automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz MM-V 1942
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Internetist leidsin ühe hea pildi kus üks Gaziline on selili. Pildilt on näha et silla kohal raamil on kummipadjad. Kasti all ääres olevaid koormakatte konkse on ka näha

[Pilt: WtN5z6y.jpg]
Samad kummipadjad 1939 varuosakataloogist. See kataloog kajastab pigem 1938 aasta juppe. Mitmeid teada olevaid muutusi kataloogist näha pole.
Kusjuures 47 aasta kataloogis on see padi juba teise koodiga.

[Pilt: IFpwq8k.jpg]
(26-12-2017, 23:02 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]Ühel starteril on väljamaa kirjadega polt...

[Pilt: VXhZfNT.jpg]
Kas sellel starteril mingit aastaarvu kusagil pole. Gaz A asju uurides selgus, et väga paljusid detaile polnud nõukogulased ise algusaastatel tootma ja neid imporditi Ameerikast kuni 1935 a-ni kaasa arvatud. !936 a.-l läks tootmisse M1. See oli juba komplekteeritud isetoodetud vidinatega.
Pirka on kadunud. Muide ta on teisest starterist natuke erinev. Eile kodus vaatasin pilte ja ta võib isegi olla see vana Gaz A aegne starter. Õhtul panen pilte ja selgitan miks ma nii arvan.
Selle selili lamava AA/MMga seoses. Hr. Sidorov juhtis tähelepanu sellele et kasti põhja servalauad on paksemad. Sellel põhjusel et sinna saaks hinged ja konksud paremini kinni. Kui hoolega pilti vaadata siis on seda paksemat lauda natuke näha isegi...
Ma ühelt negatiivilt leidsin kunagi sellise pildi. Tegevuskohaks Tartu ja 50ndad.

[Pilt: gazmm_tartu195x_tr1.jpg]
Alati kui ma näen sellist toredat veokit meenub mulle kohe ûks Kuldse Trio viisijupp. 
https://youtu.be/Ie4u9nzOkbM
Kas videos on kasutatud GAZ i vòi Fordi?
Nagu ma aru sain, siis tehti neid Ford-AA masinaid ka Saksamaal. Siit ka minu kahtlus, et ka seal võis Venemaast ja Fordi enda tehasest sõltumatult toimuda mingi elukestev modifitseerimine ja trofee saagina jäi neid ka siia maha?
Ega ei tea jah. Ma küll ei tea kas ja kui palju nad seal Kölni tehases AAsid valmistada jõudsid aga ma arvan et mitte väga palju. Sest tootmine algas alles kuskil 1931. Tehase nurgakivi pandi 1930 oktoobris alles paika. Berliini tehas jäi kitsaks Model A tootmiseks. Ja see tehas käis Henry Fordi enda pilli järgi. Kui ma ei eksi siis Ford company oligi selle tehase omanik. Palju seal omaloomingut tehti ei kujuta ette...
Genekas sai valmis. Loodame et laeb ka. Simulaator on olemas aga 6v võimalust sellel pole. 6v akut ka pole millega ergutust anda. Aga juba juhatati spetsialisti juurde. Peab tiiru Viljandimaal ära käima.

Harjade katte polt sai vist valepidi...?

[Pilt: gvwRnsA.jpg]

[Pilt: YsfEisq.jpg]

[Pilt: 6cEuccb.jpg]

[Pilt: BETAzUP.jpg]
(27-12-2017, 10:53 AM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]... Hr. Sidorov juhtis tähelepanu sellele et kasti alumised servalauad on paksemad. Sellel põhjusel et sinna saaks hinged ja konksud paremini kinni...

Võib olla ka teine põhjus, ma ravan, et tähtsamgi.
Koorma laadimisel saavad äärmised lauad rohkem vatti, kuna keskmised on teiste vahel ja kannavad üheskoos.
Kindlasti pole ma seda tüüpi genekat näppinud. Veidi hilisemad väljalasked olid komplekteeritud selle harjade katte aluse papist "tihendiga" või kuidas seda nimetada. Äkki see kah kunagi sünnihetkel oli papist tihendiga.
Tihend paistis serva alt välja.
(27-12-2017, 23:52 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(27-12-2017, 10:53 AM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]... Hr. Sidorov juhtis tähelepanu sellele et kasti alumised servalauad on paksemad. Sellel põhjusel et sinna saaks hinged ja konksud paremini kinni...

Võib olla ka teine põhjus, ma ravan, et tähtsamgi.
Koorma laadimisel saavad äärmised lauad rohkem vatti, kuna keskmised on teiste vahel ja kannavad üheskoos.

Nõus, see võib täitsa olla.

(28-12-2017, 00:47 AM)aavu Kirjutas: [ -> ]Kindlasti pole ma seda tüüpi genekat näppinud. Veidi hilisemad väljalasked olid komplekteeritud selle harjade katte aluse papist "tihendiga" või kuidas seda nimetada. Äkki see kah kunagi sünnihetkel oli papist tihendiga.
Tihend paistis serva alt välja.

Ei oska öelda. Minu omadel märke papist polnud. Kataloog ka nagu ei näita. Võibolla oli see nii elementaarne et ei peagi näitamaSmile

1939 kataloog...

[Pilt: Xh6q38m.jpg]

1947 kataloog...

[Pilt: 9t3ivk6.gif]
(27-12-2017, 23:15 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]...Harjade katte polt sai vist valepidi...?
Kui genekas on oma kohal, siis peab kruvikaga saama polti lahti keerata. Siis on õigetpidi.  Selle aja masinatel tuli harju puhastada töö käigus.
Valepidi on jah. Ei tea kas panna sinna plekile papp ka vahele või mitte?

Süütepool sai uue kuue... Mõõtsin takistusi ka ja tundusid loogilised.

[Pilt: 20171228_095001.jpg]

[Pilt: 20171228_094859.jpg]

[Pilt: 20171228_094851.jpg]

[Pilt: 20171228_094918.jpg]
Olen seda teemat juba kaks korda vähemalt läbi sirvinud. Veider tunne tekib seda kompotti jälgides. Veider, seda kõikse paremas mõttes :Big Grin
Kuidas mõnel on selline teistmoodi motivatsioon sedasi masinat ehitada/taastada. 
Jälgin huviga ka edaspidi. 
Tonnide viisi edu und jõudu nokitsejale.! Smile
Tänud! No leidub ka hullemaid vendi. Näiteks hr. Raju kes pani täiesti nullist AAA kokku. Vähemalt 10 korda haruldasem pill kui MM.

http://vvm.vanatehnika.ee/?p=88

Ja hiljem Gaz 67b.

Ja muidugi hr. Talupoeg Taluja kes pani ühe ameerika veoauto täiesti molekulidest kokku.

Jne jne...
Starter sai laua alt laua peale tõstetud ja lahti võetud...

[Pilt: 20171228_090243.jpg]

[Pilt: 20171228_114750.jpg]

Lüliti peab ühe teise starteri pealt võtma. See lüliti on omadega läbi. Mingid kirjad tulid ka nähtavale. Starteri pirka pealt võis ka aimata kirja 6V XI 40. Muud välja ei lugenud.

[Pilt: 20171228_114831.jpg]

Egas midagi. Kokku tagasi ja loodame et toimib. Ja kui ei toimi siis olemas olev mootor käivitub vändast esimese neljandik pöördegaSmile
Generaatori harjade kaitseplekki peab lihtsalt maha saama selleks, et laadimist reguleerida.See toimub kolmanda harja nihutamisega.
Tänud!

Starter sai kokku. Lüliti on peal lihtsalt dekoratiiv esemena. Ühe traktori pealt tuleb parem lüliti maha kruvida...

[Pilt: 20171228_114329.jpg]

[Pilt: 20171228_131347.jpg]

[Pilt: 20171228_171624.jpg]

[Pilt: 20171228_171707.jpg]

[Pilt: 20171228_131452.jpg]

Korrektne oleks pirka ka ära taastada aga vot ei teagi milline see olema peaks. Kui kellelgi on siis oleksin tänulik kui pildi saaks sellest...
kaunis. millega sa metalli puhastad?