automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ventilaatori remont
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kunagi pitsakohvikus oli mul lae all tsentraalne ventikas. Kuna sai uude kohta kolitud siis ei läinud seal seda enam vaja. Maha monteerides töötas veel,kuigi hääle järgi enam vist mitte täis tuuridel.
Nüüd siis seisnud 2 aastat ja tekkis plaan panna töökoja värvi ettevalmistuse ruumi(mitte värvikamber) väljatõmbeks.
Aga vot ei võta eluvaimu enam sisse. Käisin näitasin IT bussi omadele ja ühes kodumasinate remondi butiigis ka. Ei osatud midagi kosta ega arvata, parandamisest rääkimata.
On keegi kokku puutunud või teab kohta kuhu viia selline asi?
Või äkki pole parandamine mõtekas ja odavam kusagilt toimiv vaadata?

PS! ise elektrit ei jaga.
Kas ainult suriseb?

Kondekas on elus?
Vihje ka: Madis  Rolleyes
Kondeka vahetasin ära. Ei surise ega urise. Madist ei julge sellise pisiasjaga tüüdata. Tal niigi aega puudu alati.
Kas mingi pinin tekib elektrit andes? Kui jah, siis hoia vool sees ja pööra äkiliselt ümber telje kui ventikast lükata ei saa.
Ei tee mitte midagi. Keerutasin tiivikust ka. Täitsa tumm on.
Huvitav, kui pikaks võiks see ventilaatori teema venida siin foorumis, kui ühe küla mehed  (Wagoneer ja Marko, profiilis Viimsi) üksteisele hiromantlikult lahendusi pakuvad. Ehk on naised kurjad ja tigedad, et mehi kokku ei lasta?  Kummaline elu seal Viimsis.   Sad
Arvutitagant klõbistades on ju ikka mõnusam asju remontida, ei lähe käed mustaks ega midagi.
Liinibuss teel punktist punkti jääb korraga põhjusetult seisma.
Bussijuht viskab vihaga teki bussi alla ja hakkab nokitsema.
Kruvib, kratsib, tatistab...
Üks väike poiss vudib ligi ja sakutab remondimeest säärest: «Onu! Mina tean, mis bussil viga on.»
«Onul on väga kiire, ära sega!»
Pärast viitteist minutit peamurdmist ja proovimist bussijuht märkab jälle seda väikest poissi liginemas: «Onu! Mina tean, mis bussil viga on.»
«Kuulsid, mis ma sulle ütlesin? Ära sega! Onul on tähtis asi teoksil praegu!»
15 pingelist minutit helistamist ja sõimu jälle möödas, aga poiss ei jäta tüütamast. Tuleb püha viha täis õnnetu bussijuhi juurde ja lausub veendunult: «Onu! Mina tean, mis bussil viga on.»
«Jah! No mis tal siis viga on?»
«Buss on katki!»
Härra on kuidagi kuri täna...
Huvitav, kas ma oleksin pidanud eile keskööl minema ventikat uurima?
Pealegi olen kindel, et sel ajal oli vent linna suunal luku taga ja Wagoneer Rohuneeme suunal naise kaisus.
Milleks selline postitus?
Ei ole küll elektrimootoreid käima utsitanud peale akutrelli ja maki alalisvoolumootorite, aga selles ventikas paistab pesitsevat 1f asünkroonmootor, välisrootoriga. 
Ühefaasiline tähendab, et vajab käivitamiseks kondensaatorit, millega tekitatakse faasinihe ergutusmähise jaoks.
Väisrootor tähendaks, et püsimagnetid ei pöörle mitte mähiste seespoolel, vaid koos toruja tiivikutsentriga ümber mähiste.
 
Ehk ehituselt lihtne ja peaks olema igavesti töökindel, kuna pole harjasid/kontakte.
https://youtu.be/eqsY0mXm9-0?t=45s
Surm võib saabuda mähiste läbipõlemisel ja mittekäivitumine võib olla tingitud kondensaatori puudumisest/ühenduse katkestusest/mittekorrasolekust.

Kuna kondekas on uus, siis võib esialgu välistada selle katkioleku.
Kuna võrku ühendamisel võrgukaitset elektrikilbis läbi ei põleta, siis mähise lühist ka kohe ei kahtlustaks.

Seda, kas kondekas tegelikult ka skeemis osaleb ehk kas juhtmed-ühendused on õiged ja korralikud, saaks kontrollida võrguotstelt multimeetriga takistust mõõtes ja kondeka otsi lühistades.
Kui võrguotstel takistus kondeka lühistamisel ei vähene, siis on juhtmete/kontaktide probleem.
Kui võrguotstel takistus kondeka lühistamisel väheneb, siis see on OK, aga peaks mähiste lisamõõtmisi tegema ja takistuste reaalväärtusi hindama, et kas on alust kahtlustada lühiskeerdusid. 
Kui võrguotstel üldse takistust ei ole, siis peab sügavamale kaevama, kas mähis läbi või juhtmed/kontaktid halvasti.
Kuipalju see (aktiiv)takistus mähisel ehk võrguotstel reaalselt olema peaks, ei oska öelda, ei ole kunagi mõõtnud Smile  Mõnikümmend oomi kuni mõned kiloOomid, pakuks.



Esmalt võiks muidugi piiluda ka sinna kontaktikarpi, kas seal kõik pealtnäha korras.
Väga õige, ma lihtsalt ei viitsinud eile õhtul sellega tegeleda Big GrinBig Grin
lisaks 1f asükroonid hakkavad kõik tööle ka proovimisel ilma kondekatta.lükkad voolu mähistesse ja käega keerad võlli ehk antud juhul tiivikut ja korras mootor hakkab vaikselt pöördeid tõstma kuni saavutab norm kiituse.ei pretenteeri absoluutsele tõele,aga niivisi olen seni ise hakkama saanud.