automoto.ee foorumid

Täisversioon: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 2)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(27-08-2018, 23:09 PM)samodelkin Kirjutas: [ -> ]... Kuklist ei saa selle kohta mingit asjaliku infot.

Kukkel vast ei aita, tundub olema ümbermähitud mootor. Võib olla, mis iganes.
Ühenda 380 külge, siis näed, kui ei viitsi lahti võtta ja vaadata.
Enne proovimist 380-ga mõõdaksin mina oommeetriga kolm takistust juhtmete vahel ja igaks juhuks kere suhtes ka.
Pealt paistab kinnitus pesumasina oma olevat. Arvan et on 220 V mootor. Proovi 220-ga ja mitte midagi hirmsat ei juhtu.
Kolmas ots tahab sel juhul kondensaatorit vahele. Selle mahu sättimiseks peaks natuke kogemust olema.
Kindel et see on 1 faasiline pesumasina mootor... keskväljavõttega mootori mähis. Mõõda takistused ära. üks on teiste takistusest 2x väiksem.. Sinna läheb kondensaator.
Teine kondeka ots läheb faasi... Keera mis pidi tahad. Kui kuumenema hakkab tõsta üks konde nö "neutraali" peale ja hakkab teistpidi käima.
Alustuseks 5-10uF küll...
traatkeevitusele co2 gaasi baloonekes kus müüb,on mingid 2-10 l,alles uurisin,aga mette ei leia enam.
(29-08-2018, 17:46 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]traatkeevitusele co2 gaasi baloonekes kus müüb,on mingid 2-10 l,alles uurisin,aga mette ei leia enam.

https://www.cidermill.eu/et/a/co2-balloo...g-taidetud nüüd leidsin selle,aga kellegill oli valikus kuni 10 l ballon
(29-08-2018, 13:40 PM)Mihkus Kirjutas: [ -> ]Kindel et see on 1 faasiline pesumasina mootor...

Tänan härrased! Te annate ju nõu elektrikule. 
Kindlasti oleks lihtsam olnud /lahti võtmine ja järgi vaatamine/, kui piltide tegemine ja siia üles laadimine. Ainult minule, kui elektrikaugele indiviidile, ei annaks silmside mootori mähistega, mingit infot. Veel vähem oman ma miskit vahendit, millega takistust mõõtma hakata.
Minu teadmiste järgi on 3(4) otsa - 380V ja 2 otsa - 220V. Suuremate juhtmekogustega jään juba hätta...
Soovitusele 220V proovida ei oskaks ma valida, mida ühendada, või mis üle peaks jääma. Kui on ühefaasiline pesumasina mootor, siis milleks tal kolm otsa?
380V ühendaksin need kolm faasi ja kui vaja, siis massi lisaks? (mõni mootor pole millegi pärast ilma massita tööle läinud)
Ma tahtsin ainult teada, et kui ma vale pingega katsetan, siis kohe läbi ei kärsataks. Olen „tutvunud“ ka sellise veepumbaga, mis oleks pidanud töötama 3 X 220V pealt ja millega polnud midagi peale hakata. Kärssama läks 380-ga... Alles hiljem lugesin silti, mis värvi alt välja tuli. Too oli samast allikast pärit, mis kõnealunegi mootor.
Nagu enne mainitud, pole antud mootoril mitte mingeid kirjasid/silte peal. Kas pesumasina mootorid ongi ilma igasuguse tähistuseta?
Nagu näha, siis üks loll jõuab rohkem küsida...
Eks ma siis üks päev pistan otsad kokku, kui oma töödega nii kaugele jõuan. Ega ma nüüd nutma ka ei hakka, kui läbi kärssab, mul mõni „äkki läheb vaja“ mootor veel. Suuremad ainult ja kindlalt teada, et 380V.
(29-08-2018, 23:19 PM)samodelkin Kirjutas: [ -> ]
(29-08-2018, 13:40 PM)Mihkus Kirjutas: [ -> ]Kindel et see on 1 faasiline pesumasina mootor...

 Kui on ühefaasiline pesumasina mootor, siis milleks tal kolm otsa?
kaks otsa annavad mootorile töötamiseks vajaliku toitevoolu,aga mis mootori tööle paneb ehk käivitab?selleks ongi ergutusmähis ja kolmas ots.lihtsalt kahele otsale vool pääle ja undab parimal juhul ja põleb vist lõpuks maha.ka mina elektrikauge inime ja ei jaga elektrit.
Kas kusagil Tallinnas või lähiümbruses on võimalik puidu treipinki kasutada lihtsaks treitööks? 
Googlest ei osanud leida sellist kohta, kus treipingi kasutamine võimalik oleks. Tarvis neli 290 mm pikkust 70x70 mm ristlõikega tammetoorikut lihtsalt ühtlaseks silindriks lasta. Mõni külastajatele avatud töötuba või täiendkoolituskoht ehk omab pinki?
Teeksin hea meelega ise, kuna pole ammu seda tööd teha saanud ja ega ei üllatuks, kui kusagilt teenust tahta ostes oleks hind 20 euri tükist (väiketellimustes on viimasel ajal majandustõus andmas endast märku).
(30-08-2018, 14:10 PM)Jahimees Kirjutas: [ -> ]Kas kusagil Tallinnas või lähiümbruses on võimalik puidu treipinki kasutada lihtsaks treitööks? 
Googlest ei osanud leida sellist kohta, kus treipingi kasutamine võimalik oleks. Tarvis neli 290 mm pikkust 70x70 mm ristlõikega tammetoorikut lihtsalt ühtlaseks silindriks lasta. Mõni külastajatele avatud töötuba või täiendkoolituskoht ehk omab pinki?
Teeksin hea meelega ise, kuna pole ammu seda tööd teha saanud ja ega ei üllatuks, kui kusagilt teenust tahta ostes oleks hind 20 euri tükist (väiketellimustes on viimasel ajal majandustõus andmas endast märku).

pink iseenesest olemas,aga pole aastakümneid kasutanud ja lüliti vist oli pekkis muidu korras.lülitiks see vene aegne nuppudega kus käivitamisel tuleb ergutuseks start nuppu mõni hetk all hoida.kellegil vedele sellist lülitit?või kuidagi kaasaegsega asendada?
Ehk teed pilti sellest lülitist.
Arvatavalt see, mis klassikalist ümmargust Riga pesumasinat ehtis.
(29-08-2018, 23:19 PM)samodelkin Kirjutas: [ -> ]
(29-08-2018, 13:40 PM)Mihkus Kirjutas: [ -> ]Kindel et see on 1 faasiline pesumasina mootor...

Tänan härrased! Te annate ju nõu elektrikule. 
Kindlasti oleks lihtsam olnud /lahti võtmine ja järgi vaatamine/, kui piltide tegemine ja siia üles laadimine. Ainult minule, kui elektrikaugele indiviidile, ei annaks silmside mootori mähistega, mingit infot. Veel vähem oman ma miskit vahendit, millega takistust mõõtma hakata.
Minu teadmiste järgi on 3(4) otsa - 380V ja 2 otsa - 220V. Suuremate juhtmekogustega jään juba hätta...
Soovitusele 220V proovida ei oskaks ma valida, mida ühendada, või mis üle peaks jääma. Kui on ühefaasiline pesumasina mootor, siis milleks tal kolm otsa?
380V ühendaksin need kolm faasi ja kui vaja, siis massi lisaks? (mõni mootor pole millegi pärast ilma massita tööle läinud)
Ma tahtsin ainult teada, et kui ma vale pingega katsetan, siis kohe läbi ei kärsataks. Olen „tutvunud“ ka sellise veepumbaga, mis oleks pidanud töötama 3 X 220V pealt ja millega polnud midagi peale hakata. Kärssama läks 380-ga... Alles hiljem lugesin silti, mis värvi alt välja tuli. Too oli samast allikast pärit, mis kõnealunegi mootor.
Nagu enne mainitud, pole antud mootoril mitte mingeid kirjasid/silte peal. Kas pesumasina mootorid ongi ilma igasuguse tähistuseta?
Nagu näha, siis üks loll jõuab rohkem küsida...
Eks ma siis üks päev pistan otsad kokku, kui oma töödega nii kaugele jõuan. Ega ma nüüd nutma ka ei hakka, kui läbi kärssab, mul mõni „äkki läheb vaja“ mootor veel. Suuremad ainult ja kindlalt teada, et 380V.

Vii mootor kaalu peale ja ära eksperimenteeri. Palun. Või kutsu mõni mees, kes teab, mis ta teeb. Praegune plaan võib osutuda Darwini auhinna nominendiks ja selge vedamine kui laureaaditiitel saamata jääb.
(30-08-2018, 18:30 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Arvatavalt see, mis klassikalist ümmargust Riga pesumasinat ehtis.

just lisaks tsentrifugaal pumpadel oli sama ja ka õnapurustajatel ja muulgi.esimestel rigadel oli see ja hilisematel juba taimerkell.
 https://osta-ee.postimees.ee/ounapurusti...93288.html   sellel pildil näha .
(30-08-2018, 15:42 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]pink iseenesest olemas,aga pole aastakümneid kasutanud ja lüliti vist oli pekkis muidu korras.lülitiks see vene aegne nuppudega kus käivitamisel tuleb ergutuseks start nuppu mõni hetk all hoida.kellegil vedele sellist lülitit?või kuidagi kaasaegsega asendada?

 Kuliibin enterprais variant mida näinud olen, koosneb tavalisest nõukaaegsest lambi- ja uksekella lülitist ja nii ongi. Lülitist vool peale ja uksekella nupust starterit korraks ja käi käib. Kaasaegne variant oleks vast kondekas panna üldse.
(30-08-2018, 14:10 PM)Jahimees Kirjutas: [ -> ]Kas kusagil Tallinnas või lähiümbruses on võimalik puidu treipinki kasutada lihtsaks treitööks?
...

Elva ju peaaegu Tallinna külje all... Cool ?
(30-08-2018, 15:42 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]pink iseenesest olemas,aga pole aastakümneid kasutanud ja lüliti vist oli pekkis muidu korras.lülitiks see vene aegne nuppudega kus käivitamisel tuleb ergutuseks start nuppu mõni hetk all hoida.kellegil vedele sellist lülitit?või kuidagi kaasaegsega asendada?

Mul peaks kuskil selline lüliti vedelema.
(30-08-2018, 15:42 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]kellegil vedele sellist lülitit?

Lüliti leitud. Asub Viimsis.

[attachment=71131]
Selle näoga lüliti võib olla kahe erineva siseskeemiga.
Üks tüüp on kolmefaasiliste tarvis ja lülitabki lihtsalt kolm isoleeritud kontaktipaari kokku-lahku.
Teine tüüp annab ühele klemmile pinge niikaua, kuni nuppu “пуск” näpuga all hoitakse. Ehk siis mehhaaniline käivitusmähise rakendaja. Teine klemm (või paar, ei mäleta enam) on on-off. Erinevat tüüpi lülitid omavahel vahetatavad ei ole, isegi mööndustega. Katsetused vale tüübiga lõpevad paugu või suitsuga.