automoto.ee foorumid

Täisversioon: MTZ 80/82 D-240 mootori tsentrifugfaal õlifiltri vahetamine euro õlifiltri vastu
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Tere! 

Ühes Youtube videos vahetati MTZ tsentrifugaal õlifiltri kronstein ringi euro õlifiltri kronsteini vastu ja paigaldati kaasaegne pappsisuga õlifilter. 

Kas tehnilisest küljest on selline vahetus hea mõte? See euro lahendus tundub mõõtmetelt ja visuaalselt meeldivam, kuid see vana MTZ tsentrifugaalfilter on õli puhastamisel ilmselt efektiivsem ikkagi? 

Video link. Õlifiltri vahetus algab umbes 7.30 peal
https://www.youtube.com/watch?v=ChnxRi22pBs


Videos paigaldati ilmselt selline kronstein: 
https://www.pmkaubamaja.ee/et/olifiltri-...-3-or.html
Jalg ise on hea, kuid filtri peab miski suurema panema sest 4 liitrise mootori kohta on see mis poest sinna kaasa antakse liiga väike.
Sobis miski Man-i mootori filter mis on oluliselt jämedam ja kõrgem ning poest alati võtta.
Need mida sinna paari euro eest müüakse on üsna tõenäoliselt praak.
Ühel mingi asi sees kõlises, oli stantsimisel plekijupp sisse jäänud.
Teisel aga oli möödavooluklapi vedru kõveraks läinud paigaldamisel ja ots vahtis klapivahelt välja.
Rohkem pole neid uurinud.
Kindlasti on õlivahetus lihtsam ja kui traktor töötab enamuse ajast väikse koormuse ja pööretega ei käi ka tsentrifuug piisavalt ringi et õli puhastada.

Rainer@ 6 aastat igapäevaselt Belarusiga töötanud ja igasugu porri näinud.
On küll hea mõte.Vahetus on imelihtne.Aeg on edasi läinud ja vene tavotti mõistlik inimene enam mootorisse ei kalla.Sellise temperatuuriga on kaheldav, kas m10g2 alguses üldse filrist läbi jõuab minna... 10w40 on kasutusel ja ei pea starteriga enam moosi segama.
Keegi võiks ka ära tõestada,et see papifilter on efektiivsem kui tsentrifuug. Külma mootoriga ja paksu õliga ilmselt ei toimu vist kummagi variandi puhul mingit puhastamist. See peaks hakkama toimima alles siis kui õli vedel. Papifiltri lööb vist ennem umbe,kui tsentrifuugi täis lööb. Üldse sihuke kahe otsaga asi. Ma ise ei hakka midagi ümber ehitama. 
T.
(16-01-2018, 01:04 AM)I.A Kirjutas: [ -> ]Aeg on edasi läinud ja vene tavotti mõistlik inimene enam mootorisse ei kalla.Sellise temperatuuriga on kaheldav, kas m10g2 alguses üldse filrist läbi jõuab minna... 10w40 on kasutusel ja ei pea starteriga enam moosi segama.

Just mõistlik inimene kallabki vene õli vanasse mootorisse,vastasel juhul võib see kokku joosta,kui hea uus õli kõik selle tagi laiali peksab ja ummistama kipub. Aeg võib ju edasi minna aga tuleb ka vaadata,et uuendustega enda vaba aega ei lühenda. Big Grin
(16-01-2018, 01:24 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Keegi võiks ka ära tõestada,et see papifilter on efektiivsem kui tsentrifuug. Külma mootoriga ja paksu õliga ilmselt ei toimu vist kummagi variandi puhul mingit puhastamist. See peaks hakkama toimima alles siis kui õli vedel. Papifiltri lööb vist ennem umbe,kui tsentrifuugi täis lööb. Üldse sihuke kahe otsaga asi. Ma ise ei hakka midagi ümber ehitama. 
T.


Tänapäeva õlid on nii külmalt kui kuumalt sama vedelad. Ma ei saa aru miks te seda tavotti seal mootoris kasutate. Isegi jutt, et sissetöötamise ajaks -lühikeseks perioodiks ei soovitata.



(16-01-2018, 01:27 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]
(16-01-2018, 01:04 AM)I.A Kirjutas: [ -> ]Aeg on edasi läinud ja vene tavotti mõistlik inimene enam mootorisse ei kalla.Sellise temperatuuriga on kaheldav, kas m10g2 alguses üldse filrist läbi jõuab minna... 10w40 on kasutusel ja ei pea starteriga enam moosi segama.

Just mõistlik inimene kallabki vene õli vanasse mootorisse,vastasel juhul võib see kokku joosta,kui hea uus õli kõik selle tagi laiali peksab ja ummistama kipub. Aeg võib ju edasi minna aga tuleb ka vaadata,et uuendustega enda vaba aega ei lühenda. Big Grin

Viimasel ajal tundub tõsiselt, et Hr Talupoeg Taluja on vabadusse pääsenud Jämejala haiglast. Kahjuks on aga ravimid aastatega oma töö teinud ja mõtlev organ -njet rabotajet Big Grin
Sügav kaastunne omastele.


Palun anna mõistlike soovitusi. Sa võid ju vana pasa peal ISE elada, keegi ei keela, kuid kui teised soovivad edasi areneda, siis oleks mõislikud  soovitused teretulnud. Sinu põhimõte aga on, et tuleb vana pasa peal edasi elada. Lõkke peal õlisuppi keeta ja mida veel. Ma tean maatingimustes laiskasid palju, paljud kallavad ka vana õli veel masinatessse, või siis veel kasutatud fritüülõli lausa kütusepaaki, kuid see ei ole KOHUSTUSLIK TEISTELE.
Kunagi sai turborussile remonti tehtud. 
Ammu-ammu oli türil visatud russile turbo peale. Ja see ei olnud TKR, vaid pesueht Garret. Eelmises töökohas oli neid aparaate kaks tükki. Väetasime nendega põlde. Pisikesed kausid olid taga ning kütsime mõni tuhat ha külvata. See selleks. 
Mõlemil olid tsentrifugaalid peal. Kuniks minu punasel lasti turbo kokku mingi hooaeg. Talvel tööle minnes võtsin kõik laiali ning turbo täitsa kinni. Varustaja tõi tutnoi TKRi ja läks see koos uute kollektorite ning muu juraga peale. Kusjuures selles komplektis oli veel seesama uue tüübi filtrijalg kaasas. Matsti filter otsa ja vsjoo. Lõpuks tuli välja, et laos, kuskil kõige kõrgemal riiulil seisi ka uus Garret. 
Peale seda sai veidi sellega tööd tehtud ja siis sain juba suurema aparaadi peale. Aga see punane kütab siiamaani ringi. Varasemast ajast tean, et samas ettevõttes oli veidi uuemal russalkal originaalis selline õlifilter küljes. 
Ehk siis, pole sel papist filtril häda kedagi. Ja töötab see tsentrifuug ka täitsa asjalikult. Pole veel kuulnud, et see vahetatav pappsisuga torbik midagi põhjustanud oleks.
(16-01-2018, 12:06 PM)unimüts Kirjutas: [ -> ]Viimasel ajal tundub tõsiselt, et Hr Talupoeg Taluja on vabadusse pääsenud Jämejala haiglast. Kahjuks on aga ravimid aastatega oma töö teinud ja mõtlev organ -njet rabotajet Big Grin
Sügav kaastunne omastele.


Palun anna mõistlike soovitusi. Sa võid ju vana pasa peal ISE elada, keegi ei keela, kuid kui teised soovivad edasi areneda, siis oleks mõislikud  soovitused teretulnud. Sinu põhimõte aga on, et tuleb vana pasa peal edasi elada. Lõkke peal õlisuppi keeta ja mida veel. Ma tean maatingimustes laiskasid palju, paljud kallavad ka vana õli veel masinatessse, või siis veel kasutatud fritüülõli lausa kütusepaaki, kuid see ei ole KOHUSTUSLIK TEISTELE.

Vaata sõber,mina ei ole kedagi sundinud midagi tegema. Igaüks vaatab kuidas ise hakkama saab oma eluga ja mida teeb.
Vana pasa peal saab veel tükk aega lasta. Selles ei ole kahtlustki. Kas see oleks siis parem soovitus,et pange aga head ja kallist õli oma vanasse mootorisse ja laske see kokku joosta.  Kas see on areng? Big Grin  Siin foorumis on palju noori kellel ei ole kogemusi ja teadmisi mis aitaksid vanemat tehnikat pidada ja hooldada. Mina ei pea õigeks,et noori õpetada hävitama oma tehnikat arenemise sildi all. Pigem siis ikka säästma.

Sa unimüts võiksid ise areneda. Mul on kahju,et vanemad ei ole sind kasvatanud arusaajaks inimeseks vaid väikeseks ülbikuks. Võibolla lõpetad siin foorumis oma solvavad märkused teiste inimeste aadressil. Kui muu ei aita siis järsku mõni moderaator paneb sind väheke mõtlema?
(16-01-2018, 12:30 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]...
Mina ei pea õigeks,et noori õpetada hävitama oma tehnikat arenemise sildi all. Pigem siis ikka säästma.
...

Mis annab alust oletada, et antud küsija mootor on töötanud tehaseõliga siiamaani ja seega silmini sitta täis?

Hea filter puhastab oluliselt paremini, kui tsentrifugaal. Eriti peenosakesi.

$itt filter puhastab halvemini, kui tsentrifugaal.

Puhastamatusest umbes või hoolikalt seest läikima poleeritud tsentrifugaal ei puhasta midagi. Siin on omad nipid ja tasuta lõunaid ei ole.

Samas ei saa jätta mainimata küll teemavälist, kuid üldises mõttes suurepärast õppematerjali teemal: miks on asjad meil siin nii per$es. Isand Unimüts esitas ilusa näite ärapaneva kõneviisi kasutamisest. Eeskujulikust hindest jäid puudu mõned krehvtisemad epiteedidToungue
(16-01-2018, 12:30 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Vaata sõber,mina ei ole kedagi sundinud midagi tegema. Igaüks vaatab kuidas ise hakkama saab oma eluga ja mida teeb.
Vana pasa peal saab veel tükk aega lasta. Selles ei ole kahtlustki. Kas see oleks siis parem soovitus,et pange aga head ja kallist õli oma vanasse mootorisse ja laske see kokku joosta.  Kas see on areng? Big Grin  Siin foorumis on palju noori kellel ei ole kogemusi ja teadmisi mis aitaksid vanemat tehnikat pidada ja hooldada. Mina ei pea õigeks,et noori õpetada hävitama oma tehnikat arenemise sildi all. Pigem siis ikka säästma.

Sa unimüts võiksid ise areneda. Mul on kahju,et vanemad ei ole sind kasvatanud arusaajaks inimeseks vaid väikeseks ülbikuks. Võibolla lõpetad siin foorumis oma solvavad märkused teiste inimeste aadressil. Kui muu ei aita siis järsku mõni moderaator paneb sind väheke mõtlema?

Sul pole õrna aimugi mootorist, millele sa seda asja soovitad siis hoia suu kinni.
Sinu puhul jah 5cm sittakihti peal on tänapäeval normaalene venelase mootor. Mõni inimene aga hoiab enda masinad puhtad ja teeb ka remonti. Mõni lausa kapremonti. Kui peale remonti panna vene õli sisse siis palju õnne omaniku lollusele.  Õnneks kõik lollused maksab kinni rahakott.

See sinu kogemus --- no ma tean jah selliseid vendasid. Mul maal ka neid hulgim. Kell 10 istuvad poe ees ja libistavad õlut- neil suured kogemused. Ainuke teema ÕNNEKS, et keegi neid enam tööle võtta ei taha. Kui mõne võtabki siis vannub veidi aja pärast tööandja end maapõhja, et sellise geeniuse endale tööle võttis, sest tehnika remont läheb peale teda kordades rohkem maksma.
Ja ole rahulik, Mu vanemad on head inimesed. Nad õpetasid mind, et sita peal elu ei tasu ära. Sinu puhul aga tunnen su lastele kaasa, et neil selline geniaalne isa on, kes ainult sita peal liugu laseb.

Näinud piisavalt pealt neid raipeid. Enamikus kõik utiil ja väärib emexi sõitu. kahjuks ka tänapäeval selliseid geniaalseid kokkuhoidjaid, Turbo mootoritele vanat head kamazi sisse valad, siis võid kindel olla, et mõne aastaga on nookurid kuival ja ülemine mootoripool kokkujooksnud. Kokkuhoid 200euri, remont 2000euri. --- juhuu oleme geeniused.
(16-01-2018, 01:27 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Just mõistlik inimene kallabki vene õli vanasse mootorisse,vastasel juhul võib see kokku joosta
...

... vene õli hooldamata nõukamootorisse, olgem ikka täpsed.

Vaevalt Su perkins kamsa pealt käib. Kuigi sama ajastu mootorid iseenesest.

Minu loomkatse käib endiselt: D243 on läbi põletanud 10W30 peale üleminekust alates umbes 400 l kütust. Õlikulu langes, õlirõhk ei muutunud, kõrvalisi hääli ei ole. Külmkäivituse järel tekib õlirõhk paari sekundiga varasema poole minuti asemel. Mingit läbipesu ega õleminekuõli ei olnud. fekaal välja, õli sisse ja tuld. Teie ärge nii muidugi tehke Big Grin 

Mina olen rahul, loomkatse jätkub.
Arutelu jätkuks, a kumb on siis parõm, kas bensiini või diisel mootor?  Big Grin

Autumaat ja kangiga kast?



Ässitaja es ole aga verd tahass ikka näha...
(16-01-2018, 12:41 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(16-01-2018, 12:30 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]...
Mina ei pea õigeks,et noori õpetada hävitama oma tehnikat arenemise sildi all. Pigem siis ikka säästma.
...

Mis annab alust oletada, et antud küsija mootor on töötanud tehaseõliga siiamaani ja silmini sitta täis?
Kui on juba silmini sitta täis siis tänapäevasema õli kasutamise puhul on õnne,et jooksebki kokku. Kui aga kasutada sama õli mis ennem,on veel lootust. See muidugi ei tähenda ju,et peaks jätma tsentrifuugi puhastamata ja õigel ajal õli vahetamast.
Vaevalt,et keegi sõidab selle õliga mis tehases sisse pandi.... ju ikka vahetatakse ka. Ma ei usu,et keegi nii lohakas on olnud.
Ma ei kiida seda vene õli taevani. Aga selleks,et panna sisse tänapäevasem õli,tuleb mootor maha võtta ja kõik ära puhastada. Targem on siis peale suuremat remonti uus ja hea õli sisse panna. Kui seda ei tee siis võib(justnimelt võib) mootor kokku joosta. Väntvõlli kanalid tuleb ka ära puhastada. Pealt pesemine ja läikimalöömine ei aita.
Asja annab vaadata klapikambrikaant maha võttes. Kui seal kaane  all on kõvasti tagi,pläga ja tavoti taolist massi siis on kindel,et asi hull. Näiteks uue teise vana traktori ostu puhul ei tea ju ajalugu ja mis juhtunud on. Osadel mootoritel millel on plokikaanetihend läbi olnud,praod jne.. millele tänu on vett alla karterisse sattunud... ja sellest tekkinud emulka.... no käib ka selline mootor edukalt. Kerge tööpeal ei pruugigi midagi juhtuda. Väljast näha ka eriti pole. Mida iganes.
(16-01-2018, 12:51 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]... vene õli hooldamata nõukamootorisse, olgem ikka täpsed.

Vaevalt Su perkins kamsa pealt käib. Kuigi sama ajastu mootorid iseenesest.

Minu loomkatse käib endiselt: D243 on läbi põletanud 10W30 peale üleminekust alates umbes 400 l kütust. Õlikulu langes, õlirõhk ei muutunud, kõrvalisi hääli ei ole. Külmkäivituse järel tekib õlirõhk paari sekundiga varasema poole minuti asemel. Mingit läbipesu ega õleminekuõli ei olnud. fekaal välja, õli sisse ja tuld. Teie ärge nii muidugi tehke Big Grin 

Mina olen rahul, loomkatse jätkub.
Minu mõlemad Perkinsid on sõitnud Kamsaga. Kadunud Veterani buss ainult sellega käiski. Isegi praegu on seal sees Kamsa millele olen hakanud lisama 10W30. 92 aastast saati on seal sees olnud(kasutatud Kamazi õli). Sügisel tegin remonti ja otsakaan oli maas. Proovisin kummiheebliga väntvõlli loksutada,ei ole lõtku eriti. Seega ei tee see vene õli paha midagi. Smile Inglise mootor kannatab kõike.
(16-01-2018, 12:48 PM)unimüts Kirjutas: [ -> ]Sul pole õrna aimugi mootorist, millele sa seda asja soovitad siis hoia suu kinni.

See sinu kogemus --- no ma tean jah selliseid vendasid. Mul maal ka neid hulgim. Kell 10 istuvad poe ees ja libistavad õlut- neil suured kogemused. Ainuke teema ÕNNEKS, et keegi neid enam tööle võtta ei taha. Kui mõne võtabki siis vannub veidi aja pärast tööandja end maapõhja, et sellise geeniuse endale tööle võttis, sest tehnika remont läheb peale teda kordades rohkem maksma.
Hoia ise oma suu kinni ja ära tee teistest joodikuid ja lolle! Kust kohast sina tead seda,et kas ma tean Russi mootorist midagi või ei tea? Mina näiteks ei tea mida sina seal oskad või tead ja sellepärast ma ei hakkagi sind maha tegema..... ja ma ei tee kunagi kedagi maha sellepärast,et see pole viisakas ka. Sa lihtsalt kujutad endale liiga palju ette ja laulad siin Big Grin

Tähelepanuks kõigile!
Kuna siin mõnele pole asi veel selge,siis siin ja praegu rõhutan,et kirjutan ja räägin AMF-is asjadest mida tean,olen läbi elanud ja oskan. Ehk kõik mis läbi küljekontide lastud. Naljajutud välja arvatud. Seda,et kirjutaksin kuskil külajutu tasemel kuuldut tõe pähe,seda te minu käest ei kuule. Big Grin
(16-01-2018, 12:41 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Hea filter puhastab oluliselt paremini, kui tsentrifugaal. Eriti peenosakesi.

$itt filter puhastab halvemini, kui tsentrifugaal.

Puhastamatusest umbes või hoolikalt seest läikima poleeritud tsentrifugaal ei puhasta midagi. Siin on omad nipid ja tasuta lõunaid ei ole.

Nendest tasuta lõunatest ei tea suurt midagi kosta, kuid puhtaks lakutud tsentrifugaal puhastab sama tõhusalt kui lakkumata. 8000 rpm ringi ketrav anum, tekitab piisava tsentrifugaaljõu, et suruda 70 kraadise õli seest ühe mikroni suurune osake anuma seina külge. Muidugi pole mul aimugi mis kiirusega käib töösoojana vene tsentrifuug ringi. 

Ma tegin huvi pärast T-40 tsentrifugaaliga loomakatse. Selle katse jaoks ehitasin ekstra aparaadi, et kontrollida tsentrifuugi efektiivsust ja oma T-40 süsteemi korrasolekut. Surusin sealt läbi ns32 pumbaga vana sõiduautode täissünt mootoriõli (enamjaolt 5w30 ja 5w40 mis olid tulnud pappfiltritega tänapäeva mootoritest), kolme tunni jooksul, umbes 60 kraadilise soojusega, umbes 50 liitrit ringiratast. Lihtsalt tahtsin näha kas ja kui hästi see kaadervärk toimib. See mis jäi sinna puhtaks pestud korpuse sisse peale taolist loomakatset (1mm ühtlane kiht, 3h joksul), oleks suvalise pappfiltri juba kinni võtnud, rääkimata siis mitmete kuude pikkusest mootoris töötamisest. Rääkida siinkohal, et pappfilter on parem ja efektiivsem ning tsentrifuug ei kõlba kuhugile, on minu arust natuke kohatu.
(16-01-2018, 13:26 PM)viplala Kirjutas: [ -> ] Rääkida siinkohal, et pappfilter on parem ja efektiivsem ning tsentrifuug ei kõlba kuhugile, on minu arust natuke kohatu.

Just,sinnamaani ma tahtsingi jõuda aga kogu aur läks siin vahepeal......jauramise peale ära. Egas vene insenerid nüüd päris lollid ka pole,et sita asja oleks leiutanud. Veel selline asi,et tsentrifuugi tööd saab kontrollida,pappfiltrit mitte. Saab ainult siis,kui papifiltri pärast laiali lammutad ja sisse vaatad.  Saad tõdeda,et näe,seekord isegi toimis.... Tsentrifuugi tööd saad aga iga päev kontrollida-kui traktori mootori seisma jätad,on kuulda kuidas trummel viliseb veel sees. Kui ei kõssa,kohe teada.
Tsentrifuugi lahti võttes on näha,et paksult tagi täis. Seda tagi siis noaga kaapides on leida igatsugu sodi. Papifiltris on aga näha ainult suuremaid tükke. Eriti torkavad silma silikoni punased libled. Big Grin

Eks korjab ka midagi pappfilter. Viimase suureks plussiks on veel kiire vahetamine ja puhtad käed! Big Grin
Sõber kunagi oma ziguljonokisse pani mingi lääne õli sisse, see küll kokku ei jooksnud. Point oli seal selles, et ca -20 juures ei jäksanud starter mootorit ringi ajada. Hea vähemalt, et starterit maha ei põletanud.
Kellele ema, kellele tütar, mõni on unise peaga mõlemist ilma jäänud. Lihtsalt sitta suust välja ajada, muid argumente pole või.
Tsentrifuugi vastalistele üks küsimus. Miks pani VOLVO oma uuele euro-6 mootorile tsentrifuugi tagasi peale? Vahepeal lasi ta ju pikalt pappfiltrite peal liugu. Nüüd on kombineeritud papp ja tsentrifuug.

Aga muidu mulle see õliteema meeldib. Igav ei hakka.
Lehti: 1 2 3