automoto.ee foorumid

Täisversioon: Rudoni jalgratas
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Sai kola seest välja tiritud oma vanaonule kunagi kuulunud Rudoni nimeline jalgratas.
Mulle kui täielikule jalgratta võhikule tundub olema suht komplektne. Võibolla isegi leiaks komplekti käiva pumba ülesse(mäletan,et see oli ka olemas)
Ratas ise täbaras seisus. Veljed ikka roostest karmilt kahjustatud ning osad kodarad ka katki. Raamilt kroom ka maas jne. Võtmete kotist on kahjuks säilinud vaid üks pool Sad
Igaljuhul tekkis mõte see ratas lahti võtta ja äkki korda teha,päris selliseks nagu ta oli.
Kuna aga pole ise elu sees ratast veel ehitanud,siis uuriks teadjamatelt nõu.
Kuidas tuvastada originaalsete jubinate(porilauad/pedaalid,lenks jne) olemasolu ja väljalaske aastat?
Sellest,et see rahaliselt ilmselt just parim business blän ei ole,saan ma ka ise aru. Kindlasti saaks kusagilt sellise ka osta. Aga see ikkagist mu vanaonu oma. Ja teeks siis tänutäheks selle vaikselt korda.
Ärge siis võhikut kohe mättasse lööge Big Grin 
Asjatundjatele lollina tunduvaid küsimusi tuleb ilmselt veel küll ja küll.
Väga ilus asi. Minu salarudoni pole pooltki nii heas seisus aga mitte sellest ma ei tahtnud rääkida. Kõigepealt peame alustama sellest, et on vaja üles pildistada tagarummul olevad jutud ja kirja panna või pildistada raaminumber, siis saab ka aasta kohta midagi arvata.

Üldiselt raami ja porikatega tundub asi lihtne, tuleks puhastada ja mitte originaalvärvi rohkem kahjustada, las ta olla selline natuke kulunud, see annabki talle õige tunde juurde. Enamuses tundub, et on sobivad asjad küljes aga kõike need pildid muidugi edasi ei anna ka, ühel pildil tundub esratas imeiku profiiliga ja teisel mitte, kott on Läti Erenpreisi oma jms pisiasjad. Tahaks valges tehtud paremaid pilte või äkki saab kunagi kusagil isegi näha?
Ma ise pesitsen ja ka hobitöökoda on Viimsis. Ja ratta toon ilmselt lähipäevil omale töökotta kuna ta jääbe õele ette seal garaazis. Nii,et kui siia kantti asja on siis saab kindlasti vaadata kui huvi.
Üritan leida ja kirja panna ning pildid teha ka kõikidest leiduvatest numbritest. Ehk siis saab aimu mis ja millal.
Kas Rudonile pandi ketikaid nagu tuju tuli? Ma olen siiani trehvanud nägema vaid lumehelvestega. See on aga midagi hoopis muud ja meenutab Opelit?
Mis riigis ja mis aastatel seda kondimootoriga liikurit valmistati?
See eelmainitud link ei vasta eriti täpselt kummalegi püstitatud küsimusele, on siin ju peale velomuusuemi tekstide kirjutamist nii mõndagi välja koorunud. Neid rattaid pandi kokku Eestis aga raam ja kogu mudru olid tellitud Saksamaalt, raam Baueri tehasest ja ülejäänu tont teab kust. Selge on see, et ka sildid on ilmselt sealt tellitud, sest ebays liigub tihti sarnaseid silte aga mingite muude nimedega ja peal ka Saksa linnade nimed. Tootmisvahemik on laias laastus umbes 1928 kuni 1940.

Konkreetse ratta kohta ei oska öelda, kuna pole veel raaminumbrit jms infot saanud.
Ratas sai garaazi ära toodud. Hetkel lihtsalt värvikambri ehitusega tuli takus ja pole olnud aega rattalt numbreid piiluda. Aga üritan seda lähiajal teha.
Jah, aega pole meil kellelgi! Ja arvesta tõsiasja, et selle numbri vaatamiseks läheb ajakest tublisti, sest number on 7-kohaline. St, et antud Rudoni on ilmselt 1938 - 40 valmistatud partiist. Ka antud foorumis on Rudonidest eelnevalt juttu olnud. Teema Rudoni paistab tõesti väga heas komplektsuses, ainult mainitud ketiratas tekitab tõesti kahtlusi, sadula kohta ei oska arvata, pole selle teema sepp, aga ilmselt on ikka algne. Kui esiporika esiotsas on auk/augud, siis sinna on käinud porilauamärk, ilmselt Baueri lõvi.
Ja kott on uhke lätlane ;-) Kas meestekatele pandi ka kaheosaliste kummidega pedaale või oli see vaid naistekatele reserveeritud privileeg?
(01-08-2017, 18:35 PM)omenaossi Kirjutas: [ -> ]Kas Rudonile pandi ketikaid nagu tuju tuli? Ma olen siiani trehvanud nägema vaid lumehelvestega. See on aga midagi hoopis muud ja meenutab Opelit?

See on õige ketiratas. Varasemate kohalt pole kindel aga tean veel ühte kolmekümnendate lõpu Rudonit samasuguse ketikaga.
Jäi siis ratas jälle natuke ette ja meenus, et pidin sealt midagi vaatama. Parem hilja kui mitte kunagi.
Raamil number 1114354  ja tagarummul kirjad 40   M
                                                                   Torpedo
                                                                   siis mingis väga peenes kirjas midagi
                                                                   DRP
Mingeid muid nummereid sealt nagu ei paistnud. Samas on ka osa tugevalt rooste poolt kahjustatud. Peaks seal olema veel nubreid?
Meenub minulegi nii mõndagi, unustasin kiire jahutuse eesmärgil sügavkülma seatud õlled kappi ja pidin ju kunagi seda ratast oma silmaga vaatama tulema. Esimene kahju on ilmselt korvamatu kui purgid lõhki on löönud aga teise kahju osas saab ehk midagi veel parandada. Nii raaminumber kui jutt tagarummul viitavad 1940 aasta toodangule, muu tähtis ja oluline on juba ilmselt eelnevalt juba öeldud!
Jah. Jalgratas kerkis tegelikult esile,kuna poiss peab koolis tegema järgmise kooliaasta lõpuks mingi loovtöö ja kaitsma seda ka. Rääkis ja mõtles siin igasugu asju,ning mingi aeg mul garaasis natuke abistades tuli järsku ja küsis,et mis ratas see on. Seletasin siis,et see on tema vana vanaonu ratas. Siis läks veel mingi aeg mööda,kui poiss tuli uuesti ja ütles,et ta natuke üritas selle ratta kohta uurida aga eriti midagi ei leia. Jalgrattamuuseumi lehele jõudis ja midagi leidis veel. Et Eestis kokkupandud ja Saksa juppidest.
Siis küsis,et kas ma oleksin nõus temaga koos tegema seda loovtöö projekti. Ja,et kas oleks võimalik näiteks see ratas korda teha. Nii,et sellega sõitta saaks. Et ma aitaksin värvimisega ja tema võtaks lahti ja paneks kokku.
Kui ikka 14 aastane poiss tuleb ja oma isalt sellist asja palub ei ole võimalik EI öelda. Kuna ma aga ei taha seda lihtsalt üle värvida vaid korralikult korda teha,siis läheb see projekt natuke suuremaks. Valmimise tähtajaks on 11 kuud.
Nii,et eks kajastan ka siin selle rattaga tegelemisest. Täna õhtul vaatasime natuke lähemalt ratast ja midagi pole öelda. Tööde nimekiri on ikka päris pikk. Suurim peavalu on ilmselt kroomimisega seotud.
Poiss lasi kõik poldid mutrid petrooliga üle. Homme tilgutab veel korra peale,enne kui üritab lahti hakata keerama.
Autode kõrvale päris huvitav projekt. Eks paistab mis tuleb.

Kui kellegil on aimu kohast mis pakuks korralikke kodaraid,siis vihjed on teretulnud. Nimelt on enamus kodaraid nii roostes,et need on võimalik väikse vaevaga pooleks murda.


Originaalist on puudu ka veel tööriistakott, jalgrattapump, ning esiporitiival olev embleem. Ütlesin poisile,et otsiks milline see embleem võis välja näha. Vihjasin ka Baueri vabrikule. Leidis ainult mingeid Baueri kirjadega embleeme.
Ka rehve on uusi vaja. Vanad on lössis seismise kohatl lõhki.
Ehk ülal mainitud asju võib samuti lahkelt pakkuda kui kellegil leidub või omab vihjet nende leidmise osas.
Mul on paljudele küsimustele vastused aga trükkida ei viitsi :-D helistan ja tuleks ratast vaatama ning räägiks juttu, number on vist mul olemas

Porilauaembleemi on saksast vabalt saada, hetkel odavaim ebays

https://www.ebay.de/itm/Tolles-Fahrrad-S...SwDMNbBcD4
Nummer mul profiilis olemas. Üldiselt olen Viimsis paikne,aga vahest peab materjali hankimiseks ka linna külastama.
Aga ei ole probleemi ka õhtusel ajal tulla kui vaja,kuna garaaz suht ligidal. Nii,et helista ette ja astu läbi.

No vot. Mu saksa keel olematu ja vihjasin poisile,et otsigu Fahrrad bauer emblem. Aga lõvi kurjami unustasin ära.
kõik kena, aga äkitse seda lõvi ikka ei paneks.
tasub vaadata õigemaid asju ja odavamate hindadega ka:
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40...r&_sacat=0
(09-06-2018, 15:30 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]kõik kena, aga äkitse seda lõvi ikka ei paneks.
tasub vaadata õigemaid asju ja odavamate hindadega ka:
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40...r&_sacat=0

Misasi see õigem asi on antud lingil? Ühelgi Rudonil pole küll ümmargust Baueri porilauamärki kunagi küljes käinud.
Sellel rattal oli kindlasti lõvi ees. Ei olnud sellist baueri embleemi. See lõvi oli veel 10a. tagasi ka täitsa olemas ning ma ka teadsin kus ta paikneb keldris. Sama asi ka tööriistadega ning pumbaga.
Tänaseks on õde vanematekodus korda loonud ja ilmselt selle kusagile ära pannud. Oli päris veendunud,et ka nägi seda koristades ja pani selle kindlasti kenasti ära. Mingil juhul ei visanud ära. Nii,et oli lõvi.
jah, lammutan mina ahju ja muudkui mõtlen, et bauer ja bauer ja mis krdi bauer, rudoni ju krt. 
võtsin kohe suurema ämbri tuhka ja valasin endale pähe ja arvasin, et foorumis on keretäis soolas.
jama kui inime üritab iseendast targem olla ja kirjutab enne kui mõte järgi jõuab.
palun vabandust.
Lehti: 1 2