automoto.ee foorumid

Täisversioon: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 2)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(08-08-2018, 22:18 PM)Janka Kirjutas: [ -> ]... selle asemel, et nõks nuputada, kuis tugilaager korrosioonist puutumatuks muuta Big Grin

Sada aastat auto ehitamise kogemust ei pakkunud lahendust.
(09-08-2018, 09:15 AM)Raivo Kirjutas: [ -> ]
(08-08-2018, 22:18 PM)Janka Kirjutas: [ -> ]... selle asemel, et nõks nuputada, kuis tugilaager korrosioonist puutumatuks muuta Big Grin

Sada aastat auto ehitamise kogemust ei pakkunud lahendust.
 Eks ta on "teretulemast põnevasse ja üllatusi pakkuvasse prantsuse autode maailma, kus juba igav ei hakka" esimene aste Big Grin
 Kuigi tegelikult see pole kuigi suur probleem, eriti motamehe taolise omaniku jaoks. 
  Kui oskad vaadata tuleb see viga juba sõites välja. Aga omaniku jaoks kes autoga ainult sõidab, ei saa sellest ka TÜVis teada.
Keegi on aretanud Sierrale Scorpio või Mondeo nahksisu? istub 1:1 või tahab natukene ümbertegemist?
Kas kuuetonnise hüdropressi ostmisel on mõtet, et laagreid vahetada? Enamus tõsisemaid (ka hinnalt) riistu on ikka 20+ tonni...
Mina hoopis küsiks mingit tabelit või tehet kuidas arvutada poldi lõikejõudu? Oleks tarvis teada mitu 12mm 10tugevusega polti kulub kui 10tonni on lõikejõudu? Eile läksin puulõhkuja katsetamisega veidi üle piiri ja konstruktsioon ei pidanud vastu 2aastat kuivanud okslikule õunapuu pakule.
Peakohalt riiulist Arumäe"Kinnisliited" lubab veneaegsetele neetidele(lõikel pole vahet kas polt või neet) 140 N/mm x mm. See võrdub konstruktsioonielementidele lubatud tõmbepingele.
[Pilt: bolt-capacity-jpg.32075]

"Shear capacity" näitab lõikele vastupidavust, tundub kolme tonni kanti olevat.
pole mahti pikemalt otsida ja süveneda, aga siin justkui miskit oleks:
https://www.scribd.com/document/24850611...memeetodil
(10-08-2018, 01:47 AM)Alts Kirjutas: [ -> ]Kas kuuetonnise hüdropressi ostmisel on mõtet, et laagreid vahetada? Enamus tõsisemaid (ka hinnalt) riistu on ikka 20+ tonni...

6T on rohkem mänguasi. Mul on 20T ja isegi see on mõnikord lahjaks jäänud.
6 tonni on enam-vähem hiina puulõhkuja.
ja sellega saab mööndustega laagreid ka pressida.
mul on vana 40 tonnine vene press ja mõnikord on lahjaks jäänd seegi.
aga eks ta mastaapide küsimus ole.
mudeliehitajale on kuue tonnine ka mitu suurusjärku liiga kange.
10.9 tugevusklassi poldil on tinglik voolepiir kuskil 830MPa. Detaili lõiketugevuseks võetakse ligikaudu 0,5...0,56 tõmbetugevusest. Mehaanikainseneri käsiraamat annab M12 poldi arvutuslikuks ristlõikepindalaks 84,3 mm², seega koormuse juures 10t ehk siis ligikaudu 100kN on vaja 100000/(830*0,5*84,3)=2,85 polti. Kolmest poldist peaks piisama. Tegelikkuses konstrueeritakse poltliiteid taoliselt, et poldi poolt tekitatav tõmbejõud tekitaks liites hõõrdejõu, mis on koormusest suurem.
No mul peaks ka tegelt tekkima pigem hõõrde ja tõmbejõud kuid, et kindel olla arvestaks puhta lõikejõuga ja oma kõhutunne pakkus ka 4-6 polti oleks paras. 6siis juhul kui 8.8 polti kasutada. Varem oli liite asemel lihtsalt 45mm võll ühte otsa pidi raamis ja teises otsas silinder kuna keegi ütles, et nii saab ka, aga lükkas selle kõveraks nigu niuhti. Mootor oli alles poolte pööretega. Kui oleks täis tuuridel kusagile suurde oksa kinni lasknud, siis oleks selle võlli vist küljest rebinud...
Nii siis tuleb poltliitega paksust rauast kronstein silindri kinnituseks ja võibolla panen 2 polti lisaks, et kindel oleks
Tänud vastajatele
(10-08-2018, 13:22 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]6 tonni on enam-vähem hiina puulõhkuja.
ja sellega saab mööndustega laagreid ka pressida.
mul on vana 40 tonnine vene press ja mõnikord on lahjaks jäänd seegi.
aga eks ta mastaapide küsimus ole.
mudeliehitajale on kuue tonnine ka mitu suurusjärku liiga kange.

Oma sõiduautol tagarattalaagreid vahetades pressi manomeetri järgi vaadates ei läinud 1 tonnigi vaja. Ehk väga palju oleneb milleks vaja. Rolleyes
(10-08-2018, 20:18 PM)veix__ Kirjutas: [ -> ]
(10-08-2018, 13:22 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]6 tonni on enam-vähem hiina puulõhkuja.
ja sellega saab mööndustega laagreid ka pressida.
mul on vana 40 tonnine vene press ja mõnikord on lahjaks jäänd seegi.
aga eks ta mastaapide küsimus ole.
mudeliehitajale on kuue tonnine ka mitu suurusjärku liiga kange.

Oma sõiduautol tagarattalaagreid vahetades pressi manomeetri järgi vaadates ei läinud 1 tonnigi vaja. Ehk väga palju oleneb milleks vaja. Rolleyes

Tean juhust, kus sõiduauto rattalaager ainult naeris 40 tonnise peale, ning alles siis kui 100 tonnine press nuttis ja ägises käes, hakkas laager pauguga liikuma.
Vanatüübi hiluxi rattalaager tuleb 160tonnisega ka jeeli jeeli...   Big Grin
Kui 40t lahjaks jääb siis tuleb asjale läheneda teiste töövõtetega. 
Mõistust on rohkem vaja kui jõudu!
(10-08-2018, 22:27 PM)autojuht Kirjutas: [ -> ]Kui 40t lahjaks jääb siis tuleb asjale läheneda teiste töövõtetega. 
Mõistust on rohkem vaja kui jõudu!

Oled päris kindel, et kõik kes suure jõuga rattalaagreid pressivad, on idioodid?
viplala Kirjutas:
autojuht Kirjutas:Kui 40t lahjaks jääb siis tuleb asjale läheneda teiste töövõtetega. 
Mõistust on rohkem vaja kui jõudu!

Oled päris kindel, et kõik kes suure jõuga rattalaagreid pressivad, on idioodid?

Laias laastus võib sedasi arvata küll.
(10-08-2018, 22:42 PM)autojuht Kirjutas: [ -> ]
viplala Kirjutas:Oled päris kindel, et kõik kes suure jõuga rattalaagreid pressivad, on idioodid?

Laias laastus võib sedasi arvata küll.

Aga äkki tutvustad oma võtteid, sest ega kuld mööda külgi maha jookse. Aga igaks juhuks anna ka kuumutamis-külmutamis kraadid, et metalli struktuur ei kannataks. Räägi paari sõnaga ka ohutusnõuetest töökodades, kui tegemist on lahtise tulega ning ka gaasi hoidmisest, kuumutamise ja  külmutamise võimalustest, kontrollimisest ning tööliste koolitamisest. Räägi ka tehase poolt ette antud metalli karakteristikate säilimisest vastavalt kuumutamisele või külmutamisele ning üldiselt tehase poolt ette antud töövõtete järgimisele või garantiist kui neid töövõtteid on muudetud vastavalt oma suvale, ning tulemuseks on mõni tõsine viga.
(10-08-2018, 23:05 PM)viplala Kirjutas: [ -> ]... Aga igaks juhuks anna ka ...

Fööni jaoks pole küll eraldi koolitust vaja...