automoto.ee foorumid

Täisversioon: Iž Jupiter 3, 1976
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Näitaks teile ka enda sellesuvist liikurit ja näitan just ka sellepärast, et veidi nõu saada.
Mõned kuud tagasi soetatud, umb kaks nädalat tagasi sain paberid korda ja üv ning kindlustuse tehtud. Sõidetud umbes 200km praeguseks. Minukätte jõudes oli masin seisnud oma 5 a ning peale karpa puhastust ta ka kohe käis. Süütesüsteem originaal 6V. Enne seismajäämist saanud ka uue värvkatte, nüüdseks mõned kriimud ja roostealged välja löönud.

[Pilt: 22326955fe6c74_l.jpg]

[Pilt: 22326951d9f752_l.jpg]

[Pilt: 2232696751ffad_l.jpg]


Murelapseks ongi hetkel karpa ja imelik tirin parempoolsest silindrist.
Karpa vanematüübi oma ümara kambriga. Tundub nagu saaks hirmsasti kätte. Toore nõela liigutades pöörded üldse ei muutu ning silindri ja leegitoru vahelt ajab vägevalt õli välja, korralikult kiirendades sooja mootoriga siis esimese porilaua ots puhta õline. Samas pöördesse läheb hästi ja käivitub ka esimesest vändast.
Parempoolsest silindrist tuleb vägev tirin, mis mootori soojenedes vaat, et muutub valjemakski. Eile õhtul eemaldasin silindri, sõrm korralikult kinni, kepsu loks pole ka midagi erilist vene asja kohta. Mida uurida?
[Pilt: 223269591a57bc_l.jpg]
Kolb on peenike.
kui ta on liiga peenike siis ei tohiks ka kompressiooni seal silindris olla ju? Survet karterisse ei löö, mölemad pütad käivad ühtlaselt.
Ega palju pole vaja kui tirin taga.
(22-05-2013, 07:21 AM)uko Kirjutas: [ -> ]Ega palju pole vaja kui tirin taga.
Kas tirinat ei võiks ka tekitada kolvisõrme ja kepsupuksi/laagri vaheline lõtk?
Sama teema kunagi voshodiga olnud (voshod see ju pool Iz-i Smile ) Külmaspeast tirin praktiliselt puudus, aga soojenedes muutus tirin tugevamaks.
Kepsusõrm peab pöidlaga surudes parasjagu tihkelt puksi sisse minema, kui lovkamalt, siis viga seal.
Kui olla kindel,et kolvid ja vänt on korras siis viga karburaatoris.Kui see on liiga palju kulunud hakkab segu siiber seda tirinat tegema.Olen kogenud seda Jawa peal.Sai karburaator ära vahetatud ja oli tirin kadunud.
Viga ma ei leidnud, ladusin asja uuesti kokku, hetkel sõidab kenasti. Ei torgi enne kui miskit suuremat häält ei hakka tegema Big Grin
Sai ükspäev siin väike tiir tehtud, Tartu- Võru- Väimela- Põlva- Kanassaare- Põlva- Tartu 170km umbes, õudne. Pikim sõit oli ennem 20km. Isegi pikkade pauside ja poole päeva kulgemisajaga on tagumik nii valus. Rohkem sellist lollust ei tee, pill oli küll aus aga karpa mis 10l sajale ära suudab kõrvale parseldada kuskile pole tore. Kiirusel 70-80km/h
[Pilt: 2235881935762b_l.jpg]
[Pilt: 22358831458b27_l.jpg]

Eile sai vahetatud karpa ära uuema tüübilise vastu. Küttekulu ei oska nüüd öelda, väike 15km linnas sõidetud vaid. Küll aga läheb sitemini käima ja pöördesse ei taha minna. Minek ka muidugi poole kehvem kui eelmisega Big Grin
Lisaks täna sõiduajal avastasin mingi klobina käigukasti poolt vist. Käekõrval lükates vaba käiguga kostub mingi kolks kolks. Es teagi. sai ketti pingutada, vblla sai liiga pingule.