automoto.ee foorumid

Täisversioon: veider raam
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Onumeelise käest sattus minu kätte kogemata üks meesteka raam, mis osutus lähemal silmitsemisel mulle topeltküsimärgiks. Pole ees märgiauke. Pole raaminumbrit ees, all, küljel ega taga. Keskjooksu auk on suurema läbimõõduga kui tavaliselt. Tagakahvli otsad ka suts erinevad, kui harilikult. Raami proportsioon on tavalise meesteka omast samuti üsna erinev- lühem ja kõrgem. Kas keegi oskab miskit arvata? Pildil on raam komplekteeritud juhuslike osadega, et pildil natuke ratta moodi välja näeks. Eriti oodatud on vastused stiilis: aga see on ju tavalise mootorsae Družba raam!
PS. Pildil, kus 2 raami kõrvuti, on võrdluseks parempoolne tavaline RIGA meestekas
Raami tagahark viitab prantsuse päritolule
Raami kohta pole midagi öelda aga tekkisid muud mõtted. 18 sajandi lõpul tehti ju sealsamas konnasööjatemaal mõõdureform, kehtestati esialgsed meeter ja kilogramm. Kusjuures esialgse meetri ja kilogrammi etaloni hoitakse siiani Prantsuse Riigiarhiivis aga see selleks. Vähemalt on osa mõõdureformist jõudnud ka Maarjamaale ja jalgratta etaloniks on kehtestatud Riga, mida kusjuures hoitakse ilmselt siiani ühes Kadrioru elumaja keldris!! Tore, et ka siin impeeriumi ääremaadel tõsise teadusega tegeletakse!! Teen ettepaneku kõrvutada kõik foorumisse ülespandavad rattad Rigaga, siis on olemas reaalne võrdlusmaterjal, kui palju on kõrvalekaldeid etalonist.
RIGA on kahtlemata hea etalon, aga ma loon veel mõned etalonid: Minsk ja Ukraina on tulekul. Samuti väga novaatorlik ja teistmoodi etalon: Kokukas!