automoto.ee foorumid

Täisversioon: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Ma isiklikult saan terad alati kätte, 17 võtmega. Hakkad keerama, ja teise käega hoiad tera kinni
Mootori jahutussüsteemile oleks vaja voolikute vahele käivat kolmikut, millel vastastikused otsad 25mm ja küljel 16 mm ots. 
Kus kohast sellist asja leida võiks?
24 võti oli jahh.
Käis niipidi, nagu ikka, aga muidu ei saanud, kui terale kiilusin klotsi vahele ja padrunvõtme sabale veel toru otsa. Aga nüüd on terad vahedad. Big Grin
Tänan
(02-07-2016, 12:56 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]
(02-07-2016, 12:45 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Kirjuta viimase kasti ALLA, siis näevad teised ka su mõtet!  Big GrinBig Grin

Ei näe.
Kiire muutmine. Teatud ajast tekkis siin foorumis probleem postitamisega. Ükski post läbi ei läinud. Sellest ajast on komme teha postitus ilma omapoolse kommentaarita, mis niikuinii ei salvestu. Et siis kohe teha KIIRE MUUTMINE. Aga näe imet, täna läks Ei näe juba algselt kaasa. Aitähh meenutamast, et nüüd töötab jälle vanaviisi.

#Teatud ajast tekkis siin foorumis probleem postitamisega.#...
  ja mitte ainult postitamisega. Meile tehakse pidevat keelekümblust, nagu aavu postitus "on muudetud 2 tunnid tagasi" ja vanasti olid lihtsalt "tänased postitused" siis nüüd on selgituseks ette pandud soovitus "vaata".  Ei ole rassist, aga vägisi tekib mõte, et seda foorumit kohendavad juba neegrid ja pizdaglazüje   Ja nii me välja suremegi.   Sad
Austet h2rra... luuludega tegelevad meil vastavad meditsiiniasutused.
(02-07-2016, 20:28 PM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]Austet h2rra... luuludega tegelevad meil vastavad meditsiiniasutused.

Mis ta nii luulu, härra jutus on ju pointi ka ikka. Tegelt (irw ät keelekümblus) on härra jutus palju pointi. Sellest hetkest kui keegi lubas, et uuel nahal aint tõlkemured on jäänud, on hulk aastaid ajamerre voolanud...
fekaal fekaal fekaal fekaal fekaal fekaal fekaal fekaal

Minuarust töötab tõlge väga hästi. Kirjutasin 8 korda s*i*t*t ja see asendati automaatselt fekaaliga.
Tegelikult me olemegi harjunud "nuti-jeestikeelega" ja "äri-jeestikeelega". Ajalehtki kaebab tänavapildis eesti keele kadumise üle. Seda on asendamas ülbe inglise keel ja äriliselt kasulik soome keel. Kohalik leiab kaaskodanikult küsides ka kõik vajaliku üles - loodavad nad. Pärnus nähtud.
(02-07-2016, 18:13 PM)h2rra Kirjutas: [ -> ]   Ja nii me välja suremegi.   

Mida tahtsite, seda saite! Kõigepealt sureb foorum (kui juba surnud ei ole?), pärast seda  millalgi ülejäänud areaal. Ja algas see kõik kassi tapmisest, kirjutagu ksf! aspelund mida iganes, meditsiin siin enam ei aita, isegi kirurgia mitte!  Sad
(03-07-2016, 02:31 AM)kass Kirjutas: [ -> ]Ja algas see kõik kassi tapmisest, kirjutagu ksf! aspelund mida iganes, meditsiin siin enam ei aita, isegi kirurgia mitte!  Sad
Äkki hindas lgp Kass lihtsalt riske veidi valesti? Pärast teised süüdi...
[attachment=58461]
Tea kas ta nüüd päris surnd on. Siinsete buumiajaga võrreldes ehk küll, aga eks maailm meie ümber muutub igapäevaselt. Ikka isikukesksemaks ja nutikamaks ja noh....ka lollimaks. Õnneks pole kõik moodsa maailma hädad siia veel üle kandunud ja võib end veel üsna rahulikult tunda. Mõtlen seda, et säilinud on elementaarne viisakus üksteisega suhtlemisel ja sinna kuhugi sügavustesse, delfi foorumite tasemele pole laskutud. Vana kool.
Mis variant oleks rahakotile kulult(bensiini) sõbrlikum kas katusebox(katusetelk) või siis see teardrop käru(kuni 500kg). Ise pakuks et käru lihtsam tirida kuna box lisab ilusti "purjepinda" aga käru jääks auto taha peitu. Diisel auto puhul kogemus olemas. Käru kaal mingile maale ei mängi rolli, tuuletakistus loeb rohkem. Ehk tühja ja täis käru puhul pikka otsa peal vahe pea olematu(enamus kiirteel ja 100kmh) ja sama auto telekakast katusel ja jalgratas konksuotsas võttis 25% (3vs4 paagitäit)vähem kui siis see suur käru sabas. Teekond oli sama. Ei ole nagu väga lihtne testida kuna kumbagi varianti ei ole just lihtne rentida Big Grin
tavalise käru puhul loeb ka ligi 15 protsenti kulust kas present on peal või pole
Oleneb ka mida vedada, kas üldse kannatab katuseboxi panna, neile lubatud raskused on tegelikult ju üsna väikesed. Arvan, et väikeste/kergete asjade vedamiseks on box mõttekam, sest juba tühi käru kaalub vähemalt 200 kg, ikkagi iga lisakilo suurendab kütusekulu, arvestades veel ka 2 lisaratta tõttu suurenenud veeretakistust. Käruga on ka parkimine probleemsem. Isiklikult kasutaksin käru sel juhul kui katuseboxi lihtsalt antud juhul ei saaks kasutada (ei mahu, liiga rasked asjad).
(03-07-2016, 20:08 PM)nootsii Kirjutas: [ -> ]Mis variant oleks rahakotile kulult(bensiini) sõbrlikum kas katusebox(katusetelk) või siis see teardtop käru(kuni 500kg)...

Selles võrrandis on mõningad muutujad, mis vajavad täpsustamist.
*Reeglina haagisega kaugele ei reisita. No kui pole tegemist muidugi mingi esspetsiaalse t-droppide kokkutulekuga. Kauge all pean silmas matka, mille üldpikkus algab 3000-st kilomeetrist.
*Reeglina haagisega linnadesse šopingule ei reisita.
*Reeglina haagisega mägedesse ei reisita.
*Kiirteed Lääne-Euroopa poole sõites algavad alles Varssavist, seega sinnapoole haagisega suurt asja pole. Leedu-Läti-Poola kiirendamised ja mahapidurdamised on kütuseökonoomikale teadagi surm. Soomemaad avastama seevastu võiks minna.
...jne, jne...
Sujuvalt jõudsimegi reisi sihtkohtadeni, millel on vägagi suur tähtsus.
Isiklikuks minnes eelistan alati diiselautot ja kui nodi enam kuskile ära ei mahu, siis katuseboksi. Käru jääb äärmisel juhul vaid Baltikumi või Soome jaoks. Kui sedagi.
Kui nodi ja ise enam autosse ära ei mahu, tuleks mõelda, kas minnakse võõrsile elama või mõneks päevaks reisile ja muidugi alati saab suurema auto leida.
Aga elu on näitanud, et mida vähem sul on igatsugu ASJU reisile minnes kaasas, seda õnnelikum ja vabam sa oled Smile.

Aastavahetus Andorras. Üksinda. Kaks päeva, ööbimine hotellis. Ei pidanud vajalikuks kaasa võtta midagi peale raha, puhta pesu ja hügieenitarvete.
[attachment=58478]

Minek Edela-Prantsusmaale mõneks kuuks tööle. Mõnest kuust kujunes kolm aastat elamist seal maal. Kahekesi autos. Ööbimised autos.
[attachment=58479]

Aastavahetus Austrias, Ungaris, Slovakkias. Kolm päeva kahekesi. Ööbimine hotellis. Koormaks riided, hügieenitarbed.
[attachment=58480]

Andorras ja Lõuna-Prantsusmaal viis päeva. Kolmekesi. Koormaks riided, toidu valmistamise tarbed, hügieenitarbed. Ööbisime kolm ööd autos, ühe hotellis.
[attachment=58481] [attachment=58482] [attachment=58483] [attachment=58484

Kui veepump kiirteel ära laguneb...
[attachment=58485]
Katusekasti kogemus küll puudub, aga kanuud olen katusel vedanud sadu kilomeetreid ja mingit märgatavat kütusekulu tõusu ei ole olnud. 300km reisi puhul oli vist võibolla märgata mõnesaja grammi erinevust, aga oli see nüüd tingitud sellest, et minnes oli rohkem õhku, väiksemad tõusud, vähem möödasõite, vähem vihma jne, ei tea. Autoks Audi A4 1,8 bensiin.

Julgen arvata, et see sõltub ka kastist. Kui kast on kandiline, siis on ka tulemus ilmselt teine.
Kanuu on üsna voolujooneline.
No käruga tulevad ka muud kulud(kindlustus, tüv, parkimiskoht, kuni 100kmh), Boxiga füüsiline tegevus. Katusetelk selline kena 60-70kg kaalub, mida tore katusele panna(alati saab sobiva abivahendi meisterdada) Big Grin 100kg peaks praeguse auto katuse kandevõime olema nii et passiks. Minule piisaks telk+priimus hommiku kohviks(vb ka matka-wc). Airlander katusetelk on "very low" kütusekulu suuredaja mida iganes see siis ka ei täheda.

Kui kogemused olemas siis võib ju alati teistelegi jagada. Ise pean vist lihtsalt suvelõpus rentima prooviks telki, siis saan ka kogemusi jagada.
Nädalane reis Põhja-Norra ja Murmansk. Õigem oleks vist Kirde-Norra, aga olgu.
Üksinda. Koormaks toidu valmistamise tarbed, riided ja hügieenitarbed. Vabalt oleks üks sõber veel mahtunud, aga eksperimendi raamid  ei näinud seda ette Big Grin. Ööbimised Norras ja Soomes autos, Venemaal hotellis.
[attachment=58486] [attachment=58487] [attachment=58488]

Kaks kärupilti kah. Edela-Prantsusmaale tööle. Neljakesi. Koormaks kõik mida keegi aastaseks elamiseks vajalikuks pidas pluss haagisel rauda ja muud istutamise varustust. Tööreis, unelemised autos sõidu ajal.
[attachment=58489] [attachment=58490]

Põhja-Lapimaa ja Kirde-Norra. Kahekesi. Koormaks riided ja hügieenitarbed. Puhkusereis peale kolmekuulist kodus käimisteta tööperioodi Soomemaal. Neli päeva. Ööbimised hotellides.
[attachment=58491] [attachment=58492]

Loomulikult ei ole siin kahe postituse peale kokku pooltki neid juhtumeid, kui autole sai hääled sisse aetud ning kuskile kaugemale mõnepäevane tiir tehtud, aga mingist katuseboksist (rääkimata haagisest) pole ma rohkem puudust tundnud, kui piltidelt näha. Ehk siis vaid äärmisel juhul mingi hädavajaliku kola vedamiseks ja mitte mingil juhul puhkusereisil(!) olles.
Nootsii võiks täpsustada, mis reisiga tegemist, kui pikk ajaliselt-kilometraažilt ja eelkõige kuhu(!), siis oskaksin omade kogemuste põhjal miskit isiklikku tarkust ninale visata või vähemalt kirjeldada, kuidas ise toimiksin.
Pikema reisina kaaluks saksa-taani-rootsi-soome-eesti. aga rohkem sellised nädalvahetuse tripid Saksa-Hollandi-Belgia kolmnurga juures. Nt Põhjamere ääres käimine on tüütu kui pead sinna-tagasi ühe päevaga tegema (ca 500km). Pereliikmeid kolm mis on natuke kitsas autos magamiseks.
Sel juhul kui endal sihuke väljasõit ees seisaks, jätaksin kolmanda reisija jaoks Galaxysse taha ühe istme ja lisaksin äärmisel juhul katuseboksi.
Põrandale laekuks madrats kahele, kolmas tudib esiistmetel. Saab hakkama, kui seltskond mingi pirts pole Smile.
...Või leiaksin siis bussilaadsema sigitise. Näiteks Viano-Vito või volksu transporteriteT4-T5-karavelli reast miskit. Sobiks kasvõi transit või riino trahvik ja need kõik ilma igasuguste lisalelude ehk väliste pani- või ööbimispaikadeta. Bussiga oleksid kindlasti kõik mugavusemured 100% murtud. 
Ühe inimese riided-asjad peaksid reeglina mahtuma meeter korda null koma neli korda null koma neli meetrit kotti ära. See on ikka väga suur kott. Kallis kaasa saaks kõik omad õhtukleidid, mida ta kindlasti ka sel reisil ei kasuta, lahedalt kaasa vedada.  Lisaks foto- ja arvutitarbed, mis sõltuvalt kasutaja tasemest võivad küündida kuni lisaseljakoti mahutamiseni. Väike snäkikott on igalühel individuaalne ja ruumi ei võta. Toidu valmistamise kola Lääne-Euroopasse kaasa ei tariks. Ala on piisavalt hästi kaetud igatsugu kohvikutega ja näiteks saksa kiirteeäärsed söögikohad oma bratwurstiga on minu arust ühed parimad asjad maailmas.
Passatite-mondeote jms. selliste madalate pikkade universaalidega läheb kolmekesi keeruliseks ja need sõidukid jääksid minu puhul raudselt arvestustest välja. No kui just pole plaanis seal kuskil kohapeal luua hotelli näol baas, kust siis omi reisusiirdeid vastavalt eesmärkidele päev-kaks eri ilmakaartesse sirutada.
Telkimisega on Lääne-Euroopas nagu on. Kuskil saab, kuskil ei tohigi jne... Pole end pidanud selle teemaga õnneks kurssi viima, aga kui peaks, siis tuleb teha igati korrekt eeltöö ja peab hakkama arvestama vägagi segav-arvestusliku-tülika lisafaktoriga ehk siis vihmailmadega konkreetsetel kuupäevadel.
Aga haagissuvilate misiganes vormid unustaks ära. Need on mu arust ikkagi sellised majad, mille viid kuskile, jätad, elad temas ja sügisel tood tagasi hoovile talvituma. Pikalt järel tarida ei kannata. Ainult lisavastutus sellise kilometraaži juures ja ei miskit lisaväärtust reisile.