automoto.ee foorumid

Täisversioon: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(06-05-2016, 08:36 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Mõõtmisega saab tuvastada vaid läbipõlemise (takistus lõpmatus) või lühise (takistus olematu). Samas ei tähenda normi piires olev number veel korrektselt töötavat küünalt. Korduvalt läbi elatud teema.

Aga julgelt pooltel juhtudel on hõõgküünal tõesti läbi põlenud (ehk multimeeter annabki ühese vastuse ära). Lühises küünalt pole veel ette tulnud, aga olemas nad kindlasti on.

Kuidas saab eelsüüteküünal poolikult töötada? Ainuke võimalus oleks, et mingil määral lekkib massi ja seda saab ka mõõta.
Samamoodi on ka elektri hõõglambiga, seal kaks võimalust kas töötab või ei tööta. Sellist poolikut võimalust mina veel ei ole näinud, kui vooluks on näiteks 12 volti ei vähem ega rohkem.
(06-05-2016, 21:46 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]Kuidas saab eelsüüteküünal poolikult töötada? Ainuke võimalus oleks, et mingil määral lekkib massi ja seda saab ka mõõta.
Samamoodi on ka elektri hõõglambiga, seal kaks võimalust kas töötab või ei tööta. Sellist poolikut võimalust mina veel ei ole näinud, kui vooluks on näiteks 12 volti ei vähem ega rohkem.

No mina olen näinud küll et taguots läheb põlema ja esiots on täitsa tume Big Grin
(06-05-2016, 21:46 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]Kuidas saab eelsüüteküünal poolikult töötada?
...

Aga kuidas nimetada siis hõõgküünalt, mille takistus on 7 ohmut (uuel tervel 6,8), kuid mis akule ühendades paarikümne sekundiga sedapalju soojeneda suvatseb, et käes enam hoida ei kannata, aga silmaga nähtavat värvimuutust ei teki? Uus küünal hüppab erekollaseks 6 sekundiga... Cool

Olen kahte autot remontinud, millele mõlemale esindus (sic!) soovitas KSP vahetust, kuna "hõõgküünlad viga ei anna". Lisaks oma autode üksikud eksemplarid.
(06-05-2016, 22:10 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Aga kuidas nimetada siis hõõgküünalt, mille takistus on 7 ohmut (uuel tervel 6,8), kuid mis akule ühendades paarikümne sekundiga sedapalju soojeneda suvatseb, et käes enam hoida ei kannata, aga silmaga nähtavat värvimuutust ei teki? Uus küünal hüppab erekollaseks 6 sekundiga... Cool

Olen kahte autot remontinud, millele mõlemale esindus (sic!) soovitas KSP vahetust, kuna "hõõgküünlad viga ei anna". Lisaks oma autode üksikud eksemplarid.

Palju uue höögküünla takistus siis oli ka tervelt 6,8 ohmut ? 
Üks kaval nipp on veel: Võtta infrapuna temperatuuri mõõtja ja mõõda külma mootoriga milline küünal soojeneb ja milline mitte !
Näppuga saab ka aga näppud ei mahu igalepoole aga selle punase täppi sihid kasvõi läbi ussi mmmi.
Poolikult töötav küünal on ka selline mis läheb keskelt (hõõgelemendi osas) punaseks aga ots mitte.  Ei mina ole veel näinud millel terve see elemendi osa silindrisse ulatuks, ainult ots ikka.
üldiselt uurisin rael-ist, nad ütlesid, et senna ligi pääsemine polegi nii raketi teadus, 1,5 tundi tööd lammutus koos kokku panekuga, kuna aga niisuure töö juures oleks mõistlik minu arvates panna juba kõik 4 uut hõõgküünalt kui juba ligipääs on loodud ja loota, et saab järgmised 4-5 aastat muretult sõita.
Muidugi hoiatati ka, et kuna tegu peenete vidinatega, võib ette tulla murdumine ja tuleb plokikaan eemaldada.
(07-05-2016, 06:38 AM)maisalup Kirjutas: [ -> ]...
võib ette tulla murdumine ja tuleb plokikaan eemaldada.

Mersudel on õpitud murdunud hõõgküünlaid välja puurima, kas selle paja jaoks siis ei ole vastavaid priboore?

Samas profülaktiline kaanetihendivahetus praeguse aja kõrgforsseeritud kergsulammootoritel ei olegi paha mõte Wink
kui juba teha, siis ikka täie raha eest Big Grin
Kaval on purunemisohtlikke küünlaid keerata kuuma mootoriga sest alumiinium paisub rohkem kui küünal ja annab end paremini kätte.
Kehtib ka pihustite kohta.
(06-05-2016, 22:10 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(06-05-2016, 21:46 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]Kuidas saab eelsüüteküünal poolikult töötada?
...

Aga kuidas nimetada siis hõõgküünalt, mille takistus on 7 ohmut (uuel tervel 6,8), kuid mis akule ühendades paarikümne sekundiga sedapalju soojeneda suvatseb, et käes enam hoida ei kannata, aga silmaga nähtavat värvimuutust ei teki? Uus küünal hüppab erekollaseks 6 sekundiga... Cool

Olen kahte autot remontinud, millele mõlemale esindus (sic!) soovitas KSP vahetust, kuna "hõõgküünlad viga ei anna". Lisaks oma autode üksikud eksemplarid.

+1 nagu tavaks väljenduda.
Carina E, 2,0D, mis ei tahtnud sugugi külmast peast käivituda. Kiire mõõtmine näitas kõigil neljal küünlal võrdset takistust, mis tundus ok. Uurisin juba klapivahesid ja pumpa ja aku-starter juhtmeid, kui lõpuks ikkagi küünlad maha krudisin. Lihtne töö õnneks. Küünlad läksid otse akult soojaks, diisli jäägid suitsesid, aga hõõgumist ei täheldanud.
Kood oli õige, said kõik uued sama koodiga densod peale ja paugupill. takistuse vahe uutega samuti mingi 2 kohta peale koma.
müstika siiani kuidas kõik 4 piiksu said minna, aga nii on...

ps. kui soovi, siis küünlad alles, võin jagada.
(07-05-2016, 09:51 AM)hulgus Kirjutas: [ -> ]
(06-05-2016, 22:10 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(06-05-2016, 21:46 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]Kuidas saab eelsüüteküünal poolikult töötada?
...

Aga kuidas nimetada siis hõõgküünalt, mille takistus on 7 ohmut (uuel tervel 6,8), kuid mis akule ühendades paarikümne sekundiga sedapalju soojeneda suvatseb, et käes enam hoida ei kannata, aga silmaga nähtavat värvimuutust ei teki? Uus küünal hüppab erekollaseks 6 sekundiga... Cool
... Küünlad läksid otse akult soojaks, diisli jäägid suitsesid, aga hõõgumist ei täheldanud.
...
müstika siiani kuidas kõik 4 piiksu said minna, aga nii on...
Ma omal olen täheldanud, et ca iga 50 kkm tuleb lihtsalt küünlad vahetada (st enne talve, ehkki mul on masin kogu aeg kuni õues pole öösiti stabiilselt +10 ikka plokisoojenduse kaabli otsas), kui mitte kõik, siis v'hemalt 2-3 on p---s. Sealjuures täpselt niimoodi, et soojaks lähevad, aeglasemalt seejuures, vahel isegi hõõguvad mingi ebamäärase tooniga, aga vahe uutega silmnähtav.
(06-05-2016, 09:51 AM)Envir Kirjutas: [ -> ]Tavaline on, et kinnitatakse sellega mis ülemus on raskeveokisse ostnud või kaasa antud.

Kes vastutab koorma kinnituse eest kas ülemus või sohver roolis?
Oleks vaja üks mootor ära ühendada aga kuidas? Mootori klemmliistule tuleb kokku 5 soont+ kolla roheline. Pilt siin: https://www.dropbox.com/s/okvmaydf4s0yao...3.jpg?dl=0

esimesed kolm faasid, neljas neutraal, aga viies?? 
(07-05-2016, 19:45 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]
(06-05-2016, 09:51 AM)Envir Kirjutas: [ -> ]Tavaline on, et kinnitatakse sellega mis ülemus on raskeveokisse ostnud või kaasa antud.

Kes vastutab koorma kinnituse eest kas ülemus või sohver roolis?

Selle eest vastutab siiski sohver, tema ei tohi sõitu alustada ennem kui koorem pole korrektselt ja ohutult kinnitatud. Ja need kes soiuvad, et ülemus ei osta ja tee mingu minu poolest pimedasse auku, ärgu siis sõitku kui ülemus midagi ei tee nii nagu nõutud. Sama teema ka sõiduki korrasoleku kohta, kui rekka ei vasta nõuetele siis ei tohi sellega teele minna... 
Eeldatavasti kolme mähise mõlemad otsad välja toodud. Seega kokku 6 juhet. Võimaldab nii tähte kui kolmnurka ühendada. Neutraali ei lähe üldse vaja ja kaitsemaandus käib otse korpuse külge.
Ei sobi puutöö siia foorumisse aga......
https://www.youtube.com/watch?v=QLptkIJsHE0
Jaapani nipp puidu ühendamiseks ja vajadusel uuesti lahtivõtmiseks. Kui vaja transportida lühemaid juppe näiteks kitsas trepikojas või autos.
(07-05-2016, 21:03 PM)olli Kirjutas: [ -> ]Eeldatavasti kolme mähise mõlemad otsad välja toodud. Seega kokku 6 juhet. Võimaldab nii tähte kui kolmnurka ühendada. Neutraali ei lähe üldse vaja ja kaitsemaandus käib otse korpuse külge.

Kui pildilt täpselt vaadata siis kokku tuleb mootorist välja 9 juhet. originaalis siis esimese klemmi all pruun ja valge, teisel valge, kolmas punane, neljas kolm rohelist, 5 pruun ja must
(05-05-2016, 14:26 PM)Envir Kirjutas: [ -> ]Ma olen neid konkse Tööriistamarketis käevahel vaadanud ja suuruse ning kollase värvi järgi oskan vahet teha küll, kui konksule on lubatud 2 või 8t.


Elu jooksul olen pidanud olude sunnil igasugustel tööohutus ja tõstetööde koolitustel käima, lausa kirjaliku tunnistuse saanud mis lubab mitmes põhjamaa riigis lausa tornkraana peal töötada, kuid seda kuidas värvi järgi tõstevõimet või varutegurit määrata nüüd küll ei oska... 

Üldiselt ja laias laastus ei ole konksu värvil tõstevõimega mitte mingisugust seost.  Mõned tootjad on seda praktiseerinud kuid värvi järgi tõstekette eristada on rangelt keelatud, nö igaks juhuks.    Vajus endalgi suu ammuli alles kui 12 tonnist tõstukit nelja trossi otsas tõsteti.... noo need trossi mida siingi foorumis ikka müügiks olen pakkunud.  Nägi kes nägema pidi ning havatori mees läks uuesti koolitusele. Wink
(07-05-2016, 11:48 AM)honkomees Kirjutas: [ -> ]Ma omal olen täheldanud, et ca iga 50 kkm tuleb lihtsalt küünlad vahetada (st enne talve, ehkki mul on masin kogu aeg kuni õues pole öösiti stabiilselt +10 ikka plokisoojenduse kaabli otsas), kui mitte kõik, siis v'hemalt 2-3 on p---s. Sealjuures täpselt niimoodi, et soojaks lähevad, aeglasemalt seejuures, vahel isegi hõõguvad mingi ebamäärase tooniga, aga vahe uutega silmnähtav.

Kogemus vaid jaaapanlastega (+1vw).
Korra juba vahetatud küünlad ei ole teist korda vahetust vajanud. Eeldusteks korras sistem, 4 identset küünalt ja margiks Denso, Bosch vm.
FAI küünlad kestsid loetud kuid.
Ma pakuks, et küünla eluiga ei ole sõltuv läbitud kilomeetritest vaid külmkäivituste arvust. Oma A-6 olen nüüd 230 tuhhi jooksul vahetanud 3 korda küünlaid. Peale on läinud Bosch kuna need olid ka originaalist peal. Autot garaažis ei hoia ja kasutuses on masin iga päev. Sel talvel läks veel -30 lumehangest käima.  
Esimene märk, et küünlad vajavad vahetamist on jahedate ilmade saabumisel lonkav käivitumine.  Tasub kohe uued küünlad panna ilma mingi testimiseta kuna testrid suudavad näidata nagu oleks küünal korras. 
Võib teha lihtsa katse küünalde vahetamise ajal. Ühenda uuele küünlale vool järgi ja hetkega läheb küünal valgeks, samas kui vana küünal suudab vaid tumepunase tooni saavutada. Tumepunane aga on liiga külm, et -30 vajaliku laksu anda.