automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz MM-V 1942
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tänud! Hind on minu imeõhukese rahakoti jaoks natuke liiga kõrge. Seda enam, et käiku läheks ainult paar pisiasja nagu punn gaasipedaali juures ja tulede kandur. Võibolla prooviks ampermeetrist ka asja saada. Muu on nagu enamvähem olemas juba samas säilivuses. Aga muidu kui keegi tahaks väga Gaz AA(raam on tal AA) ehitamist nullist alustada siis 1000 euri eest oleks siin võibolla kraami küll. Kuigi AA on täiesti erinev auto MMist, kui detailidesse minna. Erinevusi on väga palju(kui tahta 100% originaali) ja Eestist on raske juppe leida.
Käisin metsas ühte põlenud MMi jäänust rüüstamas(omaniku loal muidugi). Paar vidinat sain mida mul veel polnud....

[Pilt: 20180516_192817.jpg]

Astmelaua kandurid. 1 esimene ja 2 tagumist. MMi puhul tegelt siis 2. Ja 3.. Esimene kandur oli MMil lihtsalt painutatud vinkel

[Pilt: 20180516_192757.jpg]

Oluline katusekonstruktsiooni detail mida ma varem näinud pole. Pildil on sõlm mis ühendab ukse tagumise piida ülemise otsa katuse- ja uksekohalise puittalaga. Auto küljes on ta kabiinist seest vaadatuna juhi tagune ülemine nurk.

[Pilt: 20180516_192708.jpg]

Armatuuri valgusti. Kehvake aga vähemalt nüüd oskan laatadelt ja riiulitelt otsida. Varem ei teadnudki milline ta täpselt on

[Pilt: 20180516_183800.jpg]

Akukast jäi veel metsa sest ei saanud teda kätte. Mõni teinekord jälle ja siis juba õigete vahenditega
Lätis kaevati mingi kabiini raibe välja. Põhjaplekki ja istme alust tahaks endaleSmile
Tahtsin puukide eest ka hoiatada. Kõik hea kraam on tihedates võpsikutes aga seal on ka puugid. Kellelegi pole puuk mingi uudis aga päris palju on neid see aasta. Just käisin EMOs ühte eemaldamas. Ise ei saanud selja pealt kätte.

https://www.antik-war.lv/viewtopic.php?f...ef5b9da198
Autojumalatele peab jälle küünla panema põlema kuhugile. Vanarauas jalutades oli hunnikust eraldi üksikult maas selline junn...

[Pilt: 20180523_180249.jpg]

Tegu on muhvi või flantsiga mis hoiab tagumist kardaanitoru raami küljes. Väga heas korras ja isegi tihend oli sees alles.
Sai uurima hakatud et ehk on veel midagi. Oligi...

[Pilt: 20180523_180227.jpg]

[Pilt: 20180523_180347.jpg]

[Pilt: 20180523_180404.jpg]

Kardaani võll on riiulist. Liigend sobis ideaalselt nuuti. Ehk on õige?
Katkine veljevõti tuli ka. Ma ei tea kas ta on Gaz AA originaal või ei aga Ford AAl oli samasugune tööriista komplektis...

[Pilt: 20180523_180315.jpg]

[Pilt: 20180523_180325.jpg]

[Pilt: 20180523_180338.jpg]

Täna sai härra Sidoroviga võsas ragistatud ja ühte Zisi raibet uuritud. Talle näitamiseks võtsin ühe teise puru lastud Zisi juurest toodud kabiinipleki. Seda auto peale tõstes avastasin et ta on kahest tükist. Kas ehk sõja ajal kasutati jääke ära?

[Pilt: 20180523_180459.jpg]

[Pilt: 20180523_180510.jpg]

Uurisin ühte käigukasti mis mul vedeleb. Uuematel MMidel on kasti küljes kõrv mille külge kinnitus varras, mis omakorda kinnitus raami külge. Sellel kastil see kõrv puudub. Nuut on ka veider. Minu kardaaniliigendid sinna otsa ei sobi.
Mina arvan et see kõrv tekkis käigukasti külge koos uuemate mootorikinnitustega. Uute kinnitustega tekkisid mootori tagaotsa ja raami vahele kummipadjad ja kuna esisild toetab ka kasti külge siis küllap oli vaja see jama ära toestada. Praegu kahjuks kõrvaga kastist pilti pole...

[Pilt: 20180523_180726.jpg]

[Pilt: 20180523_180733.jpg]

Suur müsteerium on see et kuna tagumised mootorikinnitused muutusid. Sest mul on asitõendeidSmile et MMid olid algul vanade, ehk siis AA mootori tagumiste kinnitustega
Panin uuema ja vanema kasti kõrvuti et oleks aru saada milles erinevus on... paremal uus ja vasakul vana.

[Pilt: 20180524_022154.jpg]

[Pilt: 20180524_022200.jpg]

Peamine erinevus ongi selles kõrvas. Seega korpused on erinevad. Muidugi alati saab selle kõrva sealt maha lõigata. Ma ise arvan et kuna mul lähevad käiku vanatüübi tagumised mootorikinnitused siis pean kasutama ka vanatüübi kasti. Peab spetsialistidega konsulteerima ka veel...
Käigukangi nupud on ka erinevad. Vanemal kastil on nupp malmist ja uuemal bakeliidist vms...

Vanem...

[Pilt: 20180524_041004.jpg]

Uuem...

[Pilt: 20180524_041013.jpg]

Kas nad ka nende nuppudega vabrikust välja tulid? Seda ei tea vist keegi?
Täna käisin abis ühel mehel kuuri koristamas. Muuseast leidsin sellised vidinad. Jagaja üle on hea meel.

[Pilt: 20180524_181123.jpg]

[Pilt: 20180524_181144.jpg]
Ühtegi korralikku juppi praegu külge ei pane. Need ootavad oma aega. Praegu viskan selle mootori peale kuni hapukurgi hooajani, mil on loodetavasti rohkem aega... jagaja on vale sest õiget bakeliit osa veel pole.

[Pilt: 20180524_040926.jpg]

[Pilt: 20180524_040949.jpg]

Kõikvõimalikud poldid hoidke alles kui sellist masinat ehitate. Raske on leida tollmõõdus ja veidra pea mõõduga polte...
Korralik rotikas on ta praeguSmile see sõjajärgne MMi tuli on häbematult väike küll. Praegu veel õiget laternat pole leidnud. Veljed on ka praegu valed. Ja need all olevad sillad ka käiku ei lähe. Paremad ootavad teises garaazis oma aega.
Peab ütlema et selle risu kokkusättimise käigus tuli palju üllatusi lagedale. Igasugu erinevaid jamasid mis tuleb veel ära lahendada. Nädalavahetusel tahaks radika ja nina ka ette visata ja proovida kas mootor häält teeb.

[Pilt: 20180525_040540.jpg]
Sa meisterdad lõpuks 2 masinat?

Alsustuseks, see mille juppe ei kasutata ja siis teine korralikest juppidest?
(25-05-2018, 04:01 AM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]... Veljed on ka praegu valed. ...
Siinkohal 1 küsimust tekitav pilt: https://www.zr.ru/archive/zr/1939/07/avt...atilietkie
Lk.5 all paremas nurgas.
See võib muidugi olla ka foto tegemise ajahetke teema.
Väga huvitav tõesti. Pole vist näinudki selliseid velgi. Peab pilte hakkama hoolega uurima et kuhu kurat nad käisid.
(25-05-2018, 07:59 AM)AsTroSS Kirjutas: [ -> ]Sa meisterdad lõpuks 2 masinat?

Alsustuseks, see mille juppe ei kasutata ja siis teine korralikest juppidest?

Ei tee kahte masinat. Lihtsalt ladusin risu kokku mis töökoja all vedeles. Seda kokku ladudes sain aru kui tähtis on tegelikult need poldid ja igasugu klambrid alles hoida. Lisaks sain veel aru kui hulluks ma olen läinud selle masinaga. Igal jupil on erinev saamis/leidmis lugu.
Siin teemas sai palju lahatud MMi ja AA erinevusi. Peamiselt sellepärast et laual oli ühest samast jupist mitut versiooni. Aga milline siis 1942 oli?
Kui auto on enamvähem valmis siis jagan kõik ülejäänud jupid ära.
kas on plaan masin ka registrisse ja tänavalegaalseks teha?

lisaks tuletan meelde : present Rolleyes
Kui sellise asja saab kokku laduda metsast leitud kraamist, siis minuarvates võiks selle taastamine olla väga minimaalne. Niipalju, et asi toimiks ja oleks kasutatav. Nende leitud pulkade lugu läheb selle taastamisega paraku kaduma. See kaadervärk sellisel kujul on väga äge.
(25-05-2018, 10:13 AM)spitfire Kirjutas: [ -> ]Kui sellise asja saab kokku laduda metsast leitud kraamist, siis minuarvates võiks selle taastamine olla väga minimaalne. Niipalju, et asi toimiks ja oleks kasutatav. Nende leitud pulkade lugu läheb selle taastamisega paraku kaduma. See kaadervärk sellisel kujul on väga äge.

Ma arvan kah nii,neid varvitud ja poleeritud asju on igal pool küllaga ja need on igavad....
Mina jälle arvan, et projekti omanik ise teab vast kõige paremini, mis tal plaanis on ja sellest lähtuvalt oma samme on ka seadnud. Ja teisipidi jälle, keerulisem tee on alati huvitavam, antud puhul on sõiduki remont ja algsesse seisu taastamine protsessina ikka väga tõsine ettevõtmine, minule isiklikult meeldib sõjaaegse nõukogude veoauto tehaselähedases konditsioonis + lugu sinna juurde siiski enim. Lugu ei lähe ju sugugi kaduma. Ei oska öelda, palju on MM-V säilmeid alles, kuid miski nagu kergitaks tolleaegse vene autotööstuse saavutusi(nii heas kui halvas mõttes) kuidagi teisiti esile kui lombitaguseid. Taavile jõudu ja jaksu lõpuni ühe ainulaadsema ja põhjalikuma projekti jaoks amf-s.
Meie seadusandlus ei võimalda ametlikult ringi liikuda sellise robustse eksemplariga ja nagu ma olen aru saanud, siis on ka paberitega probleeme.  Et asi legaliseerida tuleb auto taastada vähemalt 75% originaali. Selge on see, et originaalis 70+ aastaseid metsast leitud juppe ei kasutatud. Kui on tahtmine teha mingi muuseumi eksponaat ja kasutada selleks ainult metsast leitud juppe, siis on teine teema. Samas tuleb need jupid kuidagi konserveerida edasise hävimise vältimiseks ja ühes sellega kaob ära ka see ehedus. Aga tore ettevõtmine. Kui see kunagi liikuma ka hakkab, siis au ja kiitus.
(25-05-2018, 12:51 PM)sfinks Kirjutas: [ -> ]Meie seadusandlus ei võimalda ametlikult ringi liikuda sellise robustse eksemplariga ja nagu ma olen aru saanud, siis on ka paberitega probleeme.  Et asi legaliseerida tuleb auto taastada vähemalt 75% originaali.

Millest selline väide? Kuskohast see 75% nõue? Musta numbri jaoks küll, aga mis takistaks valgete numbritega legaliseerimist?

Minule meeldiks ka see "vana" versioon, kus oma lugu pole mitte autol, vaid peaaegu igal detailil.
(25-05-2018, 13:49 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]
(25-05-2018, 12:51 PM)sfinks Kirjutas: [ -> ]Meie seadusandlus ei võimalda ametlikult ringi liikuda sellise robustse eksemplariga ja nagu ma olen aru saanud, siis on ka paberitega probleeme.  Et asi legaliseerida tuleb auto taastada vähemalt 75% originaali.

Millest selline väide? Kuskohast see 75% nõue? Musta numbri jaoks küll, aga mis takistaks valgete numbritega legaliseerimist?

Minule meeldiks ka see "vana" versioon, kus oma lugu pole mitte autol, vaid peaaegu igal detailil.
 Noh, tal pole vist autole pabereid, läbi vana autoks tunnustamise oleks neid võimalik vist saada, seda mõtlesin.