automoto.ee foorumid

Täisversioon: Belarus traktorid.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
E veljed ei lähe 1:1 alla. Mul sugulasel on ka KUN-iga masinale pandud, südamik on kohandatud MTZ-le sobivaks.
(20-01-2013, 09:58 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]
(20-01-2013, 02:46 AM)Moto555 Kirjutas: [ -> ]Miks seda käivitusmootorit maha tehakse?

Ulme rats, traktor pooleks, siis vaheplaat ja mis hooratas hammasvöö teine ja talvel aku maha edasi tagasi lae.

"Vaheplaat" tuleb vahetada ainult jumzil, teistele (Mtz, T40) on olemas jaekaubanduses starterid mis istuvad 1:1 käivitusmootori asemele.

Enda t40 ja Mtz 80 seisavad sammuti väljas, mitte küll metsas aga juba hea on korra välja minna, nuppu vajutada ja siis tuppa tagasi senikaua kui masin soojeneb. -20ga lähevad mõlemad ilma abita, russ tahab kindlasti kinnist õhuklappi saada alguses. Jumzil hetkel käivitusmootor, tundub et esialgu ka selle jätan.

Sooviksin teada, milline tänapäeva starter läheb Russile peale käivitusmootori asemele 1:1? Ei ole mina Eestist veel sellist leidnud...kõik poed (HPM, Võru traktorikaubad, Flint, Agromarket, Türi-bel est....) ja asjad ütlevad, et ära usu külajuttu... Seega oleksin ka vägagi huvline viitele, milline starter sobib otse käivitusmootorile, nii, et ei ole vahetada ei hooratast ega vaheplaati.
Ma tean mida tunned, hiljuti läksin isegi sellist imevidinat järjekordselt ostma ning enda üllatuseks sain sellise vastuse, mis pani kukalt kratsima... Big Grin
Ühe starteri ostsin kunagi kuldsest börsist, sai mingi vana 82-e raibe korda tehtud ja maha müüdud. Täpselt on meeles et käivitusmootori tõstsin vanametalli konterinerisse ja laua peal sai võetud starter ning otsa kruvitud. Oli reduktoriga 12v starter.
Teine seik oli mingi 3-4a tagasi kui jälle üks 82 remondis, kuna oli mootori vahetus siis sai ka starter külge pandud. Poes veel küsiti üle et millist soovid, kas käivitusmootori asemele või tavalist. (hammasvööl on 1 hammas rohkem) Sai võetud "tavaline" seekord.
Kuna üks "vana" 82 taastamine päevakorras siis hoian silmad lahti.
Sai oma 52 jumpstükk ka nüüd käima jälle aetud. Ükspäev venitasime söbraga jälle kuna oli öhu vahele saanud. Nüüüd sain käivitusmootorga käima venitatud. Ilusti ei läinud aga käima läks. Aga nüüd hakaks traka mootor ka nagu paremini käima kui eelmine kord. Ju sai köik öhu välja. Eks näis kuidas järgmine kord käima läheb. Midagi ilusat muidugi pole, pihustiotsad tuleb ää vahetada ilmselt ja paika keerata...

Aga mure ka jälle...töstsin lund natuke siia-sinna ning mingi suvi oli ka sama probleem peale mönda aega töstmist. Nimelt jagaja kandist hakkab öli välja puristama järsku, nii et jalad märjad ja öues rada järel. Natuke puristab, siis jääb järgi. Nagu mingi klapp kuskil? Krt praegu läks pimeks ka juba, ei näind ka enam kust ja mis....

Ning kui kopp alla vajub, siis silindrid ei pea? Kogu KUN seisab üleval ilusti kuid kopa ise vajub alla päris kiirelt.

Väike viidik ka Smile

https://www.youtube.com/watch?v=HW_2SGQhJkc
(19-02-2013, 19:41 PM)marauder Kirjutas: [ -> ]...
jagaja kandist hakkab öli välja puristama järsku, nii et jalad märjad ja öues rada järel. Natuke puristab, siis jääb järgi.
...

Ei aita miski, pead ise kaevama ja otsima selle puristaja üles. Klappi seal ei ole, kuid viiskendkaks tuli tehasest hüdrokoormuriga ja selle hüdraulika võib üsna huvitavaid asju korraldada.
Generaatori mõlemalt otsalt näitab volmeeter 12,7 V, sama ninas asuvast releest. Massi lülitan välja, siis tuled jäävad põlema. Aku ei lae end täis (peale poole päevast töötegemist käima starterist ei lähe, hommuikul tõmmati käima). Kust viga otsida? Kiirel ülevaatusel tundusivad kõik juhtmed terved ja omal kohal olevat. Generaator on eelmisel aastal poest ostetud. Armatuuris asuv ampermeeter ei liigu kuhugi poole.
(05-03-2013, 19:42 PM)hillar2 Kirjutas: [ -> ]Generaatori mõlemalt otsalt näitab volmeeter 12,7 V, sama ninas asuvast releest. Massi lülitan välja, siis tuled jäävad põlema. Aku ei lae end täis (peale poole päevast töötegemist käima starterist ei lähe, hommuikul tõmmati käima). Kust viga otsida? Kiirel ülevaatusel tundusivad kõik juhtmed terved ja omal kohal olevat. Generaator on eelmisel aastal poest ostetud. Armatuuris asuv ampermeeter ei liigu kuhugi poole.

Vb massi ei saa kerega? ei ühti muidu russiga, aga endal oli vahepeal t16-nega sarnane asi, et kabiini teatud kohas lõi sädemeid kus kerega kokku sai ja siis ei vedanud mootorit järgi. Panime uue massi juhtme käigukasti külge ja siiani asi korras. Sry kui nüüd teemasse ei lähe Rolleyes
Mõistlik. Kabiini ja kere vahel tõesti massijuhet pole.
(05-03-2013, 22:19 PM)hillar2 Kirjutas: [ -> ]Mõistlik. Kabiini ja kere vahel tõesti massijuhet pole.

Metsa ma korra nii läksin t16-nega ja tgsi sealt enam ei saanud kuna aku oli tühi mis tühi, aga ise olin õnneks russiga seal samas ja tõmbasime ta tööle tgsi, ainult tagurpidi käigugaToungue Aga seda massi juhtme asja võid uurida, vb on selles asi vb mitte.
Tsitaat:Massi lülitan välja, siis tuled jäävad põlema
Fantastika! Masslüliti peab kõik pimedaks tegema. Kusagil on kas varjatud mass või on lüliti rikkis. Laadimisse see ei pruugi muidugi puutuda. Aga mine tea.
(05-03-2013, 19:42 PM)hillar2 Kirjutas: [ -> ]Generaatori mõlemalt otsalt näitab volmeeter 12,7 V, sama ninas asuvast releest. Massi lülitan välja, siis tuled jäävad põlema. Aku ei lae end täis (peale poole päevast töötegemist käima starterist ei lähe, hommuikul tõmmati käima). Kust viga otsida? Kiirel ülevaatusel tundusivad kõik juhtmed terved ja omal kohal olevat. Generaator on eelmisel aastal poest ostetud. Armatuuris asuv ampermeeter ei liigu kuhugi poole.


Mõõda aku otstelt, mitte klemmidelt. Kui seal on sama vool, siis on aku peetis. Sellisel juhul aitab alati uue aku muretsemine.
Kui ei ole sama vool, mis tuleb geneka otstelt, siis on mingi juhtme kala.

Enne uue aku ostmist, oleks mõistlik siiski proovida teise korras ja laetud akuga. Kui siis ilusasti ringi veab...

Kui ikka ei käivitu, tuleks vaadata üle kere/mootori mass ja kui sealt midagi kahtlast välja ei kooru, pöörata oma kriitiline pilk starteri poole.

Massilüliti peab olema massikaabli vahel, enne kui kaabel edasisse süsteemi läheb. Kui tuled põlema jäävad, on massilüliti valesti ühendatud või kaabel ennast läbi hõõrunud ja tervitab keret juba enne lülitit,
või on lüliti peetis ja ei lahuta, mis oleks suht haruldane juhus.
Massilüliti ja - kaabel hiljuti vahetatud ja ei ole vene originaal. Täpselt ei mäleta, aga akul oli vist sama pinge, mis genekal (alla 12 V ei olnud kuskil). Kaks 6 V akut 215 Ah, paar korda aastas asukohad vahetatud, samavanad, kui starter.
Kui starter pekis kas siis ta üldse jõuab ringi mootorile peale teha? Minul jõuab, aga siis jääb nagu posti taha seisma. Muidugi oli enne probleemi tekkimist paar pikemat käiamist, kus lumi hakkas starteri peal sulama.
Klapivahed on õiged, süüdet ei ole näppinud. tõmmates läheb poolest põõrdest käima.
(05-03-2013, 19:42 PM)hillar2 Kirjutas: [ -> ]...
Massi lülitan välja, siis tuled jäävad põlema.
...

Kõigepealt uuri välja, miks massilüliti oma ülesannet ei täida. Kui miinusjuhe on katkestatud ei saa tuled põleda. Vooluringi ju ei ole.
Peetis massilüliti sööb ka voolu ära. Ning kui pole voolu, ei ole ka starteril võimu.

Seejärel saad hakata selgitama, kuhu kadus laadimine.

Väike remark starterite teemal. Ilmselt on paljud märganud, et tavaline reduktorstarter (3,2 kW) ei jõua mootorit mitte kohe ringi tõmmata, vaid teeb kõigepealt pool tiiru peale ja siis korraks poob. Edasi veab lõbusalt paja käima.

Eelmise aasta lõpul tegin südame kõvaks ja võtsin starteriostu ette. Müüja küsis, kas ma võimsamat ei tahaks... saigi võetud 4kW, planetaarreduktoriga asi, kaasa. Hind võttis korraks silmanurga märjaks, kuid tegin südame kõvaks. Flindi eepoes on sarnane, kuid 3 kW saadaval:
http://www.tellimiskeskus.ee/flintkauban...%2C-3kw%29

Ja õigesti tegin - see jõuab keerutada kohe algusest. Mul on vooluallikaks julgelt 4 talve tööd teinud (ja korduvalt sisseununenud massi tõttu lõpuni tühjenenud) PunaPea. Otseveoga originaalstarteriga käivitamine kippus aku nii tühjaks tõmbama, et akut laaditi julgelt paarkümmend minutit enne, kui ampermeeter maha rahunes.
Nüüd tähendab 10+ sekundit käivitust vaid viieminutist laadimist... Ning õhuklapiga mängida vaja enam ei ole.
Kui nüüd teemasse ei lähe see, siis vabadust minupoolt. Tekkis küsimus, et miks müüakse mingi mootorit oma 2000, euroga? Wink Ma saaks selle raha eest isegi kusagilt mujalt omale trakatsi osta ehk.. http://www.kuldnebors.ee/search/pollumaj...uage_id=et
Läks meelest täpsustada, et kui töötava mootoriga massi välja lülitan siis jäävad tuled põlema. Mass väljas, siis ei juhtu midagi, palu või 102 imet.

Kuidas ikkagi starteri korrasolekut kontrollida? Võtta mootorilt maha ja ajada ringi niisama? Võrdluseks kõrvale korras starter, äkki mõni bockimees poe juurest ütleb ära kumb paremini uriseb?
Miks sa arvad, et starteriga mingi jama üldse peaks olema? Muide, mul hakkas eelmine sügis ka sama pull peale kündmise ajal, et generaator ei lae vahepeal. Siis oli kiire tööaeg ja ei jõudndu probleemi süveneda ja asi jäi sinnapaikka. Kevadel tuleb korda teha. Paar korda olen 20 aasta jooksul vahetanud generaatori sees olevat nn shokolaadi, täpselt ei oskagi öelda, miks ta läbi on läinud, vahetad ära ja aastaid on jälle toiminud.
(06-03-2013, 16:27 PM)hillar2 Kirjutas: [ -> ]Läks meelest täpsustada, et kui töötava mootoriga massi välja lülitan siis jäävad tuled põlema. Mass väljas, siis ei juhtu midagi, palu või 102 imet.

Kuidas ikkagi starteri korrasolekut kontrollida? Võtta mootorilt maha ja ajada ringi niisama? Võrdluseks kõrvale korras starter, äkki mõni bockimees poe juurest ütleb ära kumb paremini uriseb?

Kui pinge püsib, on kahtluse all nii pingeregulaator kui genekas. Kas pingeregulaator on ninas? Kui relee kontaktid kokku suruda, kas siis ka pinge ei tõuse?

LAse genekas ära stendida, niisama ei ole mõtet leiutada.

Starteril kuluvad puksid ja harjad. Lahka ära, lõtkud on kurjast. Oluline on keksmise puksi olukord. Kui sealt saab võll läbi painduda, siis pole starteril jõudu.

Tõmberelee kontaktplaat ja -poldid peaks ka ikka haljad ja siledad olema.

Kui elektrilõhna mähistel ei ole, lõtke pole ja harjad korras, peab vedama ka otseveostarter. Kuigi, ega õiget elulooma poel sellest uuenagi.
Saab keevitada küll.
Natuke valed õlakud on pildil,võiks olla lühemad.
Keevitada saab. Aga siis peab meeles pidama, et see materjal ei talu eriti väänamist, mistõttu rooliga vägitükke teha ei maksa...

Huvitav, et silindri kinnitus on konsoolsete poltidega ja mitte kahvlisse...
Mul tööjuures olemas vanatüübi esisillaga 82, millel süsteem silindrile ümber tehtud. Just samade detailidega nagu pildil. Võin homme üle vaadata, kui vaja. Saan isegi pilti teha, kui asjast kasu.