automoto.ee foorumid

Täisversioon: Krossi IZ
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5
Tegu on IZ- tehase krossirattaga, millele on (edit:oli) originaalmootori puudumisel (ajutiselt) peale pandud Minsk 125 kergelt tuunitud mootor. Originaalis käib peale 350cm3 IZ Planeta Sport mootor.
Ratas sai ostetud ühelt sugulaselt 500 krooniga täiesti uuena - ratas on vaid kuuri all seisnud, enamus detaile oli kaitsemäärde all veel. Ainult esiamordi torud olid kohati roostes. Originaalist erinevalt on sel taga CZ õhkamordid, ees on IZ omad (Spordi amordid aga pikema toruga).
Praegu on ratas niikaugel, et ootan uue tagumise hammaka (minski ketiga sobiva) valmimist, siis veel kett osta, elekter ära ühendada (süütepool ja elektroonika plokk on maal) ja põhimõtteliselt peaks sõitma.
Tulevikus on plaan Minskito maha monteerida (edit: minski mootor on koos minimopi-aretisega maha müüdud ja uue mootori otsingud käivad) ja asemele panna Jawa 638 mootor - see peaks juba tegema...kett sel ka sama mis Minskil. Teine variant, mis oleks ka lahe - mõni Lääne 4-taktiline ühe pütaga masin - kindlasti oleks parem töökindlus ja muidu ka mõnus sound jne...
[Pilt: Picture215.jpg]
[Pilt: Picture216.jpg]
[Pilt: Picture217.jpg]
[Pilt: Picture218.jpg]
[Pilt: Picture222.jpg]
[Pilt: Picture223.jpg]
Eile käisin Lõuna-Eestis mootoril (Jawa 350) järgi. Täna panin prooviks mootori vahele, raamile panin lauajupid peale, kuhu peale moootor siis toetus. Ja peab ütlema, et Jawa 634 mootor sobib sinna pea-aegu ilma muudatusteta. Tuleb ainult ette teha 2 plaati, mis poltidega mootorit hoiavad ja taga peab originaalkinnitusi paar sentimeetrit pikendama, sest Jawa mootoril on kinnitusaasad rohkem laiali. Ka suuruse poolest sobib Jawa sinna jumala normaalselt. Välja näeb ka päris cool, täitsa sama ajastu mootor ja ratas.
Nüüd on siis ratas ise toodetud Iz poolt, tagaamordid on CZ õhk, mootor on Jawa, lenks on motopoest ostetud. Tõeline kompott.

Mida oleks vaja veel:
Jawa 634 leegitorusid koos mutritega
Keti tähikut ja tähiku mutrit (ununesid maha)
6V akut
trossid, aga need teen ise. Muuseas, 2mm tross on poes 3 krooni meeter ja seda saab jummala hästi joota.
pildid....

[Pilt: vootele_krossikas.JPG]
[Pilt: vootele_krossikas2.JPG]
[Pilt: vootele_krossikas3.JPG]
Kui minu sugune (170/60) istus selle peale siis amordid ei läinud mitte yhtegi centimeetrit alla Big Grin
Sellest saaks väga hea ja mugava enduro =)
Või siis raami natuke ymber teha ja saaks väga laheda chopperi =)
mis plaadist sa need kinnitused tegid?
kas see peab mingi spets olemaRolleyes
duralumiinium latist saagisin tagumised välja ja puurisin poldiaugud sisse. Esimesed plaadid saagisin välja 3mm terasplaadist.
kumb parem on?
millega saagisid?
ma teen praegu endal delta raamile 125ccm mootoriga krossatCool
põhmõtteliselt kasutasin materjale ja tööriistu, mis käepärast võtta olid. Saagisin tavalise rauasaega.
Minski mootor delta raamile on siin foorumis sattunud ka, kasuta otsingut.
Endal oli kunagi selline ratas:
http://www.motolist.ee/liikmed/image.php?iid=147
põhimõtteliselt oli see Minski mootor 50-se krossiratta raamil.
Samuti on olnud mul Mini raamil Minski mootor, sama ratas, mille pilt mul avatariks on. Kusagil siin on juttu ka sellest...
kust sa sellise krossika raami said?
on neid saada?
vootele Kirjutas:Ratas sai ostetud ühelt sugulaselt 500 krooniga täiesti uuena - ratas on vaid kuuri all seisnud, enamus detaile oli kaitsemäärde all veel. Ainult esiamordi torud olid kohati roostes. Originaalist erinevalt on sel taga CZ õhkamordid, ees on IZ omad (Spordi amordid aga pikema toruga).
Näkkas soodsa hinnaga hea \"toorik, \" sellest saab kindlasti midagi mõistlikku kokku seada.

Edu aretamisel! Smile

korgits Kirjutas:Kui minu sugune (170/60) istus selle peale siis amordid ei läinud mitte yhtegi centimeetrit alla Big Grin
Sellest saaks väga hea ja mugava enduro =)

Vastupidi, vedrutus on liiga jäik, normaalne oleks olnud umbes 10cm vajumine.


vootele Kirjutas:duralumiinium latist saagisin tagumised välja ja puurisin poldiaugud sisse. Esimesed plaadid saagisin välja 3mm terasplaadist.

soovtaksin soojalt ka taha normaalsest materjalist ja normaalsete mõõtmetega mootorikinnitused teha! Samuti oleks tervislikum ja ka ilusam need mootorikinnitusplaatide teravad nurgad ära ümardada.
oldmoped Kirjutas:Vastupidi, vedrutus on liiga jäik, normaalne oleks olnud umbes 10cm vajumine.
---------------------------------
Vedrustus oli Korgitsale liiga jäik - ta kaalub minust tunduvalt vähem, ma kaalun 85kg
Kui ise peale istun, siis vajub ilusti just 10cm alla...
oldmoped Kirjutas:soovtaksin soojalt ka taha normaalsest materjalist ja normaalsete mõõtmetega mootorikinnitused teha! Samuti oleks tervislikum ja ka ilusam need mootorikinnitusplaatide teravad nurgad ära ümardada.
Nojah, eks ta ole...mul jäi ka kripeldama, et äkki need tagumised jupid seal ei hoia, kui kõvasti \"rutskat keerata\". Ilmselt teen need ümber raudlati peale...aga samas - nagu pildilt näha, on nõrk lüli väga lühike - 2 polti on praktiliselt kõrvuti, vahe on vast paar cm. Jõuõlg peaks seega suhteliselt väike olema. Muuseas, originaal mootorikinnitused on umbkaudu sama tugevusega materjalist ja nende otsad toetuvad tihedalt vastu mootori tagakülge - seega peaks minu tehtud üleminekute roll olema peamiselt mootori külgnihkumise takistamine.
Vahepeale on natuke ehitatud ka:
tagumise hammaka (ülisuure läbimõõduga) panin peale, mootoril oli eelmisel omanikul parempoolne kolb tagurpidi peal - selle tegin korda, genekas on nüüd peal, kett on ostetud, esimese hammaka viisin keevitusse - treivad Jawa hammakalt südamiku ning iz hammakalt serva ja keevitavad kokku.
üks värske pilt, kus on summutid ka juba peal. Ühe tagumise amordi asmel on lauajupp, kuna laenasin amorti ühele sugulasele, kes tahtis vaadat, kas see tema Suzuki DR-125-le sobib, ja pole seda tänaseni tagastanud...peab talle rohkem pinda käima vist.
[attachment=3088]
veel üks pilt
[Pilt: PIC0011.JPG]
Kas oled juba käima ka pannud?
Vöi pole asi veel nii kaugel?



Terv,
Märt
süütepoolid puudu
Lehti: 1 2 3 4 5