automoto.ee foorumid

Täisversioon: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nuuh poisid ja tüdrukud, sattusin täna taas soomepoolel ringi liikuma ning ostsin mäntsalast ühe huvitava aparaadi, kes arvab ära millega tegu  Big Grin
Kaalus raisk 560kg, täiesti tehase toode ja kokku pandud Helsinkis.

[Pilt: 20160801_182924.jpg]
Sel ajal olid vähemalt Venemaal keevitusaparaadid sellise moega.
Mingi keevitus?
Hm.Vanasti oli jah keevitus selline.Ja vist alalisvoolu...
nii,et arvamus..keevitus..
Meil tehtu oli poole väiksem. Kasutati tanki generaatorit. Soomlastel polnud praaporeid, kes kogu varanduse maha müüsid.  Toungue
Umformer keevitus. Kui maa sektsioonides olid suured pingekõikumised, siis keevitada trafoga ei saanud. El. mootor aga võttis tasakesi pöörded ülesse ja tänu oma massile hoidis pöördeid ja sellega ka keevitusvoolu. Nii said teie vanaisad ja isad traktoriristid oma tehnika kibedaks tööajaks korda seada. USSR toodang oli selline...   realiseerimisel.   

[Pilt: 243960757d61eb_l.jpg]
(01-08-2016, 22:57 PM)h2rra Kirjutas: [ -> ]... Nii said teie vanaisad ja isad traktoriristid oma tehnika kibedaks tööajaks korda seada.
...ja kõva külmaga maases külmunud torud jälle lahti.
Kui el. mootor asendada pro pelleriga, siis ehk tuulehullud väänaksid ennast rõõmust kringliks   Big Grin
Kah küsimus:

Ega tali taeva jää!

Seoses sellega: kui keegi, kellegi tuttav, tuttava tuttav või tuttava tuttava tuttav tegeleb küttepuudega ja soovib ja suudab pakkuda head hinda kuivadele küttepuudele, siis oleksin väga tänulik Smile
Soovitatavalt koos transpordiga Muugale.
Miks härra Luik ei ole ajutrusti pingutusi hinnanud?
(03-08-2016, 22:28 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Miks härra Luik ei ole ajutrusti pingutusi hinnanud?

Luigel on vähe kiire aeg praegu Wink
Aga õlle on kõik vastajad ära teeninud, muidugi tegu keevitusega, täpsemat alalisvoolu keevitusega. Toodetud Helsinkis Strömberg ab poolt, tootmisaasta senini veel teadmata.  

Õlle saab kätte minu käest ja soovitatav on kohapeal kokku lüüa ja ära tarbida Wink
Kes samasugust keevitust endale soovib siis võimalik seotada samasugune, hinnaks ca 200€.
Sobib keevitamiseks, isegi alumiiniumit kannatab suristada, MAX 300A millega saab ka kõige kangema elektroodi rõõmsalt särisema, samas talvel väänab igasuguse tehnika käima kui täkuna kasutada jne. Samas ideaalne ese muuseuminurka.

Lähiajal vast lisan paar pilti ja video antud isendist.
(05-08-2016, 00:03 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Sobib keevitamiseks, isegi alumiiniumit kannatab suristada, MAX 300A millega saab ka kõige kangema elektroodi rõõmsalt särisema, samas talvel väänab igasuguse tehnika käima kui täkuna kasutada jne.
Seda täkuna kasutamist tuleks võtta ettevaatlikult. Olen kunagi oma käes hoidnud päris mitmeid rasketehnika startereid, mis keevitusega täkku andes maha põletatud. Vask oli sees lausa vedelaks läinud ja avades jooksid vaskkuulid kõrinal laiali nagu hernekommid. Need olid muidugi hirmsad tegelased ka, kes selle tehnikaga ümber käisid.
(05-08-2016, 08:52 AM)Basilio Kirjutas: [ -> ]
(05-08-2016, 00:03 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Sobib keevitamiseks, isegi alumiiniumit kannatab suristada, MAX 300A millega saab ka kõige kangema elektroodi rõõmsalt särisema, samas talvel väänab igasuguse tehnika käima kui täkuna kasutada jne.
Seda täkuna kasutamist tuleks võtta ettevaatlikult. Olen kunagi oma käes hoidnud päris mitmeid rasketehnika startereid, mis keevitusega täkku andes maha põletatud. Vask oli sees lausa vedelaks läinud ja avades jooksid vaskkuulid kõrinal laiali nagu hernekommid. Need olid muidugi hirmsad tegelased ka, kes selle tehnikaga ümber käisid.
 Ja keevitusest täkust väheks jäi, võeti õhufilter eest ja lasti tõrviku või muu tuleallikaga leek sisselaskesse. No peab minema!
Võibolla erandkorras selline tegutsemine ei teegi suurt häda. Aga kesse kurat viitsib iga jummala ommik seda õhupuhastit maha ja tagasi krudida. Siis lastigi ilma puhastita.
Vot selle tuleallika leegiga on kah siuke jant, kui kogu leegi lased sisseimevasse torusse, siis ei jätku hapnikku, et kütus süttida saaks. leeki peab nii palju kui vajalik   Big Grin  sisse laskma, et õhk oleks soojem-kuumem ja hapnikku jätkuks. Süütamiseks parim, oli  äsja kustutatud diiselkütuse kalts, mis traadi otsa seotud ja hõõgus koos diisli aurudega    Big Grin
(05-08-2016, 20:29 PM)h2rra Kirjutas: [ -> ]... Süütamiseks parim, oli  äsja kustutatud diiselkütuse kalts, mis traadi otsa seotud ja hõõgus koos diisli aurudega    Big Grin
Selle edasiarendatud variant on Iveco käivitusabi.
(05-08-2016, 20:29 PM)h2rra Kirjutas: [ -> ]Vot selle tuleallika leegiga on kah siuke jant, kui kogu leegi lased sisseimevasse torusse, siis ei jätku hapnikku, et kütus süttida saaks. leeki peab nii palju kui vajalik   Big Grin  sisse laskma, et õhk oleks soojem-kuumem ja hapnikku jätkuks. Süütamiseks parim, oli  äsja kustutatud diiselkütuse kalts, mis traadi otsa seotud ja hõõgus koos diisli aurudega    Big Grin

Leeklambi või fööniga väljaüoolt sisse kollet kuumutada mõjub kah.
(05-08-2016, 08:52 AM)Basilio Kirjutas: [ -> ]
(05-08-2016, 00:03 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Sobib keevitamiseks, isegi alumiiniumit kannatab suristada, MAX 300A millega saab ka kõige kangema elektroodi rõõmsalt särisema, samas talvel väänab igasuguse tehnika käima kui täkuna kasutada jne.
Seda täkuna kasutamist tuleks võtta ettevaatlikult. Olen kunagi oma käes hoidnud päris mitmeid rasketehnika startereid, mis keevitusega täkku andes maha põletatud. Vask oli sees lausa vedelaks läinud ja avades jooksid vaskkuulid kõrinal laiali nagu hernekommid. Need olid muidugi hirmsad tegelased ka, kes selle tehnikaga ümber käisid.

Võib olla loll küsimus,aga kas inverter keevitust ei anna täkuna kasutada?Oma tarkusest ei julgeks miskipärast.
(05-08-2016, 21:44 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(05-08-2016, 20:29 PM)h2rra Kirjutas: [ -> ]... Süütamiseks parim, oli  äsja kustutatud diiselkütuse kalts, mis traadi otsa seotud ja hõõgus koos diisli aurudega    Big Grin
Selle edasiarendatud variant on Iveco käivitusabi.

Kuni 2000 aasta transitil tehakse samamoodi hõõgküünla ja diiselküttega tuli sisselaskesse. Arvestades, et transit põhineb päris mitmete lahendustega veoautodel, siis usun, et sarnase lahendusega on teisigi. Ja seitsmekümnendate jaapani väiketraktorid kasutasid sarnast süsteemi, enne kui elektrilistele eelsüüteküünaldele üle mindi.
(09-08-2016, 13:06 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]Võib olla loll küsimus,aga kas inverter keevitust ei anna täkuna kasutada?Oma tarkusest ei julgeks miskipärast.

Sõltub mitu volti see keevitus välja annab. Ampreid peaks ju piisama. Samuti peab tegu olema alalisvooluga.
Mu teada keevituse pinget reeglina ise reguleerida ei saa. Pinge on kindlasti suurem kui 12 V, vähemasti sellist voolu välja andes mida starterile vaja on. Näiteks ühe suvalise Kemppi elektroodkeevituse andmetest loen, et 10 A juures 15 V ja maksimaalse voolu juures 32 V.