Head uut aastat kõigile!
Üritan ~15 aastat seisnud D-8 mootorit lahti võtta. Magneeto ja teisel küljel kahe hammasratta eemaldamisega jäin hätta (vt pilte).
Interneti andmetel saab magneeto ja väikse hammasratta lahti spetsiaalsete tõmmitsatega. Suure hammasratta ja selle taga peituva siduri saab osade arvates lahti teiselt poolt haamriga peksmisega, teised jälle laidavad selle mõtte maha.
Kas keegi Tallinna piirkonnas saab aidata mind tõmmitsate ja oskusteabe osas, et ~40 aastat vana mootor jälle elule aidata?
Tõmmits on väikese hammasratta ja ketiratta jaoks, magneeto istub lihtsalt kiilu peal, kui kiilu pesa on ära loksutatud võib tekkida probleeme mahasaamisega. Tihti on kiilude asemel vedruseibide tükke kasutatud, see võib pessa kinni kiiluda küll. Seda tõmmitsa vajadust pole ka vaja üle müstifitseerida, kaine mõistus ja elementaarsed lukksepa teadmised on ka ilma aidanud. Sidur tuleb ketiratta poolt koos võlliga koputades ilusti välja, kui väga kinni vaata et võlli otsa ära ei löö, aitab ka mootori korpuse veidi soojaks laskmine. Karteri poolte osandamine võib problemaatiline olla, siin aitab samuti soojendamine. Peaasi et karteri tihendi liitepindu ei vigastaks.
tõmmits on tõesti olemas ja mõeldud kõigi hammikate jaoks , juhul kui on hammikatesse vastav keere tekitatud valmistaja poolt . viimaseotsa mootoritel tõmmitsakeere puudub .
magneti kättesaamine on mõnikord problemaatiline , kipub ta sinna võlliotsa kinnikasvama tõesti , tuleb olla kannatlik , lolli jõuga peale lennates võib olla tulemuseks rohkem kui üks magnet . tuleks proovida kahe piisavaltsuure kruvikaga vastaskülgedelt survet avaldada , sõrgkangi põhimõttel . raskemal juhul võib valmistada kahekäpa tõmmitsa .
kui vägakarm juhtum , saab jätta magneti vimaseks ja väntvõlli lihtsalt välja koputada , piisavat ettevaatlikust ja sobivaid riistu kasutades .
kuna pildil olev isend tundub olnud eelmises elus meremootor ,
,siis võiks alustada protsessi mingi aine piserdamisega liitekohtadele , mis võiks sisaldada petrooli ja grafiitõli manuseid.
kui puudub eelnev kogemus mootori poolitamisel , siis on kasulik teada , et kolm karteripoole polti on sidurikorvi all peidus.