automoto.ee foorumid

Täisversioon: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nagu Meelis juba mainis, on LEDi koormus nii väike, et lülitid ei "haaku". Vanemate pirnidega "keevitas" kontaktid ühendusse, kui lüliti kontakti takistus suuremaks läks. Ju siis ei ole sobiv lüliti.
Sama nähtus on auto juures, kui kasutusel vanemad lülitid ja uuema aja "pirnid".
Aitab paar korda hoogsalt sisse-välja lülitamine.
2,5w õuevalgusti pirnidele pole üldse lüliteid vahele pannud - põlevad kogu aeg. Lüliti maksab rohkem, kui LED jõuab elektrit kulutada. Suvel "keeran korgid" välja.
(16-03-2018, 08:52 AM)nootsii Kirjutas: [ -> ]Tavaline seina sisene lüliti 230v jaoks. Ikea led 7w sokel e27.
...

Minul ei taha vetsutuli ja lüliti koostööd teha. Kolmas LED-pirn jäi tööle ja töötabki juba 8 kuud. Esimesed kaks jäiv väljalülitatdu asendis vilkuma.

Ehk kas sama pirn mujal töötab korralikult või samamoodi kiiksuga?

Kas väljapraagitud lülitil multimeetriga katsudes viga paistab?

Need LEDasjad on nii väikese voolutarbega ja lisakiiksu annab nende toiteelektroonika, mis kipub mõnel isendil olema ... iseloomugaWink Eriti huvitavad on odavama otsa pirnid.
Led pirniga koos ei saa kasutada indikaatoriga lülitit. Siis jääbki vilkuma. Ju siis osa LEDe on sellest anomaaliast vabastatud.
(16-03-2018, 09:25 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]Led pirniga koos ei saa kasutada indikaatoriga lülitit. Siis jääbki vilkuma. Ju siis osa LEDe on sellest anomaaliast vabastatud.

 Saab ikka aga siis tuleb too indikaator tuluke panna nulli ja faasi vahele (põleb kogu aeg) Mitte nagu varem hõõgpirniga kus ta oli faasi ja pirni vahel. (sellisel moel oli eelis selles et polnud nulli vaja lüliti juurde)
(16-03-2018, 09:25 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]Led pirniga koos ei saa kasutada indikaatoriga lülitit. Siis jääbki vilkuma. Ju siis osa LEDe on sellest anomaaliast vabastatud.
mul töötavad lätlaste (Viko Meridian) tulukesega lülitid küll Led-dega kenasti. Nii pidevalt põleva lülititulega, kui ka indikaatorina (mul on vist üks nii - päris kindel pole). Koormused LED nimivõimsustena 1x7W (?), 3x5W ja 3x7W.

välivalgustid (liikumisanduritega) toimivad kah. Neil muidugi alles esimene aasta...
(16-03-2018, 09:25 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]Led pirniga koos ei saa kasutada indikaatoriga lülitit. Siis jääbki vilkuma. Ju siis osa LEDe on sellest anomaaliast vabastatud.
Osadel ledpirnidel on takisti rööbiti peal, läbi mille lüliti huumlambike oma toite saab. Need on indikaatoriga lülitite suhtes immuunsed. Teistel oleneb toites kasutatud lahendusest, kas pirn jääb indikaatorlambikesega jadasse jäädes hõõguma või hakkab vilkuma.
Lülititega vedanud. Tuled töötavad aga kummitab kipsialune juhtmestik millest on üle veetud LED riba. Juhtmega ristumise kohas hõõguvad peale tule kustutamist kaks kolmest punti veel oma 4-5 sekundit. Mitte et see segaks aga mõrkjas järelmaik jääb.
(16-03-2018, 13:03 PM)Daff Kirjutas: [ -> ]Lülititega vedanud. Tuled töötavad aga kummitab kipsialune juhtmestik millest on üle veetud LED riba. Juhtmega ristumise kohas hõõguvad peale tule kustutamist kaks kolmest punti veel oma 4-5 sekundit. Mitte et see segaks aga mõrkjas järelmaik jääb.

Mul probleem hoopis led pirnides, tükivad teised tihti läbi põlema ja siis sai tellitud alist karbitäis täisverelisi hiinlasi. Vat need sindrid jäävad ka väljalülitatuna hõõguma kogu ajaks, selline hea öölambi kuma on, näeb kööki jooma minnes laua ja taburetid ära, ei komista otsa. Kui nüüd veel ülejäänud 9 ka välja vahetan siis läheb vist väljalülitatud asendis ka päris valgeks.
Mul jälle teismoodi mure, nimelt 4 pirniga koridroi valgusti. Hakkab pölema liikumisanduriga. Aga kui kustub siis led pirnid jäävad hööguma

EDIT: honkomehel sama häda hoopiski.
(16-03-2018, 13:38 PM)marauder Kirjutas: [ -> ]Mul jälle teismoodi mure, nimelt 4 pirniga koridroi valgusti. Hakkab pölema liikumisanduriga. Aga kui kustub siis led pirnid jäävad hööguma

EDIT: honkomehel sama häda hoopiski.

Kuhu see liikumisandur on ühendatud - faasi või nulli vahele?
(16-03-2018, 14:14 PM)Walter Kirjutas: [ -> ]
(16-03-2018, 13:38 PM)marauder Kirjutas: [ -> ]Mul jälle teismoodi mure, nimelt 4 pirniga koridroi valgusti. Hakkab pölema liikumisanduriga. Aga kui kustub siis led pirnid jäävad hööguma

EDIT: honkomehel sama häda hoopiski.

Kuhu see liikumisandur on ühendatud - faasi või nulli vahele?

Sama teema siin, panin led pirnid läbi tavalise liikumisanduri ja jäävad hõõguma. Proovisin nii faasi kui nulli vahele toppida, kasu mitte essugi. Kahtlustan induktsioon voolu mis juhtmes tekib. Peaks kaks liikumisandurit panema, üks faasile teine nullile. Või releega asja lahendama nii, et liikumisandur juhib releed.
minu puhul need meie poest ostetud ledid ei jää hõõguma, puhastverd hiinakas jääb??? Tavaline veksellüliti, indikaatoreid ega ms.
Mis sellise külmiku kompresssori tootlikus võiks olla?

[Pilt: 0111515395d8c70.jpg]

[Pilt: 0111515393134e2.jpg]
Sellise kone tootlikust saad ainult tuletada. Kuna tegu külmiku kompressoriga siis andmed tema kohta sisaldavad külma tootmise võimet. Mul toitis see vigur vene ajal külmikut. Tuhaplokist ruum 4x4m ja hoidis ka suvel -25 sees. Nüüd tegin kompressori. Ladusin automaatika külge.  Algselt oli mootor 1800 pööret aga vahetasin 900 vastu välja. Pole nii suurt jõudlust omal vaja.selle 900 pöördega suutis 900 lìitrisesse mahutisse lüüa 3 minutiga üle kolme ati. Kui kasutada originaal mootorit siis jõuab liivapritsi ära toita. Jätsin omal ka radika töösse. Kolvi pealt tulev õhk jahutatakse seal maha ja kondents valgub alla originaal paaki. Vooliku vahele veel veepüüdja ja võib ka värvida selle riistaga. See mis sul pildi peal on juba ratsi üle elanud ja siit on puudu kompressori enda jahutus. Ilma korraliku ventilaatorita kipub kuumaks minema kui on mega õhutarve nagu liivapritsil näiteks. Sellepärast on vaja suurt survemahutit.
Kust poodidest võib leida selliseid rattaid?
(18-03-2018, 10:08 AM)maisalup Kirjutas: [ -> ]Kust poodidest võib leida selliseid rattaid?
Nii ise küsin ja ise vastan, leidsin Knoke.ee lehelt lõpuks. Otsingu sõnaks soonega ratas.
Terve päev kulus otsimisele, et õige asjani jõuda, aga lõpuks ikka jõudsin
Juhtus ette elektrimootor mille pirkale märgitud vaid kolmnurkühendus. Vähemalt saan mina asjast nii aru oma kesiste elektrialaste teadmistega. Siiani suuremjagu kogemused vene päritolu mootoritega mis reeglina tähte ühendatud. Kas keegi targem oskab nõu anda kumb ühendusviis valida, et mootor optimaalselt tööle hakkaks. Mootor ise pärit suurema õhukompressori pealt ja seal oli päris keeruline kilp töötamiseks vahel. Kahjuks ei jõudnud süveneda täpsemalt selle ehitusse ehk oli mingi kolmnurk-täht käivitamise teema.
Samas kui keegi avastab, et tal väga sellist mootorit vaja siis võime kokkuleppele saada.

[attachment=68830]

[attachment=68831]
(18-03-2018, 10:08 AM)maisalup Kirjutas: [ -> ]Kust poodidest võib leida selliseid rattaid?

Pärnus nägin neid Boltlandi letis, asukoht Härma Kaubahoovis.
(18-03-2018, 12:53 PM)YYYY Kirjutas: [ -> ]Juhtus ette elektrimootor mille pirkale märgitud vaid kolmnurkühendus. Vähemalt saan mina asjast nii aru oma kesiste elektrialaste teadmistega. Siiani suuremjagu kogemused vene päritolu mootoritega mis reeglina tähte ühendatud. Kas keegi targem oskab nõu anda kumb ühendusviis valida, et mootor optimaalselt tööle hakkaks. Mootor ise pärit suurema õhukompressori pealt ja seal oli päris keeruline kilp töötamiseks vahel. Kahjuks ei jõudnud süveneda täpsemalt selle ehitusse ehk oli mingi kolmnurk-täht käivitamise teema.
Samas kui keegi avastab, et tal väga sellist mootorit vaja siis võime kokkuleppele saada.

Üldiselt on nii, et kui sildi järgi tahab kolmnurgas saada 380 (400), siis tähes  400v peale lastes jääb pinge vajalikust väiksemaks ning saavutame rahulikuma käivituse. Enamasti peaks siis ka birkal märge olema mõlema pinge kasutamise jaoks, aga loogiliselt võttes peaks ka ilma märketa samamoodi toimima.
Seega töötegemiseks ikka kolmnurkühendus vajalik.
Kiire küsimus üldisele silmaringile

Kas on mõni kodutehnika vidin, mis omab küllalt suure ülekande arvuga reduktorit - hea oleks veel tigureduktor.

Mul oleks vaja üks võll käima panna umbes 5 pööret minutis ja kerima hakkab see määrdunud filterpaberit, seega jõudu võiks ka veidi olla...

Reduktoritega tegelevaid kohti on küll ja veel, aga äkki saab kuskilt teise masina küljest laenata... Ala mikrolaine ahju mootor vms (see muidugi jääb oma 3W-ga lahjaks, aga lahendus siiski)
12V ei tahaks kasutada, 220 on teema.