automoto.ee foorumid

Täisversioon: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(23-12-2015, 23:03 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]nüüd sai pandud võimsamad pirnid mis samuti ledid aga enam ei hõõgu
juhtmeid ja lüliteid pole näppinud
Asi pole võimsuses või ledide arvus vaid mõnel led lambil on toiteploki sisendis takisti, mis sellise "minivoolu" ära nullib.
(23-12-2015, 12:54 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]
(23-12-2015, 12:04 PM)Tegelane5 Kirjutas: [ -> ]
(23-12-2015, 11:10 AM)hulgus Kirjutas: [ -> ]Kui nüüd keegi veel suudaks mulle selgeks teha kollarohelise kaitsemaanduse vajalikkuse moodsates valgustites?
 Idee, ma eeldan on et kui mõni juhe lahti tuleb, siis ei jää rauast lamp voolu alla. Aga minumeelest on palju tõenäolisem, et pirni jäänuste välja sudimise käigus läheb käsi lambi kere vastu. Halvemal juhul teine käsi aga saab faasi pirini traadist. Väga ohutu ikka. NOT.

No kui katkiläinud pirni hakata välja urgitsema voolu all olevast lambist, siis... omad vitsad.
Sedalaadi elektritoimingute puhuks lülitatakse tarbija tavaliselt lülitist välja ja kui vähegi võimalik, siis igaks juhuks ka kaitsmest. Minu meelest elementaarne OT.

 Loomulikult aga ma mõtlesin, et kuidas lambi maandamine selle ohtlikumaks mitte ohutumaks teeb.  Käsiketassae pöörlevat ketast ju ka keegi meelega ei katsu aga parem on kui kettakaitse olemas on.
Ja nii oligi. Öösel kella kahe paiku koju jõudes ei suutnud kiusatusele vastu panna. Läksin rämpsu ära viskama prügikasti ja rändasin garaazi otsapidi. Lüliti lahti, LED välja ja Voilaaa! . Töötab nii kuidas peaks. Ei mingit sähvimist enam. Aitäh kaasamõtlejatele (eriti selgeltnägija motamees, kes nägi ära, et mul selline lüliti vahel, ilma et ta seda näinud oleks) ja häid pühi kõigile! 
(24-12-2015, 15:18 PM)Necro Kirjutas: [ -> ]Ja nii oligi. Öösel kella kahe paiku koju jõudes ei suutnud kiusatusele vastu panna. Läksin rämpsu ära viskama prügikasti ja rändasin garaazi otsapidi. Lüliti lahti, LED välja ja Voilaaa! . Töötab nii kuidas peaks. Ei mingit sähvimist enam. Aitäh kaasamõtlejatele (eriti selgeltnägija motamees, kes nägi ära, et mul selline lüliti vahel, ilma et ta seda näinud oleks) ja häid pühi kõigile! 
 Selle tulukese saab niimoodi ka põlema et ta ei tekita sähvimist. Selleks tuleb ta faasi ja pirni vahelt ühendada faasi ja 0 iga. Iseasi kui lihtsalt 0 i pistikusse saab.
Ega kellelgi siinsetest foorumlastest metsaraiet parasjagu käsil pole Tartust kuni 50km raadiuses või on äkki kuskil mõni suur raielank silma jäänud kust oleks võimalik ka luba küsida koriluseks? Oleksin huvitatud männikäbide korjamisvõimalustest.

Ette tänades
(22-12-2015, 19:20 PM)tcumen Kirjutas: [ -> ]
(22-12-2015, 03:57 AM)karvik Kirjutas: [ -> ]Kolla/rohelise kasutamine valgustuse juures voolu juhtmena on lubatud.

 Ei ole lubatud. See kolla-roheline aka koro on nigu püha lehm mõnel maal.
Seda ei tohi ei ümber markeerida ega kasutada muuks, kui PE- või PEN-juhina.
Sinist, seda võib üle markeerida, aga sellele ka hea pilguga ei vaadata.

Tänud parandamast. Panin viimati ametlikult kaableid siis, kui sellist värvi olemaski ei olnud. Smile
Meenus mõne aasta tagune juhtum.
Majas osaliselt el.süsteem uuendatud, ühes toas kaablid uued aga pistikupesad vanakooli omad.  Kuna pistikud korralikult nendes pesades püsida ei tahtnud siis hakkasin neid moodsamate vastu vahetama. Kilbist rubilnik välja ja tegutsema. Kaabeldus oli ühe pesani varuga veetud ning ma lõikasin kohe alustuseks 5cm jupi maha, vaatamata mis soon kuhu läheb. Ühendasin ilusti ära - faas, neutraal, PE kõik sinna kuhu peab, kate  peale ja kilbist lasin elektronidel uuesti peale voolata. Indikaatoriga kontrollides kõik õige aga mitte ükski tarbija tööle ei hakka. Hakkasin ajama mööda kaablit - pruun läheb kaitseautomaati, sinine...krt, töllerdab niisama voolumõõtja taga! Ja siis märkasin neutraali latil  kollarohelist. PE soonega oli veetud neutraal pistikupesani ning neutraal ise vedeles kilbis niisama. Kusjuures ülejäänud olid õigesti pandud Big Grin

Ei ole vaja omaloomingut teha nähtamatu ja ohtliku asjaga. Ise võid mäletada mis tegid aga järgmistel pole sellest ilmselt õrna aimugi.
kas tõesti on "Tallinna vanapinge" (mille puhul ahel koosneb kahest faasist) puhul rikkevoolukaitse kasutamisel mingid piirangud? EE toob uue süsteemi eelisena välja:
Tsitaat:Uus pingesüsteem võimaldab kasutada rikkevoolukaitset"

kolmnurkühenduse (mis TLN vanapinge ju on?) puhul viidatakse ka wikipedias, et RVK ei pruugi rakenduda - ma ei saa aga põhjusest aru.
Rikkevoolukaitse peaks tundma kahe juhtme erinevaid voolusid (osa läheb läbi inimese maha) ja ei tohiks olla sõltuv sellest, kas üks juhe on null või faas. Targemad parandavad.
(29-12-2015, 00:40 AM)13piisab Kirjutas: [ -> ]kolmnurkühenduse (mis TLN vanapinge ju on?) puhul viidatakse ka wikipedias, et RVK ei pruugi rakenduda - ma ei saa aga põhjusest aru.

Võibolla on abiks järgnev artikkel:
http://www.elektrik.pri.ee/failid/dokume...STIKUD.pdf
Äkki keegi oskab aidata. Asi selline, et sai tööjuurde soetatud uus lauakäi. Karbist võtsin välja selgus, et pirkal kirjas 380V. Samas masinast tuleb välja kolm juhet mis kõik ühte värvi ning üksainus soon kolmest on ülejäänutest ~5cm pikem. Pistikut küljes polnud. Kõik juhtmed käivad läbi lüliti ning suunduvad mootori suunas kuhu pilk enam ei ulatanud. Seega küsimus, kas hiinlased on vale pirka peale löönud? On masin mingile muule turule mõeldud? Või on veel mingi kolmas variant. Masinal mootorivõimsust hädised 350w. Fakt on see, et kolmefaasiline ei saa mootor olla kui välja tuleb ainult kolm juhet, ükskõik misvärvi nad ka ei oleks.
kolmefaasiline käib ka ainult kolme faasiga
Kolmefaasilise mootori TÖÖTAMISEKS ongi vaja kolme juhet - kolme faasi. Igasugused nullid ja maandused on eurosaast, mille kiuslikud turvaspetsialistid on kaablimüüjate lobitöö tulemusena seaduseks vorminud. Smile
Äraarvamise teeks lihtsamaks, kui mõõdaksid testriga kõikide soonte takistused omavahel ja korpusega ühte ja teistpidi ning sisse ja väljalülitatud asendis.
Äkki on 2 faasi ja null ?
Aga mida mina tean ja soovitan mõõta ka takistused kõigi kolme juhtme ja korpuse vahel.
Viimase lausega pidasin silmas seda, et pirkal ka kenasti CE märk millega eeldan, et peaks ikka nõutud standardite kohaselt seal null ja maandus ka olema kui asi peakski 3 faasi pealt töötama. Samas kes see hull teeb 3 faasilise 350w mootori. Milleks?
homme tööl püüan takistused ära mõõta.
Ma arvan, et CE tähistab China Export ning tegemist siiski ühe faasilise mootoriga. Pistik puudub sest pole kindla turu jaoks tehtud.  Kõige pikem soon võiks olla maandus...aga enne kontrollimist ei tasuks ühendama hakata Big Grin
Ühte värvi juhtmed ja kõik suunduvad lülitisse... Tundub tõesti 3 faasi moodi. Nulli loomulikult ei ole 3-faasi mootori puhul vaja, aga kas korpuse küljes on mõni märge, kuhu ühendada PE juhe? Nagu eelnevalt soovitati, võimaluse korral üle mõõta juhtmete vahelised takistused. Kas uuel töölisel on ka nimi, mida googel tunneb?
Viskasin testri peale ja näitas kõikide juhtmete vahel 89 oomi takistuseks, seega läks asi päälinnapoole tagasi ning anti luba endale sobiv riistapuu ise poest välja valida. Seekord siis selline millel juhe taga oleks Smile Siinkohal võite julgelt soovitada lauakäia või poodi kust küsida Tartus. Eks neid tavatööriistapoode tean isegi, aga äkki on miskit veel kuskil kust võiks otsida. Kasutust palju ei ole masinaga. Aegajalt paari puuriotsa puudutada ning võibolla mõnele detailile sobivam kuju anda vms.
Küsimus selline:

On ruum kuhu tuleb toiteks 3x2,5 kaabel, jagatud kahte harutoosi, üks valgusele teine 2-le pistikule. Ruumis on 3 LED pirni, millest 2 hakkavad mingi hetk pärast lülitamist vilkuma.

Pirnid on sellised E27 LED, juhul kui lülitada sisse pistikus olev puhur, siis pirnid põlevad ilusti.