automoto.ee foorumid

Täisversioon: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Meie kandis öeldakse:  "Küll tihased saia ära nokivad." Big Grin
(28-11-2015, 17:22 PM)qwerty009 Kirjutas: [ -> ]Tubli soovitus, värv on ilusti tuhm pärast sealt kus lahusti on üle käinud.

Ei, ei ole, kui loed minu eelnevat posti. Loomulikult uue liisungiliikuri pehmet vesivärvi ei tasu näppida, aga selleks on kasko.
(28-11-2015, 12:31 PM)weix1 Kirjutas: [ -> ]Selline küsimus, et ühe auto all on talverehvid, kus pole korralike naelu kuigi palju enam sees. Muster aga on veel üpris korralik.
Kas säärane rehv toimib talverehvina edasi a la lamell või on ta ikkagi niiviisi juba võrdväärne suverehviga ja kasutuskõlbmatu talveks?
Masinat igapäevaselt ei kasutata.
 Kunagi olid Goodyeari UG500d, nood vist olidki  naelutatud lamellrehvid. Igatahes pidasid hästi arvestades et u pooled naelad ära kadusid talvega. Naelte "pesad" oli vist liiga väiksed ja kumm pehme.
Küsimus sambla kohta katusel ja selle tõrjemeetoditest.

Sai netis tuuseldatud aga kõik vastused mis leiab on soovituslikku laadi. Konkreetsetest tulemustest ja kogemustest ei räägi keegi. Siin teemas puudutati ka suvel seda teemat põgusalt. 

Mure aga järgmine. 12 aastat tagasi sai majale peale pandud must leedu eterniit. Kuna maja lähedal on paar suurt vahtrapuud siis on hakanud varjupoolsele küljele tekkima sammal. Pole küll tegemist metsaga aga hall kirme on peal. Katsetasin meetrist juppi sammalt tõrjuvat vasest harjaplekki. See aga hoiab samblavaba ainult 40 cm. Allpool on kõik vanaviisi.
Kõige lihtsam on muidugi barbaarselt survepesuriga kallale karata ja sammal lihtsalt maha uhada aga arvestades minu laiskusastet siis otsiks varianti, et ehk on võimalik mingi keemiaga seda lihtsustada. Näiteks vasevitriol, Grön-Fri, mingid Desinfectadid veel.

Nüüd küsikski, et kas keegi on konkreetselt sammalt tõrjunud ja mis vahenditega?
Kuna Eesti post on surnud ja see uus asi pakub ainult postiteenuse laadset teenust siis küsimus millist firmat kasutada pakkide Eestisse saatmise puhul. Dpd on hea valik või on mõni töökindlam. Vaja oleks ukseni teenust.
(04-12-2015, 22:48 PM)Daff Kirjutas: [ -> ]Küsimus sambla kohta katusel ja selle tõrjemeetoditest.

...

Nüüd küsikski, et kas keegi on konkreetselt sammalt tõrjunud ja mis vahenditega?

Ühel objektil tööl olles panin tähele, et kahe hoovimaja katuselt oli huvitavalt sammal kadunud. Nagu oleks puu seal kasvanud ja kaares sambla ära nühkinud. Puud polnud ja kändu ka mitte. Küsisin siis peremehelt, miks sammal nii huvitavalt kadunud on. Ta oli katsetanud sambla eemaldamiseks vanarahvatarkust - viskas väetist katusele. Viskamise kaar oligi kenasti näha.
Kuna talve õhtud on pimedad ja eelmine "pimedateõhtuteprojekt" (raadio teel juhitav lennuk) on lõpusirgel, siis tahaks millegi uue kallal nokitsema hakata. Jäi jõutuubis ringi vaadates silma nugade valmistamine.
Siit ka küsimus kuskohast saaks soetada mingit head roostevaba materjaali ühe korraliku väitsa tera valmistamiseks?
Vanarauast? Lähimast toiduainete käitlemisega tegelevast ettevõttest? Aga ma ei arva, et roostevaba oleks parim materjal noa jaoks. Kui Sa just komplekti lauanuge toota ei plaani.

Aga mina otsiks parem kuurinurgast ülesse ühe vana mootorratta/jalgrattaketi ja teeks sellest.

Ca. 25 aastat tagasi kasutas üks tuttav nugade ja matsheetede valmistamiseks metallilõikuseks kasutatud raamsaepingi terasid. Kas tänapäeval sellist m aterjali vanarauast leiab - ei tea.
Sae terasid pidavat olema hea valida selle järgi, et kui ta oma tööpingis kiiresti nürinema kipub, siis pidi hea noa saama. Muidu liiga kalk. Piisav välja käijamisest.

Noa materjalina on näiteks muruniiduki tera üsna toimiv.
Siis vedrulehest saab pikema teraga "nuge" ilma mureta teha.
Soovitatakse üle sepistada, sest pika aja jooksul kusagil tööd teinud niiduki tera või vedruleht on mikromõraline ja ei hoia tera. Mõlema materjali karastamine õlis pidavat hea olema.

Roostvaba ei oska soovitada.
Materjali valik sõltub sellest milleks nuga kasutada kavatsed,kui puidutööks saab hea noa saekaatrilehest,kui aga sepistamisvõimalus siis ju materjali valik suur.Metallisaeleht kiirlõiketerasest ja see jah natuke kalk.Kui head nuga tahad tellid soome sepalt tera ja ise teed pea.
Parimad noad (pussid) tehti sepa poolt  veoauto  kahe vitsalise   velje välimisest vitsast
Sobiv toorik noale on ka mootoriklapid.
Kui veidi interneeduses ringi vaadata, siis on näha, et nuge annab teha pea igast asjast, mis on metallist tehtud. Tulemus pole kinni toorikus, vaid tegija oskustes.

Peamine valik ongi sellest, et mis kellegi jaoks noa tegemine on. Mõne jaoks tähendab see olemasolevast metallitükist käia peal noakujulise eseme lihvimist, mõne teise jaoks aga tähendab see pikaajalist protsessi, mille hulka kuulub hulk sepatööd ning kus lihvimine on üks kõige viimaseid etappe.

A.
Kunagi tegin onule ka jahipussi mingist laevamootori klapist ja see oli küll hea lõikamisega ja pidas ka tera-vist õnnestus karastus,sest õppisin just kutsekas metallide tehnoloogiat ja värvid olid selgesti meeles.See tera ei kippunud ka roostetama.
Viplala viidatud linkidest viib üks lehele, kus on kirjutajaks tegelane nimega vanakaru.
Selle mehega on kahjuks tänase seisuga seal maal, et taob rauda taevases sepikojas.


Selle materjali pakkumisega on muidugi see lugu, et teema tõstataja on küsinud roostevaba, aga mis ta sellelt noalt veel ootab, ei olegi veel selgust saanud.
Sellesmõttes, et igal noal on oma otsarve ja vastavalt sellele ka materjal.

Kui tahta lihtsalt ilusat asja, siis võib võtta suht suvalise materjali, mis ilusti läikima saab ajada ja jääb ka.

Üks tuttav sepp ütles hea noa tegemise kohta, et ma ei tee seda sulle veel, olen alles kaks aastat muu töö kõrvalt harjutanud.
Selle lause ütles a sellepärast, et ta teadis, et ma tahan tema käest Nuga, mitte mingit varrega plekitükki.
 Sammuti soovitas ta otsida soome seppadelt pussi valmistamiseks sobivat terast. Küll ei osanud ta ühtegi kontakti mulle pakkuda.
Nugade terade materjale on tõesti seinast seina, ole aga mees ja vali välja Smile. Väljamaal on tuhandeid poode ainult nugade terase jaoks loodud. Pisike otsing googelmoogeliga ja asu aga ostma. Esimene ettejuhtuv näide. Need lingid mille ma viskasin olid arusaamiseks, millega meitel siin tegeletakse ja kui nüüd natuke süveneda, siis on meil siin oma meistreid ikka päris palju, ning uskumatult paljud tegelevad selle hobiga. Käiakse väljamaal näitustel ja suheldakse ka isekeskis päris tugevalt. 
(28-11-2015, 11:39 AM)Daff Kirjutas: [ -> ]Küsimus Makroflexi kohta. 

 Nimelt: keerasin makro balloonilt püstolit maha ja see tuli koos juurtega nii et kogu õu oli vahtu täis. Oma osa sai ka auto uks. Õnneks oli see viimane piisavalt  porine   kuid jäljed on peal.
 Nett pakub  erinevaid eemaldusvahendeid nii värske kui vana makro eemaldamiseks aga küsiks igaks juhuks, et kuidas need mõjuvad värvile ja kas need eemaldid ust üles ei sulata?

Nii, nüüd on see operatsioon edukalt lõpule viidud. Ostsin kaubandusest vana vahu eemaldaja "Foam Remover", sinise ballooni sees oli teine. Otse ei julgenud uksele teist pritsida vaid võtsin ühe kaltsu, tegin selle korralikult märjaks "Foam Remover"- iga ja tupsutasin kõik plekid sellega üle. Umbes pooleteise minuti pärast hõõrusin neid plekke selle sama märja kaltsuga ja kogu vahu jääk mis sinna oli jäänud tuli kenasti maha. Praeguste hallide ilmadega ei hakanud silma, et värvile oleks midagi teinud. Muidugi kohe peale vahujälgede eemaldamist pesin selle koha sooja šampooniveega üle. Auto värviks on hall metallik, võib olla seal see lakikiht päästis ka pisut aga jah, midagi üles ei sulanud. Järgmise korrani!