praegusel külmal ja nõmedal aastaajal.No ei ole "si.t suusailm" - võiks täitsa suusatada aga...
Ei - parem ikka Jawkinid ja Youtube annab nii palju uusi videosi ette et pigem siiski arvuti taga "sõita" Big Grin
Üks mitte teemasse puutuv asi.Kirjutasin "si.t suusailm" aga mingi tsensor muutis selle kohe "fekaal suusailmaks" Big Grin
Nii et siin foorumis ärge enam sõna s.tt kasutage - tuleb automaatselt viisakam väljend fekaal...
(03-03-2013, 09:51 AM)MAZ Kirjutas: [ -> ]See AZLK 2140 esitule kasutamine oli väga levinud, mõnda aega. Kui ma ei eksi, siis 80datel hakati osasid mootorrattaid juba tehasest(mitte küll Jawasid).Tootma juba kandilise esitulega ja selletõttu hakkasid vist ka kohalikud oma rattaid ringi tuunima? Või kuidas see täpselt oli?
Kas leidub pilti või midagi, mis kandilise tulega vene seeriamudelit tõestaks... võibolla mingi eksperimentaal võis kusagilt ajakirjast läbi käia, kuid arvan, et see on pigem üks tolleaegsetest linnalegendidest. Kandiline tuli tegi ju rattale "välismaa" väljanägemise Smile
Mosse lambi installimine oli tegelikult üksjagu aretamist, kuid hea oli see, et neid oli võimalik hankida ja oli musta värvi plastikust tagakorpusega. Sai tegelikult kiibitsetud ka AVIA lampe, aga unistuseks see jäigi - lihtsalt ei liikunud neid.
Ühesõnaga ei olnud Mosse lamp selline "võta riiulist ja pane ette" variant. Esiteks lai plekist serv, mis tuli kitsamaks saagida/käiata, plastkorpuse servi samuti. Nende koospüsimiseks oli abiks Salvost sebitud astroka U-kujuline plastik/kummi servarant, millest sai siis kokkusulatatud sobiva pikkusega rõngas, mis korpust ja tuld omavahel koos hoidis. Kinnitused tuli ise plekist teha ning need ulatusid tahakorpusesse lõigatud piludest välja ja kinnitus lõpuks samamoodi nagu Jawa enda tuli. Pirn tuli ka aretada, kuna 6V-sel polnud kraed, nagu 12V autolampidel - siis tuli see ise külge aretada ning Jawa pirni tinakontaktidele joota juhtmejupid ühendusklemmidega... kõiki peensusi ei pruugi mäletada, aga umbes nii see käis ja tulemus oli peaaegu nagu tööstuslik. Küll aga oli Mosse lamp Jaffi ette mõõdult natuke liiga suur, kuid valgustas samahästi kui originaal - niipalju, kui see 35W pirn välja andis. Mis aga peamine - kandiline Smile
Ei saa samas öelda, et kandiliste lampide maania ülearu levinud oli, kuid aeg-ajalt ikka kohtas.
Jutt ei käigi sellest,et Jawale paigutati tehases kandilist tuld, vaid just sellest, et välismaa rataste eeskujul hakkas NL kodanik neid ise paigaldama oma masina külge.
Arusaadav, et jutt käis vene toodangust. Minskil leidsin kandilise tulega moodsa versiooni. See paistab üsna värske, 2000-ndate leiutis.
http://minsk-moto.com/classic/m-125x.html

Algse teema juurde tagasi tulles, paluks kaasfoorumlastelt nõu CafeRaceri sadulagondli suhtes, ehk kuidas oleks parim sellele mingi istumisväärne ja samas stiilne istmeosa tekitada.

[Pilt: 0101476313bf929.jpg?1362386606]

[Pilt: 01014763153c21d.jpg]

Dragbike meestega olen arutanud teemat ja üks idee oleks see välja lihvida kuni 3cm paksust istmekummist, vajadusel kihte kokku kleepides. Mõtlen sellist musta värvi svammilaadset tiheda struktuuriga, muidu üsna pehmet materjali, mida rinkatsiklitele istmeks kleebitakse. Pmst saaks kummi omakorda kleepida õhukesele plastalusele, mis käiks takjateibiga gondli külge. Tene variant on kleepida kumm permanentselt gondli külge ning servad korralikult ära silikoonida, et vältida nähtud tulemusi, kus see on läinud servadest inetult irvakile... silikoonimine ei taga ka 100%, et siin sama ei juhtu.
Üldse küsimus selle kummi kohta - esiteks ei paku ta mitte mingit libisemisvõimalust ja teiseks kas ta ikkagi ebamugavalt kõva ei jää istumise alla?
Olen mõelnud ka istmeporollooni ja nahkkate peale. Kuna kogemusi pole, siis päris ise käkerdama ei tahaks hakata ja tuleks vist ikka väga kallis kätte, kui polstritegijatelt tellima ja kvaliteeti taga ajama minna.

Palun soovitage.
Tere jõudu!
Kena töö ja lahe projekt!
Tekkis küsimus, et millega originaal karburaatori asendasite? Kas 638-lt pärineva Jikoviga? Kuidas ja millest kollektori/kinnituse tegite karpale?
(06-03-2013, 16:56 PM)silverMR Kirjutas: [ -> ]...millega originaal karburaatori asendasite? Kas 638-lt pärineva Jikoviga? Kuidas ja millest kollektori/kinnituse tegite karpale?

See on 638-640 tüübi karpa.
Kinnitusflants on treitud alumiiniumist, tikkpoldid on asendatud sisekuuskant poltidega ning karpa kinnitub flantsi otsa lõdviku ning vitstega.

[Pilt: 010153465448d05.jpg]

Kuna 638 karpa sisemõõt on d28 mm, siis on kogu karterisolev sisselaskekanal (see on originaalis d26 mm) suuremale mõõdule freesitud ning poleeritud.

[Pilt: 0101263689829c8.jpg]
Otsustasin minagi moodne olla ning sai lemmikule VAPE kontaktivaba süüde installitud.

[Pilt: 010160398310efe.jpg]

Arusaadavalt on mul nüüd üle Jawa 6V süütemängud - 2 komplektset genekat, 3 releed, süütepoolid ja rootor - kõik on korralikud ja mõistliku hinnaga.
Biker.ee-s soovitati cafe-de teemas odavaima variandina Tšehhide netipoodi.
Kiirel sirvimisel jäi sellised silma:
http://www.motoforzafairings.com/en/prod...I-50-125cc
http://www.motoforzafairings.com/en/prod...504-S_Seat
Mulle jäi natuke segaseks, kas tahad sellise kujuga istet või gondlit?
(14-03-2013, 12:24 PM)rulli Kirjutas: [ -> ]... kiirel sirvimisel jäi sellised silma:
http://www.motoforzafairings.com/en/prod...I-50-125cc
http://www.motoforzafairings.com/en/prod...504-S_Seat
Mulle jäi natuke segaseks, kas tahad sellise kujuga istet või gondlit?

Eespool piltidel ongi sealtsamast soetatud iste/gondel - see on mul juba olemas, kuid küsimus oli pehmes istmeosas - millega seda plastist gondlit katta, et seal oleks mõistlikult pehmem istumine ning jääks stiilseks.
Variant A - nahaga kaetud istmeporolloonist iste gondlile. Ilmselt siis mingil alusel ja nt. poltidega gondli küljes?
Variant B - spetsiaalsest vahtkummilaadsest musta värvi kummimatist kujusse lihvitud nagu rinka-raceritel kasutatakse - viimane siis eraldi õhukesel painduval alusel ning kinnituks takjakkleebistega gondlile (seega eemaldatav) või siis oleks kleebitud permanentselt gondlile.
Tahaks tegelikult kummimatti eelistada, kuid millise paksusega peaks arvestama, et jääks mõistlikult mugav? Ja teiseks, kuna see tagumiku all ei libise (kumm ikkagi) - on see tänavasõidus mõistlik?
Metallvõrgust koonusfiltri viskaksin mina heaga eemale. Peale mitte erilise tolmu kinnipidamise tekitab ka rõvedat lörinat. Originaal karp ju üsna normaalne.
(14-03-2013, 22:38 PM)t4rio Kirjutas: [ -> ]Metallvõrgust koonusfiltri viskaksin mina heaga eemale. Peale mitte erilise tolmu kinnipidamise tekitab ka rõvedat lörinat. Originaal karp ju üsna normaalne.

OKAY...
kui teemat eespoolt lugeda, siis kumab sealt läbi salaplaan ehitada rattast ka CafeRaceri versioon - see omakorda tähendab CR-le omast racing filtrit ning paraku ka vastavat sumpsilahendust, mille hääl saab olema parasjagu nii vali, et filtri lörinat enam välja ei kosta.
Trust me Smile
Lehti: 1 2 3 4