automoto.ee foorumid

Täisversioon: Belarus traktorid.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
mindeioleolemas Kirjutas:Kus kandis see viimane pilt tehtud on?

Sinust väga kaugel! Big Grin

Kiia külas, aga sul ei ole sellest mingitki kasu...
Selline MTZ-52 pesitseb Viljandi maakonnas. Tootmisaastaks 1972.

[Pilt: mtz52ce0.th.jpg]

Asp
MTZ-2 (või varajane MTZ-5?) Põlvamaal:

[attachment=25898][attachment=25899][attachment=25900]

Aeg on juba nii kaugel, et ka põllul töötav MTZ-50 (mida veel mõne aasta eest ei saanud ju teab-mis harulduseks peetud...) lausa kutsub pildistama:

[attachment=25901][attachment=25902]
[attachment=25927]
mtz 82.1 külvamas kahe külvikuga korraga.
[attachment=25928]Veel üks pilt,mtz 82 haakes järelveetav teehöövel.Höövlil olid originaalis raudrattad,ise paigaldatud kummist rattad koos sildadega.
See fakt, et valgevenelased üldse mingisuguseid linte toodavad, on minu arvates küll suhteliselt hiline nähtus. Ei usu, et nõukogude korra ajal ühtegi "Bellakat" vähemalt tehases lintidele pandi - või eksin? Vähemalt Eestimaa pinnal kohatud MTZ-id on kõik kenasti ratastel paiknenud...
Lühiaegselt on Minski tehases toodetud roomiktraktorit KD-35, mida hiljem hakkas tootma Lipetski tehas. See üldiselt ehk üsna vähetuntud fakt on ka minu jaoks üsna hiline avastus ja on paaril korral foorumis (neist vähemalt ühel korral sellessamas teemas) ka varem äramainimist leidnud. KD-35-lt pärit mootor (EPM Virtuaalmuuseumi veebilehe andmeil on mootori margiks D-35) aga leidis kasutamist ka Minski tehase esimesel ratastraktorimudelil MTZ-2, ka jätkus sama mootori valmistamine Lipetski tehase jaoks paigaldamiseks KD-35-tele.
Vahel veab isegi Sillul niipalju, et saab mõne haruldasema/huvitavama traktori töötavana pildileSmile Viljandimaal jäi nimelt eile silma see muhe MTZ-5LS parajasti heina niitmas. Auväärses eas traktorist oli lahke olemisega ja niiviisi õnnestus ka endal kaassõitjana üks ring kaasa teha. Selle umbes 10 minuti jooksul tuli muuhulgas jutuks, et tegu on elupõlise masinamehega, kes rooli keeranud juba 50 aastat ning esimeseks sõiduriistaks oli veel ZiS-5...

[attachment=26189][attachment=26190][attachment=26191][attachment=26192][attachment=26193]
Mustla ja Rõngu vahelisel teel jäi eile silma see väga korralik MTZ-50:
Ehk üks asjatundmatu probleem, kuid sooviks oma vajakajäämisi traktoriteaduses pisut parandada: Sillu poolt eelnevalt viidatud MTZ-50 kannab juba ninasse "sisseehitatuid" tulesid. Siiani on mul jäänud ekslik arvamus, et kõik vanad MTZ-id (kuni mudelini 50) omasid ümarat nina ja väljaspool asetsevaid esitulesid ning alles MTZ-52e puhul muutus kapott kandiliseks ning kere sisse "installeeritud" laternaid.

Siit ka küsimus: kas kandilise ninaga ja sisemiste tuledega MTZ-50ed on tehase hilisem, moderniseeritud väljalase?
Mister X Kirjutas:Ehk üks asjatundmatu probleem, kuid sooviks oma vajakajäämisi traktoriteaduses pisut parandada: Sillu poolt eelnevalt viidatud MTZ-50 kannab juba ninasse "sisseehitatuid" tulesid. Siiani on mul jäänud ekslik arvamus, et kõik vanad MTZ-id (kuni mudelini 50) omasid ümarat nina ja väljaspool asetsevaid esitulesid ning alles MTZ-52e puhul muutus kapott kandiliseks ning kere sisse "installeeritud" laternaid.

Siit ka küsimus: kas kandilise ninaga ja sisemiste tuledega MTZ-50ed on tehase hilisem, moderniseeritud väljalase?
Kandilise ninaga on küll uuemad,aga laternate kohta õelda ei oska(kuigi arvan,et uuematel on ikka tuled sisse ehitatudToungue)
http://www.kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=21&ID=35
http://www.kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=3&ID=21
Sorry, traktorikauge inimesena tõstsin liiga enneaegselt käraSmile. Eelnevalt Sillu poolt postitatud materjale lugedes sain teada, et nii MTZ-50 kui ka MTZ-50 on esinenud mõlemas variandis: ümara ja kandlise ninaga: viimased lihtsalt hilisem variant.

Aga et ma asjas ikka väga võhik olen, selgus alles nüüd, kui siiani minu poolt täisti ise mudeliteks peetud 50-52 ja 80-82 erinevad üksteisest hoopis taga- ning esisilla veo poolest. Imestama paneb küll, et miks oli vaja üheaegselt toota totaalselt erineva inseneritehnoloogia traktoreid... aga ju see siis millegipoolest eesmärki ikka täitis.
Mister X Kirjutas:Sorry, traktorikauge inimesena tõstsin liiga enneaegselt käraSmile. Eelnevalt Sillu poolt postitatud materjale lugedes sain teada, et nii MTZ-50 kui ka MTZ-50 on esinenud mõlemas variandis: ümara ja kandlise ninaga: viimased lihtsalt hilisem variant.

Aga et ma asjas ikka väga võhik olen, selgus alles nüüd, kui siiani minu poolt täisti ise mudeliteks peetud 50-52 ja 80-82 erinevad üksteisest hoopis taga- ning esisilla veo poolest. Imestama paneb küll, et miks oli vaja üheaegselt toota totaalselt erineva inseneritehnoloogia traktoreid... aga ju see siis millegipoolest eesmärki ikka täitis.

Vaata, asi on laiaslaastus nii: MTZ-50 4x2 rattavalemiga, MTZ-52 4x4. MTZ-80 4x2 ja MTZ-82 4x4 rattavalemuga. Need traktorid ei ole erineva insenertehnoloogijaga ja neid ei toodetud  üheaegselt. ütleme nii, et kui MTZ-50 ja 52 tootmine lõpetati siis hakkati tootma MTZ 80 ja 82-e. MTZ-80 ja 82 on MTZ 50 ja 52 modifitseeritud(võimsam) ja kaasaegsem edasiarendus(noorem vend). Loe see jutt ka ilusti läbi ja saad vastuse oma väärarusaamisele MTZ traktorite osas. http://www.kolhoos.pri.ee//?action=text&cat=3&ID=21
Kalliks on läinud see idanaabri toodang. Või on see ennem ka nii kallis olnud...? Rolleyes
Alla 50 tuhande ei saagi vist enam MTZ'i. MTZ-5 on odavam, kuigi sellegi hind on kõrge!
Aga küll need hinnad kukkuma hakkavad, kui ostjaid pole ega tule... Praktika on näidanud, et algul püüavad müüjad kauba hinnast "viimast võtta", kuid tasapisi hakatakse reaalsusega arvestama ning ka hinda langetama. Kui just ei soovita, et masin ostjat leidmata päris ära roostetab.
[attachment=26255][attachment=26256][attachment=26257][attachment=26258][attachment=26259]

meite pillid,52'el on 920 esisild koos ratastega.
80 puhul sai põhimõtteliselt sitast saia tehtud,välja tuli sepik Cool
Tervitus! Viskasin sellele pikale teemale pilgu peale ja seda nüüd kui olen hakanud remontima MTZ-5M. Varasemalt kui vanaisa elas siis sai ikka sellega sõidetud, aga rohkem ei midagi! Mootor on tal 6E ja teadjad teavad rääkida et tegemist on uue tüübi mootoriga ehk siis JUMZ´i mootor!
Natuke remondist 4 tundi võttis aega et jõuda plokikaaneni ja see lõplikult lahti keerata. Maha enam tõsta ei jõudnud - seda üritan täna! Ajapikku üritan siia pilte ja edusamme kirja panna!
Lgp. postitaja I.A.
Õnnitlen Sind masina omamise puhul, kuid kurvastuseks ütlen, et JUMZ mootori tükke on raskem kätte saada kui MTZ omi ja ka hinnakiri on toekam.
kris85 Kirjutas:Tervitus! Viskasin sellele pikale teemale pilgu peale ja seda nüüd kui olen hakanud remontima MTZ-5M. [...] Ajapikku üritan siia pilte ja edusamme kirja panna!
Palju edu taastamisel, jään huviga pilte ning märkmeid taastamistööde käigust ootamaSmile