automoto.ee foorumid

Täisversioon: Belarus traktorid.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Siin täitsa olemas. Rooma I  aeglustatud, Rooma II kiirentatud. Ühesõnaga mustal taustal aeglased käigud, valgel taustal kiiremad käigud.
(23-08-2014, 18:57 PM)deeremees Kirjutas: [ -> ]Olen ise ka jälginud erinevaid ostumüügi portaale ja jube palju on müüki tekkinud enam vähem originaal  või siis (täiesti originaal seisus) MT3 traktorieid. Nagu näiteks see siin läti ostumüügi portaalis, https://www.ss.lv/lv/agriculture/agricul...-tractors/
E303 -  Lätisse on euroopast toodud ja müüki pandud päris hulgaliselt 80-90 nendatel toodetud export belarusse .
Kuid neid mitme värvilisi  lääne euroopa turu jaoks toodetud belarusse kohtab eestis  harva . Peale selle  müüakse isegi haruldast MTZ-102 ning uuemat  sorti JUMZI mida eestis pole.
Ei tea, mul sama Jumz kodus, mis on kandilise plekk-kapotiga  Cool
See sinine belarus on MTZ 102. Kuigi jah veidi ümber tehtud, pole enam päris  originaal. Sad
(10-11-2014, 23:39 PM)Tehnikamees Kirjutas: [ -> ]Ei tea, mul sama Jumz kodus, mis on kandilise plekk-kapotiga  Cool

vaata järgmist pilti...
(12-11-2014, 02:50 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]
(10-11-2014, 23:39 PM)Tehnikamees Kirjutas: [ -> ]Ei tea, mul sama Jumz kodus, mis on kandilise plekk-kapotiga  Cool

vaata järgmist pilti...

Nii, mis sellega mõtlesid mlsluik  Smile ?
Mälu sopist tuli meelde,et lapsepõlves sai sõidetud mingi Export 4wd Bellarussiga, millel oli mingi imelik automaat (või poolautomaat) käigukast.

Käigukangi nupul olid näpu jäljed sees ja seda sai üles-alla liigutada , lisaks veed edasi tagasi.

Kiirelt interneti avarustest ei suutnud vihjeid leida.

Pill oli mäli järgi puna-halli værvilahendusega nagu eelnevatel piltidel
Ehk oli Belarus 100 või 102 laadne  eksport traktor. Neil oli ka poolautomaadi laadsed kastid. Käigud lülitusid neil samuti veidralt kui tava russidel.
(13-11-2014, 21:24 PM)Tehnikamees Kirjutas: [ -> ]
(12-11-2014, 02:50 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]
(10-11-2014, 23:39 PM)Tehnikamees Kirjutas: [ -> ]Ei tea, mul sama Jumz kodus, mis on kandilise plekk-kapotiga  Cool

vaata järgmist pilti...

Nii, mis sellega mõtlesid mlsluik  Smile ?

Meelis mõtles seda, et vaata järgmist pilti, uuem JUMZ millest juttu on seal. See teine, mida silmas pead ja mis ka sul endal kodus on, selliseid on meil siin mitmetel olemas ja need on laialt levinud.
(13-11-2014, 22:44 PM)saarrand Kirjutas: [ -> ]
(13-11-2014, 21:24 PM)Tehnikamees Kirjutas: [ -> ]
(12-11-2014, 02:50 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]
(10-11-2014, 23:39 PM)Tehnikamees Kirjutas: [ -> ]Ei tea, mul sama Jumz kodus, mis on kandilise plekk-kapotiga  Cool

vaata järgmist pilti...

Nii, mis sellega mõtlesid mlsluik  Smile ?

Meelis mõtles seda, et vaata järgmist pilti, uuem JUMZ millest juttu on seal. See teine, mida silmas pead ja mis ka sul endal kodus on, selliseid on meil siin mitmetel olemas ja need on laialt levinud.
Selge Smile
Milline peaks olema mtz mootoris kompressioon?
Kunagi sai mõõdetud ja oli 30 ja 32 Bar vahel.
Mis ta aga olema peaks ei oska ütelda peast.
See on kuskil raamatus kirjas küll ja katsub otsida õhtul.
mälusopist justkui viskab et minimaalne peaks olema 18 uuel mootoril on kuskil 22-24at
30 on juba päris tihe ja vägev mootor
No sai ära mõõdetud.
1. 24
2. 22
3. 20
4. 22
Esimese hooga vast kolvigruppi vahetama pole mõtet tormata, rõngad ja plokikaas ära teha?
Viga selles, et käivitumine on nagu pikavõitu, muidu ei suitse ega midagi. Muidugi pihusti otsad olid üsna tahmased aga need kontrollib homme üle igaksjuhuks.
(13-11-2014, 21:49 PM)AsTroSS Kirjutas: [ -> ]Mälu sopist tuli meelde,et lapsepõlves sai sõidetud mingi Export 4wd Bellarussiga, millel oli mingi imelik automaat (või poolautomaat) käigukast.

Käigukangi nupul olid näpu jäljed sees ja seda sai üles-alla liigutada , lisaks veed edasi tagasi.

Kiirelt interneti avarustest ei suutnud vihjeid leida.

Pill oli mäli järgi puna-halli værvilahendusega nagu eelnevatel piltidel

Belarus/mtz 525 Turbo(taani eksport) varjandil on k.kang külje peal(parema käe all), kang liigub edasi tagasi ning peal olev nupp on keeratav vastavalt käikudele siis. Nii on mul meelde jäänud, umbes 5-7a tagasi oli meie peres selline russ(kasutasime metsaveoks koos weimer'i käruga 14T, vedav käru oli kusjuures)
Muidu välimus oli tal samasugune nagu tava 82 suure kabiiniga, lihtsalt kapotil oli kiri 525 turbo, lahedat häält tegi ka.. Smile 
(15-11-2014, 17:05 PM)huvi5 Kirjutas: [ -> ]Esimese hooga vast kolvigruppi vahetama pole mõtet tormata, rõngad ja plokikaas ära teha?

Sellisel poolikul üritusel pole mõtet, eriti russi tagavaraosade hinna juures. Ainult uued rõngad ei anna midagi, pigem muutub asi hullemaks, kuna rõngad pole sisse töötanud ja tekkib topelt kulumine.

 Üks väga lihtne eksperiment. Pista uued rõngad vanasse hülssi sisse ja näita alt taskulambiga valgust. Peale seda vaatepilti mis seal avaneb,lähed kohe kolbide ja hülsside järgi, vabatahtlikult.

Alati pole mõtet masinat näppida kui ta veits pikemalt käima läheb. Kui jõudu on ja õli ei võta siis las kerib. Alati ei saagi mõnda mootorit paugupilliks. 
 
Mul omal kaks vana 52. Mõlemale uued mootorid peale tehtud. Kõik nurgad ja vahed ja surved nagu aabits ette näeb aga mootorid täiesti erinevad.
 Esimene läheb käima paarist pöördest, ei suitse, õli ei võta ja jõud harju keskmine. 
Teist käima ajada on paras ettevõtmine, samas kõik on ornungis nagu raamat ütleb. Aga kui käima läheb siis veab kui pöörane. Meeletu jõud, kust see tuleb jääb arusaamatuks. Ma pole eriti sekkunud ka. Nagu vanasõnagi ütleb, "Ära sega töötavat agregaati."
Tark raamat räägib survetest töösooja mootori puhul 20 Bar ja see on pärit Gaz veoauto raamatust kus on selle mootori andmed sees.
Rõngaste vahetusel eraldi pole tõesti mõtet.Pärast on asi palju hullem.
Hoolimata üle 30Bar survetest ei lähe see mootor käima ilma mõnuaineteta alla -10 kraadi ja ei teagi millest see oleneb.
Tuttaval on jälle maal vana rõibe, mis võtab õli 3liitrit päevas ja karterituulutusest käib välja tõmbetuul, kuid sellist jõudu pole isegi turboga variandil ja talvel -20 teeb starter vaevaliselt jou...jou...jou ja mootor käib...
Pole seal isegi õhuklapi trossi küljes.
Nüüd aga küsimus tarkade klubile-mis teemas oli juttu belarusi hüdropumba ajami ülekandearvust?
Tahaks paigaldada sellise hüdropumba, mis annaks 1000 mootoripöördega välja 100 liitrit minutis ja vot ei leia enam üles kus oli see ülekandearv.
Kui surved on head siis kolvid ja klapid peavad piisavalt. Jääb üle kütuse pihustamine. Ehk kas pihustid tilguvad või on süüde veidi hiline.
(16-11-2014, 11:14 AM)2715 Kirjutas: [ -> ]Tahaks paigaldada sellise hüdropumba, mis annaks 1000 mootoripöördega välja 100 liitrit minutis ja vot ei leia enam üles kus oli see ülekandearv.

52 käsiraamatus on kirjas nii; jõuvõttevõlli väljundvõllil on 21 hammast ning pumbaajami lülitataval hammasrattal 22 hammast. Ülekandearvuks 1,047 ehk sisuliselt 1:1
Kuna aga hüdropaagi ja vahekasti konstruksioon pole muutunud( võlli tsentrite kaugused samad ), siis sama peaks olema ka 80-el, 82-el ja nendel baseeruvatel  mudelitel.
Äkki keegi saab raamatust pilti teha, milline on plokikaane pingutusjärjekord ja kui tugevalt?