automoto.ee foorumid

Täisversioon: Automüügi portaalide kasutamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere, olen koostamas ülevaadet Eestis automüügi portaalide kasutamise kohta. Oleme tänulikud iga vastuse eest, mis meile antakse, kuna iga vastus viib meid lähemale meie eesmärgile. 

Meie eesmärgiks on luua automüügi portaal, mis viib selle tagasi oma algse eesmärgi juurde - aidata inimestel oma autot müüa/osta. Meie meeskonnal on selleks olemas ka omad ideed, kuid selleks, et luua keskkond, mida ka päriselt tahetakse kasutajate poolt kasutada, soovime ära kuulata võimalikult palju tagasisidet ning koguda veel ideid. Ikka selleks, et oma eesmärgi poole pürgida. 

Antud küsimustiku eesmärk on koguda statistikat Eestis automüügi portaalide kasutamise kohta ning saada kasutajatelt tagasisidet selle kohta, kui rahul ollakse vastavate portaalidega. Kui teil peale küsimustele vastamist jääb veel ideid, arvamusi või tagasisidet seoses automüügi portaalidega, palume selle kirja panna küsimustiku lõpus oleva Tagasiside küsimuse alla.

Küsimustik asub siin, vastamine võtab keskmiselt mõne minuti. Loodetavasti ei pea foorumi haldajad vajalikuks teemat kustutada, kuna selle eesmärk on selgelt ainult andmeid koguda, aga kui moderaatorid otsustavad, et teema ei sobi, siis olgu nii. Loodan siiski, et seda ei juhtu. 

Kui ise vastata ei soovi, taha või ei pea vajalikuks, siis võite küsimustiku lihtsalt ka edasi jagada ning sellega kaasa aidata millegi ägeda valmimisele. Aga tänan tähelepanu ja iga vastuse eest!
Millega siis praegused portaalid tegelevad kui mitte autode ostu ja müügi vahendamisega?

Erinevate 24-de ja Facebooki vastu sõtta minemine nõuab ikka väga tugevat seljatagust...

A.
Kindel autoportaali edu võti Eestis (aga vb ka baltikumis) AD 2017 tuleb siit: kanal minimaalselt sama tuntud kui auto24, hinnapoliitika (kindlasti!) odavam kui auto24.
Punkt.
ja tuntumaks saamiseks tuleb hakata rämedat raha reklaami sisse tampima. motors24 on minuteada tasuta kuulutustega, aga sealt ikka niipalju vaatamisi ei tule. edu valem tuleks siis, kui auto24 ära osta ja kinni panna ja odavamate kuulutustega oma lehega välja tulla Smile

EDU!
(11-07-2017, 14:47 PM)cesium Kirjutas: [ -> ]hinnapoliitika (kindlasti!) odavam kui auto24.

Nõus. 10+ 
Tehke midagi paremini.

Kunagi müüsin üht raskestimüüdavat saani (no ei old 2010 diisepassat), siis 
auto24-jas kuu hind 14€
mobile.de-s kuu hind 10€

Ühel on 2m vaatajat, teisel 200m. Pole ju normaalne. Eestis oleks 5ekas kuus vblla veel kuidagimoodi ok. 2,5 veel parem.
Nüüd krdid neelasid motorsi ka veel alla.


.
Lihtne on odavusele rõhuda, aga portaalid ei ela õhust ega armastusest. Selleks, et ennast kuulsaks teha, on vaja reklaamida. Selleks, et reklaamida, on vaja raha. Raha tuleb kuulutajatelt. Selleks, et kuulutajaid oleks ellu jäämiseks piisav kogud, on vaja reklaami. Jne

Selleks, et autode müügist internetis rääkides kinnistuks selle võrdkujuks liikurid.ee, peab olema võumekus teha väga suur investeering. Juhuslik küsitlus internetis on siin kasutu, vaja on suurt turuuuringut sellega reaalselt tegelejalt.

Tasuta kuulutuste sektoris on aga Facebook muutunud turu valitsejaks. Võidelda nendega?

A.
(11-07-2017, 17:34 PM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]Selleks, et ennast kuulsaks teha, on vaja reklaamida. Selleks, et reklaamida, on vaja raha. Raha tuleb kuulutajatelt. Selleks, et kuulutajaid oleks ellu jäämiseks piisav kogud, on vaja reklaami. Jne

Kui sa oled selgelt odavam, siis toimib ju reklaam suust suhu meetodil. Vabalt.
Miks sa SEAL oma autot ei müü, need ei küsi ju nii palju kui auto24, räägib sõber sõbrale.

Ja kui auto24 "ellujäämiseks" ostab teisi portaale üles, ju siis seda raha ikka on. Ja liigagi palju.

P.S. Sa töötad seal kuskil süsteemis?

.
Võib vabalt kallim ka olla kui kaubad seda kiiremini ja lihtsamalt omanikku vahetavad.
auto24  väga rahul ja ei kavatse küll mingi nurgataguse koha vastu vahetada . Tänapäeval see 5 -10 euri pole mingi raha enam .
(11-07-2017, 13:44 PM)Liikurid Kirjutas: [ -> ]...Küsimustik asub siin, vastamine võtab keskmiselt mõne minuti...

Panen küsimustike puhul taimeri käima, kui kuluv aeg on ette antud. Kui ei jõua, siis ei saada vastust. Nii, et ei tasu vähendada kuluvat aega, et rohkem vastuseid saada.
Okei, räägime ühest teoreetilisest portaalist.

Nagu iga teisegi äri puhul on sellise koha üldisem eesmärk teenida omanikele kasumit. Võtke või jätke. 

Selle saavutamiseks on vaja kahte asja: seda, et raha tuleks sisse ning et tulud ületaksid kulusid. Just see viimane osa on see, mis hiljem, pärast maksude maksmist ausa ettevõtluse korral kasumi ja dividendidena realiseerub.

Esialgu eksisteerivad peamiselt vaid kulud. Seda eriti juhul, kui sarnase teenuse pakkujaid on turul juba ees ja võimalused maailma vallutavateks uuendusteks on napid.

Vaja on töötajaid, töövahendeid, müügiportaali tarkvara. Veel miljonit pisiasja. Kõik see maksab raha. Raha saab kas sukasäärest, investorilt või pangalt. Kaks viimast tahavad saada veekindlat äriplaani ja osa kasumist. Sukasääre varud ei pruugi aga vajaliku suuruseni ulatuda. Ja tegelikult ju tahaks selle sinna sukasäärde ka protsentidega tagasi panna...

Siis on veel selline asi, nagu toote hind. NB! Toote hind ei ole 100 protsenti omaniku kasum.

Lisaks on tootel omahind. Ehk siis kõige selle töö hind, mis on tehtud ja mis tehakse selleks, et toode eksisteeriks. Omahind ei tohi olla liiga kõrge, sest see viib kliendid.
Kujutagem ette, et me oleme kulutanud 1 miljonit eurot. Me ei saa seda lajatada esimesele kliendile selga ja loota, et teisest kliendist alates hakkab 99 protsendi ulatuses kasumist jooksma. Selline äri toimib vaid väga erilistel juhtudel. Tavaliselt ei tule kedagi, kes selle miljoni teile tooks.

Kulud tuleb seega jaotada suurema hulga klientide peale. Kui meil on miljon kindlat klienti, siis on kulud ühe kliendi kohta 1 turgik per kärss. Täitsa mõistlik ju? Aga kuidas leida see miljon klienti?

Ideaalmaailmas võiks ju hea teenus leida oma miljoni vaid suusõnalise info põhjal, aga reaalses maailmas see nii ei käi. Ikka tuleb teha reklaami ja kulutada vahendeid enda tuntuks tegemisele. Nii raha kui ka aega. Toote arendamine nõuab ka pidevalt raha ja aega.

Veekindel äriplaan ei seisne selles, et me pakume sama teenust soodsama hinnaga. Lootus, et kliendid selle peale täiskoosseisus üle jooksevad, on lapsik. Saab heal juhul kätte eriti hinnatundliku kliendi, kes on niigi kolinud moluraamatu kommuunidesse ja kaupleb seal. Sisuliselt tasuta. Laeb pildid ja info ülesse ning ootab asjast huvitatud inimese kõnet.

Kui ise pakkuda sarnast tasuta kuulutamise teenust, peab seal juures olema miski, mis toob tagasi selle võimaldamisega seotud kulud. Reklaam näiteks. FB-l on üle maailma 1,9 miljardit AKTIIVSET kasutajat. See on reklaamiandjatele väga magus suutäis ning selle olemasolu võimaldab FB tegijatel reklaamide edastamise eest küsida märkimisväärseid summasid. Ja FB kasutaja saab näiliselt tasuta teenuse.

Paljukirutud a24.ee ei sündinud ka lihtsalt õhust ja armastusest. Sinna on investeeritud aega ja vahendeid pikki aastaid. Toodet on täiustatud ja täiustatakse pidevalt. See on toonud kliendid ja ka tulu.

Aga alati eksisteerib muidugi võimalus, et keegi suudab tõepoolest luua teenuse, mis ongi parem või millel on funktsioonid, mida keegi varem pakkunud ei ole, aga nõudlus mille järele on olemas.

Võib-olla on uue portaali tegijatel tõesti tagataskus trumpäss, mille välja käimine võtab teistel sama teenuse pakkujatel ninast vere välja. Ehk tõesti on tulemas uus Samsung või Apple, kes Nokial mahlad välja laseb ja ajaloo kolikambrisse saadab. Tahaksin loota.

Aga mu enda kogemus ütleb, et paberil on kasumi teenimine hoopis lihtsam kui reaalses elus. 

A.
Üks sõber tegeleb veebilehtede loomise ja arendusega. Iga nädal tuleb mõni soovija, et teeme uue rate.ee, osta.ee või muu sarnase asja mida on juba kümneid olemas. Lihtne nõks selliste omaarust miljoni ideele tulnutega suhtlemisel on ettemaks ja siis hakkab mõistus koju tulema vaikselt.
just äsja käis kuskilt läbi mingi uus müügi leht. kuulutusi oli, aga otsing oli vigane nagu ikka. seega seda kohta rohkem ei pruugi. misiganes järjekordset asja tehes on oluline vaid see, et asi on kasutatav ja funktsionaalsem kui konkurendid.
Miks peaks müüjad kolima a24 pealt teise keskkonda? Hind? Vaevalt. Keskmise auto müügihinnaga võrreldes on 14 euri liiga vähe, et midagi määrata. Suvaline tingija tingib auto hinnast rohkem alla.
Viimase sendi koonerdajaid püüda pole mõtet, need lähevad nagunii tasuta okidokisse või fbsse või margifoorumisse.

Järelikult peaksid sa uues keskkonnas pakkuma midagi kvalitatiivselt paremat.

Miks minu silmis a24 võttis kb, soovi jms "vanade tegijate" käest turu ära töötava otsinguga ja sellega, et igal müüdaval autol on hind. Need kaks asja ajasid mind äärmiselt närvi "vanade" keskkondade juures. A24 juures mind märkimisväärselt midagi närvi ei aja. Soov näiteks pole siiani aru saanud mis on otsing ja kuidas seda kasutatakse. Aga pole parata, kui võetakse kiviaegne loogika alla ja keevitatakse metro ui otsa. Eeskujuks olev blocket on ka paras p*sk, kui otsingust rääkida.
pean siinkohal mainima, et a24 otsing on ikka vääääääga nõrk.
soov muidugi tuleb veel jupp maad tagapool.
ja mistahes keskkond vallutab turu, kui selle kaudu saab müüja kaubast lahti ja ostja leiab sobiva asja.
(12-07-2017, 12:15 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]pean siinkohal mainima, et a24 otsing on ikka vääääääga nõrk.
...

Võrreldes millega?

Eks parandamise maad ole ikka, aga ma ei oska millestki puudust tunda. OK, mõned valikud on minu jaoks ebaloogilises järjekorras, aga need leiab ka lõpuks üles.
mis siin võrrelda. proovi ise.
näiteks on eesmärk leida kuni 3,5 tonnine kallur.
ilmselt valid kaubik ja veok.
aga edasi?
massi ei saa otsingus kuidagi sorteerida.
kalluri võib mudeli täpsustusse kirjutada.
leiad kaks masinat.
võtad kalluri ära, leiad kõik kaubikud ja nende hulgas juba mõni kallur rohkem.
massidest aga saab aimu vaid iga kuulutust ükshaaval avades juhul kui müüja on info pannud.
päris veokate hulgas on masside valik. sealt leiab ka pisikesi. osa kattuvad.
nii, aga kui tahan leida küljele kallutava, alu. portedega ja hüdro väljavõttega auto?
ilmselgelt on andmebaas lahja. no taiplik müüja kirjutab tekstina kogu jutu.
abiks küll, aga otsing seda ometi ei leia.
aga valuveljed ja nahkistmed on valikutes.
neid märksõnu on kuhjaga, mida otsing võiks leida ja mille sisestamine võiks olla lihtne ei-jah linnukeste teema.
praegu on nii, et kulutan tund või rohkem, et teada saada, mida pakutakse.
kas on ikka igati korralik asi?
ja selleks ongi loodud 
http://www.rasketehnika.ee/
(12-07-2017, 21:40 PM)diesel Kirjutas: [ -> ] 
neid märksõnu on kuhjaga, mida otsing võiks leida ja mille sisestamine võiks olla lihtne

Auto24-s on foorumi alajaotus - It küsimused ja ettepanekud.
Kirjuta oma mõtted sinna! Siin susisemine ei muuda midagi.
Lehti: 1 2