automoto.ee foorumid

Täisversioon: Klassikalised Citroënid Eestis
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere! 

Mujal maailmas hinnatud klassikalised Citroënid on Eestis päris haruldased. Eks see on muidugi nöukogude okupatsiooni tagajärg, kuna pool sajandit ei olnud lääne autosid võimalik maale tuua. Samas ei olnud ka võimalik soetada põrnikke ega Minisid, ometi on nendel klassikalistel autodel oma klubid nüüd olemas Eestis.



  Citroën Traction Avante on ehk umbes 10, kui kaasa arvata mõned, mida enam registris ei ole, olen ka ise ühe sõjaeelse omanik. Teiste Tractioni omanikega Eestis oleks küll väga huvitav tutvuda.


2CV-sid on vist ka (olnud ?) vähemalt kümmekond, praegu üks müüa auto24.ee-s, mõni aeg tagasi oli muide seal müüa hiljuti Saksamaalt toodud Dyane (vist oli Viljandis).



  Minu teada on 3 sõitvat DS'i Eestis, olen ise nendest ühe omanik, ning tunnen teiste omanikke. Hiljuti olevat aga tekkinud veel üks DS Eestis, millest ma midagi ei tea. Veel on mul teada 2 mitte-sõidukorras ID/DS'i olemasolust Eestis 


   CX'e vast ei ole ka enam alles, kui umbes kümmekond. 

GSA-sid on ehk ka üksikud alles. (GSe ma ei tea, kas üldse on olnud)

Eelmisel nädalal oli mul võimalus külastada Citroëni enda kogu, Conservatoire, mis on justnagu muuseum, aga ikkagi ei ole, kuna ei ole üldjuhul publikule avatud. Ainult grupid saavad külastada eelneval kokkuleppel. Asub Pariisi eeslinnas Aulnay-sous-Bois, kus kuni 2013.a. oktoobrini oli ka autotehas, mis nüüd paraku seisab tühjana, nagu suur tondilinn, see tehas ehitati 1973.a. CX'ide tootmiseks, paar aastat hiljem kolis Citroën peatehas Pariisi kesklinnast välja just sinna. 

Tegin näoraamatus uue grupi klassikaliste Citroënide omanikele ja huvilistele Eestis.

Mõned pildid Conservatoire külastamisest on uues grupis üleval:https://www.facebook.com/groups/461113020762626/

Kole peenike kiri ja facekat ka ei näe aga muidu tore teema, mul on oma kahest kunagi olnud sidrunist soojad mälestused, just sõidu poole pealt. Remondist pigem ei räägi...
Muutsin tagantjärgi kirja suuremaks.
Kas sm-i on Eestis kunagi olnud? 
(21-02-2016, 11:19 AM)raulp Kirjutas: [ -> ]Kas sm-i on Eestis kunagi olnud? 

Minu teada mitte. Mõne aasta tagasi oli üks müüa Leedus, mille ostmist üks Eestis elav rootslane kaalus, aga ma ei usu, et ta seda ostis. Registris ei paista olevat ühtegi. 
Kunagi aastaid tagasi, aga ikkagi juba auto24 ajal, oli müügil sinine 80ndate väiksem Citroen, ehk GS või GSA või midagi sellist. 
Jäi meelde oma väga teistsuguse armatuuriga, oli midagi taolist:
https://ranwhenparkeddotnet.files.wordpr...gsa-15.jpg

Tänapäeval vaatad ja mõtled, et... kas selliseid tehti päriselt ka või?  Big Grin
Üks minu omadest oli just GSA ja võin sulle kinnitada, et kohe PÄRIS-PÄRISELT tehti neid just sellisena Big Grin
Selle GSA kõrval tundub minu nelja omatud XM 1gen ( millest on vaid 1 mulle jäänud) päris igav ja tavaline seest.....

PS: Sidröön XM 2,0-3,0 varuosi vedeleb ropult kastide kaupa. Kui kellegile midagi vaja veel siis privasse oma huvist juttu teha.

Aga sõita oli hea, remontida oi fjukkkkkkkkkkkkk!!!!!
Sõber jättis 90ndate lõpu poole Eestisse GS universaal u 1978 a oma, oranzi värvi. Auto tuli rootsist, arvan et jäi rootsi numbrimärgiga. Huvitav oleks teada kas on alles?
Kas GS oli õhkjahutusega? esimene iluvõre on saada kui keegi tahab...  ehk leiab starteri kah.
Üpris palju Sidrunnid oli õhkjaotusega, 2CV, Dyane, mõned Visad jne, aga, ja GS ka.
"Talve" võtetel kasutati sõjajärgset Traction Avant (kivikaitse tagumisel tiival, lõpusekapott, "tavalised" kojamehed, suur pagasnik) huvitav kaua see juba Eestis on ja kust toodi?
Minu meelest olid tal enne finska numbrid, aga siin ikka pikalt juba.
(22-05-2021, 22:55 PM)valgeratsu Kirjutas: [ -> ]"Talve" võtetel kasutati sõjajärgset Traction Avant (kivikaitse tagumisel tiival, lõpusekapott, "tavalised" kojamehed, suur pagasnik) huvitav kaua see juba Eestis on ja kust toodi?

http://vvm.vanatehnika.ee/?p=306