automoto.ee foorumid

Täisversioon: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 2)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Ja mida Sa teada said? Et Konkreetsel kaarikul on mingi erinõue? Aga milline? Ning kudias see Sind aitab?

Ikka pead minema LRB ja sealt uurima, mida konkreetselt selle koodi taha seekord ära peideti. Rolleyes
Automaatne faaside ümberlüliti  Kas selline asi vahetab faase nii kiiresti et kodutehnikate halvasti ei mõju? Vanasti kui elasin kohas kus vool oli korralikult vahelduv, pani telekas ennast kinni näiteks aga säästulambist ei saanud arugi. Mida see ümberlülitamine tänasele pliidile või kompressoriga külmkapile või soojuspumbale teeb?
(27-09-2018, 22:41 PM)nootsii Kirjutas: [ -> ]Automaatne faaside ümberlüliti  Kas selline asi vahetab faase nii kiiresti et kodutehnikate halvasti ei mõju? Vanasti kui elasin kohas kus vool oli korralikult vahelduv, pani telekas ennast kinni näiteks aga säästulambist ei saanud arugi. Mida see ümberlülitamine tänasele pliidile või kompressoriga külmkapile või soojuspumbale teeb?

See vahetab faasi kui üks peaks kaduma. Pinge kõikumisest see aru ei saa, ja arvan, et tundlikum telekas võib ikka pildi kinni panna. (Minu telekal on muidugi komme voolu taastudes end ise käima tõmmata. Ärkad öösel ja telekas mängib, kui voolu kadudes oli telekas sisse lülitatud, Kui mitte siis telekas ka ei lülitu.) Külmikul ja soojapumbal on muidugi po...i millal vool saabub ja töötavad edasi. Igasugune voolukõikumine mõjutab muidugi peenemat elektroonikat, kuid ei pruugi teda eriti rikkuda. Rohkem rikub ülepinge, mis elektrilevi liinidel on sage külaline ja muidugi ka korraliku "0" ja maanduse puudumine. Kui "o" kuhugi kaob hakkab seade seda ikkagi otsima mujalt ja tihti põlebki midagi läbi.
(28-09-2018, 10:18 AM)klaave Kirjutas: [ -> ] Külmikul ja soojapumbal on muidugi po...i millal vool saabub ja töötavad edasi. 

Enda kogemustele tuginedes, mõjub igasugu kompressoritega seadmetele destruktiivselt just mõnesekundiline katkestus.
Kompressor jõuab seisma jääda, aga gaasi vasturõhk ei jõua veel ühtlustuda. Kui nüüd pinge kiirelt taastub, ei suuda gaasikompressor tänu vasturõhule käivituda ja võib enne maha kärvata, kui soodsad "käivitusolud" taastuvad.
(umbes analoogne situatsioon õhu kompressoriga, käivitamishetkel on hea kui vasturõhku poleks)

Lühike ülepinge "jõnks" kompressori mootorit ei tapa, küll võib liiga teha peenemale juhtimis süsteemile.
Sama jutt kehtib sekundi murdosa pikkusele voolu katkestusele (kompressor elab tänu pöörlemis inertsile selle üle)
Relee ei tohiks ometi "mõne sekundiga" ümber lülituda?  Vana kooli elektripliidile arvatavasti täiesti ükskõik aga moodne indkusioon ei pruugi pikalt elada.
(28-09-2018, 21:03 PM)nootsii Kirjutas: [ -> ]Relee ei tohiks ometi "mõne sekundiga" ümber lülituda?  Vana kooli elektripliidile arvatavasti täiesti ükskõik aga moodne indkusioon ei pruugi pikalt elada.

 Andmete järgi peaks 150msek olema ümberlülitus aeg. Kehva voolu korral tundub asjalik abimees olema.
http://www.zamel.pl/en-GB/products/exta-...itch/apm20
(29-09-2018, 13:00 PM)Tegelane5 Kirjutas: [ -> ]
(28-09-2018, 21:03 PM)nootsii Kirjutas: [ -> ]Relee ei tohiks ometi "mõne sekundiga" ümber lülituda?  Vana kooli elektripliidile arvatavasti täiesti ükskõik aga moodne indkusioon ei pruugi pikalt elada.

 Andmete järgi peaks 150msek olema ümberlülitus aeg. Kehva voolu korral tundub asjalik abimees olema.
http://www.zamel.pl/en-GB/products/exta-...itch/apm20

Sellest seadmest tekkis väike huvi nüüd. Kas on olemas ja siis kuidas neid nimetatakse releed mis saaks aru kui ma lülitan nt elektripliidi käima ja siis vahetaks "faasi" ?  Idee poolest kaks pingeallikat: generaator ja pingemuundur mis toidaks siis vajadusel induksioonpliiti ja soojuspumpa/kliimaseadet. aga korraga ei tahaks neid generaatorilt toita. Otsin odavamat, säästikumat ja kergemat varjanti
(30-09-2018, 10:00 AM)nootsii Kirjutas: [ -> ]
(29-09-2018, 13:00 PM)Tegelane5 Kirjutas: [ -> ]
(28-09-2018, 21:03 PM)nootsii Kirjutas: [ -> ]Relee ei tohiks ometi "mõne sekundiga" ümber lülituda?  Vana kooli elektripliidile arvatavasti täiesti ükskõik aga moodne indkusioon ei pruugi pikalt elada.

 Andmete järgi peaks 150msek olema ümberlülitus aeg. Kehva voolu korral tundub asjalik abimees olema.
http://www.zamel.pl/en-GB/products/exta-...itch/apm20

Sellest seadmest tekkis väike huvi nüüd. Kas on olemas ja siis kuidas neid nimetatakse releed mis saaks aru kui ma lülitan nt elektripliidi käima ja siis vahetaks "faasi" ?  Idee poolest kaks pingeallikat: generaator ja pingemuundur mis toidaks siis vajadusel induksioonpliiti ja soojuspumpa/kliimaseadet. aga korraga ei tahaks neid generaatorilt toita. Otsin odavamat, säästikumat ja kergemat varjanti
Prioriteedirelee
Küsimus seoses sõiduauto kärukonksu juhtmestikuga. Auto sajandivahetuse Alhambra.
Kas ühendada pistik läbi sellise mooduli , hankida bypass relee, või ühendada lihtsalt kogu süsteem läbi releede, udutule ümberlülitusega pistiku ja kaitsmete?
Otse ühendus kõne alla ei tule. 
Tutvusringkonnas mitmed autod millel need moodulid mingil põhjusel maha surnud. Isegi suht uutel autodel.
Kas tegu väärkasutusega(konksus enamasti rendihaagised) või mitte, ei oska öelda...
Selle pärast mõtlesingi kogu süsteemi lihtsalt releede peale viia. See 0,15A relee kohta ei tohiks CCM-i endast välja viia...
Või on mooduli kaudu paigaldamine mõttekam?
Mis viguriga ma saaks 300-350 voldist teha 220-240volti?
Trafo selle jaoks muidu loodud aga see kurivaim tahaks 400 sisse saada, nõnna palju volte mul talle pakku pole...
kas trafol mitte ükskõik pole neist voltidest?
ai mai bääd vist.
sinu trafol jääb tulemus liiga lahja ilmselt.
no siis ehk tõstad pisema trafoga pisut juurde.
kuni elektrikud kogunevad ja meelise teemale adekvaatse vastuse annavad, küsiks ise ka.
kummikaabel. viis soont. pikk ja jäme. üks juhe on katkenud. kuidas leida vigast kohta?
(30-09-2018, 19:46 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]... pikk ja jäme. üks juhe on katkenud. kuidas leida vigast kohta?

Katseeksituse meetod. Löö pooleks ja siis jälle katkine pool pooleks...
(30-09-2018, 19:46 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]kummikaabel. viis soont. pikk ja jäme. üks juhe on katkenud. kuidas leida vigast kohta?

Oleneb, kas kaabel kõvasti rebida saanud või lihtsalt painutamistele ära murdunud.
Viimasel juhul piisab piiksuga testrist ka. Hakkad juhet väntsutama mõnekümnesentimeetrise lõigu kaupa natuke kokkupoole surudes.
Saab üldiselt abi.
Vastav priboor ka muidu elektrimeestel olemas. Laseb katkisesse soonde kibena sisse ja aparaadiga juhet mööda liikudes näitab ilusti ära, kust vool lõpeb.
(30-09-2018, 19:46 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]kuni elektrikud kogunevad ja meelise teemale adekvaatse vastuse annavad, küsiks ise ka.
kummikaabel. viis soont. pikk ja jäme. üks juhe on katkenud. kuidas leida vigast kohta?

https://www.okidoki.ee/item/elektri-indi...a/7865204/
täieliku võhikuna pean paluma selgitust. kas lasen ainult katkestusega soonele voolu peale ja siis selle
viidatud "pulgaga" piki kaablit liikudes leian koha kus vool lõppeb?
kõik karvad otsaga seinas vist ei toimi?
Näiteks nii jah. Või kui seda riistapuud ei ole ja osta ei taha, võib kasvõi hõõglambi panna läbi selle kaabli põlema, faas ühest ja null teisest juhtmest ja järjest uusi juhtmeid proovides jõuab ka katkestatud juhtmeni.
(30-09-2018, 22:31 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]täieliku võhikuna pean paluma selgitust. kas lasen ainult katkestusega soonele voolu peale ja siis selle
viidatud "pulgaga" piki kaablit liikudes leian koha kus vool lõppeb?
kõik karvad otsaga seinas vist ei toimi?
jah - faasi annad peale ainult katkenud soonele ja hakkad võrgu poolt minema. Kus "piiksuti" vaikib, pole enam pinget.
Alternatiivtööriist: Piiks. Kontrollitud variant, toimib. Juhtme peaks eelnevalt Narva poole pealt lahti ühendama. Tegelikult võiks teise otsa kah, et mingeid imelikke teid mööda signaal ei saaks liikuda.