automoto.ee foorumid

Täisversioon: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(17-05-2017, 21:02 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Pane aga pintsliga vanaõli peale. Iseasi kui hoiad külvikut lageda peal siis peseb vihm selle õli maha pikapeale. No käid siis mõned korrad lisaks üle.

Miks vanaõli? Et paremini mädaneks?

Suvaline uus õli on parem, kui mitte midagi. Konserveerimismäärded on paremad, kui suvaline õli.
(17-05-2017, 22:01 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Miks vanaõli? Et paremini mädaneks?

Ei mädane selle vanaõliga midagi. Ma ei tea kustkohast võetakse,et vanaõli mädandab. See jutt on mingi jamps. Ärge uskuge seda. Kuidas saab vanaõli midagi mädandada,kui just on mootorist välja lastud ja alles oli täitsa oki. Big Grin
(17-05-2017, 20:56 PM)Provoker23 Kirjutas: [ -> ]millega konserveerida külvimasina ülekandekette peale külvamist, et järgmiseks hooajaks masin löögivalmis oleks. Masin soetatud siinse foorumi kaudu ning tänud müüjale soodsa diili eest. 
Ainus mida masinaga oli teha vaja oligi kettide liikumasaamine kuna need olid õsna pulkadeks roostetanud ning ühe suurema koputasin lülikaupa pingil istudes jälle liikuma. Rohkem seda tööd teha ei tahaks ning uuringi, et kas on mingit varianti millega aasta seismist asi vastu peaks ilma et ketid jälle kinni oleks roostetanud. Ise mõtlesin, et võtan lõpus ketid maha ning torkan kuskile naftavanni kuni järgmise hooajani. Kaanega nõusi majapidamises ikka leidub ning hoiaks teda väetisekastis.

Masin seisab päris lageda taeva all?
Kui ei seisa ja otsese vihma eest kaitstud, siis motopoest pudel ketiõli spray pudelis (maksab mingi 5€ umbes) ja sügisel enne seismapanekut ära määrida, ongi elu lill. Ei ole kuulda küll olnud, et mõnel mootorrattal kevadeks kett jäigaks oleks roostetanud kui vähegi õli on raatsitud panna.

Ühest pudelist peaks õige mitmeks hooajaks jätkuma.
(17-05-2017, 22:07 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]
(17-05-2017, 22:01 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Miks vanaõli? Et paremini mädaneks?

Ei mädane selle vanaõliga midagi. Ma ei tea kustkohast võetakse,et vanaõli mädandab. See jutt on mingi jamps. Ärge uskuge seda. Kuidas saab vanaõli midagi mädandada,kui just on mootorist välja lastud ja alles oli täitsa oki. Big Grin

Jajaaa - jutt töötamisel õlisse tekkivast väävlist ja veest on ilmselt õlitootjate lobi ning alatu võte saamaks meiesuguseid lolle uut õli ostma, eksole Toungue

Nähtud, läbi elatud - vana õli kõlbab vaid puidu säästuimmutamiseks (elik enese petmiseks, kuna see paar lisaaastat võrreldes immutamata puiduga pole mäkerdamist väärt) ja lõkke süütamise segusse.

Aga igaühel on vaba valik pruukida, mida tahab. Big Grin
Erinevaid konserveerimise määrdeid on olemas
Nt. http://luboil.ee/pushechnaya.html
(18-05-2017, 13:02 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(17-05-2017, 22:07 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]
(17-05-2017, 22:01 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Miks vanaõli? Et paremini mädaneks?

Ei mädane selle vanaõliga midagi. Ma ei tea kustkohast võetakse,et vanaõli mädandab. See jutt on mingi jamps. Ärge uskuge seda. Kuidas saab vanaõli midagi mädandada,kui just on mootorist välja lastud ja alles oli täitsa oki. Big Grin

Jajaaa - jutt töötamisel õlisse tekkivast väävlist ja veest on ilmselt õlitootjate lobi ning alatu võte saamaks meiesuguseid lolle uut õli ostma, eksole Toungue ...
arvan, et tõde on kusagil vahepeal. Kindlasti ei sobi vanaõli pikaajaliseks konserveerimiseks, eriti õõnsustesse loksuma. Aga pool aastat ketti hoida kinni roostetamast - miks mitte. Nagunii järgmine hooaeg hõõrutakse metall vastu metalli läikima  ja roostekirme maha, isegi kui see vanaõli alla tekib. Omal ka kuuri all seisvad adrad jms lasen töö lõppedes samuti vanaõliga kergelt üle, siis uue töö algul libiseb hõlmalt muld paremini maha.
Kasutage käigukasti- või hüdraulikaõli, vana siis, probleemid puuduvad.
Hakkan ühte Gaz 53 rauahundi käest päästma. Auto enam-vähem üle vaadatud ja probleemsed kohad tuvastatud. Tekkis küsimus tagasilda sisse mineva võlli kohta (käbivõll??), kuhu külge kardaan kinnitub. Teine loksub nimelt päris hoolega. Käega katsudes 5mm vähemalt. Kas toda laagrit annab peale keerata või ainult vahetamise teema? Kuivõrd lihtne/keeruline töö?
(18-05-2017, 23:12 PM)olli Kirjutas: [ -> ]Hakkan ühte Gaz 53 rauahundi käest päästma. Auto enam-vähem üle vaadatud ja probleemsed kohad tuvastatud. Tekkis küsimus tagasilda sisse mineva võlli kohta (käbivõll??), kuhu külge kardaan kinnitub. Teine loksub nimelt päris hoolega. Käega katsudes 5mm vähemalt. Kas toda laagrit annab peale keerata või ainult vahetamise teema? Kuivõrd lihtne/keeruline töö?

Käbi regullitakse seibidega,aga samas ju satelliitide rida taga.Sealt niisuur loks ehk tõenäolisem.
ГАЗ 53 дифференциал регулировать 
Sealt videod ja pildid.
(18-05-2017, 23:12 PM)olli Kirjutas: [ -> ]Hakkan ühte Gaz 53 rauahundi käest päästma. Auto enam-vähem üle vaadatud ja probleemsed kohad tuvastatud. Tekkis küsimus tagasilda sisse mineva võlli kohta (käbivõll??), kuhu külge kardaan kinnitub. Teine loksub nimelt päris hoolega. Käega katsudes 5mm vähemalt. Kas toda laagrit annab peale keerata või ainult vahetamise teema? Kuivõrd lihtne/keeruline töö?

Mis suunas lõtk on? kui pöörlemise suunas, siis taldriku ja teo hambumise rida, seibid jne. Kui ristisuunas, siis laagri pingutamine aitab. Reeglina on lõtkuga laagri puhul ka õlileke.
Lõtk oli risti suunas. Pöörlemise suunas ei taibanud kohe katsudagi. Kusjuures leket ei paistnud, samas ühe tagumise ratta sisekülg oli küll õline, aga see vast pole nii oluline kui sõitmist väga vähe saab olema.
Paar huvitavad videot leidsin juba ka. Otsisin ise ka, aga vene keelt esimese hooga ei taibanudki kasutada. Smile
Miks osa keermepuure nimetatakse 'masinkeermepuur' ja osa 'mutripuur'?
(19-05-2017, 09:53 AM)Envir Kirjutas: [ -> ]Miks osa keermepuure nimetatakse 'masinkeermepuur' ja osa 'mutripuur'?

Ma pakuks, et masinkeermepuuriga saab ühe korraga õige keerme lõigatud, pole vaja teise puuriga üle teha. Ja enamasti vist on tömbi otsaga, tänu millele sobivad põhjaga augu jaoks. Üldiselt saab neid täitsa edukalt käsitsi ka kasutada, lihtsalt tuleb paremini sättida, et otse jooksma hakkaks.
Olemas on ka mutritegemise masin, milles on pikk kõvera otsaga masinkeermepuur, toorikud lähevad ühelt poolt peale ja üle teise otsa valmis mutrid.
[attachment=63283]
Tsitaat:Ma pakuks, et masinkeermepuuriga saab ühe korraga õige keerme lõigatud, pole vaja teise puuriga üle teha. Ja enamasti vist on tömbi otsaga, tänu millele sobivad põhjaga augu jaoks. Üldiselt saab neid täitsa edukalt käsitsi ka kasutada, lihtsalt tuleb paremini sättida, et otse jooksma hakkaks.
Jah. Puurid, mida müüakse masinkeermepuuri ja mutripuuri nime all, on mõlemad masinkeermepuurid. Mind hakkas lihtsalt huvitama, miks mutripuur masinkeermepuurist poes tublisti kallim on. Viimase pildi järgi vist siis selgus käes Smile Olen ka ise korduvalt veneajast jäänud mutripuuridega auke keermestanud. Teeb kena töö.
Selline veider küsimus tekkis. 
Kas autole on võimalik läbi kärupistiku voolu anda, juhul kui aku on tühjaks saanud ja kesklukku ei saa kasutada? Et saaks suts voolu sisse ja naksti luku lahti saaks. Sest kui süüde on väljas, siis pistik ise voolu ei anna. A`la käru järgi ja masin seisab. Siis ei saa ka ju mingisugust ahelat tekkida.
Pole vaja seda teha, aga väidetavalt pidi nii saama küll, tekkis huvi kohe, et kas on võimalik.
KV masinatel on selle jaoks NATO pistik olemas, samas, puksiiri taga sai veetud ninasid ja madeleid, neile viskasid samamoodi voolujuhtme külge, ja kõik tuled põlesid. Või on seal lihtsalt elektrisüsteem teistsugune.
(19-05-2017, 16:56 PM)Necro Kirjutas: [ -> ]...
Kas autole on võimalik läbi kärupistiku voolu anda, juhul kui aku on tühjaks saanud ja kesklukku ei saa kasutada? ...

Auto küljes on küll pesa ja juhtme küljes pistik, aga see selleks.
Mulle tundub, et niimoodi saab tühja akut laadida parajasti siis, kui tuled on põlema unustatud.
(Vt. ühenduste skeeme näiteks siit:
http://www.respo.ee/et/Haagised/Pistiku-...tiku-skeem
)
Suvila pistikus on pidev pluss, masslevinud seitsmekontaktilisel kahjuks mitte, seega ei saa sealt toita. Mind aitas kord sellisest olukorrast välja võtmega avatav pagass, sinna valgusele panin voolu peale ja sain uksed lahti. Mingi bemm, vast E34 või kaasaegne.
Küsimuse huvi oli pärit selle posti sisust - 

Tsitaat pärit volvo foorumist. 

"* Autole käru pistikust täkuga voolu (aku kottis, vist, või lihtsalt kaua seisnud), et kesklukust uksed lahti saaks, sest juhiukse lukku pole kunagi määritud, et sealt võtmega midagi keerata saaks."