automoto.ee foorumid

Täisversioon: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kunagi oli vaja plastikakende pealt vahujääke eemaldada ja kõige paremini toimis millegipärast tavaline vesi. Vahupuru ja akendel olev tolm toimisid iseeneset piisava abrasiivina ja vesi oli siis "määre", et pinda koledaks ei kraabiks.
Proovisin ka mingeid spetsiaal vahueemaldajaid aga need hakkasid puiduimitatsiooni üles sulatama. See vaht oli akendel muidugi paar aastat olnud kah ja päike asja juba pehmemaks teinud ehk kaasa aidanud protsessile.

Kinnipõlenud teipide ja liimijääkide peal taolistes kohtades on kõige paremini toiminud tavaline wd40, kannatus on teine komponent muidugi.
Ei ole vahuga seotud aga veega küll. Nimelt sai kaua aega otsitud tindiprinterite peade puhastamiseks igasugu asju. No kohe kuidagi ei õnnestunud midagi sobivat ja mõistliku hinnaga. Lõpuks kui see leitud oli aineks tavaline nn. akuvesi. Ehk siis destilleeritud vesi. Töötab lausa imepäraselt ja hinda kah peaaegu ei ole.
Jõudu! 

Juutuubist vaatasin, kuidas üks vennike kargas elektroodkeevitusega uue traktori kallale, aga vältimaks pritsmete, mis kahjustaksid värvi, vms. sattumist igale poole, viskas tulekindla teki peale. 
Küsimus ongi selline, kas keegi teab, on sellist tulekindlat tekki müüa kuskil siinmail? 
Sest vahest on endalgi vaja kuskil üliõrnas kohas keevitada, mis ei kannata pritsmeid. Tamrexis müüdav tuletekk ei sobiks selleks? 
Kõik kaubanduses müüdavad tuletekid on klaasriidest. Tulekindel on küll ilusti, kuid tolmab klaaskiu osakesi tugevalt kui asja liigutada, eriti kui oled asja juba paar korda kokku voltinud jne. St igapäevaseks kasutuseks on suht kehva.
Kust ma saaksin osta/tellida täiesti tavalise (mitte mingi tuuningsportpläriseva) roostevaba 2,5" toru jaoks summutipüti? Vaja Villisele uus väljalase ehitada ja sattus kätte 2,5" RV toru.
   Fixus vist reklaamib rostfrei summuteid .   Aga kirjutan oma kogemusest rv summutiga . Auto siis zaz 965 , soendus ei olnud meelepärane minule , ehitasin siis rv torudest ja rv plekist summuti  , mille sees oli rv torudest soojusvaheti , õhk läbides 18 tk.  22X1,5 mm rv torusi soojenes ja küttis salongi .   Rv materjal oli selline mida magnet "võttis" , ja keevituse kõrvale tekkisid mikropraod , selle vastu aitas uus tehniline lahendus - soojusvaheti torud said kesta külge valtsitud ja kõvajoodisega üle tinutatud , see osa töötas laitmatult . Saatuslikuks sai summutile ikkagi keevisliite kõrvalt pragunemine , kõiki liiteid polnud võimalik valtsida ja üle joota . Loo mõte on selles , et roostevaba , mida magnet võtab või mis on karastuv , summuti tegemiseks ei sobi . Ka pragunesid roostevabast keevitatud soojavee boilerid , üks äss ehitas vaz 2105 le roostevabast põhja , viskas minema , sest pragunes . Praeguse aja materjalid on mulle tundmatud , aga ehk oli hoiatavast jutust kasu .
Piimakombinaadis sai kõik tööd roostevabast ja elektroodkeevitusega tehtud ja ei pragunenud midagi,see roostevaba mida magnet võtab kutsuti happekindlaks ja keevitati argooniga ja tigiga ja ei pragunenud ka need.
Kugesin kiiresti kokku ja sain vist wikipedia andmetel 57 eri marki roostevaba terast SAE markeeringu järgi  Big Grin Toiduainetööstuses on enamus materjale 308 ja 316, piimatööstuses on kõik tootega kokkupuutuv ilmselt 316L. Sellesama wikipedia artikli andmetel on autosummutid tavaliselt SAE 409 materjalist. See torujupp mis mulle sattus on vist 304. Olen keevitanud päris palju roostevaba erinevate meetoditega, elektroodiga vähe aga traadiga ja TIGiga pea igapäevaselt, aga kuumaga kokkupuutuvaid detaile olen ainult ühe ahjukorsta teinud tundmatust margist, kasutasin nii TIGi kui traati (mõlemad 316) aga pragusid ei ole täheldanud. Eks näis, tahaks ära proovida ikka, kui alt ära kukub siis tuleb uuesti ja paremini teha  Big Grin Leidsin www.aftermarket.ee lehelt ka roostevabasid summuteid, fixusel kahjuks netis üleval kataloogi ei ole.


Edit: "Happekindel" on üldiselt 316 ja seda küll magnet ei võta.
Sain täna šoki... Õhtuhämaruses märkasin, et naaberplatsilt hakatakse kastiga Ford Transitit treilale hiivama. Kuna minu vanake  MB608 kaubik oli veidike väljasõidul ees, siis viisakusest otsustasin teda nihutada. Peale käivitumist märkasin, et see Fordi "omanik-lukksepp" suunas oma kiired sammud minu poole. Liginedes avastasin, et polegi määrdunud näolapiga remondimees, vaid pesuehtne  pruunlane  (mitte süsimust, aga siuke tume šokolad) ja viisakalt riides ja puha. Kerisin akna alla ja kiirest jutust sain aru, et tahab autot osta... ja just seda, mis on mul doonoriks pika raamiga MB 508 (plekid täitsa otsas) Kiirest jutust sain aru, et tahab ka seda sõitvat kaubikut MB 608  ja just Mercedeseid 
Rääkis, et elab Helsinkis ja vahest Tallinnas ja jättis  soome mob numbri  

Kas keegi teab midagi minu jutule lisada? Kas tegu jälle Punase Risti kogutud humanitaarabi tehnika viimisega sinna "pommide alla" ?
Kunagi osteti volvo ja scania veokeid hulgi ja head hinda maksti...läksid läbi Rootsi Aafrikasse
Aafrikasse on neid enne läinud palju ja ilmselt läheb ka edaspidi. Karta pole sul nagu midagi, raha küsi rohkem et saaksid nutuse näoga maha lasta tingida su soovitud summani ja kogumoos.
Muidugi numbrite ja paberitega on veidi halvem, ma Alzeeriasse müües korjasin igatahes numbrid ära ja pärast sain veel kuidagi arvelt maha aga praegu see asi karmimaks läinud, pead ehk enne diili mingi ostumüügi lepinguga arki sammuma ja kuidagi ekspordiks arvelt kustutama vms
Tuttav müüs paar aastat tagasi pooltervet-poolkatkist 607lõvipoissi, nagu nad kõik vist. Ostjaid ei tahtnud kuidagi tekkida, kui mõni tuligi, hakkas allavöö pakkumisi tegema või vigurdas niisama. Kruttis siis hinda vaikselt alla vähehaaval ja kannatas nagu tõeline eestlane muiste. Ei midagi, huvi ikka nullilähedane. Mingi aja pärast lõi peas mingi kelluke helisema, või kostsid hoopis kuskilt hääled mis vastavat nõu andsid, aga ta tõstis hinna jälle selliseks nagu algul olnud, isegi vist natuke rohkem pani, täiesti rahuliku südamega. Ja imet, paari päeva pärast tuli must mees soomest siia, sõitis taksoga Tartusse ja ostis ilma mitte midagi vaatamata/kontrollimata emexikandidaadi ära, lisades, et tal jumala pohlad, on seal midagi katki või mitte, küll negrud kohapeal korda teevad. Mingi must huumor vist, aga nii oli. Tuttaval hea meel küll, et lahti sai, aga saadud raha pani ilusti hoiule, et saaks selle probleemide tekkimisel kohe tagasi anda, et veel suuremaid probleeme vältida. Auto käitus ju üpriski ettearvamatult. Paari päeva pärast tuligi oodatud kõne aga teda hoopis tänati veelkord hea tehingu eest. Nüüd oli tal küll hea meel. Järgmine auto tuli samuti prantsusest, seekord siis prantslanna, mingi väike naistekas. Et hea ja odav pidada, mõeldi algul, aga maanteel oli sõita üsna hirmus sellega. Inimmõistus on suhteliselt ettearvamatu vigur ikka. Nüüdseks seegi õnnelikult maha müüdud ja täiesti arusaamatult hea hinnaga pealekauba. Inimesel oli ilmselt õnnelik käsi.
Huvitav kas kellegil foorumlastest Estonia 35 AC-021 kesksageduselementi/e üle või müügiks pole? Vanatehnika seegi...
(19-12-2015, 01:13 AM)Kombimiis Kirjutas: [ -> ]Huvitav kas kellegil foorumlastest Estonia30 AC-021 kesksageduselementi/e üle või müügiks pole? Vanatehnika seegi...

Mõistlik oleks marki ka nimetada ja mul neid pole, aga küsin, et milleks sul neid tarvis on? Katki? Kui katki?

Tänapäeval on juba paljud asjad võimalikud Wink
Ostsin näiteks kevadel ühest komisjonkast (mõnes riigis sellised asjad veel toimivad!) 5.1 Yamaha ressiiveri ja komplektis oli ka viis Infinity kõlarit pluss woofer.
Arvasin, et sain jube hea diiliga hakkama. Ikkagi praktiliselt täielik musakomplekt palja vastuvõtja-võimendi-jagaja hinnaga, aga kui kola lahti pakkisin ning järele ühendasin, tabas halb üllatus. Enamus kõllide padveskasid (kutsuge neid eesti keeli kuidas tahate...membraanid, misiganes...) olid üdini läbi mängitud ja laiali pudenenud.

Leidsin siis lohutust ühelt aadressilt ja peale paari-õhtust vaikset nokitsemist ning liimimist olen tehtu tulemusega ülimalt rahul.

http://speakerrepairshop.nl

Juutuubi on tekkinud igasuguseid õpetusi ja ma olen aru saanud, et niikaua kui papid veel terved, saab kõik valjukad kodusel uuele elule äratada. Tõsi, pole olnud veel vajadust otsida liikuvat pilti mähise remondi kohta, aga ehk leiaks miskit isegi sellest vallast.
mida mõeldakse elemendi all? kui valju hääldit, siis on nendel tähis-mark.....kui poole kondekaid, siis" teine tera ütles mölder, kui roti fekaal oli hamba all"    Big Grin täpsemad andmed-pildid valmistaja tehase tootest annavad teavet.
Pardon herrased et ülirariteetseid valjuhääldeid taga ajan, Estonia kõlaripaar oli ju ainult valitutel, parteisse kuuluvatel. Toungue

Kesksageduse taga on kirjas 3.843.003 (8 oomi), kuskilt võrgust jäi silma ka markeering 20 GDS-1 või 2.8

[Pilt: images?q=tbn:ANd9GcR3RmFKImCnlK78sJi5FZh...HiGxDouiEg]

Lihtsalt väikese krabina lõi sisse peale valjemat GGG rokkimist. Lõdvikut vahetama ei pea kindlasti.
kiire küss käru ja registrimassiga.
Nimelt treila mille täismass 3000kg, tühikaal ca 500kg. Autol lubatud vedada kuni 2000kg. Kas ma tühja treilat võin vedada? Mainiti, et arvestatakse reg masse ja kui koorem siis alles kaaluvärk ka
Kunagi selline teema silme eest läbi käinud, paljast treilerit kui selle tühimass ei ületa 750kg võid vedada. Kui aga on väike koorem, siis enam ei tohi vedada, isegi kui kaal jääb alla 750kg siis võib kiusatus tekkida suurem koorem panna ja seadust rikkuda  Big Grin
Paljast treilat võid aga transportida küll.
Küsiks elektrisüsteemi kohta, siiani sain aru et veksel lülitiga saab suvalisest lülitist tule põlema panna, kuid nii see siiski pole või olen valesti aru saanud? Veksel on sisuliselt ju tavaline lüliti lisa väljavõttega ja suurema hinnaga. Kui esimene lüliti välja lülitatud, siis ei lülita 2. lülitist mitte tuhkagi enam.
Et suvalisest kohast lülitada, on vaja impulssreleed ja vedrulülitit, ning veksellülitid võib visata nii kaugele kui saab. 
Kuigi veksli tutvustuses kirjas, et nendega saab suvalisest lülitist suvalisel ajal sisse-välja lülitada- Tarbija petmine täielik.
Selline moodne elekter võõras kuid sooviks hakata kasutama ja selgeks saada see süsteem.
 
(19-12-2015, 20:32 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]Küsiks elektrisüsteemi kohta, siiani sain aru et veksel lülitiga saab suvalisest lülitist tule põlema panna, kuid nii see siiski pole või olen valesti aru saanud?...
Selline moodne elekter võõras kuid sooviks hakata kasutama ja selgeks saada see süsteem.
 

ka mulle võõras aga kahe veksellülitiga saan mõlema ukse juurest tule põlema/kustu, muidugi peab nende kahe lüliti vahel olema veetud juhe Wink
(19-12-2015, 20:32 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]Küsiks elektrisüsteemi kohta, siiani sain aru et veksel lülitiga saab suvalisest lülitist tule põlema panna, kuid nii see siiski pole või olen valesti aru saanud? Veksel on sisuliselt ju tavaline lüliti lisa väljavõttega ja suurema hinnaga. Kui esimene lüliti välja lülitatud, siis ei lülita 2. lülitist mitte tuhkagi enam.
Et suvalisest kohast lülitada, on vaja impulssreleed ja vedrulülitit, ning veksellülitid võib visata nii kaugele kui saab. 
Kuigi veksli tutvustuses kirjas, et nendega saab suvalisest lülitist suvalisel ajal sisse-välja lülitada- Tarbija petmine täielik.
Selline moodne elekter võõras kuid sooviks hakata kasutama ja selgeks saada see süsteem.
 

Mingit tarbija petmist ei ole Wink, ainult müüja jättis ütlemata, et veksellüliti kasutamiseks peab kahe lüliti vahele olema veetud kaks juhet, nagu järgneva pildi alumisel skeemil:

http://static1.album.ee/files/27/670/ori...0_8MNE.jpg

Ja selle skeemi järgi saab lülituskohti olla ainult kaks. Suurema lülitite arvuga skeemi väljamõtlemine jäägu lugejale koduseks ülesandeks.