automoto.ee foorumid

Täisversioon: Belarus traktorid.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kui ma nüüd järgi mõtlen, siis ainuke masin mis pole kunagi keeldunud käivitumisest on jah käivitusmootoriga, akusid ei tea kunagi uskuda.
Omal just oli auto akuga- eelmine päev käisin tartus ja oli palju külmem, läks nagu naksti käima ja viga ei miskit. Järgmisel päeval kui sisse istusin ja sõita tahtsin polnud seal voolu enam raadio jaokski, oli küljepealt lõhki külmunud =)
Aga kellele mis meeldib, mõttetu vaielda kas parem starter või kutsikas, kõigile meeldib oma..
mulle meeldib kui traktor on korras ja läheb käima ja mootor ilusti käib.
Mägistarterile ei saa vastu ei kävitusmootor ega ükski starter.
(22-01-2013, 12:16 PM)sinuema Kirjutas: [ -> ]Mägistarterile ei saa vastu ei kävitusmootor ega ükski starter.

Proovitud. Ajasin sügisel kõige järsema mäe peale, et talvel siis hea käima lasta. Talvel õli nii paks ja traktor mäe külge ära külmunud, et enne sula ma teda liikuma ei saanud. Siis läks ka starteriga käima.

Ega te õiged käivitusmootori vennad ei ole. Õiged käivitusmootori fanaatikud ütlevad, et käivitusmootorit saab kasutada aeglustajana - selle abil sõidab russ soost ka välja Smile Praeguseni ei ole seda keegi seda maininud.
Mina tõin sumbutajast pika toru üles ja õhupuhastajast ka ja niitsin järve põhja mööda sõites kalda ääri partsast puhtaksöBig Grin

Käisin lõunal ja käima sain sedasi, et haug lõi sabaga vastu ventilaatori tiivikut ja käis

cheers mate
(22-01-2013, 12:16 PM)sinuema Kirjutas: [ -> ]Mägistarterile ei saa vastu ei kävitusmootor ega ükski starter.

Ainult soojal ajal. Külmaga ei liigu miski. Nagu hillar2 juba mainis. Lisaks on mägistarter meie tasasel maal ühekordne üritus - kui kohe ei partsata, siis teiseks ürituseks vinna mäe otsa tagasi...
Kui nüüd mägistarterile jutt läks, siis see on päris hea lahendus tegelikult. Ei ole absoluutselt mingit elektrisüsteemi vaja, ei mingeid akusid, ega tulesid isegi. Generaatorist rääkimata. Geneka asemele mõni rullik, mis rihma pingul hoiab ja käivitad kas käivitusmootoriga või siis mäest alla.
Pelgalt teooria, mis selleks ka jääb, vähemalt minu puhul, kuna ei tunne vajadust traktorit ratsida, aga vahepeal tekkisid sellised mõtted.
Nagu mainisin et teen sutsklapist pildi, Selline näeb ta siis hetkel välja, aga toimetab kui vajaWink
(22-01-2013, 14:25 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]... Lisaks on mägistarter meie tasasel maal ühekordne üritus - kui kohe ei partsata, siis teiseks ürituseks vinna mäe otsa tagasi...
no pole ta meil nii tasane miskit, kui kuum vesi sees, veerema hakkab ja meil Haanjamaal mäest alla käima ei lähe - siis ei lähe ta ammugi miski starteriga ega käivitusmootoriga, mägistarter annab ikka hirmsad pöörded peale ja seda oma paarisajal meetrisel lõigul.

Vanasti seisid meil iga maja juures traktorid kõikse äkilisema mäe otsas, kes see viitsis käivitusmootoriga jamada kui lihtsamalt sai ...
Endal on nii, et käivitusmootor töötab väga hästi ja ka suur mootor käivitub käivitusmootoriga normaalse ilmaga hetkega, aga ikka tahaks panna peale starteri, et saaks vajadusel kasvõi paariks minutiks seisma jätta, et näiteks telefonile vastata või naabrimehega paar sõna juttu ajada. Eriti tunnen starterist puudus kevadeti, kui on käsil viljakülv, siis külviku laadimse ajal tuksub niisama, sama on puude veol metsast. Aastate peale kokku ikka käib tohutu aja tühja. Iga hetke pärast lihtsalt ei viitsi käivitusmootoriga jamada ja jääb parem käima, kuigi ega mul otseselt käivitusmootori vastu miskit ei ole.
Mägistarterit saab ka ikka aeg-ajalt kasutatud päevasel ajal, aga muidu seisab masin kinnises kuuris ja mäevõimalus jääb ära.
(22-01-2013, 16:17 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ]
(22-01-2013, 14:25 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]... Lisaks on mägistarter meie tasasel maal ühekordne üritus - kui kohe ei partsata, siis teiseks ürituseks vinna mäe otsa tagasi...
no pole ta meil nii tasane miskit, kui kuum vesi sees, veerema hakkab ja meil Haanjamaal mäest alla käima ei lähe - siis ei lähe ta ammugi miski starteriga ega käivitusmootoriga, mägistarter annab ikka hirmsad pöörded peale ja seda oma paarisajal meetrisel lõigul.

Vanasti seisid meil iga maja juures traktorid kõikse äkilisema mäe otsas, kes see viitsis käivitusmootoriga jamada kui lihtsamalt sai ...

Kui Haapsalus traktorit toomas käisin teadsid mehed rääkida, et vanasti seisid traktorid küüniotsas mäe peal nagu vormelid. Diagonaalis pargitud tähtsuse järgi - enimkasutatud masin eespool, aga nii, et teine mahtus mõõda sõitma.

Ise ka Haanjast, aga selle mägistarteriga peab ikkagi kindla rituaali läbi tegema, et käima saaks - küll on jäänud sussklapp lahti, küll aetud masin liiga kõrgele ja siis mäest alla kihutatud mootorit lõhkudes, kord läks võõra põkaga sõites meelest käsigaas peale panna, õnneks tuli paarkümmend meetrit enne jõge see pähe ja kõige tipuks T-40/ T-25 masinatel nagu vahepeal poob, kui hakkad käima laskma, korraks nõksatab ja siis jääb kinni (REEVERS).

Korralik aku ja korras mootor - peab minema igasuguse starteriga. Ammus need väikesed starterid tulid.
(22-01-2013, 14:35 PM)Necro Kirjutas: [ -> ]Kui nüüd mägistarterile jutt läks, siis see on päris hea lahendus tegelikult.
...

Ei ole - ma olen aastaid selle meetodi kaaskannataja olnud ja ei enam. Mis muidugi ei takista sobival hetkel künkalt alla veeredes mootorit inertsstarteriga käivitamast...Big Grin
(22-01-2013, 19:16 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(22-01-2013, 14:35 PM)Necro Kirjutas: [ -> ]Kui nüüd mägistarterile jutt läks, siis see on päris hea lahendus tegelikult.

Ei ole - ma olen aastaid selle meetodi kaaskannataja olnud ja ei enam. Mis muidugi ei takista sobival hetkel künkalt alla veeredes mootorit inertsstarteriga käivitamast...Big Grin

Kui jutt juba inertsstarterile läks, siis haaraks sõnasabast kinni, et kas sellist starterit on keegi kasutanud või teab sellest midagi lähemalt rääkida.
Suurepärase häälega V12 diisel. Ja sõjatehnikal vast on vähenõudlikkus tähtsam kui mugavus.
See on suurepärase häälega bensiinimootor. Tiigri jõuallikaks on 21- või 23-liitrine Maybach HL230 P45, 700 hobujõudu.

A.
(23-01-2013, 11:38 AM)Mahno Kirjutas: [ -> ]Suurepärase häälega V12 diisel. Ja sõjatehnikal vast on vähenõudlikkus tähtsam kui mugavus.

Sellise käivitamise juures saad ammu kuuli p...e ennem kui hääled sisse ja minema.

Vene t-34 on diisel, jamsi mootoriga.

Töökindlus ja olemasolu üldse oli sellel ajal vist võtmesõna .
Mugavus, tavalised hobuvankri rattad olid ka puust ja õlgede heina peal sõideti

Sõja käigus ehitati ja leiutati pingsalt uusi asju.Kui teisel oli oli vaja parem, effektiivsem vastu panna.
Täpsustuseks: T-34 ei ole kohe kindlasti Jamzi (Jaroslavli mootoritehase) mootoriga. Kaugel sellest. T-34 tankidiisel oli V-2/34. 38,8 liitrit, 12-silindrit. Mootori sünnikohaks hoopis Harkovi veduritehas.

Teemasse minemise korras võiks aga keegi mõelda, mis mootor oli Belarussi esimese jõuallika prototüübiks.

A.
(23-01-2013, 18:02 PM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]Täpsustuseks: T-34 ei ole kohe kindlasti Jamzi (Jaroslavli mootoritehase) mootoriga. Kaugel sellest. T-34 tankidiisel oli V-2/34. 38,8 liitrit, 12-silindrit. Mootori sünnikohaks hoopis Harkovi veduritehas.

Teemasse minemise korras võiks aga keegi mõelda, mis mootor oli Belarussi esimese jõuallika prototüübiks.

A.

Belarusi esimese jõuallika prototüübiks peaks olema vanema põlvkonna Fordi mootor, hetkel täpne mudel meelde ei tule, kuid uurin järgi.
Kumba Belarussi,vana või uue?
(23-01-2013, 18:02 PM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]Täpsustuseks: T-34 ei ole kohe kindlasti Jamzi (Jaroslavli mootoritehase) mootoriga. Kaugel sellest. T-34 tankidiisel oli V-2/34. 38,8 liitrit, 12-silindrit. Mootori sünnikohaks hoopis Harkovi veduritehas.

Vana t-34 peal olnud tankist ütles nii, et ennem jamsi oli mingi muu oma asi ja siis tuli jamsi mootor.

Teemasse minemise korras võiks aga keegi mõelda, mis mootor oli Belarussi esimese jõuallika prototüübiks.

A.