automoto.ee foorumid

Täisversioon: QUAD Apex Pro MXR100 / MX Suzuki RM85 RM250 / Arctic Cat ZR700 ... nokitsen palju
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Vägev värk! Cool
jah, töö tuntud headuses, nagu ikka.
aga eraldi kiidan selle nokisemise video eest. väga lahe.
(09-06-2018, 05:36 AM)overspeed Kirjutas: [ -> ]Valmis nad on. Kui tagasi töös, eks siis ole näha, kuidas nokitsemine ka välja tuli:

Hetkel toimivad kenasti lekkevabalt ja alarmideta.

Katus maha

Katus peale
(14-05-2018, 15:29 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(14-05-2018, 14:47 PM)Envir Kirjutas: [ -> ]... mis tähendab "panin pingis rullikusse"?...

Treis rihmarullikusse laagripesa ja lukustusrõnga soone ja pani laagri sisse. Puuri(tsentri) pukiga  on väga lihtne laager sisse kruttida. Kui kasutada veel vastavat rakist, siis ei lase laagril ka poolviltu avasse minna.

Väga tänan selle töövõtte eest!

Siit leitud idee järgi kasutasin treipinki montaazilauana ühe pisut suurema reduktori koostamisel. Tegemist oli reduktoriga, mis jagab sissetuleva pöörlemise kolmeks. Superluks oli suportite abil reduktor õigesse asendisse panna, vajadusel tugi padrunisse ja tsentripukiga teiselt poolt suruda või vastupidi. Tegemist oli reduktoriga, mille võllid on lollaka 40 kraadi all, piisavalt raske ka, et pressi all majandada ja tornimajandust sättida. Reduktorit reguleeritakse õhukeste vaherõngaste abil ning reguleeringu muutmiseks tuleb kogu sisu välja võtta. Kuskil põlve otsas toksides või isegi pressi all olnuks raske täpsust ning puhtust hoida. Treipingis nagu miilenki - hea valguse käes kokku-lahku nagu parasjagu vaja. Pmst isegi mittetöötaval treipingil on olemas montaazilaua väärtus Smile
Krossikad, nagu ikka, söidus ja vajavaid vaid pesu ning keti määrimist.
Vötsin siis kevadel omale ette uue nokitsemise projekti. Pajatanud sellest palju pole, kuna ... pole palju pildi materjali, lihtsalt nokitsen üld hooldusega, kuna masin sai kasutatud ostetud.

Nokitsemise all on siis üks Arctic Cat zr700 aastast 2000.

[attachment=72468]

[attachment=72469]
Möned nokitsemised olen ülesse jäädvustanud ka, kuid neist hiljem. Hetkel sattusin probleemi ette, milles vajaks abi, kuna jään jänni:
Olles teada saanud, et kogu see masin on toll-möödus, oli väljakutse seda hooldada veelgi pönevam. Aga sain ka teada, et selle varuosad on köik kordades kallimad kui Suzukidel.
Nüüd olen järjega amortide (esi) juures:

[attachment=72475]

[attachment=72470]

[attachment=72471]


Siis sain ka teada, et tollel on amordid samuti tollmöödus. Amordid aga puhta tühjad ja tihendid kövad.

Nüüd otsingi uusi tihendeid.

Kas keegi oskab öelda, kust ma vöiksin leida tollmöödus mansette ja tihendeid ?

Ja ma ei mötle mitte üldse aint Eestist, ma ei suuda neid e-bayst ka eriti leida ... vöi siis ei oska.

mansett säärele: 0,500 x 0,802 x 0,203 tolli
tolmutihend: 1/2 x 3/4 x 1/8 tolli
o-röngas, no seda möötsin nihikuga: 12,5 x 17,2 x 2,8 mm

[attachment=72472]

[attachment=72473]

[attachment=72474]
(12-11-2018, 23:05 PM)overspeed Kirjutas: [ -> ]...

Kas keegi oskab öelda, kust ma vöiksin leida tollmöödus mansette ja tihendeid ?

mansett säärele: 0,500 x 0,802 x 0,203 tolli
tolmutihend: 1/2 x 3/4 x 1/8 tolli
o-röngas, no seda möötsin nihikuga: 12,5 x 17,2 x 2,8 mm

Näib, et saan abi sellelt firmalt. Lubasid ära tellida köik vajaliku.
Eks röömupäev ole suur, kui jubinad kohale jöuavad ja käepeal hoian.

ps otsimisel tuli siiski kasutada meeter-möödustikku, tuli lihtsalt tollid ümber arvutada millimeetriteks kahe komakohaga.
Eelnevast tehtu:

Stabilisaator puksid (#3), mis on plastikust, olid liiast kulunud.

[attachment=72539]


Tegin joonise vastavalt möötmistele, ning treisin uued puksid, mustast plastikust.

[attachment=72540]


Siis freesisin nelikandi sisse. Pildil olevad on esimesed, mis ei sobinud. Nelikant tuli teha teravama nurgaga. Tegin uued (tagumised) kus kasutasin nurga tegemiseks peenemat puuri ja hiljem veel muukviili, nii sain nelikandi teravate nurkadega.

[attachment=72541]
Eelmine (vöi pigem üle-eelmine) omanik oli tagaosaga mingi avarii teinud. Stange oli katki, nurk mölkis pisut.
Stanget oli kuidagitmoodi väga prostalt paigatud, kuna stanget on väga vaja. Mitte asjade vedamiseks, vaid masina liigutamiseks tagurpidi, kuna sellel versioonil reevers puudub (lisana vöimalik panna).

[attachment=72542]



Too kiire paikamine sikutamist palju ei kannata, tahtsin, et see oleks taas tugev ja jäik.
Algul oli plaan osta uus stange, kuna see plastikust on ja suht pooleks oli. Saades teada aga hinna, otsustasin teha metallist uue.
Jäin aga plaani tehes pisut takerduma kinnituste väljamötlemisega, kuna need sellised omapärased on.
Vaatasin siis seda vanat taga-stanget lähemalt, vötsin tolle prosta paikamise lahti ja leidsin, et parandan hoopis vana ära.
Käepideme sisse ehitasin roostevaba toru, mis on sinna sisse liimitus tugeva seinaliimiga ja veel lisaks ka polditud.
Sissepoole veel nurgavinkel RV plekist ja tagaseina tugevdus, köik taas tugeva silikooniga ja lisaks ka needid.

[attachment=72543]

[attachment=72544]

[attachment=72545]

[attachment=72546]

[attachment=72547]

[attachment=72548]
[attachment=72549]

[attachment=72550]

[attachment=72551]

[attachment=72552]

[attachment=72553]


Taga-lapaka jaoks tegin ka rv plekist parema kinnituse, kuna selle poldiava vigasaanud on:

[attachment=72554]


Nüüdseks on tunneli taganurk sirgeks koputatud/valtsitud/misiganes söna see kasutatakse plekk-sepa töödel, kus haamri ja mamsliga nikerdad ning stange küljes, kena jäik ja tugev.
Saab taas talvel ka kelku vöi muud haagist järgi vedada. Pilte hetkel pole.
Kuna esisilla öötsade puksid kriuksuvalt kuivad olid, vötsin köik alt ära.
Algas köik sellest (algul plaan polnud neid puutuda, toimisid ju), et puksi ümbruses märkasin köigil sellist kuiva tolmu, mis mulle eriti ei meeldi.
Vötsin siis amordi alt ja liigutasin öötsasid ... kriuksuvad. Selge, köik alt ja määrida. Lisaks üks esiamort ölist puhta tühi, teisel säär märg, nende järg tuleb hiljem.
Esimene ööts, mida eemaldama hakkasin, oli aga ainuke, mille polt oli kinni roostetanud puksidevahelise distantstüki (#8) külge.

[attachment=72561]


Suutsin siis pika pusimise peale poldi vahelt välja löigata. Teised öötsad tulid, mitte just kenasti, ilma löikamata.
Pukse ja laagreid vahetada ei plaani. Suurt loksu nendel pole, möeldud on nad mittemääritavad, puksid #9 ja #5 on tsementeeritud metallist (mitte maha pillata, nagu teada sain).

[attachment=72562]

[attachment=72563]


Äralöigatud polt on 9,5 mm ... ehk siis 3/8 tolli, pikkust pea 10''. Originaali ma uut ostma ei hakka, poest nii pikka tollipolti naljalt ei saa, pikim mis pakuti oli 4''.

[attachment=72564]


Ostsin asemele M10 poldi sama pika ja kraega mutri. 10,2 mm puurig puurisin läbi seibid, raamiküljes olevad puksid ja tsementeeritud pukside vahelise distantstoru. Kiige enda pukse, neid kulumiskindlaid, puur loomulikult ei vöta ... önneks mahtus 10mm polt neist läbi.

[attachment=72565]

[attachment=72566]

[attachment=72567]

[attachment=72568]
Mittemääritavad puksid vöi mitte, eriti tihti ma neid puhastuseks mahavötta ei taha. Plaan teda kasutada siiski hobisöitudeks, mitte vöistlussöitudeks.
Et öötsade polte kätte saada, on vaja eemaldada alt mölemad pöhjakaitsmed ja eest plastikud, samuti ka küljelt plastikuid päästa. Lahtikeeratavaid kruve (+ 6 neeti) tuleb üle 30 tk.
Seetöttu otsustasin panna öötsadele juurde määrdeniplid, et siis aeg-ajalt ikka neile värskemat määret juurde pigistada.
Käänd-teljed ja tagasilla puksid on niikuitnii määritavad niplite kaudu juba tehasepoolt.

Ruumi niplite ja neile ligipääsemiseks pritsiga on piisavalt:

[attachment=72569]


Panin köige väiksemad niplid mis olemas olid.
M6x1 keermega niplid olid otsa saanud, seega 1/4''-28 UNF niplid külge läksid. Vastav keermepuur täitsa olemas.

[attachment=72570]


Tabeli järgi, tuleks auk ette puurida 5,4 mm puuriga .... seda mul pole. Keermepuuril endal on aga peale graveeritud 5,5 mm puuriga auk teha, see ka valitud sai.

[attachment=72571]
Alustasin alumisest ööts-hoovast.

[attachment=72572]


Möötsin välja koha, kus nippel on keskel ja nurgaga nii, et mugav oleks ligi pääseda (kahe öötsa vahelt). Märkisin ära:

[attachment=72573]


5,5 mm auk sisse, mahtus sinna vahele ümber-nurga trelliga kenasti:

[attachment=72574]


Servale väike verseng sisse:

[attachment=72575]


Keere sisse:

[attachment=72576]

[attachment=72577]


Keere olemas ja nippel paika.

[attachment=72578]

[attachment=72579]
Siit tuleb meelde selline juhtum. Salvestame siis tulevastele põlvedele. Oli vaja Xkohas (karuper ses) olevat rikutud keeret taastada. Otse ligipääs võimatu. Keermepuuri saba sobis enamvähem veerandtollise padruni sisse. Sealt idee - kahe mammaga kardaan koostada. Õnneks olid paar katkist kardaani olemas. Natuke haamerdamist, st uued tihvtid ja valmis ta saigi. Keere sai lõigatud ja auto sõidab siiamaani kui surnud ei ole Smile
Jubin võib alles olla, leidmisell teen pilti ja panen siia ka.

Sorry OT!
(17-11-2018, 21:06 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]...
Sorry OT!

Pole hullu kedagit.

Ülemise öötsa toru on peenem.
Kuna niplit ennast keermepoolt madalamaks teha ei saa (sest sellel vedru sees sulgurkuuli jaoks), et ta vasta distantstoru ei läheks, panin talle kaks 1 mm-st seibi vahele.
Nii jäi nipli otsa ja toru vahele piisav pilu:

[attachment=72584]

[attachment=72585]
Kuna alumistel öötsadel oli palju kohti juba värv maas, said vastavad kohad üle krunditud.

[attachment=72642]


Köik öötsad said uue värvkatte.
Panin puksid määritult kenasti sisse ja ootavad allapanemist.

[attachment=72643]
Amortide tihendid pole veel käes, kuid pisut nokitsesin neid.
Esmalt oli vaja teha mugav kinnitus, kuidas amorte kruustangide vahel paigal hoida.
Korpus on tal 41,3 mm miskit ... ehk vist siis 1 1/4 tolli.
Treipingis sai 40mm augufreesiga ava ette tehtud ja siis treiteraga 41,3 ava treitud:

[attachment=72644]


Klotsid mitte ainult ei hoia amorti paigal, vaid on vajalikud ka otsakaante lahti/kinni keeramiseks. Seepärast neid täpselt teha vaja oli, hoiab korpust kaasapöörlemast rohke pinnaga ja ei vigast korpust.

[attachment=72645]
Et hiljem oleks mugavam amordil öhu- ja ölikambrit eraldavat kolbi sisse lükata öigesse kaugusesse (ees ca 31mm, taga ühel 16 ja teisel ca 20mm), tegin selle tarbeks vajamineva eri-tööriista.
Otsisin siis metallijääkide hunnikust jubinaid sobivaid, päris nullist ei tahtnud treima hakata.

[attachment=72655]


Valitud sai sobiva diameetriga vidinad. Völliks on üks puks, täpselt ei mäletagit kust pärit, kuid too on tsementeeritud ja mittetöödeldav (lihtsasti), kuid sobis oma möötudelt ideaalselt. Vaja oli siis vaid töödelda välimist vöru.

[attachment=72656]


Peale pisukest treimist, oli vöru valmis. Lötku tegin 0,1 mm völli ja vöru vahele.

[attachment=72657]

[attachment=72658]
Et vöru ja völl omavahel öiges möödus fikseerida, oli vaja vörule lukustuspoldid panna. M8 keermega kruve kasutasin. 6,8 mm puuriga auku täpselt keskele saada, kasutasin freespingi mööteskaalat selleks, seal hea lihtne kesk-koht leida. Puur mahtus suht mm täpsusega detaili vahele (pingil pöörel köige ülemises asendis).

[attachment=72659]

[attachment=72660]


Peale aukude puurimist, versengid sisse ja keere puuritud.

[attachment=72661]

[attachment=72662]


Et tööriist peale kasutust (ega teda rohkem vist vaja pole, kui kord juba amordid ää hooldanud olen, vöi siis vähemasti pikka aega kasutada vaja pole) garaazis seistes rooste ei läeks, oksideerisin vöru.

[attachment=72663]

[attachment=72664]


Ootab siis oma kasutust.

[attachment=72665]
Saani asjus edasi järgmisel lehel, Kuniks amortide tihendeid ootan, näpin muid seadmeid ja mängin niisama laagritega Wink

[attachment=72669]

[attachment=72666]

[attachment=72667]

[attachment=72668]
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17