automoto.ee foorumid

Täisversioon: Autoroller ET 1,5 reanimeerimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Sain autorolleri omanikuks seeläbi, et otsustati antud isend  onu Martääni juurde saata. Sai omanikule pakutud diil, et saab kaks rauahinda kui ise ära toob
minu hoovile. Ja ta toodigi. Kaasavaraks UMZ-5A kasutamata mootor, pooltelg ja kaks rehvi velgedel.

[attachment=71903] [attachment=71904]

Eile ajasin autorolleri töökotta sisse ja asusin süüte kallale, kuna aparaat on seisnud kasutuseta palju aastaid. Jamad hakkasid pihta hooratta eemaldamisega.
Häda nimelt selles, et hooratta poldid mis südamikku kinni hoiavad olid katki. Sai väikese abivahendiga hooratas südamikult maha tõmmatud ja selgus ka seadme seismajäämise põhjus.
Südamiku ja hooratta asend oli nii vale et sädet enam ei tekkinud. Poltide katkemise põhjus on puuduv tihvt mis fikseerib südamiku hooratta suhtes ja võtab poltidelt lõikekoormuse.
Ilmselt on sinna küüneviha millalgi varasemate remontide käigus sisse aetud. Südamiku M8 keermed on nii ära loksunud/kulunud, et lausa valgus paistab keermest läbi. Nii jätta ei saa.

[attachment=71905] [attachment=71906]

Hooratta kokkupuutepind südamikuga on ka kannatada saanud, selle kaabitsesin tasapinnaliseks. Hooratas tundub laastu järgi mingi magneesiumi sulami moodi olema.
Sai hea

[attachment=71907]

Südamik sai tihvtiava järgi üles võetud ja tehtud pesad remontkorkide tarbeks.

[attachment=71908] [attachment=71909]

Remontkorgid läksid väikese pingu ja 638 liimiga sisse
Sai samuti hea

[attachment=71910] [attachment=71911]

Hooratas läks südamikuga kokku ja uus tihvt 0,05 ülemõõdus ka paika ja valmis ta ongi.

[attachment=71912] [attachment=71913]

Kruvisin hooratta vända otsa ja kontrollisin sädet. Säde on. Homme kasin tiiviku koja puhtaks ja panen asja kokku tagasi.
Vaja oleks vanatüübi piipu mis Pobedal, GAZ-51 ja 69 kasutusel oli. Ehk kellelgi on?

...tu be kontinuä...
Kena vaadata, kuidas korralikult asja tehakse Cool

Sakust saaks otsakeeratava L-kujulise "mopipiibu". Minul neid enam vaja pole.
Tänud pakkumast, v6sa.

Täna nokitsesin süüte kallal edasi. Sai selgeks, et kõrgepinge juhe on lühikeseks jäänud. Mingisuguses meeltesegaduse hoos külastasin Videviku tänava autokauplust.
Täieline nostalgialaks, tegelikult rohkem kolikamber kui kauplus. Aga kui omanik on rahul, siis mis minul kobiseda.
Juhet ei saanud, aga leidus üks vanakooli piip. Asi seegi. Kõrgepinge juhet sain ksf Külahullu käest, kasutatud, GAZ-66 pealt.
Aga juhtme vahetuse käigus minestas süütepooli kontakt ära, õigemini hakkas loksuma ja oligi valmis.
Viisin Vana-Narva maanteele elektrimootoriremondi poiste juurde reanimeerimisele.

...tu be kontinuä...
Täna sain särtsunaatori pooli reanimatsioonist tagasi. Sai hea.

[attachment=71980] [attachment=71981]

Uus kõrgepinge juhe on natuke peenem kui vana, sai termokahanev selga aetud, et läbiviik tihe oleks.
Sai hooratta tuulekoda puhtaks kasitud, süüde kokku pandud ja hooratas vända otsa keeratud.
Säde? On.

[attachment=71982] [attachment=71983]

Sai jalaga starteri käbi ka külge pandud ja stopperpoldid sisse keeratud. Käbi ise käib keermega vända otsa ja
stopperpolt on tangentsiaalselt otsapidi hamba soones.

[attachment=71984] [attachment=71985]

Muu kolu sai ajutiselt külge visatud ja vänta antud. Lubas esimese löögiga. Kolmas katse ja siis jäi käima. Mingi jama on karbussiga
aga väljas läks pimedaks, et sellega tegeleda. Aga ta liigub edasi-tagasi ja pöörab paremale vasakule. Asi seegi.

...tu be kontinuä...
Täna jälle näppisin. Karbussi näppisin. Segusiibri võlli loks on ~0,3mm Ujukikamber ja karbussi korpus on kõverad.
Kui poldid on kinni keeratud siis on risti poltidega vahe ~0,8mm. Siis pole ime, et haiseb bensiini järele, tühikäiku ei ole ja segu koostis on paigast ära.

Kui kellelgi on kasutamata või heas korras kasutatud kaburaator üle, siis olen huvitatud.
Mark ЗИД12/К12Ж/ ЗИД 4,5 mootorile

... tu be kontinuä...