automoto.ee foorumid

Täisversioon: Belarus traktorid.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(20-01-2013, 02:46 AM)Moto555 Kirjutas: [ -> ]Miks seda käivitusmootorit maha tehakse?

Ulme rats, traktor pooleks, siis vaheplaat ja mis hooratas hammasvöö teine ja talvel aku maha edasi tagasi lae.

"Vaheplaat" tuleb vahetada ainult jumzil, teistele (Mtz, T40) on olemas jaekaubanduses starterid mis istuvad 1:1 käivitusmootori asemele.

Enda t40 ja Mtz 80 seisavad sammuti väljas, mitte küll metsas aga juba hea on korra välja minna, nuppu vajutada ja siis tuppa tagasi senikaua kui masin soojeneb. -20ga lähevad mõlemad ilma abita, russ tahab kindlasti kinnist õhuklappi saada alguses. Jumzil hetkel käivitusmootor, tundub et esialgu ka selle jätan.
(20-01-2013, 02:46 AM)Moto555 Kirjutas: [ -> ]...
Miks seda käivitusmootorit maha tehakse?
...

Sest keegi ei viitsi selle kapriisse 2Tnikastusega oma ajusid komposteerida, kui on olemas kiirekäigulised reduktorstarterid, mis panevad russi kenasti käima ka külmaga. Ning ei pea olema haagisetäit akusid selleks.

Mina soetasin aasta lõpus 4kW reduktorstarteri ja minu äärmiseks üllatuseks piisab -14 juures ühest PunaPeast, et D240 käima ehmatada. Kui mahukamad akud paigaldada, julgeks metsagi jätta. Hakkas täitsa huvitama, kas PunaPeas on piisavalt jaksu, et -20 peal kah käima saada...Rolleyes

Mugavus maksab.Toungue

Aga saab ka käivitusmootoriga. Kuid pahatihti käib juba ülilihtsa põhimootori heas konditsioonis hoimine omanikule üle jõu. Täpsust ja puhtust nõudev lahustipõletajast 2T mootor on siis juba ulme...
Mis halba seal käivitusmootoril on? Endal Mtz 50 käivitusmootoriga ja pole siiani plaaninud teda starteri peale ajadaWink Kui vaja saab isegi talvel oma -20 kraadi juures tööle aetud, kui keegi küsib et miks tööle vaja ajada siukse külmaga?, siis vastuseks, et talvel kodutee vaja lumest puhtaks ajadaRolleyes Eelmine suvi oli jamamist, et käivitusmootor tööle saaks, aga uus karpa, uus magneeto ja panin sädeme ilusti, nüüd läheb pm iga ilmaga tööleToungue
Kui käivitusmootor tuksis ja starteri jaoks raha pole, kõlbab ka mootorsaage Ural kasutada.
Oi kuidas mulle meeldib seda teemat lugeda. Kui muidu mehi tülli ei saa, siis maini käivitusmootorit ja lahing garanteeritud. Mina ise olen hobitraktorist ja ütlen seda, et üks vene traktor pole mingi vene traktor kui tal pole peal seda va "2T lahustipõletajat." Aga kuna me elame ikkagi nn.demokraatlikus õigusruumis, siis jätame igale mehele otsustada, millega ta oma masinat käivitab. Tsiteerides klassikuid: kellele ema kellele tütar.
Mugav on metsas korraks seisma jätta ja siis peale käskude jagamist käima panna. Samuti saab madalatel põõretel raske veoga "lõpuni minna" st, et ennem sureb välja kui rattas hakkab kraapima. Käivitusmootoriga peaks mootor kogu aeg töötama.
Korralik uuema tüübi termostaat 35 euri ja 51 euri boiler - läheb käima. Minu traktoril pole eelsoojendust sisselaske kollektori peal.

Loodan, et ei tule ootamatu pauk, aga võib juhtuda, et hülss on lõhki (tosool jooksis silindri peale ja starter ringi ei ajanud). Selgub peale plokikaase tihendi vahetust.
Kas keegi on pannud peale D 240 mootorile euro plokikaane, millel on eelsüüteküünlad? Hind on eestis 580 €, tavalisel plokikaanel midagi 350 €, leedust saab kolmandiku võrra odavamalt, Hülsid, kolvid, rõngad on kõik enam vähem 160 € kanti.
Kas turbo kolvid/hülsid sobivad tavalisele 240 mootoriplokile, sest nad pidid olema veidike lühemad?
Käivitusmootor oli ikkagi selle aja leiutis, kui korralik tugev aku oli defitsiit, aga töö vajas tegemist. Koolhoosiaegse suvehommiku külaelu algaski sellest, et kukkedega asusid võidu tirisema ja kärisema käivtusmootorid.

Praegu on valik kinni konkreetse traktori kasutaja laiskuse koefitsendis ja traktori üldises tehnoseisundis. Tahad nupust käima? Pane starter peale ja naudi.

Kui aga mootoris on mingid jamad (pump, õhk pääseb torudesse, kolvigrupp pole piisavalt tihe), on starteriga käiamine selle kiire lõpu algmaterjaliks. Ei pea vastu ka paljukiidetud reduktorstarter. Neid laipu, mille omanik väidab, et ta "natuke" kütust üles pumpas, on nähtud küll ja küll.

Kasvavad käed küljes, tahad olla sõltumatu akumajandusest ja kodus on vähemalt üks kahetaktiline mootor, sobib tarbimiseks käivitusmootor.

Kõigud kusagil vahepeal ja nööriga vehelda ei viitsi: käivitusmootori küljes ka võimalus starteri paigaldamiseks. Seda jaksab käima ajada isegi väsinud autoaku.

Käivitusmootori puhul on muidugi kolm olulist eeldust: hea küünal, bensiin värske ja karburaator korras.

Aga kokkuvõttes, kellele ema, kellele tütar, kellele vanaema.
Starteriga käivitus on kütuse kokkuhoiu seisukohast praktilisem. Saad või moblakõne ajaks seisma jätta. Käivitusmootoriga masin seevastu käib tavaliselt ju "hommikust õhtuni". Ja paljuke neid NL traktoreid töös enam ongi- umbes samapalju kui tänavapildis ziguleid- mossesid...Millal käivitusmootor leiutatud? Naabrimees oli II sõjas autojuhina moona vedanud käivitusmootoriga prantsuse Halfdieseliks kutsutud veoautol-ilmselt kahetaktiline oli ka diisel sel.
Ma kaldun arvama, et kütusekulu erinevus piirdub ühe normaalse tööpäeva osas ehk liitriga? Palju Bella ikka tühikäigul tiksudes imeda suudab. Sooja mootoriga on versioonis starter/käitusmootor traktori käimasaamisel ka ehk nii ühe kabiinist sisse/välja võrra pikem protsess kui vaid starteriga käivitades.
Järeldus, kui käivitusmootor iga ilmaga paugu pill on hea küll.

Mugavus maksab?

Mugavus, hetkel võin näite tuua kus metsatraktor on metsas kahe akuga ja et seda käima saada nüüd siis käib generaatorite ja akulaadijate metsa vedamine suht üle paari päeva ja minu arust kulub väärtuslik aeg pigem selle traktori käima panemisele.

Kui ta sul on soojas ruumis siis starter , hea küll(metsatraktorile naljalt sooja ruumi ei leia ja kui see on siis on see küllaltki kulukas teda seal soojas hoida)

Samas on ju käivitusmootoril tõesti starter ja ka see kabiinist juhitav.

Turbo peale-saab panna aga siis pead arvestama surveastmega ja olema ka vastavad teadmised, kas käigukastid jne asjad vastu peavad?

Eelsüüteküünlad?Mõte hea ja tehtav ja on ka tehtud neid.

Lased pesad teha plokikaande

Plokisoojendi/õlisoojendi(kui soovid võid kõige prostama spiraali kui natuke nuppu on karteripõhja kinnitada ja tood juhtme sealt välja.
Eraldad õlist ja soojendad mingit muud vedelikku ja tagad selle, et see õlisse ei satu.
Keevitad paksust alumiiniumist anuma karteripõhja sisse ja teed nii, et küttekeha saad lahti võtta ja vahetada.


Kui ainult jahutusvedelikku soojendad siis pea seda meeles, et õli on suht külm all ikkagi ja lase tal rahulikult käia soojaks ja siis tuld.

Vetilaatori tiivik labad pane kergemad ja el.siduriga, nupust lülitatav või anduriga termostaadikojast.

Miks külma ilmaga üldse vaja käivitada?Müts maha meeste ees kes tehnika korras hoiavad ja iga ilmaga masinaga liigvad kui see olemas on ja sellega teha ka saab midagi ja punktist A punkti B jõutakse!

Kapott, keevitad hinged kabiini poole ja teed kapotile kerge raamistiku sisse ja kasuta või kõige lihtsamaid sõiduauto luugi, kapote amorte, lukustid ette ja leevendid vahele.

Tulede juhtmed vea mööda kapote raamistikku ja kinnita.

Kui soovid too sumbutaja ka taha vaateväljast ära (kui selleks on vajadus)



Õhupuhasti asenda kaasegsema vastu ja karterituulutus too eraldi filtriga ringi tagasi.
Vana kabiini nurgas asetseva õhupuhasti asemele pane soojendusradikas koos korpusega ja too lae alt või põradalt ära.
Torud lühemad ja värsket õhku võta ikka väljast.

Kabiini hoia korras , õlist puhas ja akud välja, et aku aurud salongis ei oleks, kui soovid või akukasti ventileerida ka sooja õhuga a suuna välja atmosfäri.

Mootoriõli vahetamine parema õli vastu(mille hangumistemperatuur oleks meie oludes siis ka vastav)starteri meestele argument.

Lukud 50/52 omad

(20-01-2013, 11:38 AM)MAZ Kirjutas: [ -> ]Kui käivitusmootor tuksis ja starteri jaoks raha pole, kõlbab ka mootorsaage Ural kasutada.

Seda tehakse kusjuures lääne saega ja kasutatakse paljudes kohtades sellist tehnikat(tsiklid jne mootorid, millel starterit ei ole ei tule ja käivitus vänt eemaldatud)

Soovid agregaadist pilti videot ka?

Jälle üks tehtav ja huvitav idee
(20-01-2013, 09:58 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]
(20-01-2013, 02:46 AM)Moto555 Kirjutas: [ -> ]Miks seda käivitusmootorit maha tehakse?

Ulme rats, traktor pooleks, siis vaheplaat ja mis hooratas hammasvöö teine ja talvel aku maha edasi tagasi lae.

"Vaheplaat" tuleb vahetada ainult jumzil, teistele (Mtz, T40) on olemas jaekaubanduses starterid mis istuvad 1:1 käivitusmootori asemele.

Enda t40 ja Mtz 80 seisavad sammuti väljas, mitte küll metsas aga juba hea on korra välja minna, nuppu vajutada ja siis tuppa tagasi senikaua kui masin soojeneb. -20ga lähevad mõlemad ilma abita, russ tahab kindlasti kinnist õhuklappi saada alguses. Jumzil hetkel käivitusmootor, tundub et esialgu ka selle jätan.

Milline see starter välja näeb mis läheb 1:1-le?Ja millisest kauplusest seda osta saab???
(20-01-2013, 20:45 PM)Rapsijuurikas Kirjutas: [ -> ]
(20-01-2013, 09:58 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]
(20-01-2013, 02:46 AM)Moto555 Kirjutas: [ -> ]Miks seda käivitusmootorit maha tehakse?

Ulme rats, traktor pooleks, siis vaheplaat ja mis hooratas hammasvöö teine ja talvel aku maha edasi tagasi lae.

"Vaheplaat" tuleb vahetada ainult jumzil, teistele (Mtz, T40) on olemas jaekaubanduses starterid mis istuvad 1:1 käivitusmootori asemele.

Milline see starter välja näeb mis läheb 1:1-le?Ja millisest kauplusest seda osta saab???


Kõigis endast lugupidavates Vene tehnikaga tegelevates poodides olemas, hetkel ei tule kohe meelde millisest ise ostsin aga tartust igatahes ma selle sain, seega kas HPM

Vitamiinikaubandus

vms pood.

Võrus peaks VT varuosad poes olema
Täna ajasin russi tööle, et saaks saha tagant ära võtta ja siis käru puude juurde viia. Mingi ehk oma 10 min läks aega et russ tööle saaks, oleks saanud ehk kiiremini ka aga sutsklapp on päevi näinud juba elus. See kübar mis on sutsklapi peal, otsustas lendu tõusta ja omateed minna, nüüd sinna auku asetatud vist 8ne polt, vaja ju midagi et too koos püsiks(teen mingi päev pildi sellest), aga siiani pole õnnestunud, tahab koguaeg sutsu teha hoopis, siis olen lihtsalt kinnas käes seda sutsu koos hoidnud et käivitusmootor ikka töötaks ilustiRolleyes Teine asi mis eelneval talvel mul pole olnud, on nüüd see et magneeto on pealt vist niiske? või midagi, et ei katkesta sädet alati ära kui vaja oleks.
Üsna ilmekas lugu käivitusmootorist. Ega neil ju midagi viga ole, kuid...kümme minutit.Toungue

Kui käivitusmootor oleks lihtne ja hea, siis ei oleks ju iga kolmas teema sellest, kuidas seda lihtsalt asja hästi käima panna.

Minul pole kutsika vastu midagi, kuid ei tasu asju ilustada ühti. Käivitusmootori suurim pluss on see, et sellega saab traktorit kasutada elektrivabalt. Ei akut, ei muret. Võtad rihma ja tömmad...Big Grin
Kusjuures PD-10Y ju on lihtne ja lollikindel asi, lihtsalt natuke peab vaevuma mootorist hoolima. Siis käivitub esimeset tõmbest ja veab nurisemata põhimootori käima.

Need "russimehed" kes ei suuda oma traktorit käivituvana hoida, ei peaks seda metsa jätmagi. Läheb russ kenasti, kui akud on elusad, juhtmed korras, mootor jõus ja mees teab, mida teeb. Aga palju selliseid metsarusse ikka on...Rolleyes
Sest nagu me pidevalt kuuleme, egas tehnoseisund tööd tee - kasum tuleb ikka tervise arvelt odava rondiga rahmides...

(20-01-2013, 02:46 AM)Moto555 Kirjutas: [ -> ]Ulme rats, traktor pooleks, siis vaheplaat ja mis hooratas hammasvöö teine ja talvel aku maha edasi tagasi lae.

Egas keegi seda pooleksvõtmist vaid starteripaigalduseks tee - ikka siduri või hooratta tõttu. Minagi pidin traktori poolitama, kuna hammasvöö hoorattalt lahkus. Keegi ole enne mind "ratsinud".

Kui juba pooleks, siis sai kohe ka elektrifitseerimine läbi viidud. Ei kahetse hetkegi hoorattaja vaheplaadi hankimiseks kasutatud kolme tundi. Toona otseasendust ei pakutud. Kuigi, minu probleemilahendamiseks oleks pidanud ikak traktori poolitama - hammasvöö oli ribadeks.
(20-01-2013, 21:45 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Üsna ilmekas lugu käivitusmootorist. Ega neil ju midagi viga ole, kuid...kümme minutit.Toungue

Ütleme, et õli ka paks, ei soojendanud seda kuigi samas oleks võinud aga polnud masinat kiiremas korras kohe tööle vaja, kuu oli ta vähemalt seisnud kuni täna ma ta tööle utsitasinToungue Kütust ma millegipärast ülesse ei pumbanudkiWink Mäletan üleeelmist talve kui isa külmaga tööle ajas, vaatasid pärast kutsika väljalasketoru ja päris punast värvi oli läinudToungueSmile
Asi selles hammasvöös ongi.

Võtad käivitusmootori maha , lähed poodi hurraaa ja tuled tagasi ja ei sobigi rsk.

Hammasvööd on eraldi müüa ka 2 sorti olen näinud,millest siis erinevus neil?

Käivitusmootori teed korda tip top, selle vene küünla saadad minema sealt ja paned teise ültse, ja kui küte värske ja korras asi on paugupill.

Kui küte seisnud, lööb ka küünla täis= sikuta lolliks kui tahad.

Tegin käivitusmootori kap.remondi ja nii kui küte seisis hakkas jama pihta.Panin seda tähele.Kui värske panid oli minek.

Alt punnist sai koogel mogel välja lastud ja tühjaks tõmmatud.

Kui bensinikraan ei pea siis ka kehva.

Vigureid siin seal

Lääne küünlaga käis paremnii denso sai peale ja markeeringu leian ka ja kusjuures pika keermega ja seibid olid all ja käib siiamaale see sama üks küünal.
(20-01-2013, 22:27 PM)Moto555 Kirjutas: [ -> ]Asi selles hammasvöös ongi.

Võtad käivitusmootori maha , lähed poodi hurraaa ja tuled tagasi ja ei sobigi rsk.

Hammasvööd on eraldi müüa ka 2 sorti olen näinud,millest siis erinevus neil?

Käivitusmootori teed korda tip top, selle vene küünla saadad minema sealt ja paned teise ültse, ja kui küte värske ja korras asi on paugupill.

Kui küte seisnud, lööb ka küünla täis= sikuta lolliks kui tahad.

Tegin käivitusmootori kap.remondi ja nii kui küte seisis hakkas jama pihta.Panin seda tähele.Kui värske panid oli minek.

Alt punnist sai koogel mogel välja lastud ja tühjaks tõmmatud.

Kui bensinikraan ei pea siis ka kehva.

Vigureid siin seal

Lääne küünlaga käis paremnii denso sai peale ja markeeringu leian ka ja kusjuures pika keermega ja seibid olid all ja käib siiamaale see sama üks küünal.

Nii lolli inimest pole kohanud kes "russile" õiget starterit ei suuda osta, valik pole ju teab mis suur...

Hammasvöö on kas suuremate hammastega käivitusmootorile-või väiksemate hammastega starteriga mootoritele, samas olemas ka starterid mis sobivad nö "suure" hambaga hammasvööle ehk siis käivitusmootori asemele.

Küünal kui kuluosa tahab ikka vahest vahetust saada, ei tasu loota et "vene" küünal lõpmatuseni kestab. Vahet pole mis küünla peale paned, peamine et uus ja korralik.



Üldse kirjutatakse nõrga D-ga...
(20-01-2013, 22:09 PM)Matuu Kirjutas: [ -> ]...
Kütust ma millegipärast ülesse ei pumbanudkiWink Mäletan üleeelmist talve kui isa külmaga tööle ajas, vaatasid pärast kutsika väljalasketoru ja päris punast värvi oli läinudToungueSmile

Ehk jälle kompenseeritakse oma saamatust/tahtmatust/oskamatust kävitusmootoriga. Loomulikult, saab ka nii. Harrastusi on mitmeid. Mina naudin pigem kümme minutit kauem kalli kaisus tukkumist...Toungue

Mida kuradit te seal üles pumpate? Diiselmootori toitesüsteem ei tohi kütust tagasi anda! Tehke toitesüsteemid korda ja nautige vanatehnikat.

Hammasvöö asja ma isegi ei kommenteeriToungue See on üks lihtsamaid valikuid, millega kokku puutuda.

Mõnekuuline seismine ei tee kütusesegule midagi. Pool aastat võib küll kehvemaks teha, eriti meie Standardikohast Bensiini (siia peaks käima see TM kirjakeToungue). Kuigi, üks heas toonuses kutsikas peaks küll põletama kõike, mis sädemest süttib...Rolleyes Jutt mõne kuuga kasutuskõlbmatuks muutunud kütusesegu kasutamatusest liigitub kehva käivitusmootori alla.
No see küttesegu kõlbmatuks muutumine nüüd küll paika ei pea.
Näide 1:
Mul üks vana ront aiaääres mida polnud 3 aastat keegi puutunud. Sügisel ajasin teise käima. Sooja vee panin sisse, kraani lahti, korralik uputamine ja esimese matsuga käimar käis. Küttesegu mäletamistmööda oli saesegu. Suurele mootorile ajas paar ringi peale ja see ka tuksus. Masin aastast 1965. Ma ei saa aru kuidas uuemad masinad töötada ei taha. Siin on kallutatud jõud vist mängus?
Näide 2:
Eile hommikul naabrimehel meeletu isu russiga sõitma minna aga õuepeal -25. Starteriga masin lutti suhu ei võtnud. Veeres minu poole abipalvega. Ajasin jope selga ja marssisin õue. Russa, mida polnud 2 kuud keegi liigutanud oli lumealla ära kadunud. Kogu käivitamisprotsess (käivitusmootoriga) koos lume maha ajamisega võttis kokku ehk 5 minutit ja sai abikätt ulatama minna. Millest me räägime, masinad ei tööta. Võtmeid vaja ka vahetevahel kätte võtta.
(21-01-2013, 11:26 AM)Daff Kirjutas: [ -> ]...
aga õuepeal -25. Starteriga masin lutti suhu ei võtnud.
...

Las ma arvan - väsinud starter pööras mootorit poole pöörde kaupa seni, kuni poolpidune aku tühjaks oli käiatud. Ei plokisoojendust, ei lisavoolu.Rolleyes

Mugavus maksab...Toungue

Ülejäänu kohta tsiteerin üht naist: kõige olulisem asi maal elades on asjalik naabrimees...Rolleyes